KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 908
113
Nem reklámozhatják addig amíg nem bizonyosodnak meg róla, hogy bírja a gép a 83-84 tonnát, csak gondolj bele mi történne akkor, hogyha 83-84 tonnával reklámoznák aztán kiderülne , hogy csak 73-74 tonnával lehet minden különösebb probléma nélkül használni.

Légiutántöltést is reklámoztak, mégis most volt csak az első.
Gondolj bele, hány típus született az elmúlt mondjuk két évtizedben, ahol az első szériák az ígért képességek, kapacitások csak egy részét tudták.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
Légiutántöltést is reklámoztak, mégis most volt csak az első.
Gondolj bele, hány típus született az elmúlt mondjuk két évtizedben, ahol az első szériák az ígért képességek, kapacitások csak egy részét tudták.
A légiutántöltés azért más képesség mint a teherbírás, a légiutántöltéssel kapcsolatos problémákat sokkal könnyebb kijavítani, csak emlékezz arra, hogy az A400-l gond volt légiutántöltéssel de találtak rá megoldást, a teherbírás más tészta ,hiszen ha te 83 tonnával reklámozod a gépet és az csak 73 tonnát tud azzal a gyártó nem tud mit csinálni nem tud csak úgy plusz 10 tonna kapacitást beleépíteni a gépbe.Csak akkor ha teljesen újratervezed a gépet.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 908
113
A légiutántöltés azért más képesség mint a teherbírás, a légiutántöltéssel kapcsolatos problémákat sokkal könnyebb kijavítani, csak emlékezz arra, hogy az A400-l gond volt légiutántöltéssel de találtak rá megoldást, a teherbírás más tészta ,hiszen ha te 83 tonnával reklámozod a gépet és az csak 73 tonnát tud azzal a gyártó nem tud mit csinálni nem tud csak úgy plusz 10 tonna kapacitást beleépíteni a gépbe.Csak akkor ha teljesen újratervezed a gépet.

De basszus, akkor tervezték 87 tonnával, de nem voltak benne biztosak, hogy menni fog?
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
W

Wilson

Guest
De basszus, akkor tervezték 87 tonnával, de nem voltak benne biztosak, hogy menni fog?
Nem, eredetileg 87 tonnával tervezték de az egy dolog ,hogy mennyivel tervezték azt miután létrehozták a gépet gyakorlatilag is be kell bizonyítani, most bizonyosodott be, hogy tudja, a 87 tonna felszálló tömeget rendes üzemben hosszútávon tesztelve, és gondolom az Embraer mérnökei ezalatt az idő alatt folyamatosan mérték, hogy hogyan viselkedik a gép szerkezete ekkora terhelés mellett.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and arcas

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 908
113
Nem, eredetileg 87 tonnával tervezték de az egy dolog ,hogy mennyivel tervezték azt miután létrehozták a gépet gyakorlatilag is be kell bizonyítani, most bizonyosodott be, hogy tudja, a 87 tonna felszálló tömeget rendes üzemben hosszútávon tesztelve, és gondolom az Embraer mérnökei ezalatt az idő alatt folyamatosan mérték, hogy hogyan viselkedik a gép szerkezete ekkora terhelés mellett.

Tényleg annyival?
Hol írták ezt?
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Nekem csak az a kérdésem, hogy ha 10 tonnával leterheljük azt, amit kisebbre terveztek, akkor nem fog-e a szerkezet háromszor gyorsabban elkopni?
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 083
27 330
113
#Embraer will showcase the #C390 #Millennium multi-mission aircraft for the first time at the Austria's biggest airshow, the Air Power, to be held on September 2 and 3 in Zeltweg, Austria. During the event, Embraer will also promote its portfolio of products and innovative solutions for the defense and security markets, which are present in more than 60 countries. Learn more: https://embr.cc/wUsC #EmbraerStories #WeAreEmbraer


 
K

kamm

Guest
Ha jól emlékszem kb 1 éve fenn volt az Embeaer oldalán a 87 tonnás maximális felszálló tömeg a de a gép Wikipedia oldalán jelenleg is 87 tonnás maximális felszálló tömeg szerepel.

  • Maximális felszállási tömeg: 86 999 kg (191 800 font)
Nem tul meglepő - ugyanez az IAE engine dolgozik az Airbus 320-321-ben, utóbbi MTOW valami 93-94 tonna; igaz, ott a (Milleniumos) 31xxx lbf fel van tolva 33000 lbfre (per engine.)
Utobbi 5% difi alapjan a 87-88 tonna tökéletesen reális a Milleniumnak.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 927
113
Azt mesélje el valaki, hogy a 74tonna helyett 87tonna megmutatkozik abban, hogy több kerót, vagy árut lehet belepakolni, mint a tervezett, vagy csak úgy nehezebb, oszt kész?
Mert más típusoknál ezt a hátrányok közé sorolnánk... (mondjuk azt is,ha az eredeti rendelést majdnem lefelezik, de ettől most tekintsünk el.)
Vagy eddig korlátozva volt a huszonvalahány tonnája tizenegy-kettőre?
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 900
22 361
113
Azt mesélje el valaki, hogy a 74tonna helyett 87tonna megmutatkozik abban, hogy több kerót, vagy árut lehet belepakolni, mint a tervezett, vagy csak úgy nehezebb, oszt kész?
Mert más típusoknál ezt a hátrányok közé sorolnánk... (mondjuk azt is,ha az eredeti rendelést majdnem lefelezik, de ettől most tekintsünk el.)
Vagy eddig korlátozva volt a huszonvalahány tonnája tizenegy-kettőre?
o_O
Nem értem mit nem értesz:
Ezt az értéket eredetileg az első FAB-teszteknél határozták meg, ahol az EIS (Entry Into Service) verzió miatt bizonyos korlátozások voltak a repülőgép teljesítményében. Ezekhez a 2020 elején lezajlott tesztekhez a FAB 2853 lajstromszámú repülőgépet használták, az első KC-390-et, amelyet az Embraer szállított az FAB-nak .

A kezdeti korlátozások és a legénység magával a repülőgéppel való nagyobb megismertetése után nemcsak a KC-390 repülési kerete bővült, hanem a korlátok és a képességek is bővültek. Jelenleg az FAB 87 tonnás MTOW-val dolgozik, ami 17%-kal haladja meg az EIS verzió határértékét. Az érték jóval meghaladja a C-130J MTOW-ját is, amelyet általában 70 tonnának neveznek."
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 900
22 361
113
Ez így nem válasz a kérdésemre, pedig nem kérdeztem bonyolultat...
Nézz utána pl. hogy mit jelent az "MTOW", esetleg a "Multiple MTOW" és onnantól kezdve megértesz mindent:
Most akkor ott tartunk, hogy elkezdték az eredetileg kitalált felszállótömeggel használni a repülőt, mert eddig nem mertek elmenni 87 tonnáig?
Végül is igen,...igy is fogalmazhatunk.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 927
113
Nézz utána pl. hogy mit jelent az "MTOW", esetleg a "Multiple MTOW" és onnantól kezdve megértesz mindent:

Végül is igen,...igy is fogalmazhatunk.
Maradjunk annyiban, hogy vannak fogalmaim a repülőkkel kapcsolatos fogalmakról. ;)
De amúgy akkor örülök veletek hogy örültök két oldal óta, hogy valami véletlenül úgy működik, ahogy ki lett találva. Mondjuk, manapság ez is megsüvegelendő.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 101
73 631
113
"Embraer C-390 Millennium completed the test to operate on semi-prepared gravel pavements runaway. With the support of the Brazilian Air Force the test happened on a 2100 meters unpaved runway created by Embraer, at the Gavião Peixoto unit, Brazil, in which, 1200 meters were dedicated to gravel pavement with the objective of evaluating takeoffs and landings in this type of terrain."

Screenshot_20220829-144759_Gallery.jpg
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 410
3 672
113
Azt mesélje el valaki, hogy a 74tonna helyett 87tonna megmutatkozik abban, hogy több kerót, vagy árut lehet belepakolni, mint a tervezett, vagy csak úgy nehezebb, oszt kész?
Mert más típusoknál ezt a hátrányok közé sorolnánk... (mondjuk azt is,ha az eredeti rendelést majdnem lefelezik, de ettől most tekintsünk el.)
Vagy eddig korlátozva volt a huszonvalahány tonnája tizenegy-kettőre?

A megnövelt MTOW az tipikusan azt jelenti, hogy a gép messzebbre megy el teljes terheléssel. Ugyanis a gépeket jellemzően nem tankolhatod tele, ha a teljes megengedhető szállítandó árut beletöltöd, mert előbb kikoppansz az MTOW-on. Ha az MTOW magasabb, akkor ugyanannyi áruval messzebbre mehetsz.

Jelen példában:
MTOW: 87 tonna
Max fuel: 23 tonna (plusz tankokkal 35 tonna)
Max áru: 26 tonna
Üres tömegre sajnos nem találtam adatot, de valahova 37-45 tonna közé saccolom. Legyen 40 tonna.
Ha az MTOW 74 tonna, akkor teletankolva 74-(40+23)=11 tonna cuccot vihet csak el. Ha plusz tankokat is teszel bele, akkor meg a hatótávolságod ugyan szép lesz, csak semmi mást nem vehetsz már a fedélzetre, gyakorlatilag üresen kell repülnöd, csak átrepülésre lesz jó. Ha pedig telerakod 26 tonnával, akkor pedig 74-(40+26)=8 tonna kerót vihet, ami kb semmire sem jó, nem lesz hatótávolságod.
Ellenben ha az MTOW 87 tonna, akkor teletankolva 87-(40+23)=24 tonna cuccot vihet el, tehát több, mint a korábbi dupláját. Ha pedig telerakod 26 tonna cuccal, akkor is még 87-(40+26)=21 tonna kerót vihet magával, amivel kb megháromszorozódik a hatótávolsága a 74 tonnás MTOW-hoz képest!

Természetesen a fentiek egy erősen elnagyolt, példának szánt számítás. Az üres tömeg pontos adata nélkül nem is nagyon lehet pontosabban számítani, csak a szemléltetésért írtam.
 
K

kamm

Guest
Üres tömegre sajnos nem találtam adatot, de valahova 37-45 tonna közé saccolom. Legyen 40 tonna.
34-35 tonna az onsulya azaz a 87 tonnabol meg marad 53 tonna elerheto, tehat meg az altalad szamolt maximum 23t fuel eseten is 30 tonnat elvihetne... ha KC modban 35 tonna fuelt visz, meg akkor is marad 18 tonna rakomanynak (mar ha igen kicsi, mondjuk osmiumot visz, mert az extra fuel elviszi a rakter tobbseget. :D)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 101
73 631
113
A megnövelt MTOW az tipikusan azt jelenti, hogy a gép messzebbre megy el teljes terheléssel. Ugyanis a gépeket jellemzően nem tankolhatod tele, ha a teljes megengedhető szállítandó árut beletöltöd, mert előbb kikoppansz az MTOW-on. Ha az MTOW magasabb, akkor ugyanannyi áruval messzebbre mehetsz.

Jelen példában:
MTOW: 87 tonna
Max fuel: 23 tonna (plusz tankokkal 35 tonna)
Max áru: 26 tonna
Üres tömegre sajnos nem találtam adatot, de valahova 37-45 tonna közé saccolom. Legyen 40 tonna.
Ha az MTOW 74 tonna, akkor teletankolva 74-(40+23)=11 tonna cuccot vihet csak el. Ha plusz tankokat is teszel bele, akkor meg a hatótávolságod ugyan szép lesz, csak semmi mást nem vehetsz már a fedélzetre, gyakorlatilag üresen kell repülnöd, csak átrepülésre lesz jó. Ha pedig telerakod 26 tonnával, akkor pedig 74-(40+26)=8 tonna kerót vihet, ami kb semmire sem jó, nem lesz hatótávolságod.
Ellenben ha az MTOW 87 tonna, akkor teletankolva 87-(40+23)=24 tonna cuccot vihet el, tehát több, mint a korábbi dupláját. Ha pedig telerakod 26 tonna cuccal, akkor is még 87-(40+26)=21 tonna kerót vihet magával, amivel kb megháromszorozódik a hatótávolsága a 74 tonnás MTOW-hoz képest!

Természetesen a fentiek egy erősen elnagyolt, példának szánt számítás. Az üres tömeg pontos adata nélkül nem is nagyon lehet pontosabban számítani, csak a szemléltetésért írtam.
Kb. valami hasonlót vezette le az egyik brazil is a cikk alatti hozzászólásokban...