KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 512
113
Annál drágább gép nincs, mikor a flotta 60-80%-a repülésképtelen, és mintha a Luftwaffénél ilyesmi rendszeresen előállna az A-400M-ekkel (pl. 7-ből 1 repülőképes!!)!! Ez akkor is a világ legdrágább gépe lenne, ha a gépenkénti vételára a legolcsóbb lenne - de nem így van sajnos. Ha a szükséges szállításokhoz állandóan plusz gépeket kell bérelni, az Atlasz-ok meg a földön várnak az egyszer majd megérkező alkatrészekre, az azt jelenti, hogy ugyanazt a szolgáltatást duplán kell kifizetni. Ha ebből az egyik még rohadt drága is (a vételár), akkor nincs miért ezen gondolkozni ... :(:mad: Talán nem véletlen hogy egyre többen szabadulni akarnak ezektől a gépektől, és helyettük vagy legalábbis melléjük Herculeseket vesznek.

A LW üzemletetési csodáját nem vetítsük ki az egész flottára ha kérhetném.

Nem mellesleg minden alacsony számba rendszeresített, új gépnél vannak problémák. A KC-390ből eddig mennyit rendszeresítettek? Mennyi rendeltek? Új gép?
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 566
113
Az Embraer mögé beállni látszik a Boeing. Nem lehet, hogy ez jót tesz a KC-390-nek is? Érdekük lesz, hogy ezt vegyék a Herky helyett, akik újat akarnak. A termékkövetést tudnák menedzselni...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 252
71 918
113
hát van rá összesen 33db rendelés... Portugálokéval együtt.

Még mindig csak a 28 db brazil gépről van aláírt szerződés. Hétfőn a portugál védelmi miniszter 3 hónapot adott az Embraer-nek, hogy megegyezzenek az árról, különben mást vesznek...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az Embraer mögé beállni látszik a Boeing. Nem lehet, hogy ez jót tesz a KC-390-nek is? Érdekük lesz, hogy ezt vegyék a Herky helyett, akik újat akarnak. A termékkövetést tudnák menedzselni...
Jelen állás szerint a KC-390-ről külön megállapodás lesz az Embraer és a Boeing között. De portugál árakon a Boeing sem tud csodát tenni, drágábban meg még annyit sem. /Portugália részt vett a programban, így mások nem fognak 137 millás ajánlatot kapni./ :(
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Lesz ez majd olcsóbb is. Mint az F-35. Lehet még a tervezett 55 millió USD/db árat is elérik egyszer. Csak ahhoz több száz gépet el kellene adni...
137-ről nem lesz 55, mert (ez nem F-35-ös, tehát) sose lesz rá olyan kereslet, és van 1 bevált versenytársa is (ami a Villámnak nincs, és 1 ideig nem is lesz)...
 
M

molnibalage

Guest
Na és?!? - Taktikai gép, tehát alacsony sebességgel olyan helyen is leszáll, ahol a nyilazott szárnyú brazil csoda meg sem próbálhatja...
Bár nem ismerem a KC-390-et ennyire, de
  • a feltüntetett erőforrás típusnak van sugárfékes változata is, szóval az alacsony leszállósebesség önmagában nem minden.
  • Van nekünk erre igényünk? Ez elvárás?
Szóval elnézést, de ebben a formában minimum elhamarkodottnak érzem ezt a kijelentést. A C-17 nézd meg milyen helyeken száll le és hogyan.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Bár nem ismerem a KC-390-et ennyire, de
  • a feltüntetett erőforrás típusnak van sugárfékes változata is, szóval az alacsony leszállósebesség önmagában nem minden.
  • Van nekünk erre igényünk? Ez elvárás?
Szóval elnézést, de ebben a formában minimum elhamarkodottnak érzem ezt a kijelentést. A C-17 nézd meg milyen helyeken száll le és hogyan.
A KC-390 sötét ló, így nem lehet sokat tudni róla. De önmagában a hajtómű és a szárny kialakítása már sok mindent elárul...

A C-17 kenterbe veri a stratégiai gépeket /tán a sötét lovakat is/, de olyan helyen nem tud leszállni, ahol a Herky igen...

Igényünk...?!?
NEM VOLT IGÉNYÜNK "luxusbizjetre"...!!!
A319-es utasszállítóra sem, ami nagy cargoajtó nélkül NEM ALKALMAS teherszállításra és MEDEVAC feladatra...!!!
 
M

molnibalage

Guest
!!
A319-es utasszállítóra sem, ami nagy cargoajtó nélkül NEM ALKALMAS teherszállításra és MEDEVAC feladatra...!!!
Ebből az első állítás nem igaz. Nem csak olyan terhek vannak, amihez az kell. Korlátozottan alkalmas. Ennyi. Hogy ez kinek tetszik és kinek nem az más tészta.
A MEDEVAC-ot meg nem tudom.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ebből az első állítás nem igaz. Nem csak olyan terhek vannak, amihez az kell. Korlátozottan alkalmas. Ennyi. Hogy ez kinek tetszik és kinek nem az más tészta.
A MEDEVAC-ot meg nem tudom.
A civil keskenytörzsűeknek kicsi a poggyásztere, tehát nem viccből vágnak cargoajtót az átalakított változatokba, melyen keresztül a hordágyon fekvő sebesülteket is könnyű be és kirakni.
De ilyen feladatokra legjobb 1 rámpás airlifter...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Országvédelmi szempontbol szerintem nékünk se Hery,se KC390 nem kell.Szvetség ikötelmeink szempontjábol sem vagyok róla meggyőződve,hogy kell.Átpofozot A319 a közös C17 gépekkel úgy vélem fedeznék a missziós igényeket
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 267
113
A civil keskenytörzsűeknek kicsi a poggyásztere, tehát nem viccből vágnak cargoajtót az átalakított változatokba, melyen keresztül a hordágyon fekvő sebesülteket is könnyű be és kirakni.
De ilyen feladatokra legjobb 1 rámpás airlifter...

No. Itt található a komplett cseh A319 flotta összes lényeges érdekessége (9 gép!):
http://www.cs-letectvi.cz/letadla/airbus-a319
"Letoun ev.č. 3085 lze navíc upravit pro letecký transport raněných a nemocných (MEDEVAC). Do druhého airbusu lze instalovat čtyři lůžka pro lehce zraněné nebo dvě lůžka pro lehce zraněné a dvě speciální transportní jednotky pro těžce zraněné či nemocné pacienty označované PTU (Patient Transport Unit). Tyto jednotky představují plnohodnotné anesteziologicko-resuscitační oddělení. Přestavbu na plně vybavenou verzi MEDEVAC je možno provést během 12 až 16 hodin."

4 ágyas rendszer, azaz vagy 4 könnyű sérült, vagy 2 könnyű és 2 súlyos sebesült részére. Ezek a modulok komplett aneszteziológia tökömtudja mi rendszert tartalmaznak, gondolom egyfajta sürgősségi minirendelő. A lényeg, amire ki akartam lyukadni, a modulokat 12 ill 16 óra alatt lehet beépiteni a gépbe szükség esetén.

664409c31ce2c51463403a58d4ca28e3.jpg

Kb igy néz ki a valóságban:
d5a91420c8bd1604eaebe0edcda34d2b.png
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
No. Itt található a komplett cseh A319 flotta összes lényeges érdekessége (9 gép!):
http://www.cs-letectvi.cz/letadla/airbus-a319
"Letoun ev.č. 3085 lze navíc upravit pro letecký transport raněných a nemocných (MEDEVAC). Do druhého airbusu lze instalovat čtyři lůžka pro lehce zraněné nebo dvě lůžka pro lehce zraněné a dvě speciální transportní jednotky pro těžce zraněné či nemocné pacienty označované PTU (Patient Transport Unit). Tyto jednotky představují plnohodnotné anesteziologicko-resuscitační oddělení. Přestavbu na plně vybavenou verzi MEDEVAC je možno provést během 12 až 16 hodin."

4 ágyas rendszer, azaz vagy 4 könnyű sérült, vagy 2 könnyű és 2 súlyos sebesült részére. Ezek a modulok komplett aneszteziológia tökömtudja mi rendszert tartalmaznak, gondolom egyfajta sürgősségi minirendelő. A lényeg, amire ki akartam lyukadni, a modulokat 12 ill 16 óra alatt lehet beépiteni a gépbe szükség esetén.

664409c31ce2c51463403a58d4ca28e3.jpg

Kb igy néz ki a valóságban:
d5a91420c8bd1604eaebe0edcda34d2b.png
Hátmég ha átppofoznánk a 319eket cargóajtós,palettás székezésüekre.2-3óra alatt átraknák a székes palettákat a MEDEVAC palettákra,a szükséges mértékben.Akár az egész gép terjedelmére is,ha kell.Napersze a vezetékezést is ehez elő kéne késziteni
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 267
113
Hátmég ha átppofoznánk a 319eket cargóajtós,palettás székezésüekre.2-3óra alatt átraknák a székes palettákat a MEDEVAC palettákra,a szükséges mértékben.Akár az egész gép terjedelmére is,ha kell.Napersze a vezetékezést is ehez elő kéne késziteni
Hátmég ha lesz végre rámpás gépünk, abba is bele lehet majd tolni, ha kell...;)
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1