Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 557
113
Ha egy benzines/dízel autó kigyulladt az az esetek 99.9%-ában elhanyagolt öreg autó.
Maradék 0.1% elektromos hiba.
Ehhez képest sokszor pár hetes villanyautók gyulladnak ki, volt amikor még a szalonban.

Remélem hozzá tudok járulni a látóköröd szélesedéséhez a legismertebb tűzveszélyes benzines autók történetével... (amiket egy korábbi Elon Must inkarnáció sikerember álmodott meg)
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Várhatóan 2024. második felében újra megnyitja kapuit az Oroszlányi Erőmű...

A helyszínen zajló tevékenység 2015-ben állt le, azonban egy korszerűsítésnek köszönhetően, környezetvédelmet és a fenntarthatóságot szem előtt tartva indul újra az üzem. Az egység megújuló energiaforrás technológiával (biomassza) fog működni, amely során fenntarthatóbb és az import földgáztól független fűtőanyag-használatot biztosítanak, ezzel bekapcsolódva az országos energiaellátási láncba. A működés részleteit és a munkaerő igényt Vollár Attila a Veolia Energia Magyarország Zrt. Közép-magyarországi Regionális Igazgatója ismertette.


Magyarul tűzifát égetnek a mátrai ligniterőműhöz hasonló hatásfokkal, de annál némileg még nagyobb légszennyezéssel, mert a fatüzelésnél sűrűbben fordul elő a nem rendesen kiszárított fűtőanyag, mint a ligniterőműben (csak a légszáraz fa hozza a lignit a fűtőértékét, a nedves csak a lignitének felét, 2/3-át). Ekkora fafogyasztásnál bizony időnként belökik a kazánba a friss vágást is. Ezt hívják ők megújulónak, CO2 semlegesnek, környezetbarátnak, stb... Nem ártana néhány sötétzöldet felvinni a kéményhez, hogy szagoljanak már bele a nagy környezetbarátságba. Főleg amikor egy kicsit nedvesebb fát senyvesztenek a kazánban.

A 2 db 50 MW-os blokk óránként 90-100 tonna fát eszik majd meg, azaz 500 - 600 ezer tonnát évente, 65% kapacitás kihasználtság esetén. Ez Magyarország teljes tűzifa kitermelésének több, mint 20%, akár 25%-a. Az erdeink nettó növekménye magasabb nem lesz, de egy nagy fogyasztóval több lesz. Összehasonlításként a most működő legnagyobb, pécsi biomassza erőmű is megeszik évente 500 ezer tonnát, pedig az csak 85 MW villamos teljesítményű.

Tehát az igazán zöld megoldás: eltüzelni az erdőket rengeteg füsttel, benne a CO2-vel és a savképző oxidokkal. Mert ez így környezetbarát és CO2 semleges. Ha a porleválasztó, füstgázmosó idővel majd csak hellyel-közzel működik - mert ugye pénzbe kerül - akkor még egy jó nagy adag szilád szennyezést is helyiek orra alá dörgölnek. Lesz egy csomó zaj és előkészítéssel járó por, mert fel kell aprítani a fát. Meg egy nagy adag teherforgalom, mert ez jelent vagy 20-25 ezer kamion fordulót. A füst aromája kedvéért a tűzifa mellé tolnak egy kis szemégetést is (csak annyit mernek erről mondani, hogy nem az lesz a nagyobb arány). Nyilván mindezt a környezetvédelem mind nagyobb dicsőségére.

Természetesen stabilan magas, KÁT-os áron termelve az áramot. Felhajtva a tűzifa árát. Mert ez így gazdaságos. Mármint az erőmű tulajdonosának. A nemzetgazdaságnak, a költségvetésnek és a tűzifát használó térségbeli háztulajdonosoknak már azért kevésbé éri meg, de ez kit érdekel? Aki eddig fa tüzelésű kazánnal fűtött otthon, azt majd megdorgálják, hogy miért használ ilyen elavult és környezetszennyező technológiát. Térjen csak át önként, jó sok pénzért elektromos, hőszivattyús fűtésre! Új építésnél már úgyis csak azt engedélyezik, de még az is lehet, hogy simán be fogják tiltani a vegyes tüzelést, ha nem lesz elég gyors ütemű az önkéntes áttérés. Fogyassza el azt az áramot, amit a fa tüzelésű erőműben jó esetben 30% körüli hatásfokkal állítottak elő és kb. még 8% veszteséggel szállították, osztották el. Így legalább nem használja ugyanazt a fát, amire most már az erőműnek lesz szüksége. Na persze ezzel megnő az elektromos fogyasztás is, azaz az erőmű nem kivált más elektromos termelőt, hanem azért termel, hogy az általa tűzifa árfelhajtással, vagy akár majd központilag, hatalmi szóval kiszorított vegyes tüzelésű fűtés elektromosra átállításának többlet igényét kielégítse.

A lényeg a zöld győzelmi jelentés és a statisztikailag zöldnek kimutatott termelés. Meg a zöld profit eltérített, garantált, támogatott átvételi árból.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Egyelőre nem jelent meg, pedig most is sokan vennének. Egy elektromos autó aksija 10-15 év, utána kuka, cserélni nem lesz kifizetődő. Egy átlag magyar 10-15 éves benzines vagy dízel autóval jár...

Az átlag magyar autó leírni is rossz 15.6éves!!! A behozott autók átlagéletkora 12év az import masszívan dominál. Külön gond hogy vége a "szívóbenzín" korszaknak mindenhol ott a direkt befecskendezés, dpf, dsg... egy aknamező a használat autó vétel és mindennek a javítása horror összeg. Mondjuk a fenti 12év már alapból necces, pl hyundai/kia DCTk már 4-5évesen hullanak (gari nem él rá), az 1.4, 1.5, 1.6os motorok zabálják az olajat odafigyelve se szoktak 200Kt elmenni tök átlagos, hogy márkaszervíz arra játszik, hogy 1l/1000km normális és 10w40el tölti csak bírja ki a köv félévet. És akkor nem szóltam a pl mazdák aljáról. Amikor 12évesen! el kell engedni mert nem éri meg lakatolni, nincs mihez hegeszteni az "gáz".
Villanyosnál egy új aksipakk+csere horror összeg ~10-15Keur de ha amúgy az autó rendben van nyon rengetegen élni fognak a cserével. Itt a nagy csavar, hogy kezd beindulni a cellacsere vonal.
Új vonalon meg ami 2020ban megvehető volt 10misiért az most uazzal a felszereltésggel 16misi.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 557
113
Magyarul tűzifát égetnek a mátrai ligniterőműhöz hasonló hatásfokkal, de annál némileg még nagyobb légszennyezéssel, mert a fatüzelésnél sűrűbben fordul elő a nem rendesen kiszárított fűtőanyag, mint a ligniterőműben (csak a légszáraz fa hozza a lignit a fűtőértékét, a nedves csak a lignitének felét, 2/3-át). Ekkora fafogyasztásnál bizony időnként belökik a kazánba a friss vágást is. Ezt hívják ők megújulónak, CO2 semlegesnek, környezetbarátnak, stb... Nem ártana néhány sötétzöldet felvinni a kéményhez, hogy szagoljanak már bele a nagy környezetbarátságba. Főleg amikor egy kicsit nedvesebb fát senyvesztenek a kazánban.

A 2 db 50 MW-os blokk óránként 90-100 tonna fát eszik majd meg, azaz 500 - 600 ezer tonnát évente, 65% kapacitás kihasználtság esetén. Ez Magyarország teljes tűzifa kitermelésének több, mint 20%, akár 25%-a. Az erdeink nettó növekménye magasabb nem lesz, de egy nagy fogyasztóval több lesz. Összehasonlításként a most működő legnagyobb, pécsi biomassza erőmű is megeszik évente 500 ezer tonnát, pedig az csak 85 MW villamos teljesítményű.

Tehát az igazán zöld megoldás: eltüzelni az erdőket rengeteg füsttel, benne a CO2-vel és a savképző oxidokkal. Mert ez így környezetbarát és CO2 semleges. Ha a porleválasztó, füstgázmosó idővel majd csak hellyel-közzel működik - mert ugye pénzbe kerül - akkor még egy jó nagy adag szilád szennyezést is helyiek orra alá dörgölnek. Lesz egy csomó zaj és előkészítéssel járó por, mert fel kell aprítani a fát. Meg egy nagy adag teherforgalom, mert ez jelent vagy 20-25 ezer kamion fordulót. A füst aromája kedvéért a tűzifa mellé tolnak egy kis szemégetést is (csak annyit mernek erről mondani, hogy nem az lesz a nagyobb arány). Nyilván mindezt a környezetvédelem mind nagyobb dicsőségére.

Természetesen stabilan magas, KÁT-os áron termelve az áramot. Felhajtva a tűzifa árát. Mert ez így gazdaságos. Mármint az erőmű tulajdonosának. A nemzetgazdaságnak, a költségvetésnek és a tűzifát használó térségbeli háztulajdonosoknak már azért kevésbé éri meg, de ez kit érdekel? Aki eddig fa tüzelésű kazánnal fűtött otthon, azt majd megdorgálják, hogy miért használ ilyen elavult és környezetszennyező technológiát. Térjen csak át önként, jó sok pénzért elektromos, hőszivattyús fűtésre! Új építésnél már úgyis csak azt engedélyezik, de még az is lehet, hogy simán be fogják tiltani a vegyes tüzelést, ha nem lesz elég gyors ütemű az önkéntes áttérés. Fogyassza el azt az áramot, amit a fa tüzelésű erőműben jó esetben 30% körüli hatásfokkal állítottak elő és kb. még 8% veszteséggel szállították, osztották el. Így legalább nem használja ugyanazt a fát, amire most már az erőműnek lesz szüksége. Na persze ezzel megnő az elektromos fogyasztás is, azaz az erőmű nem kivált más elektromos termelőt, hanem azért termel, hogy az általa tűzifa árfelhajtással, vagy akár majd központilag, hatalmi szóval kiszorított vegyes tüzelésű fűtés elektromosra átállításának többlet igényét kielégítse.

A lényeg a zöld győzelmi jelentés és a statisztikailag zöldnek kimutatott termelés. Meg a zöld profit eltérített, garantált, támogatott átvételi árból.
Azért szegény vegyestüzelésűvel fűtőket sem kell félteni, a vizes fát meg a műanyagot bátran égetik ők is, rokonoknál falun járva marja a szemünk a füst amit egyes háztartások kieregetnek...
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Érdekes dolgokat mond:

Nem mindennel értek egyet amit mond de abban speciel igaza van, hogy rá kéne venni végre az embereket arra, hogy elkezdjenek szigetelni.
Épp most dumáltam egy barátommal aki a fűtő klímákról kérdezősködött. Próbáltam neki elmagyarázni, hogy a 200 négyzetméteres szigeteletlen házát (csupasz 40-es téglafalak, födém szigetelés smafu) egységnyi befektetésre nézve akkor jár a legjobban ha leszigeteli… de legalább a födémet szigetelje le, mert hogy a meleg felfele szál. De neki valamiért a fűtésre optimalizált klíma fontosabb… most mit lehet erre mondani? Persze ha lenne valami állami szigetelés program lehet másképp állna hozzá.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 659
113
A villanyautót üzemeltetni töredékébe kerül mint a benzin vagy dízel autót. A kollégám korábban azzal bosszantott, hogy ha otthon tölti a tesláját, akkor 8 Ft.-ba kerül neki 1 km-re az "üzemanyag". Nekem meg 35-40 Ft. Csak idő kérdése, és olcsóbb kategóriákban is megjelenik az elektromos autó, és azért fog elterjedni, mert olcsóbb üzemeltetni.

Az egyik barátom 2010 -ben jött haza Finnországból. Egy lakótelepen laktak, ahol minden parkolóhoz volt konnektor. Nem az elektromos autókhoz, hanem azért, mert minden kocsiban széria volt a hűtőbe épített ellenállás fűtés. Este beállítottad, hogy mikor induljon el fűtés, és amikor reggel lementél a kocsihoz, már meleg volt a hűtőfolyadék. Vagyis indítás után azonnal meleget fújt a ventilátor. Szóval ha igény van rá, akkor megoldható mindenhol a töltés. :)
Mennyit fogyaszt egy Tesla 100km-en? 20kWh?
Tehát elég 1000 kilométert menni havonta hogy elérje a támogatott árammennyiséget. Mennyi is lesz a kilométer ár?
Mellesleg most hogy csökkent az átlagfogyasztás 2023-ban lejjebb viszik a támogatott mennyiségeket?
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 429
19 724
113
Mennyit fogyaszt egy Tesla 100km-en? 20kWh?
Tehát elég 1000 kilométert menni havonta hogy elérje a támogatott árammennyiséget. Mennyi is lesz a kilométer ár?
Mellesleg most hogy csökkent az átlagfogyasztás 2023-ban lejjebb viszik a támogatott mennyiségeket?
A Tesla az azonos méretű villanyautók között tán a leggazdaságosabb. Így is ha országuton egyenletesen "lábujjhegyen" 80 -100 között közlekedik, légkondi nélkül, 14 - 16 kW-ot fogyaszt / 100 km. Autópályán 130-al nyáron kondival, télen fűtéssel ez felmehet simán 18 -20kW ra is. Megjegyzem, ha szabad területen áll az autó hideg időben parkolás közben is megy az akkufűtés védelem miatt.
Ez a LiIon akksik egyik hátránya, hogy 0 fokosan még tölteni sem szabad, ezért kell ezt megelőzni..

2523 kWh "rezsiztetett" keretre számoljunk megtehető éves km-ter keretet, a Tesla 18 kW / 100 km átlagával:
2523/ 18 = 140. Ezt szorozva 100 km = 18 000 km/ év. És akkor otthon még csak max 1 gyertya üzemel. Tehát gyakorlatban kicsi az esélye hogy a háztartási fogyasztás nem csúszik ki a rezsiztetett tartományból..

A többi hasonló méretű autótípus ebben a nagyságban akár 15 - 30 % al is többet fogyaszthat..
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 003
9 110
113
Érdekes dolgokat mond:

Nem mindennel értek egyet amit mond de abban speciel igaza van, hogy rá kéne venni végre az embereket arra, hogy elkezdjenek szigetelni.
Épp most dumáltam egy barátommal aki a fűtő klímákról kérdezősködött. Próbáltam neki elmagyarázni, hogy a 200 négyzetméteres szigeteletlen házát (csupasz 40-es téglafalak, födém szigetelés smafu) egységnyi befektetésre nézve akkor jár a legjobban ha leszigeteli… de legalább a födémet szigetelje le, mert hogy a meleg felfele szál. De neki valamiért a fűtésre optimalizált klíma fontosabb… most mit lehet erre mondani? Persze ha lenne valami állami szigetelés program lehet másképp állna hozzá.
Van és volt csomó program rá.
Házfelújításba a szigetelés is beletartozik.
Egyébként egyetértek a szigetelés térül meg a leghamarabb.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Mennyit fogyaszt egy Tesla 100km-en? 20kWh?
Tehát elég 1000 kilométert menni havonta hogy elérje a támogatott árammennyiséget. Mennyi is lesz a kilométer ár?
Mellesleg most hogy csökkent az átlagfogyasztás 2023-ban lejjebb viszik a támogatott mennyiségeket?

Erősen attól függ de HAndrás BP Sormás autópálya vonalon ahol csak lehet 130as tempomat mellett új modell 3 16.8kWhra jött ki. Átlagos városi használatban ennél kevesebb.
Ha nem számolsz támogatottal mert akármi akkor 70Ft Tehát 100km a fenti BP Sormás 1176Ft lenne.
Benzines 9literrel számolva uez a 100km 5220Ftba kerül 7litert fogyasztó dizellel 4340Ft lenne.
Városban ennél nagyobb difi lehet ott dugózva egy benzines simán bever 12liter+t egy modell 3 meg elvan 15kwh alatt.
Ettől persze a user erősen el fog térni van akinek van napeleme és ingyen autózik és extra mód megéri és persze aki német autópályán menne 200+al túl sok a 20perc 10->80% annak meg kevésbé jó de a fentiből kb látszik az alap.
Ja és a tesla nagyon ver mindent fogyiban a byd seal pályán 24kwhra jött ki.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and enzo

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Ha egy benzines/dízel autó kigyulladt az az esetek 99.9%-ában elhanyagolt öreg autó.
Maradék 0.1% elektromos hiba.

Azért vannak itt-ott kigyulladós botrányok:

A Fordnak is van gondja valamelyik benzines motorcsaládjával, ha jól tudom.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 490
3 931
113
Így is ha országuton egyenletesen "lábujjhegyen" 80 -100 között közlekedik, légkondi nélkül, 14 - 16 kW-ot fogyaszt / 100 km. Autópályán 130-al nyáron kondival, télen fűtéssel ez felmehet simán 18 -20kW ra is.

Én a villanyautót még nem vezettem, de az alap fizikai összefüggések miatt jóval nagyobbnak kell lennie a fogyasztásbeli különbségeknek 90 km/h és 130km/h között. A légellenállás kb a 2x-es az utóbbi esetben! Az én diesel kocsimnál a fogyasztásban is közel megvan ez a 2x-es szorzó!
(Egyébként fogadok rá, hogy az autótulajok 95%-ának fogalma sincs, hogy egyenletes 80-90-nél mennyit fogyaszt az autója ténylegesen, mert egyszerűen nem használja így.)

Benzines 9literrel számolva uez a 100km 5220Ftba kerül 7litert fogyasztó dizellel 4340Ft lenne.
A takarékos diesel-ek nem esznek amúgy 7 litert konstans 130-nál. Az enyém legalábbis 6 körül eszik max. (2.4L, sor5, 163Le, 1700kg)

Az tény, hogy aki nagyon sokat megy rövid-közepes távokat, annak megéri a villanyautó. Én nekem biztos nem érné meg, mert én csak évi 11-14ezer km-t megyek, aminek kb a fele város, fele vidéki hosszabb utak, sokszor vontatva kb. 700kg-ot.
2023-ban egyébként 10-szer tankoltam összesen mintegy 672 litert 395ezer Forintért, és kb. 11ezer km-t autóztam el belőle. Biztosításra, adóra, karbantartásra elköltöttem még 115ezret, parkolásra, autópálya matricákra még kb 30ezret.
De amin igazán nyerek, az az amortizáció... A kocsim értéke már nem nagyon tud hova amortizálódni... 8 éve 1.25 misiért vettem, szerintem ennyit most is ér annak ellenére, hogy bele ment 110 ezer kilcsi azóta.
Egy 8 éves Tesla mennyivel ér kevesebbet, mint az újkori bekerülési költsége? A különbség elég szép összegre jön ki szerintem évesítve... Ha nem mész eleget vele, az egekbe dobja a km-költségedet!
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Azért vannak itt-ott kigyulladós botrányok:

A Fordnak is van gondja valamelyik benzines motorcsaládjával, ha jól tudom.


Bömi :D

Asszem linkeltem pár hónapja egy amcsi szervizt, ahol az egyik típus szervizelésénél felnyitják a turbó beömlőcsövét és kitépnek belőle egy műanyag darabot, mivel az csak azért van ott, hogy 5-6 év után elfáradva leszakadjon és tönkretegye a forró turbót.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Én a villanyautót még nem vezettem, de az alap fizikai összefüggések miatt jóval nagyobbnak kell lennie a fogyasztásbeli különbségeknek 90 km/h és 130km/h között. A légellenállás kb a 2x-es az utóbbi esetben! Az én diesel kocsimnál a fogyasztásban is közel megvan ez a 2x-es szorzó!
(Egyébként fogadok rá, hogy az autótulajok 95%-ának fogalma sincs, hogy egyenletes 80-90-nél mennyit fogyaszt az autója ténylegesen, mert egyszerűen nem használja így.)


A takarékos diesel-ek nem esznek amúgy 7 litert konstans 130-nál. Az enyém legalábbis 6 körül eszik max. (2.4L, sor5, 163Le, 1700kg)

Az tény, hogy aki nagyon sokat megy rövid-közepes távokat, annak megéri a villanyautó. Én nekem biztos nem érné meg, mert én csak évi 11-14ezer km-t megyek, aminek kb a fele város, fele vidéki hosszabb utak, sokszor vontatva kb. 700kg-ot.
2023-ban egyébként 10-szer tankoltam összesen mintegy 672 litert 395ezer Forintért, és kb. 11ezer km-t autóztam el belőle. Biztosításra, adóra, karbantartásra elköltöttem még 115ezret, parkolásra, autópálya matricákra még kb 30ezret.
De amin igazán nyerek, az az amortizáció... A kocsim értéke már nem nagyon tud hova amortizálódni... 8 éve 1.25 misiért vettem, szerintem ennyit most is ér annak ellenére, hogy bele ment 110 ezer kilcsi azóta.
Egy 8 éves Tesla mennyivel ér kevesebbet, mint az újkori bekerülési költsége? A különbség elég szép összegre jön ki szerintem évesítve... Ha nem mész eleget vele, az egekbe dobja a km-költségedet!

Céges dizelből indultam ki az pályán 130 körül 6.5et eszik de nem jó hasonlít az sem mert más a dinamika. És lehet számolni 6al is de akkor is sokkal több az üzemanyag költség egy model 3hoz képest.
Villanyos nem csak városban érheti meg hanem annak is aki napi 200-500kmeket jár ld fenti pldat.
TCOt mindig nézni kell de nem 8éve van és itt be is üt, hogy míg 2015ben gond nélkül vettél megbízható ICEt addig 2024ben a használt ICEk dugig vannak aknákkal, ld feljebb hszem. Persze vannak csodák de most 2024ben kifogni egy 15éves ICEt ami nem tette meg a hold-föld távolságot 2* és nincs brutál lerúgva és nem rohad és... az nagyon necc. Ezeken az adott tulajok már ülnek mert ld pldad bármi új ice ehez képest egy anyagi csőd.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 659
113
Erősen attól függ de HAndrás BP Sormás autópálya vonalon ahol csak lehet 130as tempomat mellett új modell 3 16.8kWhra jött ki. Átlagos városi használatban ennél kevesebb.
Ha nem számolsz támogatottal mert akármi akkor 70Ft Tehát 100km a fenti BP Sormás 1176Ft lenne.
Benzines 9literrel számolva uez a 100km 5220Ftba kerül 7litert fogyasztó dizellel 4340Ft lenne.
Városban ennél nagyobb difi lehet ott dugózva egy benzines simán bever 12liter+t egy modell 3 meg elvan 15kwh alatt.
Ettől persze a user erősen el fog térni van akinek van napeleme és ingyen autózik és extra mód megéri és persze aki német autópályán menne 200+al túl sok a 20perc 10->80% annak meg kevésbé jó de a fentiből kb látszik az alap.
Ja és a tesla nagyon ver mindent fogyiban a byd seal pályán 24kwhra jött ki.
egyrészt a hyundai is pont olyan jó mint a tesla3 mára, másrészt adjuk hozzá azt a 15% veszteséget ami keletkezik a töltés közben.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 490
3 931
113
Céges dizelből indultam ki az pályán 130 körül 6.5et eszik de nem jó hasonlít az sem mert más a dinamika. És lehet számolni 6al is de akkor is sokkal több az üzemanyag költség egy model 3hoz képest.
Villanyos nem csak városban érheti meg hanem annak is aki napi 200-500kmeket jár ld fenti pldat.

A más dinamikát mire érted? Tényleg nem vezettem elektromost, fogalmam sincs, mit csinál egy Tesla 90-ről 130-ra, vagy 130-ról 180-ra gyorsítva.

Aki napi 200-500 kilcsit megy, az éves szinten 50-180ezer kmt teker a kocsijába. Az nálam a rohadt sok kategória, teljesen más kávéház, mint az én felhasználásom. Ott nyilván nincs párja az elektromosnak, főleg ha tudja olcsón tölteni. (De ezt írtam is.)

míg 2015ben gond nélkül vettél megbízható ICEt addig 2024ben a használt ICEk dugig vannak aknákkal, ld feljebb hszem. Persze vannak csodák de most 2024ben kifogni egy 15éves ICEt ami nem tette meg a hold-föld távolságot 2* és nincs brutál lerúgva és nem rohad és... az nagyon necc. Ezeken az adott tulajok már ülnek mert ld pldad bármi új ice ehez képest egy anyagi csőd.

Ebben van igazságod, de pont a 10-15 éves távlatban már legalább látszik, hogy melyik az a modell, ami tényleg tartósra sikeredett. Azok közül kell válogatni! Egyébként meg ha motorilag meg rohadásilag rendben van, akkor a 15+-os autó is lehet kiváló vétel még további 5-10 évre is akár.
Az új autó azért is lutri, mert nem tudhatod, hogy mennyire tartós...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 793
31 621
113
Tényleg nem vezettem elektromost, fogalmam sincs, mit csinál egy Tesla 90-ről 130-ra, vagy 130-ról 180-ra gyorsítva.
50-nél megpadlózod faluban, hogy előzz egyet, mire befejezed a születési bizonyítványodat is elvenné a rendőr ha akkor megfog.
150-ig jóformán nem fogja meg semmi a nagymotoros Teslákat hacsak nincs valami nagyon exklúzív csodaautód, ezzel együtt olyan kibaszott unalmas, hogy arra szavak nincsenek. Ajánlom egyet próbálj ki, nekem sem kellett többre, de egyszer bele akartam űlni.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
"Villanyos nem csak városban érheti meg hanem annak is aki napi 200-500kmeket jár ld fenti pldat."

Ez a lehetetlen kategória.....ma már nem töltöd ingyen a Teslát max ha régi van vagy új Plaid......ha valaki napi 350-400 megy annak kb lehetetlen kategória otthon tölteni....400 km kipréselni símán lehet egy Teslából de az nem autópálya 130...ergó minimum 4-5 óra az út.....elintézed a dolgod....max hazaérsz 17-re.... fali töltőd ha megy ..min 6-7 óra neki feltölteni...mindennap...akkor otthon akármit nem használsz....napi 350-500 km-re full diesel való
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Én most egy X5 50e-t használok....most 70-75 km télen az elektromos hatótáv.....napi szinten használom ..Makó-Szeged..65-75 km attól függ mit csinálok.
-Autópálya. 130---elektromost addig engedi 31-33 kwh....csak benzinnel...11 liter
-város.. elektromos....28-30 kwh csak benzin ....15 liter
Ez télen...
ősszel. 90-95 km
én max 95%-ra töltöm

19-szer töltöttem decemberben....19x22 azaz 418 kw ment csak erre....napelem fent van de azt be se vezettem volna ha nem akarok hibridet.

Amit ezzel szerettem volna mondani...az erős új autók a nagyon jómódú vagy gazdagok "játéka"...mindegy ,hogy benzin...diesel...villany...hibrid.

Tényleg vehettem volna Plaid-t is 60 misiért ,mert egy nagyon szerencsés fickó vagyok de nem kellett.....a gyorsulgatás feeling elmúlik 1 hónap utána...aztán meg jön a hatótávpara....Főlleg ha vidéki vagy.
Villanyost nem nagyon látsz pályán 160-180-l.......az nekik. kész katasztrófa.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 055
113
Így valósul meg a nyíregyházi ipari park új területeinek gázellátása...

tn4-web-231213_dt_17_8655.jpg
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby