Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ha egy benzines/dízel autó kigyulladt az az esetek 99.9%-ában elhanyagolt öreg autó.
Maradék 0.1% elektromos hiba.
Ehhez képest sokszor pár hetes villanyautók gyulladnak ki, volt amikor még a szalonban.
Várhatóan 2024. második felében újra megnyitja kapuit az Oroszlányi Erőmű...
A helyszínen zajló tevékenység 2015-ben állt le, azonban egy korszerűsítésnek köszönhetően, környezetvédelmet és a fenntarthatóságot szem előtt tartva indul újra az üzem. Az egység megújuló energiaforrás technológiával (biomassza) fog működni, amely során fenntarthatóbb és az import földgáztól független fűtőanyag-használatot biztosítanak, ezzel bekapcsolódva az országos energiaellátási láncba. A működés részleteit és a munkaerő igényt Vollár Attila a Veolia Energia Magyarország Zrt. Közép-magyarországi Regionális Igazgatója ismertette.
Egyelőre nem jelent meg, pedig most is sokan vennének. Egy elektromos autó aksija 10-15 év, utána kuka, cserélni nem lesz kifizetődő. Egy átlag magyar 10-15 éves benzines vagy dízel autóval jár...
Azért szegény vegyestüzelésűvel fűtőket sem kell félteni, a vizes fát meg a műanyagot bátran égetik ők is, rokonoknál falun járva marja a szemünk a füst amit egyes háztartások kieregetnek...Magyarul tűzifát égetnek a mátrai ligniterőműhöz hasonló hatásfokkal, de annál némileg még nagyobb légszennyezéssel, mert a fatüzelésnél sűrűbben fordul elő a nem rendesen kiszárított fűtőanyag, mint a ligniterőműben (csak a légszáraz fa hozza a lignit a fűtőértékét, a nedves csak a lignitének felét, 2/3-át). Ekkora fafogyasztásnál bizony időnként belökik a kazánba a friss vágást is. Ezt hívják ők megújulónak, CO2 semlegesnek, környezetbarátnak, stb... Nem ártana néhány sötétzöldet felvinni a kéményhez, hogy szagoljanak már bele a nagy környezetbarátságba. Főleg amikor egy kicsit nedvesebb fát senyvesztenek a kazánban.
A 2 db 50 MW-os blokk óránként 90-100 tonna fát eszik majd meg, azaz 500 - 600 ezer tonnát évente, 65% kapacitás kihasználtság esetén. Ez Magyarország teljes tűzifa kitermelésének több, mint 20%, akár 25%-a. Az erdeink nettó növekménye magasabb nem lesz, de egy nagy fogyasztóval több lesz. Összehasonlításként a most működő legnagyobb, pécsi biomassza erőmű is megeszik évente 500 ezer tonnát, pedig az csak 85 MW villamos teljesítményű.
Tehát az igazán zöld megoldás: eltüzelni az erdőket rengeteg füsttel, benne a CO2-vel és a savképző oxidokkal. Mert ez így környezetbarát és CO2 semleges. Ha a porleválasztó, füstgázmosó idővel majd csak hellyel-közzel működik - mert ugye pénzbe kerül - akkor még egy jó nagy adag szilád szennyezést is helyiek orra alá dörgölnek. Lesz egy csomó zaj és előkészítéssel járó por, mert fel kell aprítani a fát. Meg egy nagy adag teherforgalom, mert ez jelent vagy 20-25 ezer kamion fordulót. A füst aromája kedvéért a tűzifa mellé tolnak egy kis szemégetést is (csak annyit mernek erről mondani, hogy nem az lesz a nagyobb arány). Nyilván mindezt a környezetvédelem mind nagyobb dicsőségére.
Természetesen stabilan magas, KÁT-os áron termelve az áramot. Felhajtva a tűzifa árát. Mert ez így gazdaságos. Mármint az erőmű tulajdonosának. A nemzetgazdaságnak, a költségvetésnek és a tűzifát használó térségbeli háztulajdonosoknak már azért kevésbé éri meg, de ez kit érdekel? Aki eddig fa tüzelésű kazánnal fűtött otthon, azt majd megdorgálják, hogy miért használ ilyen elavult és környezetszennyező technológiát. Térjen csak át önként, jó sok pénzért elektromos, hőszivattyús fűtésre! Új építésnél már úgyis csak azt engedélyezik, de még az is lehet, hogy simán be fogják tiltani a vegyes tüzelést, ha nem lesz elég gyors ütemű az önkéntes áttérés. Fogyassza el azt az áramot, amit a fa tüzelésű erőműben jó esetben 30% körüli hatásfokkal állítottak elő és kb. még 8% veszteséggel szállították, osztották el. Így legalább nem használja ugyanazt a fát, amire most már az erőműnek lesz szüksége. Na persze ezzel megnő az elektromos fogyasztás is, azaz az erőmű nem kivált más elektromos termelőt, hanem azért termel, hogy az általa tűzifa árfelhajtással, vagy akár majd központilag, hatalmi szóval kiszorított vegyes tüzelésű fűtés elektromosra átállításának többlet igényét kielégítse.
A lényeg a zöld győzelmi jelentés és a statisztikailag zöldnek kimutatott termelés. Meg a zöld profit eltérített, garantált, támogatott átvételi árból.
Mennyit fogyaszt egy Tesla 100km-en? 20kWh?A villanyautót üzemeltetni töredékébe kerül mint a benzin vagy dízel autót. A kollégám korábban azzal bosszantott, hogy ha otthon tölti a tesláját, akkor 8 Ft.-ba kerül neki 1 km-re az "üzemanyag". Nekem meg 35-40 Ft. Csak idő kérdése, és olcsóbb kategóriákban is megjelenik az elektromos autó, és azért fog elterjedni, mert olcsóbb üzemeltetni.
Az egyik barátom 2010 -ben jött haza Finnországból. Egy lakótelepen laktak, ahol minden parkolóhoz volt konnektor. Nem az elektromos autókhoz, hanem azért, mert minden kocsiban széria volt a hűtőbe épített ellenállás fűtés. Este beállítottad, hogy mikor induljon el fűtés, és amikor reggel lementél a kocsihoz, már meleg volt a hűtőfolyadék. Vagyis indítás után azonnal meleget fújt a ventilátor. Szóval ha igény van rá, akkor megoldható mindenhol a töltés.
A Tesla az azonos méretű villanyautók között tán a leggazdaságosabb. Így is ha országuton egyenletesen "lábujjhegyen" 80 -100 között közlekedik, légkondi nélkül, 14 - 16 kW-ot fogyaszt / 100 km. Autópályán 130-al nyáron kondival, télen fűtéssel ez felmehet simán 18 -20kW ra is. Megjegyzem, ha szabad területen áll az autó hideg időben parkolás közben is megy az akkufűtés védelem miatt.Mennyit fogyaszt egy Tesla 100km-en? 20kWh?
Tehát elég 1000 kilométert menni havonta hogy elérje a támogatott árammennyiséget. Mennyi is lesz a kilométer ár?
Mellesleg most hogy csökkent az átlagfogyasztás 2023-ban lejjebb viszik a támogatott mennyiségeket?
Van és volt csomó program rá.Érdekes dolgokat mond:
Lehetett volna sokkal jobb is a magyar REPowerEU terv
Az Európai Bizottság után a Tanács is jóváhagyta Magyarország REPowerEU tervét, amely keretében 2026-ig 2346 milliárd forintot fordítanánk a szén-dioxid-kibocsátás, a primerenergia-felhasználás és az orosz energiahordozóktól való függőség csökkentésére. Ennek az összegnek a 11 százalékát uniós...www.portfolio.hu
Nem mindennel értek egyet amit mond de abban speciel igaza van, hogy rá kéne venni végre az embereket arra, hogy elkezdjenek szigetelni.
Épp most dumáltam egy barátommal aki a fűtő klímákról kérdezősködött. Próbáltam neki elmagyarázni, hogy a 200 négyzetméteres szigeteletlen házát (csupasz 40-es téglafalak, födém szigetelés smafu) egységnyi befektetésre nézve akkor jár a legjobban ha leszigeteli… de legalább a födémet szigetelje le, mert hogy a meleg felfele szál. De neki valamiért a fűtésre optimalizált klíma fontosabb… most mit lehet erre mondani? Persze ha lenne valami állami szigetelés program lehet másképp állna hozzá.
Mennyit fogyaszt egy Tesla 100km-en? 20kWh?
Tehát elég 1000 kilométert menni havonta hogy elérje a támogatott árammennyiséget. Mennyi is lesz a kilométer ár?
Mellesleg most hogy csökkent az átlagfogyasztás 2023-ban lejjebb viszik a támogatott mennyiségeket?
Ha egy benzines/dízel autó kigyulladt az az esetek 99.9%-ában elhanyagolt öreg autó.
Maradék 0.1% elektromos hiba.
Így is ha országuton egyenletesen "lábujjhegyen" 80 -100 között közlekedik, légkondi nélkül, 14 - 16 kW-ot fogyaszt / 100 km. Autópályán 130-al nyáron kondival, télen fűtéssel ez felmehet simán 18 -20kW ra is.
A takarékos diesel-ek nem esznek amúgy 7 litert konstans 130-nál. Az enyém legalábbis 6 körül eszik max. (2.4L, sor5, 163Le, 1700kg)Benzines 9literrel számolva uez a 100km 5220Ftba kerül 7litert fogyasztó dizellel 4340Ft lenne.
Azért vannak itt-ott kigyulladós botrányok:
Megvan, miért gyulladnak ki a dízel-BMW-k
Előző cikkünk óta újabb két autó égett porrá Magyarországon, és az egyik felgyújtotta a körülötte parkoló autókat is. Igazságügyi szakértővel mutatjuk be, mi okozza az öngyulladást.telex.hu
A Fordnak is van gondja valamelyik benzines motorcsaládjával, ha jól tudom.
Én a villanyautót még nem vezettem, de az alap fizikai összefüggések miatt jóval nagyobbnak kell lennie a fogyasztásbeli különbségeknek 90 km/h és 130km/h között. A légellenállás kb a 2x-es az utóbbi esetben! Az én diesel kocsimnál a fogyasztásban is közel megvan ez a 2x-es szorzó!
(Egyébként fogadok rá, hogy az autótulajok 95%-ának fogalma sincs, hogy egyenletes 80-90-nél mennyit fogyaszt az autója ténylegesen, mert egyszerűen nem használja így.)
A takarékos diesel-ek nem esznek amúgy 7 litert konstans 130-nál. Az enyém legalábbis 6 körül eszik max. (2.4L, sor5, 163Le, 1700kg)
Az tény, hogy aki nagyon sokat megy rövid-közepes távokat, annak megéri a villanyautó. Én nekem biztos nem érné meg, mert én csak évi 11-14ezer km-t megyek, aminek kb a fele város, fele vidéki hosszabb utak, sokszor vontatva kb. 700kg-ot.
2023-ban egyébként 10-szer tankoltam összesen mintegy 672 litert 395ezer Forintért, és kb. 11ezer km-t autóztam el belőle. Biztosításra, adóra, karbantartásra elköltöttem még 115ezret, parkolásra, autópálya matricákra még kb 30ezret.
De amin igazán nyerek, az az amortizáció... A kocsim értéke már nem nagyon tud hova amortizálódni... 8 éve 1.25 misiért vettem, szerintem ennyit most is ér annak ellenére, hogy bele ment 110 ezer kilcsi azóta.
Egy 8 éves Tesla mennyivel ér kevesebbet, mint az újkori bekerülési költsége? A különbség elég szép összegre jön ki szerintem évesítve... Ha nem mész eleget vele, az egekbe dobja a km-költségedet!
egyrészt a hyundai is pont olyan jó mint a tesla3 mára, másrészt adjuk hozzá azt a 15% veszteséget ami keletkezik a töltés közben.Erősen attól függ de HAndrás BP Sormás autópálya vonalon ahol csak lehet 130as tempomat mellett új modell 3 16.8kWhra jött ki. Átlagos városi használatban ennél kevesebb.
Ha nem számolsz támogatottal mert akármi akkor 70Ft Tehát 100km a fenti BP Sormás 1176Ft lenne.
Benzines 9literrel számolva uez a 100km 5220Ftba kerül 7litert fogyasztó dizellel 4340Ft lenne.
Városban ennél nagyobb difi lehet ott dugózva egy benzines simán bever 12liter+t egy modell 3 meg elvan 15kwh alatt.
Ettől persze a user erősen el fog térni van akinek van napeleme és ingyen autózik és extra mód megéri és persze aki német autópályán menne 200+al túl sok a 20perc 10->80% annak meg kevésbé jó de a fentiből kb látszik az alap.
Ja és a tesla nagyon ver mindent fogyiban a byd seal pályán 24kwhra jött ki.
Céges dizelből indultam ki az pályán 130 körül 6.5et eszik de nem jó hasonlít az sem mert más a dinamika. És lehet számolni 6al is de akkor is sokkal több az üzemanyag költség egy model 3hoz képest.
Villanyos nem csak városban érheti meg hanem annak is aki napi 200-500kmeket jár ld fenti pldat.
míg 2015ben gond nélkül vettél megbízható ICEt addig 2024ben a használt ICEk dugig vannak aknákkal, ld feljebb hszem. Persze vannak csodák de most 2024ben kifogni egy 15éves ICEt ami nem tette meg a hold-föld távolságot 2* és nincs brutál lerúgva és nem rohad és... az nagyon necc. Ezeken az adott tulajok már ülnek mert ld pldad bármi új ice ehez képest egy anyagi csőd.
50-nél megpadlózod faluban, hogy előzz egyet, mire befejezed a születési bizonyítványodat is elvenné a rendőr ha akkor megfog.Tényleg nem vezettem elektromost, fogalmam sincs, mit csinál egy Tesla 90-ről 130-ra, vagy 130-ról 180-ra gyorsítva.
"Villanyos nem csak városban érheti meg hanem annak is aki napi 200-500kmeket jár ld fenti pldat."