A pneumatikus energiatárolásnak gépjárműveknél csak átmeneti tárolóként (pl.fékenergia visszanyerés) van értelme. A levegős hibriddel foglalkozott a Peugeot (Hibridair) de feladták. Nem tudsz olyan mennyiségű energiát bezsúfolni kis térfogatra, ami egy járműmozgatáshoz elegendő (hatótávolság). A betárolás adiabatikusan történik, a tartályban a gáz visszahűl, máris elvesztettél egy szatyor energiát, a kinyerésnél ugyanez még egyszer és hol találsz olyan kompresszort ami ekkora nyomást létrehoz? Plusz a tartályméret kérdése, nyomástartó edények veszélyessége stb.
A CNG-ben mindenki lát fantáziát, Miskolc most vett 75 vagy 95 gázos buszt. De az is inkább csak vonaljáratoknál megoldás, mert az utántöltéshez itt is nagy nyomású gázra van szükség. Kell egy profi kompresszorállomás, ahol tisztítják, víztelenítik a gázt, és ahol megy a töltés. Debrecenben is próbálkozott a helyi Volán helyi buszokkal, igaz nagyon szedett-vedett járműparkkal, zömében levetett holland (van Hool) buszokkal. Amikor a támogatási projekt kifutott, hagyták veszni az egészet. Okát nem tudom.
A Leaf akkuja lehet hogy 3 millió, de pl. a Toyota szándékosan nyomott (gyakorlatilag bekerülési) áron adja a hibrid komponenseket, hogy a kókányolókat elriassza. Ha jól emlékszem a Prius akku 350, a meghajtóegység (két motor/generátor, bolygóműves nyomatékosztó, fordulatszámcsökkentő stb.) 180ezer. És ők már túl vannak 5 millió hibriden.
Egyébként a Toyota kijelentette, hogy a hibrid csak átmenet, villanyautózni nem akarnak, (ők tudják, miért) ők az FC-re esküsznek. A már létező és Japánban kapható Miraiban pl. (ha már energiagazdálkodás) van egy elektromos csatlakozó, amivel 64kWh-nyi energia vehető ki az autóból 100V/50Hz/60Hz-en, ha valami oknál fogva (cunami, vulkán, földrengés) éppen nincs áramszolgáltatás...decentralizált villamos hálózat!