Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Sziasztok!
http://index.hu/gazdasag/2017/09/25/paks2_innen_nincs_visszaut/

Ebben a cikkben írják, hogy Paks 2 nem fog megtérülni. 3 perc Google után találtam olyan elemzést, ahol azt állítják, hogy meg fog térülni. Akkor végül meg fog térülni vagy sem? Vagy olyan hosszútávú a projekt, hogy nem lehet előre látni?

oké, greepeace, soxor epét hányok tőlük, de:

Bizottság döntéséről szóló közleményből viszont a vágyálmok helyett a rideg valóság ugrik elő. Míg a Rothschild-tanulmány egy teljesen valószínűtlen árprognózisra támaszkodva a piacról megtérülő beruházásnak nevezte a bővítést, addig a brüsszeli testület éppen azt jelentette ki, hogy megtérülésről szó sincs: a kormány olyan gazdasági kockázatot vállal Paks II.-vel, amely meghaladja egy racionálisan gondolkodó – és közpénz helyett a saját tőkéjét költő – magánbefektető tűrőképességét. Világossá vált, hogy Paks II. várható gazdaságosságával kapcsolatban a kincstári optimizmussal szemben inkább azoknak a súlyos veszteségeket jósoló elemzéseknek lesz igazuk, amelyeket a Greenpeace, az Energiaklub vagy a Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont készített, a politikai elvárások helyett az energiapiaci trendekre koncentrálva.

gittegyletnek tűnnke, de elolvasni nem árt.
http://hvg.hu/gazdasag/20170321_Paks_II_Greenpeace_veszteseg_befektetes_kozpenz


kicsit komolyabban:
Nézzük először a Paks II. forgatókönyvét! A 2400 MW új kapacitás jelentős részben megoldaná a kieső erőműveink pótlását, vagyis kézenfekvő megoldás lehet. Gazdasági szempontból azonban óriásiak a kockázatai és más lehetőségekhez képest rendkívül drága és pazarló fejlesztésnek ígérkezik.

Az oroszokkal kötött szerződés pontos részletei sajnos nem ismertek, de több szakmai műhely is készített megtérülési számításokat a projektre, melyekből jól látszik, hogy a kivitelezési szakasz kockázatai, azaz a beruházás végső összege és megvalósításának időtartama hogyan befolyásolja a projekt megtérüléséhez szükséges átlagos villamos energia értékesítési árat. Nem csak a költségek túllépése, hanem az időbeni csúszás is jelentősen rontja a megtérülést. Ma Magyarországon 37 euró/MWh annak az úgynevezett zsinóráramnak az ára, mely az atomerőműnek, mint alaperőműnek a terméke.

A REKK számításai szerint optimista esetben 66, realista esetben 106, pesszimista esetben pedig 176 euró/MWh óra értékesítési ár szükséges a projekt megtérüléséhez. Az épülés előtt álló angol Hinkley Point atomerőmű inflációkövető garantált átvételi árát mintegy 115 euró/MWh-ban határozták meg, hogy az EDF számára megtérülhessen a beruházás. Az átvételi ár és a piaci ár közötti különbözetet az angol fogyasztók fogják megfizetni. Paks II. esetében pedig vagy a magyar állam, azaz az adófizetők, vagy direkt módon a fogyasztók viselik majd a többletköltséget.

A nemzetközi példák azt mutatják, hogy jelentős idő- és költségtúllépéseket szenvedtek a nukleáris erőműfejlesztések. Ezzel a kockázattal nálunk pedig számolni kell. Az EDF idén júlisuban ismerte el, hogy 2025 vége helyett, valószínűleg csak 2027-re készül el a már említett Hinkley Point és minimum 12 százalékkal többe fog kerülni. Friss hír továbbá, hogy az Egyesült Államokban közel 40 százalékos készültségi foknál és 9 milliárd dolláros kiadás után leállítottak két reaktorfejlesztést, az elszálló költségekre és a megváltozott piaci viszonyokra hivatkozva. A sokszor emlegetett olcsó energia mítosz csupán, és csak arra utal, hogy ha már kész az atomerőmű, akkor viszonylag alacsony, 20-25 euró/MWh változó költséggel üzemeltethető.

teljes írás itt:


Fontos megemlíteni, hogy a környező országokban is nukleáris terveket szőnek. A szlovákok, a csehek, a románok és a lengyelek is nukleáris terveket dédelgetnek. A „zöld” jövőért támogatott megújulók és a hozzájuk szorosan köthető „gázos” kapacitásigény valamint az integrált európai piac ellenére némiképp feleslegesen, a határokon belüli energiabiztonságra törekvő beruházások miatt ma az látszik, hogy lesz áram bőven, úgy is, hogy az áram árának nem kell feltétlenül érdemben emelkednie. Egyrészt a rendszerirányítók nem akarják kockáztatni azt, hogy ne legyen a rendszer egyensúlyának fenntartásához elégséges kapacitás, másrészt a kormányok is elsőrendű szempontként kezelik az ellátásbiztonságot mind a kapacitások, mind a megtermelt energia tekintetében, és ezért hajlandóak pénzügyileg veszteséges erőműfejlesztésekbe belevágni. A villamos energia ugyanis nem burgonya, hogy ha nincs, akkor majd eszünk rizst helyette vagy páran éhesek maradnak. A megtermelt áram mennyiségének minden időpillanatban meg kell egyeznie a kereslet mértékével.

teljes cik itt, talánmég nem volt.

http://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2017/08/03/kell-e_nekunk_paks_ii./
 
M

molnibalage

Guest
Sziasztok!
http://index.hu/gazdasag/2017/09/25/paks2_innen_nincs_visszaut/

Ebben a cikkben írják, hogy Paks 2 nem fog megtérülni. 3 perc Google után találtam olyan elemzést, ahol azt állítják, hogy meg fog térülni. Akkor végül meg fog térülni vagy sem? Vagy olyan hosszútávú a projekt, hogy nem lehet előre látni?
Orbitális faszság, hogy nem térülne meg.

Már eleve vicces a feltételezés is, ha valaki ezzel szemben a szél/napot megtérülőnek tartja úgy, hogy a két erőmű telepjtési költségének arány kb. 45/18-hoz, de a load factor meg 0.95 vs 0.1-0.25 (nap-szél) és az utóbbi kettő 20-25 év után kuka az atomerőmű meg min. 60 évet üzemelhet és úgy, hogy a nap/szél támogatott ára bőven 30Ft/HUF felett van és ma Paks I. 11 Ft/HUF áron termel...

Elég csak a termelt áram árát megnézni Paks I. jelenlegi árával és azt számításba venni, hogy az erőmű teljes életciklus költségének kb. 3-4%-a a bontás, 80%-a az építés. Paks II termelési ára Paks I. alatt lesz. Nem a virutálisan számolt teremelt ára, hanem a közvetlen valós költség. Tehát áll az erőmű és az, hogy mibe kerül meg 1 kWh delej.

Ez alapján az jön ki, hogy kb. 22-28 év alatt kamatostul visszafizeti a teljes költséget kamatostul. Annak ára, hogy tiszta és tervezhető áramod van és nem függesz gáztól vagy mástól meg pénzben alig kifejezhető. (Fűtőelemet n+1 cég képes a világon szállítani, gáz meg csak csővezetéknen jöhet, oroszoktól. A nyugati import sokkal, sokkal drágább lenne...)
 
M

molnibalage

Guest
Én csak azt nem értem, hogy a küszöbön álló elektromos autó-forradalom ismeretében miért lamentál mindenki azon, hogy egy nagyteljesítményű alaperőmű kell-e, vagy sem?
Azért én ezzel a jóslattal igen óvatos lennék, a villanyautó területén és azt látom, hogy a realitásoktól elszakadt hurráoptimizmus van.
  • Még nyugaton is olyan drága a villanyautó, hogy luxuscikk lesz jódarabig. Már eleve azért, mert hosszútávú autózásra alkalmatlan, tehát városi autó lehet vagy második kopcsi a belső égésű motoros mellett. Na, ez tényleg luxus... (És persze nemhogy környezetvédő, de inkább csak szennyező, dettó, mint a nap- és szélerőművek.)
  • A most használt akkutechnológiával fizikai kétpelenség a tömeges és hosszútávú elterjedés, egyszerűen nincs hozzá elég ritkaföld és egyéb fémek...
  • Ennek használtpiaca kevésbé lesz, mert 8-10 évután az első akupakk kuka és több milliós tétel. Mo-ra meg 5-10 éves használautó import jön, ahol ilyen költséggel ne kell számolni.
  • A magyar autópark átlagéletkora 13 év és ezt csak a céges flották húzzák fel ennyire. A magánkézben levő autókét ennél fentebb van.
  • Tehát, itthon a nyugaton levő elektromos autó elterjedési hullám még optimista becslés alapján is, ha egyáltalán életképes lenne a használt behozatal minimun ekkora késletetéssel fog jönni, mert ki ne találja már senki, hogy 8-10 millás új villanyautót tömegesen vesz bárki. A mezei új autók piacát is a céges flották pörgetik, nem magánszemélyek.
  • A fentiek alapján 2030-40 előtt én nem látom, hogy itthon 10%-ot mikor érné el a villanyautó. Ha nyugaton 20-30% lesz 2030-ra, akkor itthon az első használt autók 2040 táján, ha jönnek.
  • Ok, Paksot 60+ évre tervezzük, tehát így nézve a remények relevánsak lehetnek, de csak hosszútávon. Itthon a gridnél a villanyautók átlai terhelés még nagyon sokáig nem lesz releváns véleményem szerint.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 176
59 930
113
Sharid

Már többször ki lett itt a fórumon számolva, hogy Paks II. megtérül. Lapozz vissza a megoldásokért, ha érdekel a dolog. ;)

De te is kiszámolhatod elég egyszerűen:
Feltételezed, hogy PAKS II. 16 Ft/kWh-ért adje el az áramot.
Az erőmű 4 Ft/kWh áron termel, "tisztán".
Egy évben kb. 18 tWh áramot termel, ami 18.000.000.000 kWh mértékegységet átváltva.
Vagyis 18.000.000.000*12=216.000.000.000 Ft
Vagyis évi 216 milliárd forint.
Ezt szorozd meg 20-al ami a 20 évet jelenti, és kapsz egy 4320 milliárd forintos összeget.
Ebből azért látszik, hogy ideális esetben 20 év alatt megtérül kamataival együtt a beruházás. Az erőmű élettartalma meg 60 év alaphangon....

De lehet pesszimistábban is számolni.
Legyen 12 Ft/kWh az értékesítési ár.
Az erőmű termeljen drágábban , mint a valóságban ez legyen 5 Ft/kWh.
Mivel így messze ő a legolcsóbb termelő így továbbra is nézzük a 18 tWh-s éves értéket.
Ez így 18*7=126 milliárd forint per év.
Ami 2520 milliárd forint egy 20 éves időszakra. 20 év alatt így nem térülne meg.
DE. 2520*3=7560 milliárd forint. Vagyis még ilyen rossz feltételek mellet is 60 év alatt kétszer annyi pénzt hoz reál értéken, mint amennyibe kerül.
És akkor még az egyéb nemzetgazdaságra gyakorolt pozitív hatásait nem is vettük számításba! :rolleyes:
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 385
113
Az elkövetkező hatvan évben már a magántulajdonú autóhasználat helyett erősen valószínű (igaz, én se vagyok jövőbelátó), hogy a cél- és feladatorientált alkalmi autókölcsönzés lesz a nyerő, ahol az olyan, ma még tulajdonosonként terhelő rezsikomponensek, mint az amortizáció, üzembentartás, szervíz, adók, parkolási díjak sok felhasználó között fognak eloszlani. Ilyen konstrukció mellett már nem is lesz annyira relevéns, hogy napjainkban egy teljesen elektromos hajtású autó szinte még kizárólag luxuscikk, birtokolni óriási költség.
Az akkucsomagok terén is technológiaváltás előtt állunk, a jelenlegi litium-ion akksik helyét már a látohatáron lévő modernebb technológiák veszik át, melyekkel nagyobb hatótáv, gyorsabb töltés oldható meg. A valamivel több, mint száz éve létező autózás nemcsak külföldön, hanem még idehaza is másképp fog festeni, mire Paks II. javában üzemelni fog.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Az akkucsomagok terén is technológiaváltás előtt állunk, a jelenlegi litium-ion akksik helyét már a látohatáron lévő modernebb technológiák veszik át, melyekkel nagyobb hatótáv, gyorsabb töltés oldható meg.
Amióta van Internetem otthon ezt olvasom. Ez 14 éve van lassan. Ugyanazokat a NiMh akksikat látom a boltam és semmi konkrétumot nem látok, hogy mik is lennének ezek a cuccok...

Hiszem, ha látom...

Az elkövetkező hatvan évben már a magántulajdonú autóhasználat helyett erősen valószínű (igaz, én se vagyok jövőbelátó), hogy a cél- és feladatorientált alkalmi autókölcsönzés lesz a nyerő, ahol az olyan, ma még tulajdonosonként terhelő rezsikomponensek, mint az amortizáció, üzembentartás, szervíz, adók, parkolási díjak sok felhasználó között fognak eloszlani.
Szép álom, de én túl sok embernél tapasztalom azt, hogy ezt merven elutasítja. Én együtt tudnék élni ezzel a rendszerrel, ha valóban olcsóbb és rugalmas.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 385
113
Azért a nikkel-metálhibrid akksik már erősen kiszorulóban vannak, gondolom ez csak egy elírás lehet részedről. Vagy jobban belegondolva te 14 éve nem néztél fel a számítógéped elöl, mert a NiMh akksik aranykora kb akkor volt... :)
A háztartási-lakossági, illetve a szórakoztatóelektronikai, nomeg gépjármű akksik nagy része már litium-ion, illetve a most érkező a hangzatos nevű litium-kristály akkkutechnológia.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Azért a nikkel-metálhibrid akksik már erősen kiszorulóban vannak, gondolom ez csak egy elírás lehet részedről. Vagy jobban belegondolva te 14 éve nem néztél fel a számítógéped elöl, mert a NiMh akksik aranykora kb akkor volt... :)
A háztartási-lakossági, illetve a szórakoztatóelektronikai, nomeg gépjármű akksik nagy része már litium-ion, illetve a most érkező a hangzatos nevű litium-kristály akkkutechnológia.
?????

Semilyen más AAA-s akksit nem láttam boltban kb. fél éve, mikor kellett új a bringalámpához....
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 385
113
:) Bringalámpához... én az autóipar forradalmáról beszéltem, nem egy AAA-s elemről a bringalámpádhoz. De nyugodtan nézz bele a telódba, az se NiMh, maximum az volt a 2000-es évek elején. A hibridek közt van elvétve egy-két NiMh akksi, de az ágazat jelenleg futó fejlesztései, a megépült prototípusok és a nagyra tartott Tesla is eleve litium-ion akkumulátorokra épül. Már most. És ahogy írtam, már ez is inkább csak a jelen, semmint a jövő, mert az meg már a következő generációs litium alapú rendszerekről fog szólni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 557
113
?????

Semilyen más AAA-s akksit nem láttam boltban kb. fél éve, mikor kellett új a bringalámpához....

AAA-ból nem nagyon van lithiumos, gondolom technikai okokból.

NiMh -ból kb a Panasonic Eneloop a jó, a kis fogasztású cuccokba, a nagyon kicsi szivárgási árama miatt. AA-ban tuti van, és elég jó, lehet, hogy AAA-ban is kapható.

Amúgy Li-Ion akkuk 14500 (AA) méretben is filléresek, de bringára inkább a 18650 (nagyobb) a menő most, mert értelmes kapacitású nem túl nagy, és 800-1000 mAh helyett 2000-4000 mAh is lehet, nagy áramleadási képesség mellett.

Kínából rendelve necces tud lenni, mert légiszállítása nincs, és alacsonyabb kapacitású szokott lenni a gyakorlatban, de interneten keresve itthon is lehet találni üzleteket akik árulják. Érdemes Samsung vagy Panasonic vagy egyéb jó márkák celláit keresni, számlát adó komolyabb helyről. Úgy a legkisebb az esélye, hogy hamisítás áldozata leszel. Vannak beépített rövidzárvédelmes cellák is.

Bringalámpát viszont találsz kínait, ami megy 18650-el, és egész jó, fillérekért. GearBest, Aliexpress, DealExtreme, és társaik a barátaid.

Töltőre nem tudom mit mondja, kínából teljesítmény elektronikát rendelni mindig félek kicsit, ezért nem buzdítok senki, de lithium töltőt felügyelet nélkül amúgy sem szeretek üzemeltetni.

Összességében én szétnéznék nagyobb akkut támogató lámpák közt, és elpasszolnám az AAA-s cuccot.

Én is nézegettem anno, de arra jutottam, hogy az én igényeimhez és szokásaimhoz jobban passzol az alkálielem.
 
M

molnibalage

Guest
Összességében én szétnéznék nagyobb akkut támogató lámpák közt, és elpasszolnám az AAA-s cuccot.

Én is nézegettem anno, de arra jutottam, hogy az én igényeimhez és szokásaimhoz jobban passzol az alkálielem.
Miért tenném? Brutális fénye van és jól bírja. Volt beépített akksis lámpám 2012-ben. Egy kalap szar volt 12k-ért. 3 órát sem bírta értelmes fénnyel és 3 hónap után meghalt. Persze basztak cserélni gariban.
 
T

torsen

Guest
:) Bringalámpához... én az autóipar forradalmáról beszéltem, nem egy AAA-s elemről a bringalámpádhoz. De nyugodtan nézz bele a telódba, az se NiMh, maximum az volt a 2000-es évek elején. A hibridek közt van elvétve egy-két NiMh akksi, de az ágazat jelenleg futó fejlesztései, a megépült prototípusok és a nagyra tartott Tesla is eleve litium-ion akkumulátorokra épül. Már most. És ahogy írtam, már ez is inkább csak a jelen, semmint a jövő, mert az meg már a következő generációs litium alapú rendszerekről fog szólni.

Ez valóban így van a hibrideknél, de például a Toyota a Mirainál, ami ultramodern és FC hajtja, a (mondjuk jóval kisebb kapacitású) átmeneti tárolónál NiMH technológiát alkalmaz. Lehet valami bibi még mindig a Li-ionnal, mert a Toyota a Priusok generációiban is egészen addig ragaszkodott az NiMh-hoz, amíg csak lehetett, (értsd a konkurrencia a litiummal nagyon el nem kezdett nyomulni). Éppen ezért én sem hagyom nagyon magára a litiumos töltőmet. Amúgy kínából lehet rendelni fillérekért olyan töltőt (én egy eNB márkájút használok) amiben benne van a védelem, így védetlen, olcsó 18650-es akkuk is biztonságosan(?) tölthetők. Maga a töltő széttolható és kiviteltől függően 2-3 akku rakható bele. USB-n tölthető, akár egy telefon.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 557
113
Miért tenném? Brutális fénye van és jól bírja. Volt beépített akksis lámpám 2012-ben. Egy kalap szar volt 12k-ért. 3 órát sem bírta értelmes fénnyel és 3 hónap után meghalt. Persze basztak cserélni gariban.

Gondoltam okkal keresel Li-ion AAA akkut (teljesítmény, kapacitás), de nem nagyon fogsz találni. Erre javasoltam megoldást.
Nagy teljesítményű lámpákat már szinte csak 18650-el láttam, nem ok nélkül. Azok nagy kapacitású akkuk, autók noteszgépek akkupakkjaiban is van, ahol ilyet használnak. Olcsó is. Nagy áramot is bírja.

... Éppen ezért én sem hagyom nagyon magára a litiumos töltőmet. Amúgy kínából lehet rendelni fillérekért olyan töltőt (én egy eNB márkájút használok) amiben benne van a védelem, így védetlen, olcsó 18650-es akkuk is biztonságosan(?) tölthetők.

Igen, én sem merem nagyon magára hagyni ezeket. Németországból vett notebook akku is fél évig csak felügyelet mellett volt töltőn, de már bízok benne. :)
Én Nitecore töltőt rendeltem, kollégának bevált, úgyhogy én is arra a lóra teszek. Egy lámpát vettem már tőlük, az jó minőség nagyon.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

torsen

Guest
Egy tipp. Nekem volt egy asus laptopom és kifeküdt benne az akku. Szétszedtem. 6 db 18650-est találtam benne. Kimértem őket, (töltés-nyugalmi feszültség mérés (4V fölött)-leterhelés 1 ohmmal- közben terhelt feszültség mérés) egy db valóban halott volt, a többi nem. (Hogy mennyire nem azt nem tudom) Megvettem az eNB-t és cserélgetem benne a névlegesen 2200mAh-s cellákat (amiből így van 5db) A 2 párhuzamban már 4400mAh, ami egész jó. A laptop akksi azért lehetnek aranybánya, mert ingyen meg tudod szerezni őket -másnak hulladék- és általában márkás cuccokat raknak bele.
 
T

torsen

Guest
Az óvatosságról. A barátom megállt az autópályán a pihenőnél, és mire visszaért a kocsihoz, nem lehetett átlátni az utastéren a füsttől. A hátsó ülésre rakott laptop füstölt (szerencsére nem lángolt) Persze a laptop kuka lett, meg az üléskárpit is.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
Miért tenném? Brutális fénye van és jól bírja. Volt beépített akksis lámpám 2012-ben. Egy kalap szar volt 12k-ért. 3 órát sem bírta értelmes fénnyel és 3 hónap után meghalt. Persze basztak cserélni gariban.
Giant Numen + HL0 , nagyon erős a fénye.Nálam úgy 15 órát bír ki ( égve maradt a garázsban).Én 58 euróért vettem a neten. Magyarországon még nem találkoztam vele.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Giant Numen + HL0 , nagyon erős a fénye.Nálam úgy 15 órát bír ki ( égve maradt a garázsban).Én 58 euróért vettem a neten. Magyarországon még nem találkoztam vele.
Nekem még 2009 környékéről van egy aluházba épített 1 power ledes éjszakai utazós lámpám, ami 4 AA-t eszik. Nem volt értelme aksival etetni, mert teljesen kiszámíthatatlanul mentünk éjszakai tekerésekre. Amióta megvan a Gepida Alb 300, azóta meg agydinamó + fejlámpával tolom, hogy időben lássam az árokból elém ugráló cicukát, sünikét, nyuszikát, őzikét, szarvaskát, kuvaszkát, rendőrbácit...
Éjszakai séták alatt most nyáron meg rájöttem, hogy még esőfelhő mellett is simán lehet látni pár km-re a várostól, akkora a fényszennyezés. Futni azért kevés lenne.
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
Nekem még 2009 környékéről van egy aluházba épített 1 power ledes éjszakai utazós lámpám, ami 4 AA-t eszik. Nem volt értelme aksival etetni, mert teljesen kiszámíthatatlanul mentünk éjszakai tekerésekre. Amióta megvan a Gepida Alb 300, azóta meg agydinamó + fejlámpával tolom, hogy időben lássam az árokból elém ugráló cicukát, sünikét, nyuszikát, őzikét, szarvaskát, kuvaszkát, rendőrbácit...
Éjszakai séták alatt most nyáron meg rájöttem, hogy még esőfelhő mellett is simán lehet látni pár km-re a várostól, akkora a fényszennyezés. Futni azért kevés lenne.
Nekem jelenleg 3 bringám is van :). A cross bicajra vettem a Numen lámpát, mert azon alapból nincs semmi csiricsári, na meg amúgy is az a mindenes, ezért is járok azzal futtatni a kutyát. Mivel nem mehetek ki vele az út közepére az erdőszélén meg a töltésen futtatom és korom sötét van mire hazaérek. Úgy látom az utat, mintha halogénnel lenne bevilágítva. Találtam is egy bemutatót:
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd