A magyar Duna-szakasz hajózhatósága fejlesztésének a tervezésére írt ki nyílt közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A Duna része a Transzeurópai Közlekedési Hálózat (TEN-T) belvízi részének – olvasható a Közbeszerzési Értesítőben. A kelet–nyugati hajózás szempontjából meghatározó a magyar Duna-szakasz, amely része a Rajna–Majna–Duna közel 3300 kilométeres víziút rendszerének. A magyarországi szakaszon évtizedek óta nem végeztek fenntartási-karbantartási munkákat, ezért a hajózható napok száma 250 alá csökkent, így hajózhatósági szempontból nem felel meg a nemzetközi elvárásoknak.
A felmérések szerint a Szob–Déli országhatár közötti szakaszon összesen harmincegy helyszínen, összességében közel ötvenkét kilométeren kell a hajózhatóság javítása érdekében beavatkozni, míg a Szap–Szob közötti szakaszon tizenkét beavatkozásra lesz szükség, negyven kilométer hosszúságban.
A tervező feladatai közé tartozik – egyebek mellett – a helyzetértékelő tanulmány és a környezeti hatástanulmányok elkészítése, továbbá a szükséges engedélyek megszerzése is.
Ajánlatot az tehet, akinek a megelőző három lezárt üzleti évben a nettó árbevétele elérte (összesen) a 800 millió forintot, amelyből a hajóút tervezésnek, a folyószabályozásnak és a hasonló munkák tervezésének legalább 400 millió forintot kell kitennie.
Az ajánlatok benyújtási határideje július 17.
Pont az a baj, hogy a "nemzetközi elvárások" irreálisak.