Köszi, ennek este nekiülök...A "zöldek" "vitakultúrája"... 9:52
Nehéz megállni, hogy ekkora idiótáknak ne lépjek bele az arcába...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Köszi, ennek este nekiülök...A "zöldek" "vitakultúrája"... 9:52
Nehéz megállni, hogy ekkora idiótáknak ne lépjek bele az arcába...
Előre figyelmeztetlek, hogy vérnyomásnövelésre alkalmas.Köszi, ennek este nekiülök...
Megnéztem... Ez a gyerek nagyon süsü. Aszódi érvei valahogy leperegtek.Előre figyelmeztetlek, hogy vérnyomásnövelésre alkalmas.
Megnéztem... Ez a gyerek nagyon süsü. Aszódi érvei valahogy leperegtek.
Más. Itt kint a zōdek a migrációs agymenésükön felül a szénnel is le akarnak számon, mert ez környezetszennyezō (ezzel valahol egyet is tudnék érteni..), ezért tovább zöldberuházás és több biomasszát, bioetalont követelnek. Na ezeket nagyon szívesen látnám a Bundestag-on kívül, kerítések mögött összezárva az istápoltjaikkal és a hazai követōikkel...
Huh hát ez a fickó, mint 6 pár rendőrcsizma (bocs a rendőröktől ) .
Az nem tudom, de ha 400-500 milliárdok repkednek, akkor lehet, hogy van létjogosultsága. Nem vagyok tájépítész, csak gondolkodom a lehetōségeken.
Ha most azt mondanàm, hogy legyen az egész rendszernek a hōteljesítménye 75GW (nagyon konzervatív) és csak 1 fokot melegedhet a víz, akkor ez kb. 18ezer köbméter víz, ez elfér egy 100x60x3-as medencében. Ez 6000 négyzetméter... Csináljanak 3 ilyen medencét a biztonság kedvéért a megfelelō keringetōrendszerrel, nem egy stellerator-t kell megépíteni. Ennek a rendszernek csak a kisegítés lenne a feladata, amikor kevés a víz...
Tényleg nem értem ezt a csókát.
Citylogisztikában még értem is, de távolsági terhesnél nem egyszerűbb hibridet építeni? Vagy feltolni az egészet vasútra...A villanyautózásról. Nyilván látszik, hogy a jelenlegi infrastruktúrával képtelenség lesz kiszolgálni azt az egyidejű töltésmennyiséget, ami konkurálni akar azzal, hogy jelenleg, akár ebben a percben hány ember tölti meg autóját fosszilis üzemanyaggal arra a 600-800km-re, amit a legjobb esetben is max 40%-os termikus hatásfokú belső égésű motorral hajtott autójával meg kíván tenni. És ugye ez a tankolási idő kb 2-5 perc csupán. Ahogy fejlődik az akksitechnika, javul a kapacitás és a töltési idő is, de ez inkább csak ront a helyzeten, mert a hálózat leterheltségére van rossz hatással. Tehát a villanyautózás alapvető kereteit kell átszabni.
Akksicsere, szigetüzemű lokális akkutöltő parkok, a gyorscsere mellett a jelenleginél számottevően nem gyorsabb köztes töltés a közös hálózatról, útközbeni tölthetőség, stb, stb.
Mert a villanyautó minden paraméterében jobb, mint a belsőégésű termikus gépek kicsit hosszúra nyúlt, de annál alacsonyabb hatásfokú szükségalkalmazása. Vegyük akár a példaként hozott villanykamiont, mint alapvetően nyomatékigényes műfajt. Egy turbodízel kamion motorja a teherrel megpakolt meginduláskor fogyasztja a legtöbbet, mikor a nagy főtengelyfordulatból a nagyon sok fokozatú nyomatékváltóművel (leánykori nevén sebváltó) nagy nyomatékot csinálnak, hogy az a dög meginduljon. Ugyanez emelkedőn mégrosszabb, hegyen, magasban a legroszzabb.
A villanymotor nem ilyen. A motortengely elforgásakor már megvan a maximális nyomaték, a fordulatszámmal innentől egyenletesen nő a teljesítmény. Mindez ráadásul független a környezeti atmoszféra hőmérsékletétől és nyomásától. Szóval, ha valahol igazán van értelme, akkor az a teherfuvarozás, lás villanymozdony. Amúgy az áramszedős kamion se hülyeség, volt is ilyen teherautó a Szovjetúnióban...
Az utolsó mondatban van a lényeg. Egyszerűen a point to point szállítási modell fenntarhatatlan a fenntarható fejlődés szót dúdolgatva. Vicc, hogy kamionok fuvaroznak mindent akár 2000 km-es távolságba is ahelyett, hogy vasúton menne a szállítás és az utolsó 200 km-en gurulna a teherautó.Citylogisztikában még értem is, de távolsági terhesnél nem egyszerűbb hibridet építeni? Vagy feltolni az egészet vasútra...
Lehet ha vicc, csak beteszel a képletbe még egy tényezőt amihez igazodnod kell. Ha műszaki vagy egyéb ok miatt késik a pakolás pár órát, akkor a vonatod elment, és vele a díja is, mert a lefoglalt vagon árát vissza nem adják. Mondhatod, hogy ha a kamionos hibája (pl elszállt a turbó és 4 óra mire kicserélik) akkor fizesse ki ő, de késések gyakran történnek és emiatt felárat kellene elkérjen, mert a néha elmenő vonatját is ki kell fizesse valamiből. Ha az árut szállíttató miatt megy el a vonat (mert a csomagolás felvesz még 3 órát) akkor is mondhatnád, hogy akkor fizesse ki ő a vonat díját, csak épp legközelebb mást hívna, olyant aki tudja, hogy nem baszódik ha megcsúszik a pakolás pár órával. A nyugat-európai vasúti teherszállítás díja sem hiszem, hogy olyan nagyon olcsó lenne, a személyvonaton utazók legalábbis sok nyugati országban köpködnek, hogy milyen qrva drága vonatozni, akkor meg a teherszállítás sem lehet annyira olcsó.Az utolsó mondatban van a lényeg. Egyszerűen a point to point szállítási modell fenntarhatatlan a fenntarható fejlődés szót dúdolgatva. Vicc, hogy kamionok fuvaroznak mindent akár 2000 km-es távolságba is ahelyett, hogy vasúton menne a szállítás és az utolsó 200 km-en gurulna a teherautó.
Mefogalmazom másképpen. Nevetséges elvárás az, hogy olyan áruszállítási időket várunk el minden térn, mint a point to point modellel. Lehet csinálni, csak a környezetterhelése burtális....Lehet ha vicc, csak beteszel a képletbe még egy tényezőt amihez igazodnod kell. Ha műszaki vagy egyéb ok miatt késik a pakolás pár órát, akkor a vonatod elment, és vele a díja is, mert a lefoglalt vagon árát vissza nem adják. Mondhatod, hogy ha a kamionos hibája (pl elszállt a turbó és 4 óra mire kicserélik) akkor fizesse ki ő, de késések gyakran történnek és emiatt felárat kellene elkérjen, mert a néha elmenő vonatját is ki kell fizesse valamiből. Ha az árut szállíttató miatt megy el a vonat (mert a csomagolás felvesz még 3 órát) akkor is mondhatnád, hogy akkor fizesse ki ő a vonat díját, csak épp legközelebb mást hívna, olyant aki tudja, hogy nem baszódik ha megcsúszik a pakolás pár órával. A nyugat-európai vasúti teherszállítás díja sem hiszem, hogy olyan nagyon olcsó lenne, a személyvonaton utazók legalábbis sok nyugati országban köpködnek, hogy milyen qrva drága vonatozni, akkor meg a teherszállítás sem lehet annyira olcsó.
Ilyen esetben a grammra, secre kimért just-in-time termelési rendszereket érezhetően vissza kellene venni és újra be kellene vezetni a helyi készletgazdálkodást és helyszíni logisztikát, aminek a csúnya tőkés bácsik meg nénik nem nagyon örülnének, mivel azonban igencsak ragaszkodnak a jól megszokott profitrátához, ezért emelni fognak ahogy a fuvarozók is emelnek a vasúti szállítás pluszköltségei miatt, ami persze megint csak a termék árában lesz benne. A magam részéről üdvözölném ha akár ezen az áron de végre felkerülne kötött pályára a távolsági áruszállítás.Mefogalmazom másképpen. Nevetséges elvárás az, hogy olyan áruszállítási időket várunk el minden térn, mint a point to point modellel. Lehet csinálni, csak a környezetterhelése burtális....
Ez eddigis így volt és valószínűleg ezután is így lesz. Minél gyorsabban kell valami A-ból B-be annál drágább, mert felrakhatja a kicsi sárga a repülőre is és holnapra nálam lesz, de az annyiba is kerűl, míg ha kivárom a 40 napot akkor elhozzák hajóval meg vonattal meg tízezer másik csomag között szuperhatékonyan. És az árral valahol együtt mozog a környezetterhelése, ha nem is lineárisan, de mindenképp a gyorsabb - drágább szállítás több erőforrást igénylő szállítás is lesz.Mefogalmazom másképpen. Nevetséges elvárás az, hogy olyan áruszállítási időket várunk el minden térn, mint a point to point modellel. Lehet csinálni, csak a környezetterhelése burtális....
Erről kicsit bővebben tudnál írni?Van egy nagy cég a világon, de igazából kettő, amelyik egymással versenyezve a fene nagy profitmaximalizálási hajrában olyan brutális túltermelést produkált az elmúlt években, iszonyatos munkatempóval tegnapra, hogy nemsokára az egész világ meg fogja érezni a hatását. "Minden év rekordév" volt éveken át a szlogen. Jó szórakozást!
Tranzit országok ettől még fel tudják tekerni az útdíjat annyira, hogy megérje vonatozni. Svájc gyakorlatilag a középkor óta abból él, hogy rajta keresztül szállít fél Európa (jó meg persze a boldog zsoldos-idők...), amióta meg van vasút, azóta meg azzal nyomulnak. Most is kaparnak valami újabb alagutat Észak-Olaszo. és a németek közé.Lehet ha vicc, csak beteszel a képletbe még egy tényezőt amihez igazodnod kell. Ha műszaki vagy egyéb ok miatt késik a pakolás pár órát, akkor a vonatod elment, és vele a díja is, mert a lefoglalt vagon árát vissza nem adják. Mondhatod, hogy ha a kamionos hibája (pl elszállt a turbó és 4 óra mire kicserélik) akkor fizesse ki ő, de késések gyakran történnek és emiatt felárat kellene elkérjen, mert a néha elmenő vonatját is ki kell fizesse valamiből. Ha az árut szállíttató miatt megy el a vonat (mert a csomagolás felvesz még 3 órát) akkor is mondhatnád, hogy akkor fizesse ki ő a vonat díját, csak épp legközelebb mást hívna, olyant aki tudja, hogy nem baszódik ha megcsúszik a pakolás pár órával. A nyugat-európai vasúti teherszállítás díja sem hiszem, hogy olyan nagyon olcsó lenne, a személyvonaton utazók legalábbis sok nyugati országban köpködnek, hogy milyen qrva drága vonatozni, akkor meg a teherszállítás sem lehet annyira olcsó.