M
molnibalage
Guest
Komolyan mondom, hogy a falnak megyek. Megint az van, hogy memóriád konvergál a 0-hoz.Te meg azt nem érted meg, hogy létezik fejlesztés a világon, sőt ha hiszed ha nem még Magyarországon is. Gondolod, hogy míg világ a világ, a kommunizmusban kiépített hálózatot fogjuk használni?
Hányszor is mondam azt, hogy a rezsicsökkentés miatt a jelenlegi hálózat is úgy amortizálódik, hogy egyes fő karbantartásokat, amire eddig telt, azokat kezdenek elspórolni? (Egy villamos karbantartónál dolgozó ember mesélte, hogy kvázi nincs tartalék alkatrész egyes alállomás típusokhoz. Ha az ország egyes területein több nagy tafó bekrepálna, akkor lenne szép nagy áramszünet napokig egyes helyen és SOS-bem aranyáron lehetne javítani.)
Te melyik részét nem érted annak, hogy nincs ingyen, ha itten az emberek kicsit is nagyobb számban elkezdenek gyorstöltögetni majd. 10 db szutyok gyorstöltő autó 1MW-os nagyságrendű teljesítményben van. Ez csak teljesímény, szó nincs olyan dolgokról, hogy akkor a cos (fi) mennyit változik, kell-e fázisjavítás stb.
10 db autóról hajlandó vagy elismerni, hogy nem mennyiség? Egy átlagos 4 fős háztartás nem ér el átlagban 2kW- teljesíményes átfogyasztást, ha nem villannyal fűt.
Nekem a havi fogyasztásom csak nyáron éri el a 100 kW-ot, az átlag 75-85 kW. Na képzeld el, hogy micsoda csúcsok lesznek az egy eberre eső fajlagos csúcsóknál, ha csak minden 10-ig ember fog gyorstölteni. Ha napi átlagban 8 órát fogyasztok, akkor 240 óra alatt megy el 80 kW, az átlagfogyasztás 0,3 kW. Na, erre rakódnra rá lassútöltsében 2-5 kW, gyortöltésben meg 20-100 kW/család. Képtelen vagy felmérni a probléma nagyságrendjét? Ha tömeges villanyautózás lesz gyakorlatilag kukázhatod a mai grid egy részét, mert nincs felkészítve erre.
Ja, persze ingyen van. Egy 20/6 kV-os 10 MW-os trafó csati ára olyan 100 misi HUF. És, ha villanyautózás lesz, akkor a városban levő gerincek is lehet, hogy kevesek lesznek. A fantáziádra bítom mennyibe kerül fentebb húzni majd a feszülségszintent több száz km földmunkával és adott esetben útbontással.Nem csak a szocializmusban lehetett trafókat, vezetékeket építeni, hanem ma is és a jövőben is fognak. Ha nem bírja a hálózat, akkor fejlesztenek.
És az feltűnt, hogy árat nem tett mellé? A német áramár megvan? 100 HUF/kWh úgy, hogy basztak minden kisegítő fejlesztésre, minden szomszédos országon paraziták és francia atom és osztrák atomárrammal balanszolnak.A blogbejegyzésben is le van írva, hogy Németországban 60%-al több áramot fogyasztanak, Ausztriában duplanannyit, mint nálunk (pedig náluk sincs még elterjedve a villanyautó, ugyanúgy mint nálunk). Arra kell számítani hosszabb távon, hogy megnőhet a fogyasztás akár a duplájára is, még autók nélkül is. Aszódi ezzel számol.
Jó lenne kinyitni végre a szemeket és koherensen gondolkozni...