Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 196
60 041
113
dudi

Röviden 20 év fejlődés.
Kicsit bővebben a MIR-1200 felől nézve:
1. A teljesítménye 200 mw/h-val nagyobb.
2. Az élettartalma nem 40+20 hanem 60+40 év
3. Új, erősebb épület struktúra
4. Olvadékcsapda
5. Jobb kapacitás kihasználtsági tényező
6. "Manőverező" üzemmód
7. A VVR-Toi és a MIR-1200 között a különbség pedig az, hogy az első a finneknek lett tervezve, finn beszállítókkal, a MIR pedig a cseheknek lett tervezve cseh beszállítókkal.

http://atomenergiainfo.hu/tudastar/uj-atomeromuvi-blokk-zonafogo

http://en.wikipedia.org/wiki/VVER
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
"MIR-1200 (Modernised International Reactor) - designed in conjunction with Czech company ŠKODA JS[17] to satisfy European requirements[18]"

http://www.skoda-js.cz/en/mir-1200/
http://www.gidropress.podolsk.ru/en/projects/mir1200.php
"MIR.1200 represents an evolutionary design, coming out of well proven solutions with increased safety. It is a unique combination of state-of-the-art active and passive safety systems, which makes it one of the best representants of the Generation III+ reactors."
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 196
60 041
113
torsen

Én azt írtam, hogy az aksi és a kondi együtt hajt. Szerintem ez az egész csak vezérlés kérdése.
A Tesla S például inverteres. Lehet transzformátor is van benne, nem tudom. De meg vannak az eszközök arra, hogy legyen hajtás.
 
M

molnibalage

Guest
@torsen

És a tartályból mennyi hidrogén nyerhető ki...? Mert gondolom okkal van 700 bar nyomáson. Nem azért, hogy a hidrogén cseppfolyós legyen...?
 
M

molnibalage

Guest
A cseppfolyősítás vagy komprimálás valóban energiaigényes, de egy olyan anyagod van, amivel az autó 2 perc alatt feltölthető (akku???).

A villanyautó egyik koncepciója lehetne, hogy cserélhető akksi kell bele. A mobiltelefon akksit is feltöltni 3 óra, de ha van két akksid és az egyiket töltöd, akkor egy csere fél perc. Na, az autóval is ez kellene csinálni. Apró hiba, hogy még ehhez is kellően nagy kapacitású, olcsó és olyan akksi kell, amiből a kinyerési teljesítmény is magas lehet és mindemellett legyen környezetbarát és ne kelljen hozzá semmi olyan anyag, amiből a készlet erősen véges. Na, ilyen még nem nagyon van, mert akkor már régen villanyautó lenne.
 
T

torsen

Guest
A cserélhető akksi szóba került az iparban, de nem nagyon barátkoznak vele. Mi van ha leadsz egy leharcoltat és kapsz egy jót? Kifizeted a értékkülönbséget? Amit majd visszaigényelsz ha fordítva történik? Te elhinnéd, hogy a leadott akksi nem ér annyit mint a kapott? Az meg hogy 2 garnitúrát veszel autóval elég költséges, kérdezz meg egy Prius tulajt, mennyiért adnának neki egy új stacket? Milliós tétel...

A 700bar a megfelelő térfogatkihasználáshoz kell. Az FC-be vezetve csak kb. 10 bar a hidrogén nyomás. A hidrogén cseppfolyósitásához nem elég a nyomás, legalább -237 Celsius (37 Kelvin) kell.
 
T

torsen

Guest
A Teslaban nincs trafó. Az akku egyenfeszt ad, a hajtómotor bár 3 fázisúnak mondott, de valójában a 3 fázisra adott egyenfesz ki-be kapcsolással működik. Kvázi-szinkron motor.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 196
60 041
113
torsen

Értem, kösz az infót.

Amúgy viszont nem értem miért akar valaki gyorsan villanyautót tölteni ??? Városi/elővárosi használatra jó és ennyi. Éjszaka feltöltöd, nappal használod. Nem nagyon mész vele 100 km-nél többet. A GM által végzett felmérés szerint az USA-ban az emberek 90%-a napi 60 km-nél kevesebbet megy az autójával. Úgy sejtem az EU-ban ennél is kisebb ez a szám. Nem véletlen az, hogy az Opel Ampera/GM Volt pont 60 km-t megy el elektromosan. A legtöbb embernek ez elég.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Érdekes lesz ez a reaktorbővítős történet. Pár hete még itt osztottuk, hogy már kellene valamit lépni, de se kpé se hang, errefel OV átment és nyélbe ütötte az üzletet. 20% önerő és 80% orosz hitel kiváncsi vagyok, hogy milyen áramárat fog eredményezni. A 40% magyarországi beszállításból is kiváncsi vagyok, hogy mi lesz, remélem 50% :) A hitelkonstrukciórol vannak a leg össze-visszább infók, arra inkább várok, amíg letisztulnak a dolgok, mert sok a hülyeség vele kapcsolatban önjelölt "szakemberek" részéről.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
fip7

A villanyautó jelenleg a család 2. autójának alternatívája, azzal amivel anyuka elmegy vásárolni, melóba jár, meg a kölyköket hordozza. Nyaralni biztosan nem azzal mennek. Ehez ahogy mondtad tökéletes a lassú töltés, mert este beteszed, reggelre tele van, kibírja akár két napig is városi rövid távokkal. Ha viszont valós alternaívája akar lenni a jelenlegi benzineseknek / dízeleknek, akkor ha villamos ha üzemanyagcellás, a hatótávja és a tankolási ideje a jelenlegi autókéhoz kell közelítsen.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 196
60 041
113
joker

Szerintem mi azért itt a weboldalon jobbak vagyunk, mint az önjelölt szakemberek.
1. Eltaláltuk, hogy orosz lesz.
2. Eltaláltuk, hogy MIR-1200 lesz (vagy ennek egy magyarított változata)
3. Eltaláltam a 3000 milliárd forintos összeget.

Most még elég sok dolog zavaros, de ha kedvezményes hitelt kapunk, simán ki lehet termelni.
(UI.: 30 éves futamidőre kaptuk a pénzt, miközben a pénzügyi világban 20-25 évekre adnak maximum hitelt. Szóval lehet van más kedvezmény is.)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 196
60 041
113
joker

"A villanyautó jelenleg a család 2. autójának alternatívája, azzal amivel anyuka elmegy vásárolni, melóba jár, meg a kölyköket hordozza. Nyaralni biztosan nem azzal mennek. Ehez ahogy mondtad tökéletes a lassú töltés, mert este beteszed, reggelre tele van, kibírja akár két napig is városi rövid távokkal. Ha viszont valós alternaívája akar lenni a jelenlegi benzineseknek / dízeleknek, akkor ha villamos ha üzemanyagcellás, a hatótávja és a tankolási ideje a jelenlegi autókéhoz kell közelítsen."

Ez így igaz.
Maximum akkor lehet jó első számú autónak ha közel laknak a rokonok, és repülővel jársz külföldre nyaralni.
Meg nem árt ha van garázsod.
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
:D Én is erre tippeltem uraim :D ne hagyatok ki :) És meg merrem kockáztatni a MI helikoptereket is.
Egyébként elég szépen nyomnak minket az orszok. Hitelezik is meg minden. na mind1
 
M

molnibalage

Guest
Mi van ha leadsz egy leharcoltat és kapsz egy jót? Kifizeted a értékkülönbséget?

Ezért mondtam, hogy olcsó kell. Ha mondjuk 5-10 dollár egy új akksi, akkor a kinemszarja le kategória, hogy mennyire van jó állapotban. Egyébként meg a gyártási idő rajta van. Az életkor a döntő, mert egy adott idő alatt nem lehet egy adott szintnél jobban elhasznált...

kérdezz meg egy Prius tulajt, mennyiért adnának neki egy új stacket? Milliós tétel...

Mondom, olcsó akksi. Ameddig ez nincs, addig a villanyautó egy vicc.
 
M

molnibalage

Guest
torsen

Értem, kösz az infót.

Amúgy viszont nem értem miért akar valaki gyorsan villanyautót tölteni ??? Városi/elővárosi használatra jó és ennyi. Éjszaka feltöltöd, nappal használod. Nem nagyon mész vele 100 km-nél többet. A GM által végzett felmérés szerint az USA-ban az emberek 90%-a napi 60 km-nél kevesebbet megy az autójával. Úgy sejtem az EU-ban ennél is kisebb ez a szám. Nem véletlen az, hogy az Opel Ampera/GM Volt pont 60 km-t megy el elektromosan. A legtöbb embernek ez elég.

Ok. És amikor az ember messzebbre megy? Hát azok, akik egész nap rohangálnak...? Az iparban és életben nagyon komolyam megmarad az igény, amit a villanyagutók a jelen állás szerint nem fognak tudni elég sokáig, ha nem történik valami isteni csoda az akkuk terén. A teherautókról meg aztán ne is beszéljünk. Vicces lesz, hogy akkor két infrastruktúra lesz egymás mellett...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 196
60 041
113
dudi

Több helyen megjelent.
Egy: http://www.origo.hu/tudomany/20130404-mir1200-paks-uj-orosz-atomreaktor.html
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 196
60 041
113
molnibalage

" Vicces lesz, hogy akkor két infrastruktúra lesz egymás mellett..."

Szerintem ennek semmi akadálya. A töltő pontokat kivéve a teljes infrastruktúra ki van építve az elektromos autózáshoz szerintem. Mivel áram lényegében mindenhol van ezért a töltő infrastruktúra kiépítése sem lesz túl nehéz. (Bár én még mindig az otthoni töltést preferálom.)
A távolsági közlekedés és az árú szállítás kiváltására pedig még nem alkalmas szóval ezt szerintem hagyjuk is. Ez nem célja egyelőre az elektromos autózásnak szerintem.

Kicsit olyan ez, mint az ember vezette harci gépek és a nem ember vezette harci gépek esete. Az ember vezette sok helyzetben sokkal jobb, viszont a drone technológia is kínál olyan előnyöket amiért megéri alkalmazni.
Szerintem a fosszilis/elektromos autózással is ugyan ez a helyzet.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 687
2 388
113
Egy kis segítség mindenkinek

http://epa.oszk.hu/00700/00775/00049/1564-1569.html