Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 931
10 624
113
Ja, az egymondatos beböfögéseire gondolsz?

Igen, meg a propaganda oldalakra, amiket belinkelt bizonyíték képpen. Vicc az az ember.
Egy megélhetési vlogger. Kiválasztott magànak egy termék típust, amit jellemzően csak tehetős emberek engedhetnek meg maguknak. A villanyautok folyamatos felsz...sàval tehetős tamogatókra tehet szert. Erről szól az egész tevékenysége szerintem.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
Igen, meg a propaganda oldalakra, amiket belinkelt bizonyíték képpen. Vicc az az ember.
Egy megélhetési vlogger. Kiválasztott magànak egy termék típust, amit jellemzően csak tehetős emberek engedhetnek meg maguknak. A villanyautok folyamatos felsz...sàval tehetős tamogatókra tehet szert. Erről szól az egész tevékenysége szerintem.
Úgy ne mondj senkiről véleményt, hogy nem ismered a hátterét. Nem vagyok benne biztos, hogy ismered a pénzügyi hátterét.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 931
10 624
113
Úgy ne mondj senkiről véleményt, hogy nem ismered a hátterét. Nem vagyok benne biztos, hogy ismered a pénzügyi hátterét.

Sok sok oldallal ezelőtt már volt szó róla, hogy emberünk egy patronáló oldalon keresztül vár felajánlásokat, adományokat a "munkájához". Gazdag emberek hobbiját reklámozza, így több esélye van a zsíros adományokra, mintha mondjuk az autó mentes belvárosért kampányolna...;)
 
M

molnibalage

Guest
Úgy ne mondj senkiről véleményt, hogy nem ismered a hátterét. Nem vagyok benne biztos, hogy ismered a pénzügyi hátterét.
Nézd meg a patreon oldalát...
https://www.patreon.com/handras

1300 USD/hó felett úgy, hogy lényegében ökörségeket beszél technikai vonalon.

Ameddig az emberek nagy része annyira segghülye, hogy elhiszi, hogy ilyen szarok jók valamire, addig az András féléknek nagyon könnyű dolguk van.

Valahol egészen elképesztő, hogy egy technikai civilizációt lassan úgy kell ellenszélben majd üzemeltetni, hogy technikai és műszakai analfabéták akarják húzni az ívet, hogy hogyan kéne.

Néha az az érzésem, hogy a középkor felé csúszunk vissza...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
Az ugye megvan srácok, hogy ez a muki volt a tulaja az XMS nevű Apple Premium Reseller boltláncnak, amíg be nem olvasztották az iStyleba?
Én sem vagyok tisztában az anyagi helyzetével, de szerintem ez neki inkább csak hobbi. Ha meg pénzt is kap érte.....?!?!
Hja meg nem vagyok a rajongója, mert idegesít a stílusa, de "megélhetési vloggernek" hívni? :rolleyes:
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 931
10 624
113
Az ugye megvan srácok, hogy ez a muki volt a tulaja az XMS nevű Apple Premium Reseller boltláncnak, amíg be nem olvasztották az iStyleba?
Én sem vagyok tisztában az anyagi helyzetével, de szerintem ez neki inkább csak hobbi. Ha meg pénzt is kap érte.....?!?!
Hja meg nem vagyok a rajongója, mert idegesít a stílusa, de "megélhetési vloggernek" hívni? :rolleyes:

Ha hobbi, akkor miért keres anyagi tàmogatókat?
 
M

molnibalage

Guest
Ha hobbi, akkor miért keres anyagi tàmogatókat?
Miért ne? Te nem szeretnél pénzt keresni a hobbidból?
Nem ismerem a motivációit. Nincs elektromos autóm, ahogy gyanítom ebben a topicban senkinek sem. Szerintem bízzuk rá, meg a piacra ezt a dolgot...
Mert minimál munka, ingyen pénz. Ha nekem kb. havi egy cikkért adna valaki 350k HUF-ot nem ellenkeznék...
A difi az, hogy én igyekszem nem hülyeséget írni, de Andráska teli talppal áll bele a hülyeségbe. Szent meggyőződéssel.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 931
10 624
113
Miért ne? Te nem szeretnél pénzt keresni a hobbidból?
Nem ismerem a motivációit. Nincs elektromos autóm, ahogy gyanítom ebben a topicban senkinek sem. Szerintem bízzuk rá, meg a piacra ezt a dolgot...

Láttad már a videóit villanyautó témàban?
Egyszerűen süt belőlük, hogy a fickó inkàbb egyfajta marketingelési célzattal csinàl ja őket. Kicsit olyan teleshopos hangulata van. Semmi szakmaiság, csak a "hűdeszupermertingyenmegyünk" duma van.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
Láttad már a videóit villanyautó témàban?
Egyszerűen süt belőlük, hogy a fickó inkàbb egyfajta marketingelési célzattal csinàl ja őket. Kicsit olyan teleshopos hangulata van. Semmi szakmaiság, csak a "hűdeszupermertingyenmegyünk" duma van.
Mondom, hogy ingerel a stílusa. Én egyet láttam csak, abban nem volt semmi marketing. Abban egy Teslát "tuningoltak" egy nagyobb akkuval. Aki szeret ilyeneket nézni, hajrá.
Te meg ne nézd, akkor ezzel sem támogatod!
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 500
5 678
113
Az egész érvelés arra épül, hogy valamennyi felhasználó tudatos és fegyelmezett, csak akkor gyorstölt, ha nagyon muszáj és nincs extra igénye.
Van egy rossz hírem. Az emberek túlnyomó többsége önző és leszarja, hogy mi lenne az ideális, ha az neki szűkíti az elméleti lehetősgeit (pl a tervezett töltésciklusok miatt nem akkor tölt a kocsija amikor ő szeretné és ha éppen el akarna menni Valahová{Valahov úr felesége felvidéken} akkor nem tud azonnal) szóval ez nekem nem érv a számok alátámasztásában.
A napi 40 km nagyon karcsú, a töltőteljesítmények is nagyon karcsúak. Miért csak az autók negyedével számol, mikor a cél a szénhidrogén üzem teljes elhagyása lenne? Ja hogy akkor még a gondosan kikozmetikázott példa is azonnal borul... (tudom, tudom most jön az a rész, hogy nem lesz azonnal minden autó elektromos, de mire meg igen addigra történik majd valami csodálatos felfedezés a fizikában)
Megint sikerült nagyot alkotni...

Azért számoltak csak az autók 25%-val, mert az is még legalább 10-15 év lesz Magyarország esetében.
Ennyi idő alatt meg illik a hálózatra is költeni szolgáltatóéknál, hisz ha lesz 1 millió autó plusz fogyasztó, az jelentős bevétel és profit növekedés nekik.
Bakker úgy panaszkodik itt mindenki azért, hogy nőni fog az áramfogyasztás, mintha a világ legnagyobb problémája lenne ez a szolgáltatóknak.
Hahó, az áramszolgáltató abból él, hogy áramot ad el. Az erőmű pedig abból, hogy áramot állít elő. Azzal mindkettő jól jár, ha egyre nagyobb lesz a piacuk.
Nehogy már azt találjátok mondani, hogy sírni fognak mert egyre nagyobb a kereslet az árujukra.
Mintha a Samsung azért panaszkodna, hogy egyre több Galaxyt vesznek, ezért új gyárakat kell építsen.

Az autókra meg kellene rakni egy eszközt, ami méri, mikor töltik. Ha éjszaka, akkor normál áron kapja az áramot, ha nappal, akkor adóztassák meg, mint az üzemanyagot. Ezzel el lehet érni, hogy többnyire éjjel töltsenek.
Ha pedig többnyire éjjel fognak tölteni, akkor megközelíti az éjszakai fogyasztás a nappalit, vagyis lehet újabb alaperőművet (remélhetőleg Paks 3-at) építeni és leállítani pár csúcserőművet, ami úgyancsak profitot hoz, hisz a csúcserőművek drágábban üzemelnek.
 
M

molnibalage

Guest
Azért számoltak csak az autók 25%-val, mert az is még legalább 10-15 év lesz Magyarország esetében.
Ennyi idő alatt meg illik a hálózatra is költeni szolgáltatóéknál, hisz ha lesz 1 millió autó plusz fogyasztó, az jelentős bevétel és profit növekedés nekik.
Bakker úgy panaszkodik itt mindenki azért, hogy nőni fog az áramfogyasztás, mintha a világ legnagyobb problémája lenne ez a szolgáltatóknak.
Hahó, az áramszolgáltató abból él, hogy áramot ad el. Az erőmű pedig abból, hogy áramot állít elő. Azzal mindkettő jól jár, ha egyre nagyobb lesz a piacuk.
Nehogy már azt találjátok mondani, hogy sírni fognak mert egyre nagyobb a kereslet az árujukra.
Mintha a Samsung azért panaszkodna, hogy egyre több Galaxyt vesznek, ezért új gyárakat kell építsen.

Az autókra meg kellene rakni egy eszközt, ami méri, mikor töltik. Ha éjszaka, akkor normál áron kapja az áramot, ha nappal, akkor adóztassák meg, mint az üzemanyagot. Ezzel el lehet érni, hogy többnyire éjjel töltsenek.
Ha pedig többnyire éjjel fognak tölteni, akkor megközelíti az éjszakai fogyasztás a nappalit, vagyis lehet újabb alaperőművet (remélhetőleg Paks 3-at) építeni és leállítani pár csúcserőművet, ami úgyancsak profitot hoz, hisz a csúcserőművek drágábban üzemelnek.
Apró hiba a fogyasztó és a termelő közötti hálózat. Annak is vannak paraméterei. Andráska és sokan ezt felejtik ki nagyvonalúan...

Láttad már a videóit villanyautó témàban?
Egyszerűen süt belőlük, hogy a fickó inkàbb egyfajta marketingelési célzattal csinàl ja őket. Kicsit olyan teleshopos hangulata van. Semmi szakmaiság, csak a "hűdeszupermertingyenmegyünk" duma van.
Hát igen. Könnyű úgy jazkarizni, hogy a hobbidra összedobják a pénzt...

LoL, akkor 10% körül volt az import, ma lassan 40%. Könnyű úgy leírni marhaságokat, hogy más balanszíroz helyettünk.

A gridnél meg a konzervatív megközelítés és a helyes és nem az, hogy az a szabályzó, hogy minden erőművet kétségbeesetten leállítanak és negatív árral exportálnak. Ez ma a német grid "stabilitása".

Jávor Benedek? LOL? Beszélt már szegénykém össze annyi faszágot, ezt már türelmem sem volt elolvasni, mert a reggeli kávé megvolt, nem kell még vérnyomásemelés.

Jávorka a tipikus megélhetési semmihez sem értő senkiházi politikus.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 500
5 678
113
Apró hiba a fogyasztó és a termelő közötti hálózat. Annak is vannak paraméterei. Andráska és sokan ezt felejtik ki nagyvonalúan...

Nem felejtette ki sem ő, sem én.
A lakosságot ellátó hálózat délutánonként sem szokott összeomlani, amikor mindenki hazamegy a melóból és elkezd mosni, porszívózni, főzni, TV-ni, számítógépezni, stb.
Ez a csúcsfogyasztás tart 9-10-ig. Na ezt a csúcsfogyasztást csak tovább fogja fenntartani reggelig a villanyautó.
Csak azt kell megoldani, hogy ne rögtön kezdjenek el tölteni a villanyautók, ahogy hazaértek melóból, hanem miután már kezdenek lefeküdni az emberek.
Egyébként ezt mindenféle kényszerítés nélkül is maguktól fogják csinálni az emberek, hisz ha délután hazamegy és berakja tölteni az ajtóját, akkor már nem fog tudni vasalni az asszony, mert lecsap a biztosíték.
 
M

molnibalage

Guest
Nem felejtette ki sem ő, sem én.
A lakosságot ellátó hálózat délutánonként sem szokott összeomlani, amikor mindenki hazamegy a melóból és elkezd mosni, porszívózni, főzni, TV-ni, számítógépezni, stb.
Ez a csúcsfogyasztás tart 9-10-ig. Na ezt a csúcsfogyasztást csak tovább fogja fenntartani reggelig a villanyautó.
Csak azt kell megoldani, hogy ne rögtön kezdjenek el tölteni a villanyautók, ahogy hazaértek melóból, hanem miután már kezdenek lefeküdni az emberek.
Egyébként ezt mindenféle kényszerítés nélkül is maguktól fogják csinálni az emberek, hisz ha délután hazamegy és berakja tölteni az ajtóját, akkor már nem fog tudni vasalni az asszony, mert lecsap a biztosíték.
De bakker hányszor kell elmagyarázni, hogy a különböző fogyasztóknak nem csak teljesítményük, hanem hálózat torzító hatásuk is van...? Tudod, induktív/kapacitív jelleg, fázisjavítás és egyebek.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 500
5 678
113
De bakker hányszor kell elmagyarázni, hogy a különböző fogyasztóknak nem csak teljesítményük, hanem hálózat torzító hatásuk is van...? Tudod, induktív/kapacitív jelleg, fázisjavítás és egyebek.

Na ok, térjünk vissza akkor megint arra a részre, hogy te azt állítod, hogy ha lesz egy jelentős mértékű áramígény növekedés, akkor azt a szolgáltatók nem akarják majd kiszolgálni?
Hülyék lennének, hisz az nekik nem csak kiadás, hanem bevétel is.
60 éve még szinte nulla volt a lakossági áramfogyasztás, aztán most meg hol is áll? Ezt a brutális növekedést is kiszolgálták, az ezutánit is ki fogják. Nem egyik napról a másikra kell bővíteni a hálózatot, hanem 2-3 évtized alatt.
 
M

molnibalage

Guest
Na ok, térjünk vissza akkor megint arra a részre, hogy te azt állítod, hogy ha lesz egy jelentős mértékű áramígény növekedés, akkor azt a szolgáltatók nem akarják majd kiszolgálni?
Soha nem állítottam ilyet, szóval ezt most tessék abbafejezni. Kurvára elegem van abból, hogy egyes emberek jobban tudják, hogy mit gondolok vagy mondok.

De a termelők és a hálózat nem ugyanaz. Nem tűnt fel, hogy a villanyszámládon van hálózati vagy hálózat használati díj? A MAVIR az szerinted micsoda...?

Hülyék lennének, hisz az nekik nem csak kiadás, hanem bevétel is.
A víművek nem tud neked vizet eladni, ha nincs hozzá megfelelő infrastuktúra. A termelőnek semmi köze nincs ahhoz, ha az adott cella elszáll, mert levágja a védelem a rossz hálózati paraméterek miatt. Szezon és fazon.

60 éve még szinte nulla volt a lakossági áramfogyasztás, aztán most meg hol is áll?
LOL. Pontosan azért vezették be a téli/nyári időszámítást, mert a lakossági áramfogyasztáson is mérhető volt a spórolás. Aztán ahogy az ipar is egyre többet fogyasztott és a kisfogyasztónál is kisebb lett a világítás célú használat úgy vált feleslegessé ez.

Ezt a brutális növekedést is kiszolgálták, az ezutánit is ki fogják. Nem egyik napról a másikra kell bővíteni a hálózatot, hanem 2-3 évtized alatt.
És melyik részét nem érted annak, hogy a hálózat bővítése és az erőművek tulajdonosai az nem azonos szervezetek?

Az ugye megvan srácok, hogy ez a muki volt a tulaja az XMS nevű Apple Premium Reseller boltláncnak, amíg be nem olvasztották az iStyleba?
Én sem vagyok tisztában az anyagi helyzetével, de szerintem ez neki inkább csak hobbi. Ha meg pénzt is kap érte.....?!?!
Hja meg nem vagyok a rajongója, mert idegesít a stílusa, de "megélhetési vloggernek" hívni? :rolleyes:
Már értem miért keresett magának új imádnivaló istenséget.