Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Már nem tudom, hogy hol hallgattam erről szóló adást, de pont erről volt szó.Leszerződött LNG mennyiséget? Az ugye megvan, hogy amikor Ázsiában nemrég ráígértek az európai árra, akkor az LNG szállító hajók Európába menet közben fordultak Ázsia felé?
A németek most épp politikai alapon energetikai öngyilkosságot követnek el, véletlenül sem a saját érdekeik mentén.
Az orosz gáz jóval olcsóbb is és szerződéssel lekötve messze megbízhatóbb is a rendelkezésre állása. LNG-ből nincs annyi fölös kapacitás a szintén növekvő ázsiai igényeken túl, hogy ki tudná váltani az orosz gáz szállítását Európába.
A gáz szállításának műszakilag és gazdaságilag értelmes módja a csővezeték. Az LNG-nek csak ott van létjogosultsága, ahova nem vezet cső.
A politikai alapon írt, agyatlan indexes cikkek meg inkább hagyjuk.
Szia,Az orosz gáz jóval olcsóbb is és szerződéssel lekötve messze megbízhatóbb is a rendelkezésre állása.
Vagy ha olyan magasak a piaci árak, hogy semmi közük a termelési költséghez.Az LNG csak akkor tud olcsóbb lenni a csővezetéknél, ha NAGYON olcsón termelik ki azt.
Erre írtam, hogy a repesztéses módszer kurva drága a normál fúrásokhoz képest.Már nem tudom, hogy hol hallgattam erről szóló adást, de pont erről volt szó.
Megérte felrúgni a szerőzdést, kötbér és minden szirszar kifizetése és még így is nagyobb volt a profit.
Az LNG csak akkor tud olcsóbb lenni a csővezetéknél, ha NAGYON olcsón termelik ki azt.
Vagy ha olyan magasak a piaci árak, hogy semmi közük a termelési költséghez.
Egyébként úgy tudom, hogy van az a távolság, ahol már az LNG szállítás a gazdaságosabb. LNG -nél a szállítási költség kevésbé függ a távolságtól, mint a csővezeték esetében.
"kevésbé függ"Hogyne függne a távolságtól, csak nem üzemanyagot éget el, hanem a lassan párolgó szállítmányt.
A csővezetéken szálitott gáz minden köbméteréért fizetni kell az országoknak akiknek átmegy a területén a vezeték (tranzitdij) ezt is rárakodik a gáz árára."kevésbé függ"
A gáz cseppfolyósítása alakítása és gázzá történő visszaalakítása a nagy költség. + a szállítás költsége arányos a távolsággal. Vezetékes szállításnál meg nagyjábol egyenesen arányos a költség a távolsággal.
Előny, hogy csak a 2 végponton kell kiépíteni az infrastuktúrát, és nem 3 vagy 5 ezer kilométeren. Ezen kívül az is előnye, hogy mindig oda adod el a gázt, ahol többet fizetnek érte. Vagy ha vevő vagy, akkor onnan veszed, ahonnan olcsóbban kapod.
így van. Plusz újra leírom, hogy az Északi Áramlat magáncégek üzlete:Leszerződött LNG mennyiséget? Az ugye megvan, hogy amikor Ázsiában nemrég ráígértek az európai árra, akkor az LNG szállító hajók Európába menet közben fordultak Ázsia felé?
A németek most épp politikai alapon energetikai öngyilkosságot követnek el, véletlenül sem a saját érdekeik mentén.
Az orosz gáz jóval olcsóbb is és szerződéssel lekötve messze megbízhatóbb is a rendelkezésre állása. LNG-ből nincs annyi fölös kapacitás a szintén növekvő ázsiai igényeken túl, hogy ki tudná váltani az orosz gáz szállítását Európába.
A gáz szállításának műszakilag és gazdaságilag értelmes módja a csővezeték. Az LNG-nek csak ott van létjogosultsága, ahova nem vezet cső.
A politikai alapon írt, agyatlan indexes cikkek meg inkább hagyjuk.
Már régóta nem kellene itt lennünk, csak a korona keresztbe vágott mindent. Elvileg még pár hónap aztán furcsa írásjeles személyim lesz...Miért nem jössz haza egy kicsit szabadságra? Itt van meleg víz, fűtés és még biztosan munka is lenne számodra, még ha kevesebb zsozsóért is.
Remélem Banzai-ozni mész. ;-)Már régóta nem kellene itt lennünk, csak a korona keresztbe vágott mindent. Elvileg még pár hónap aztán furcsa írásjeles személyim lesz...
Csak nem ciril betűs?Már régóta nem kellene itt lennünk, csak a korona keresztbe vágott mindent. Elvileg még pár hónap aztán furcsa írásjeles személyim lesz...
Kínai az alapján, amit többször mondott ozy.Csak nem ciril betűs?
Yep.Kínai az alapján, amit többször mondott ozy.
Komoly. Jõt nevetgéltem az oktató videón amiben egy nagymami virágcseréppel/mécsessel fütött. Ez már akkor így megy ott? Kíváncsi vagyok hogy Hans és Gretel meddig bírja ezt a nagy zödséget, mikor lesz tele a puttonyukígy van. Plusz újra leírom, hogy az Északi Áramlat magáncégek üzlete:
- 50% Gazprom
- 10% BASF/Wintershall
- 10% Engie (GDF Suez volt régen)
- 10% Uniper (ez régen az E.ON volt)
- 10% OMW
- 10% Royal Dutch Shell
A Gazprom nem felhasználó, hanem adja a gázt.
BASF-nek ez élet-halál kérdés, mivel a vegyipar lehal a földgáz nélkül. Enélkül nincs ammónia, se műtrágya, se savak, se lúgok, SEMMI
Engie - franciáknak is kell a gáz
Uniper - német belföldi gázszolgáltató (lakosság/közület/ipar)
OMW - osztrák, ismerjük
Royal Dutch Shell - ismerjük.
A Gazprom akkor kap pénzt, ha a fenti 5 cég használja a gázt, vagyis a Gazprom-nak elemi érdeke a gázszállítás. A jelenlegi infrastruktúra elégtelen, ha a megnövekedett földgáz-igényeket vesszük alapul - és most csak az eddig használt alkalmazásokat veszem alapul. Erre jön a növekvő számú gázerőmű és a barna hidrogén. Az LNG egy vicc ebben a kontextusban.
USA nyomja a gyökér és szolgalelkű (írom ezt a figyelmeztetés terhe mellett...) német politika torkán ezt le. Mi úgy ülünk otthon, hogy bár csak 3 fok van kint, bent síaláöltözet, dupla zokni, polár felső. Minimális fényerejű LED-es lámpákat lehet kapni. A "forró" víz alá tudom rakni a lábszáram, annyira forró.
Bent az irodában nyitott ablakok mellett ülünk, mert valami ostoba teuton állat még nyáron (igen, ez a második) kitalálta, hogy nyitott ablakok kellenek az irodában, így a koronafertőzés esélye csökkenthető. Mivel ez a szabály nem lett visszavonva, ezért a német kinyitja az ajtót, ablakot és kabátban és FFP2-es maszkban ülünk az irodában és "szellőztetési naplót" kell vezetni.
Majd kíváncsi leszek, hogy a leállított ammoniakonverterek szigetelése és a csővezetékek szigetelése hogyan bírja ki a telet - mivel elve úgy volt tervezve, hogy csak nyáron áll le - akkor is csak 4 napra, mivel az üzemi hőmérséklete úgy 400 fok ezért a szigetelésnél a külső vízzel nem számoltak. Most ezt veri az eső és fagy be a víz reggelente.
Ma hazajöttem, mert a Rajnán nyargalászó, amerikai LPG-s, hidrogénnel töltött tankeres agymenés már nekem sokk volt és valaki bemószerolt, hogy egyedül ültem egy 30 négyzetméteres irodában, maszk nélkül...
Ennyire hülyék a németek és ennyire rohannak a vesztükbe. Ezeknél minden évszázad elején valami beakad, aztán az évszázad közepére egész Európát magukkal rántják vele.