Pár órányi igény áthidalására. Nem oldja meg a 25% importot.A szivattyús energiatárolás jó megoldásnak tűnik.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Pár órányi igény áthidalására. Nem oldja meg a 25% importot.A szivattyús energiatárolás jó megoldásnak tűnik.
Mert a szél és a nap is 100%-ban hazai, míg az atomnál valahonnan kell venni fűtőelemet.De minek nap és szél, ha van atom, és kiegyenlítők?
Nem feltétlenül.CANDU reaktort kell épiteni,és újranyitni az uránbányát.Mert a szél és a nap is 100%-ban hazai, míg az atomnál valahonnan kell venni fűtőelemet.
Jah én is látom a ritkaföldfém bányáinkat. Ott vannak a Mecsekben. Ellentétben az uránnal, oh wait.Mert a szél és a nap is 100%-ban hazai, míg az atomnál valahonnan kell venni fűtőelemet.
amit lehet több beszállítótól, logisztikailag nagyságrendileg kisebb gond, mint az olaj/gáz, nem kell csővezeték, csak egy tehergép évente, és akár 4 évnyi üzemanyagot előre betárolsz egy tornateremnyi helyen.Mert a szél és a nap is 100%-ban hazai, míg az atomnál valahonnan kell venni fűtőelemet.
Az import jelenleg nem gond. Az nem mindegy, mikor veszed. Ugye a megújulók miatt nagyon ingadozik az ár. Ezt hidalhatja át az akkumulátoros és a szivattyús energiatárolás. Az olcsót betárolod, magasabb áron betermeledna rendszerbe. Arra már nem emlékszek mekkora kapacitással számol. Sajnos a telex interjúnak nincs leirata és a héten már nem vezetek hosszabb távot,ahogy meghallgassam...Pár órányi igény áthidalására. Nem oldja meg a 25% importot.
Hát azért ez nem ilyen egyszerű. Paks 1 pl. csak ruszki fűtőelemet tud használni. És mivel kifutó erőmű, már ez így is marad. Paks 2 más. Ott lehet orosz és ha megegyezünk vkivel, akár francia, amcsi, esetleg ázsiai is lehet. De ezt nem a polcról emeled le, pár évig eltart a fejlesztés.amit lehet több beszállítótól, logisztikailag nagyságrendileg kisebb gond, mint az olaj/gáz, nem kell csővezeték, csak egy tehergép évente, és akár 4 évnyi üzemanyagot előre betárolsz egy tornateremnyi helyen.
A CATL állítólag a lítiumot helyettesítő nátrium -ion akksikban elég jól halad.Jah én is látom a ritkaföldfém bányáinkat. Ott vannak a Mecsekben. Ellentétben az uránnal, oh wait.
Szóval, nem, a 10 évre készletezhető fűtő elem urán bányákkal, ahol, ha máshogy nem megy, a kis pufi még hordozórakétát is mellé csap, ha vállaljuk, hogy kap kaját, és eurót vs az 5 évente cserélendő ritkaföldfém táblák közül, nem az előbbi ami függést okoz.
Jah, Ge-og a messziröl ölő már a nagyapáinak nagyapáinak legendáiból ismeri az akkumulátort áttörést.A CATL állítólag a lítiumot helyettesítő nátrium -ion akksikban elég jól halad.
Nekem még mindig nem tudta senki megmondani, hogy ha meglesz a csoda akku, akkor azt mivel és hogyan töltik meg.Jah, Ge-og a messziröl ölő már a nagyapáinak nagyapáinak legendáiból ismeri az akkumulátort áttörést.
De am nátriumból is jól állunk. Ja nem... És az akkumlátor nem nap elem.
Most volt a cégnél egy LPG Volvo vontató kipróbálásra.Sajnos bekerültem a kipróbálásra kijelölt soförök közé-naaaagyon örültem.Schwehat-Ferihegy körtúrán naponta kell tankolni (ez nálunk a legrövidebb túra,nemzetközis viszonylatban nagyon rövid),hatótáv nemzetközi fuvarozáshoz édeskevés.Érezhetően gyengébb,mint a dizel.Töltéséhez elvileg külön tanfolyam és ADR vizsga kell.....(nagyobb nyomáson megy,mint személyautóknál).Az új töltőszelepek folyton akadnak,befagynak.A nagyobb fogyasztás miatt hiába olcsóbb a gáz,ugyan annyi a km költség.Erősen gyanitom,hogy e miatt,és mert dizel is kell bele az egyenletes égés miatt,a carbon kibocsájtása se olyan hűde nagyságrenddel kisebb.Nekem még mindig nem tudta senki megmondani, hogy ha meglesz a csoda akku, akkor azt mivel és hogyan töltik meg.
De legalább a tesla tényleg tud valami olyat alkotni, amihez stimmel a giga elnevezés, ha a csarnokaikhoz nem is.
Pl a gigaáramú töltő, csak legyen mellette pár blokknyi reaktor. De majd még akkor is hunyorognak a lámpák, mint a Rambo 2-ben vallatáskor...
Már látom is magam előtt, a töltést, ahol a nitrogénhűtött 240es tápkábelt rácsattintja Teri néni a jármű oldalára és 5 perc alatt megtölti 1000km-nyi energiával.
Vagy majd emelnek kicsit a töltőfeszültségen, majd megcsinálják a gigavolt töltőcsaládot, aztán akkor elmegy a mai tyúkbelek mellett is.
Természetesen úgy, hogy Jóska és Pista is mindenféle komoly villamos vizsga nélkül csatlakoztathatja
Most volt a cégnél egy LPG Volvo vontató kipróbálásra.Sajnos bekerültem a kipróbálásra kijelölt soförök közé-naaaagyon örültem.Schwehat-Ferihegy körtúrán naponta kell tankolni (ez nálunk a legrövidebb túra,nemzetközis viszonylatban nagyon rövid),hatótáv nemzetközi fuvarozáshoz édeskevés.Érezhetően gyengébb,mint a dizel.Töltéséhez elvileg külön tanfolyam és ADR vizsga kell.....(nagyobb nyomáson megy,mint személyautóknál).Az új töltőszelepek folyton akadnak,befagynak.A nagyobb fogyasztás miatt hiába olcsóbb a gáz,ugyan annyi a km költség.Erősen gyanitom,hogy e miatt,és mert dizel is kell bele az egyenletes égés miatt,a carbon kibocsájtása se olyan hűde nagyságrenddel kisebb.
Hárman próbáltuk ki,mindhármunknak csak egy dolog nyerte el a gépben a tetszésünket-a belső szellőztetésű ülés.Azt kérjük a dizel kamionokba,a gázos aparátjukat meg vigyék vissza a konyhába.....
Szóval oké,hogy ződ energia-de azért legyen használható is,meg legyen értelme is.
Nézd a jó oldalát, nem kell trafó, mehet a 400kV az autóba direktbe.Mondjuk afelől ketségem sincs, hogy az usa lobbi az euban elérje azt, hogy mindenféle képzés nélkül nagyáramú, nagyfeszültségű csatlakoztatásokat hozzanak létre. Ettől nem félek, 400kVos hálózatot midnen töltőhöz.
Szóval akkor egy benzines dízel valós hatótávhoz minimum dupla kapacitás kell, főleg, hogy ne 100al vánszorogjanak, meg szélárnyékban a villanyosok.
Na akkor hogy is néz ki a matek.
Szóval, akkor hogy is nézne ki ez a dupla kapacitás.. mondjuk usa lobbizik kicsit, felcamsattintja Teri néni a hosszú tesla mintás fam kesztyűjébe az emelt feszültségű 1kVos tápkábelt. Aztán hogy a tankolással megegyező idejű legyen a töltés, kiindulunk egy átlagos, gyengébb kútfej szállításából, 40l/perc.
Kényelmes valós tempós fogyasztás mellett 65 literből egy modern kocsical simám kijön az 1000km. Szóval, másfél perc a teletank durván:
De egyszerúség végett legyen két perc.
40/perc forrása:
A fenti alapján, nyilván nem pontosan, de dupla feszültség mellett, azonos árammal , azaz 280kWal 340merföldet, azaz 540kmt lökhetünk az akkuba. Fél óra alatt. Szóval, ha ezret akarunk belelökni, fél óra alatt, akkor 1.85xes teljesítmény kell, hgy kijöjjön a kwh-k.
Azaz 1kVon 515kWwos táp kell fél órához, cirka 500Aes betáp.
De mi nem akarunk lassú töltést, mi 2 percről álmodozunk, hiszen a csoda akku azt tudja.
Veyük azt, hogy 15xös teljesítmény mellett ezt tudni fogja. Szóval Teri néni a parkolóbam 7.5MWos táppal játszik, 6000A+al.
Tök reális, Usa Mészáros Lölőke, alias Musk megmondta.
Persze az áramon könnyen segíthetünk, ne kelljen 240es szpravezető kábel.
Kicsit ráemelünk százszorosára, mert egy parkolóban smafu 100kVos kábeleket dugdosni, aztán akkor mar csak száz ampereket kell tudnia a kábelnek.
De a legtöbb ember akkora kábelt még csak nem is látott.
Szóval mondja el valaki az ostoba fejemnek, hogy ha meglesz a csoda akku akkor ezt az apróságot hogy hidalják át?
Ja és akkor ez egy szaros autó..
Most képzeld el ezt egy kamionon....Brrr.Mondjuk afelől ketségem sincs, hogy az usa lobbi az euban elérje azt, hogy mindenféle képzés nélkül nagyáramú, nagyfeszültségű csatlakoztatásokat hozzanak létre. Ettől nem félek, 400kVos hálózatot midnen töltőhöz.
Szóval akkor egy benzines dízel valós hatótávhoz minimum dupla kapacitás kell, főleg, hogy ne 100al vánszorogjanak, meg szélárnyékban a villanyosok.
Na akkor hogy is néz ki a matek.
Szóval, akkor hogy is nézne ki ez a dupla kapacitás.. mondjuk usa lobbizik kicsit, felcamsattintja Teri néni a hosszú tesla mintás fam kesztyűjébe az emelt feszültségű 1kVos tápkábelt. Aztán hogy a tankolással megegyező idejű legyen a töltés, kiindulunk egy átlagos, gyengébb kútfej szállításából, 40l/perc.
Kényelmes valós tempós fogyasztás mellett 65 literből egy modern kocsical simám kijön az 1000km. Szóval, másfél perc a teletank durván:
De egyszerúség végett legyen két perc.
40/perc forrása:
A fenti alapján, nyilván nem pontosan, de dupla feszültség mellett, azonos árammal , azaz 280kWal 340merföldet, azaz 540kmt lökhetünk az akkuba. Fél óra alatt. Szóval, ha ezret akarunk belelökni, fél óra alatt, akkor 1.85xes teljesítmény kell, hgy kijöjjön a kwh-k.
Azaz 1kVon 515kWwos táp kell fél órához, cirka 500Aes betáp.
De mi nem akarunk lassú töltést, mi 2 percről álmodozunk, hiszen a csoda akku azt tudja.
Veyük azt, hogy 15xös teljesítmény mellett ezt tudni fogja. Szóval Teri néni a parkolóbam 7.5MWos táppal játszik, 6000A+al.
Tök reális, Usa Mészáros Lölőke, alias Musk megmondta.
Persze az áramon könnyen segíthetünk, ne kelljen 240es szpravezető kábel.
Kicsit ráemelünk százszorosára, mert egy parkolóban smafu 100kVos kábeleket dugdosni, aztán akkor mar csak száz ampereket kell tudnia a kábelnek.
De a legtöbb ember akkora kábelt még csak nem is látott.
Szóval mondja el valaki az ostoba fejemnek, hogy ha meglesz a csoda akku akkor ezt az apróságot hogy hidalják át?
Ja és akkor ez egy szaros autó..
Azért nem feltétlen kell az 1 perces töltés, bár kényelmes és hasznos. Még egy túraautónál is belefér fél-egy óra pihenő néha, nem az ágyúgolyó futamon vagyunk, és a jelenlegi Tesla Autopilot mellett nem lehet vezetés közben szundikálni, néha meg is kell állniMondjuk afelől ketségem sincs, hogy az usa lobbi az euban elérje azt, hogy mindenféle képzés nélkül nagyáramú, nagyfeszültségű csatlakoztatásokat hozzanak létre. Ettől nem félek, 400kVos hálózatot midnen töltőhöz.
Szóval akkor egy benzines dízel valós hatótávhoz minimum dupla kapacitás kell, főleg, hogy ne 100al vánszorogjanak, meg szélárnyékban a villanyosok.
Na akkor hogy is néz ki a matek.
Szóval, akkor hogy is nézne ki ez a dupla kapacitás.. mondjuk usa lobbizik kicsit, felcamsattintja Teri néni a hosszú tesla mintás fam kesztyűjébe az emelt feszültségű 1kVos tápkábelt. Aztán hogy a tankolással megegyező idejű legyen a töltés, kiindulunk egy átlagos, gyengébb kútfej szállításából, 40l/perc.
Kényelmes valós tempós fogyasztás mellett 65 literből egy modern kocsical simám kijön az 1000km. Szóval, másfél perc a teletank durván:
De egyszerúség végett legyen két perc.
40/perc forrása:
A fenti alapján, nyilván nem pontosan, de dupla feszültség mellett, azonos árammal , azaz 280kWal 340merföldet, azaz 540kmt lökhetünk az akkuba. Fél óra alatt. Szóval, ha ezret akarunk belelökni, fél óra alatt, akkor 1.85xes teljesítmény kell, hgy kijöjjön a kwh-k.
Azaz 1kVon 515kWwos táp kell fél órához, cirka 500Aes betáp.
De mi nem akarunk lassú töltést, mi 2 percről álmodozunk, hiszen a csoda akku azt tudja.
Veyük azt, hogy 15xös teljesítmény mellett ezt tudni fogja. Szóval Teri néni a parkolóbam 7.5MWos táppal játszik, 6000A+al.
Tök reális, Usa Mészáros Lölőke, alias Musk megmondta.
Persze az áramon könnyen segíthetünk, ne kelljen 240es szpravezető kábel.
Kicsit ráemelünk százszorosára, mert egy parkolóban smafu 100kVos kábeleket dugdosni, aztán akkor mar csak száz ampereket kell tudnia a kábelnek.
De a legtöbb ember akkora kábelt még csak nem is látott.
Szóval mondja el valaki az ostoba fejemnek, hogy ha meglesz a csoda akku akkor ezt az apróságot hogy hidalják át?
Ja és akkor ez egy szaros autó..
Az LPG személyautóban is ilyen, de tisztább, és olcsóbb jelenleg. Bár a rövid hatótáv személyautóban nem annyira jellemző, ott ugye ott a teli tank benzin eleve, meg eleve nem diesel hanem benzin motorokba rakják, azokhoz képest nem annyival gyengébb.Most volt a cégnél egy LPG Volvo vontató kipróbálásra.Sajnos bekerültem a kipróbálásra kijelölt soförök közé-naaaagyon örültem.Schwehat-Ferihegy körtúrán naponta kell tankolni (ez nálunk a legrövidebb túra,nemzetközis viszonylatban nagyon rövid),hatótáv nemzetközi fuvarozáshoz édeskevés.Érezhetően gyengébb,mint a dizel.Töltéséhez elvileg külön tanfolyam és ADR vizsga kell.....(nagyobb nyomáson megy,mint személyautóknál).Az új töltőszelepek folyton akadnak,befagynak.A nagyobb fogyasztás miatt hiába olcsóbb a gáz,ugyan annyi a km költség.Erősen gyanitom,hogy e miatt,és mert dizel is kell bele az egyenletes égés miatt,a carbon kibocsájtása se olyan hűde nagyságrenddel kisebb.
Hárman próbáltuk ki,mindhármunknak csak egy dolog nyerte el a gépben a tetszésünket-a belső szellőztetésű ülés.Azt kérjük a dizel kamionokba,a gázos aparátjukat meg vigyék vissza a konyhába.....
Szóval oké,hogy ződ energia-de azért legyen használható is,meg legyen értelme is.
Pár évig eltart a fejlesztés, amire be tudsz spájzolni. Olajból nem. Gázból sem. A napenergiát hagyjuk is...Hát azért ez nem ilyen egyszerű. Paks 1 pl. csak ruszki fűtőelemet tud használni. És mivel kifutó erőmű, már ez így is marad. Paks 2 más. Ott lehet orosz és ha megegyezünk vkivel, akár francia, amcsi, esetleg ázsiai is lehet. De ezt nem a polcról emeled le, pár évig eltart a fejlesztés.
A több lábon állás még sosem árt.
Szerencsére nagyjából egy nem létező piaci igényre lősz. A legtöbb embernek ez nem kell 10-20-50 perc alatt ben van a melóhelyen nem fog naponta 400-500km beletekerni az autóba. Sőt mivel a villanyautó elég drága nem is a sori melós veszi, akik megveszik azok sokszor be sem kell, járjanak minden nap.Mondjuk afelől ketségem sincs, hogy az usa lobbi az euban elérje azt, hogy mindenféle képzés nélkül nagyáramú, nagyfeszültségű csatlakoztatásokat hozzanak létre. Ettől nem félek, 400kVos hálózatot midnen töltőhöz.
Szóval akkor egy benzines dízel valós hatótávhoz minimum dupla kapacitás kell, főleg, hogy ne 100al vánszorogjanak, meg szélárnyékban a villanyosok.
Na akkor hogy is néz ki a matek.
Szóval, akkor hogy is nézne ki ez a dupla kapacitás.. mondjuk usa lobbizik kicsit, felcamsattintja Teri néni a hosszú tesla mintás fam kesztyűjébe az emelt feszültségű 1kVos tápkábelt. Aztán hogy a tankolással megegyező idejű legyen a töltés, kiindulunk egy átlagos, gyengébb kútfej szállításából, 40l/perc.
Kényelmes valós tempós fogyasztás mellett 65 literből egy modern kocsical simám kijön az 1000km. Szóval, másfél perc a teletank durván:
De egyszerúség végett legyen két perc.
40/perc forrása:
A fenti alapján, nyilván nem pontosan, de dupla feszültség mellett, azonos árammal , azaz 280kWal 340merföldet, azaz 540kmt lökhetünk az akkuba. Fél óra alatt. Szóval, ha ezret akarunk belelökni, fél óra alatt, akkor 1.85xes teljesítmény kell, hgy kijöjjön a kwh-k.
Azaz 1kVon 515kWwos táp kell fél órához, cirka 500Aes betáp.
De mi nem akarunk lassú töltést, mi 2 percről álmodozunk, hiszen a csoda akku azt tudja.
Veyük azt, hogy 15xös teljesítmény mellett ezt tudni fogja. Szóval Teri néni a parkolóbam 7.5MWos táppal játszik, 6000A+al.
Tök reális, Usa Mészáros Lölőke, alias Musk megmondta.
Persze az áramon könnyen segíthetünk, ne kelljen 240es szpravezető kábel.
Kicsit ráemelünk százszorosára, mert egy parkolóban smafu 100kVos kábeleket dugdosni, aztán akkor mar csak száz ampereket kell tudnia a kábelnek.
De a legtöbb ember akkora kábelt még csak nem is látott.
Szóval mondja el valaki az ostoba fejemnek, hogy ha meglesz a csoda akku akkor ezt az apróságot hogy hidalják át?
Ja és akkor ez egy szaros autó..
Szerencsére nagyjából egy nem létező piaci igényre lősz. A legtöbb embernek ez nem kell 10-20-50 perc alatt ben van a melóhelyen nem fog naponta 400-500km beletekerni az autóba. Sőt mivel a villanyautó elég drága nem is a sori melós veszi, akik megveszik azok sokszor be sem kell, járjanak minden nap.