Szó volt az előző oldalon, hogy miért gyúr mindenki egy reaktorblokkot leterhelő autós gyors töltésre (tényleg döbbenetesek a számok).
... most mindegy, hogy miért, de egy este hívott a lányom 180 kilométerről, hogy azonnal menjek érte, s hozzam haza. Az időfaktor kiemelt volt.
Na most ez elektromos autóval gyakorlatilag ez sehogy sem megy.
Mert ha kímélni - is - akarod az aksit, akkor nem 100%-ra töltesz, csak 80-ra - hatótáv...
Ha kímélni is akarod az aksit, akkor nem minden nap töltöd fel.
Tehát életszerűen - ahogy átlagos használat esetén egy belsőégésű motoros autót sem - a naponta átlagosan rendelkezésre álló hatótáv töredéke a maximálisnak.
S itt jön be a töltési idő:
Egy belsőégésű motoros autónak a csurig tankolása max. pár perc, s úgy, hogy ebből a legtöbb idő, amíg kikászálódsz a kocsiból, meg nézelődöl a shop polcain, család mosdóban, visszakászálódás.
S akkor 10 perc, ha várnod kell az előtted tankolóra.
Elektromos autónál ezek a számok (20-ról csak 80%-ra) inkább lesznek 20+ percek. (Igaz, így az is belefér, ha szorulásod van...)
S akkor előtted nem állt senki a töltőoszlopnál...
(Meg elindult a töltés, meg nem állt le, stb.)
Mert akkor az már simán lehet 40 perc...
Ezalatt egy belsőégésű motoros autóval 130km/h-val (s nem 92-vel szüttyögve a kamion szélárnyékában) - szabályosan(!) - megteszem majd az út felét oda, miután már tankoltam.
Erről persze az elektromos autó mániások mélyen hallgatnak.
Én - ahogy ezt már többször írtam is - jelenleg e-Golffal dolgozok. Respektálom, mert nincsenek hidegindítási-üzemi hátrányok (sokszoros fogyasztás, káros anyag kibocsátás, fokozott kopás), azonnal van fűtés, nyomaték, nincs váltási késedelem, stb.
Amire használom - gyakorlatilag belvárosi használat "saját", mindig rendelkezésre álló töltővel (gyorssal is) - arra hibátlan.
De ennyi.
Vagy legyenek olyan barátaid, akik kérdezés nélkül dobják oda a belsőégésű motoros autójuk kulcsát annak ellenére, hogy tudják; te most kifogod nyomni a szemét a kincsüknek...
... most mindegy, hogy miért, de egy este hívott a lányom 180 kilométerről, hogy azonnal menjek érte, s hozzam haza. Az időfaktor kiemelt volt.
Na most ez elektromos autóval gyakorlatilag ez sehogy sem megy.
Mert ha kímélni - is - akarod az aksit, akkor nem 100%-ra töltesz, csak 80-ra - hatótáv...
Ha kímélni is akarod az aksit, akkor nem minden nap töltöd fel.
Tehát életszerűen - ahogy átlagos használat esetén egy belsőégésű motoros autót sem - a naponta átlagosan rendelkezésre álló hatótáv töredéke a maximálisnak.
S itt jön be a töltési idő:
Egy belsőégésű motoros autónak a csurig tankolása max. pár perc, s úgy, hogy ebből a legtöbb idő, amíg kikászálódsz a kocsiból, meg nézelődöl a shop polcain, család mosdóban, visszakászálódás.
S akkor 10 perc, ha várnod kell az előtted tankolóra.
Elektromos autónál ezek a számok (20-ról csak 80%-ra) inkább lesznek 20+ percek. (Igaz, így az is belefér, ha szorulásod van...)
S akkor előtted nem állt senki a töltőoszlopnál...
(Meg elindult a töltés, meg nem állt le, stb.)
Mert akkor az már simán lehet 40 perc...
Ezalatt egy belsőégésű motoros autóval 130km/h-val (s nem 92-vel szüttyögve a kamion szélárnyékában) - szabályosan(!) - megteszem majd az út felét oda, miután már tankoltam.
Erről persze az elektromos autó mániások mélyen hallgatnak.
Én - ahogy ezt már többször írtam is - jelenleg e-Golffal dolgozok. Respektálom, mert nincsenek hidegindítási-üzemi hátrányok (sokszoros fogyasztás, káros anyag kibocsátás, fokozott kopás), azonnal van fűtés, nyomaték, nincs váltási késedelem, stb.
Amire használom - gyakorlatilag belvárosi használat "saját", mindig rendelkezésre álló töltővel (gyorssal is) - arra hibátlan.
De ennyi.
Vagy legyenek olyan barátaid, akik kérdezés nélkül dobják oda a belsőégésű motoros autójuk kulcsát annak ellenére, hogy tudják; te most kifogod nyomni a szemét a kincsüknek...