Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 144
113
Én mondjuk 99%-ban 230V/8A-val tölteném mert kb. annyit bír a legtöbb állomás vezetékezése.
Ott ingyen lenne akárhova drágítják az utcai töltést :D
Nem lett rendelet a Mav-nal erről? Meg még a mobiltelefon toltesrol is.
(Amúgy meg lesz úgy is minden állomáson a parkolóban elektromos autotolto)
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 495
12 673
113
Szerencsére nagyjából egy nem létező piaci igényre lősz. A legtöbb embernek ez nem kell 10-20-50 perc alatt ben van a melóhelyen nem fog naponta 400-500km beletekerni az autóba. Sőt mivel a villanyautó elég drága nem is a sori melós veszi, akik megveszik azok sokszor be sem kell, járjanak minden nap.

Nem azért kell 1000kmes autó, mert napi 500at mész. Hanem azt a két percet se kelljen és főleg ne naponta eltölteni a kúton.


De azt mondd meg nekem, ha nincs erre igény, akkor miért erre fejlesztenek? Miért nem elég a gyártóknak a mostani?
Meg ha elég a mostani, akkor miért köszörülbek 100al szélárnyékban?

Amúgy nekem pont jó lenne, napi 120kmre egy villanykocsi.
De persze sosem hozná meg az árát. Ahogy semmilyen más új kocsi sem.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

trojaiak

Active Member
2022. március 16.
254
232
43
Nem azért kell 1000kmes autó, mert napi 500at mész. Hanem azt a két percet se kelljen és főleg ne naponta eltölteni a kúton.


De azt mondd meg nekem, ha nincs erre igény, akkor miért erre fejlesztenek? Miért nem elég a gyártóknak a mostani?
Meg ha elég a mostani, akkor miért köszörülbek 100al szélárnyékban?

Amúgy nekem pont jó lenne, napi 120kmre egy villanykocsi.
De persze sosem hozná meg az árát. Ahogy semmilyen más új kocsi sem.
Az a két percet pont akkor spórolod meg, ha otthon töltöd. Velem ilyen hosszabb úton nem fordul elő valakinek el kell mennie WC re valaki rágyújt (én) akkor kávé, lemosom a szélvédőt stb.

Marketing.

A kocsi sok embernek egy élvezi cikk. Autószerelőm, amikor kérdeztem milyen autót vegyünk az asszonynak, azt mondta, amibe beleszeret, mert a szerelmedtől nem sajnálod a pénz. Azóta abba az autóba prépium benzin van tankolva (nem örülök a jó tanácsnak)
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 683
113

Az egy évvel ezelőtti helyzethez képest azért némi haladást látok.
Mondjuk épp ideje már! :hadonaszos::hadonaszos:

Paks-2023-06-01.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55 and Nber

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 036
113
Az ural olaj ára jelenleg kb. 20 dollárral kevesebb hordónként mint a brent. Éves szinten ez Magyarországnak kb. 600 - 700 millió USD. Ez azért számít.

...amihez hozzáadandó a ukrán(USA) zsarolási potenciálként használt ukrán tranztit díj, ami most kb. 12$/t(onna, mennyi hordó is 1 tonna urali?) és mindjárt ökölbe szorul a rendes magyar keze!

...szerintem.

U.I.: Nam nagyon hallok híreket az ukránba ömlő MOL-üzemanyag tranzitdíjáról, áráról és kifizetéséről!!! :mad:

.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 502
5 052
113
...amihez hozzáadandó a ukrán(USA) zsarolási potenciálként használt ukrán tranztit díj, ami most kb. 12$/t(onna, mennyi hordó is 1 tonna urali?) és mindjárt ökölbe szorul a rendes magyar keze!

...szerintem.

.
21 USD / tonnára emelik, de közben az orosz olaj 120 - 140 USD -vel olcsóbb mint a brent. És ezt úgy, hogy nem vagyunk túl jóban. Ezzel szemben a horvát "szövetségeseink" ennek a többszörösét kérik.

 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 036
113

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 036
113
Nem szoktak ilyet csinálni. Az olaj sima tartályokban könnyen tárolható.

Gázból a téli(éves) fogyasztással összemérhető mennyiséget lehet tárolni a kimerült és erre alkalmaz mezők használatával.
A tartályos nyers-olaj tárolás --szerintem-- nagyságrendileg más(alacsonyabb) kategóriát jelent.
Jól becsülöm?

Az van a kérdésem mögött, hogy egy 3-4-5 hónapos olaj-tartalék megléte esetén tudnánk egyenlő(közeli) felekként tárgyalni, mert egy "Barátság-baleset" esetére ilyen helyzetünkben "járhat" a MOL-elzárás --jogos nemzetbiztonsági érdekből--, mert ilyen tartalékkal a MOL-üzemanyag(unk) nélküli ukrán haderő összeomlik, Magyarország (gazdasága, észszerű korlátozásokkal) pedig NEM!
Vagyis *elenszkíj(USA) veszít többet, mert ekkora tartalékkal nincs magyar --gazdasági=>politikai-- összeomlás, nincs ellenünk zsarolási potenciál, sőt, ilyen esetben jelezhetjük is a rosszallásunkat akár egy soron kívüli karbantartás lehetőségével!!!

Magyarul/egyszerűen, a jó végén leszünk/lennénk az asztalnak! ...is!!! :oops:


U.I: Véleményem szerint egy ilyen tárgyalási pozíció kidolgozójának jár a "kora meghatározó politikusa" értékelés, nem pedig a társadalom-leépítő kényelem feltétlen biztosítójának.

Lehet rápillantani Németországra, hova vezetett a nyugdíjért remegő német nyugdíjasok "sikeres motiválása"...

.
 

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 612
3 259
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 502
5 052
113
Gázból a téli(éves) fogyasztással összemérhető mennyiséget lehet tárolni a kimerült és erre alkalmaz mezők használatával.
A tartályos nyers-olaj tárolás --szerintem-- nagyságrendileg más(alacsonyabb) kategóriát jelent.
Jól becsülöm?

Az van a kérdésem mögött, hogy egy 3-4-5 hónapos olaj-tartalék megléte esetén tudnánk egyenlő(közeli) felekként tárgyalni, mert egy "Barátság-baleset" esetére ilyen helyzetünkben "járhat" a MOL-elzárás --jogos nemzetbiztonsági érdekből--, mert ilyen tartalékkal a MOL-üzemanyag(unk) nélküli ukrán haderő összeomlik, Magyarország (gazdasága, észszerű korlátozásokkal) pedig NEM!
Vagyis *elenszkíj(USA) veszít többet, mert ekkora tartalékkal nincs magyar --gazdasági=>politikai-- összeomlás, nincs ellenünk zsarolási potenciál, sőt, ilyen esetben jelezhetjük is a rosszallásunkat akár egy soron kívüli karbantartás lehetőségével!!!

Magyarul/egyszerűen, a jó végén leszünk/lennénk az asztalnak! ...is!!! :oops:


U.I: Véleményem szerint egy ilyen tárgyalási pozíció kidolgozójának jár a "kora meghatározó politikusa" értékelés, nem pedig a társadalom-leépítő kényelem feltétlen biztosítójának.

Lehet rápillantani Németországra, hova vezetett a nyugdíjért remegő német nyugdíjasok "sikeres motiválása"...

.
3 havi olajtartalékunk van. Ez az EU előírás. + a normál feldolgozáshoz és ellátáshoz szükséges mennyiség.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and LMzek 2.0

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 532
6 604
113
Ebből a C-R2 interjúból szerintem 2 dolog fontos:
  • 5km-re lakik a Gödi akkugyártól, tehát személyesen is fontos neki a szennyezés minimalizálása, ami szigorúbb, mint máshol EU-ban, ezért nehezebb is idecsábítani a gyárakat.
  • a beszélgetés utolsó 1 percében mondja, hogy a Paks2-nél nincs változás a határidőben, ha az oroszokon múlik, akkor készen lesznek időben. Úgy legyen!

 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 502
5 052
113
..
Az inkább 1 hónap, nem hiszem hogy az olaj tartaléknak szolgáló tározók kapacitása egyenes arányban nőt az elmúlt 10eves növekvő felhasználással
Megvan a 3 hónap. Ez EU előírás. (Kőolaj + üzemanyag)

"A biztonsági kőolajkészletek tárolótelepei Százhalombattán és Tiszaújvárosban találhatók, összesen 715 ezer köbméteres kapacitással; míg a kőolajtermékek tartalékait Celldömölkön, Komáromban, Pétfürdőn, Szajolban, Tiszaújvárosban és Vámosgyörkön őrzik 1010 ezer köbméteres névleges tárolókapacitásban."
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
2 170
7 102
113
..
Megvan a 3 hónap. Ez EU előírás. (Kőolaj + üzemanyag)

"A biztonsági kőolajkészletek tárolótelepei Százhalombattán és Tiszaújvárosban találhatók, összesen 715 ezer köbméteres kapacitással; míg a kőolajtermékek tartalékait Celldömölkön, Komáromban, Pétfürdőn, Szajolban, Tiszaújvárosban és Vámosgyörkön őrzik 1010 ezer köbméteres névleges tárolókapacitásban."
Igen ezt tudom de kérdés hogy ez a mennyiség ma már helytálló úgy értem hogy mivel azért az ország valamilyen szinten haladt előre több lett az energia fogyasztás és ezzel a növekvő fogyasztással a tárolók kapacitása is növelve lett hogy ez mindig fixen 3honap legyen
Nem tudom mennyire tudtam le írni írásban hogy érthető legyen más számára is mire gondolok. :)
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 502
5 052
113
Igen ezt tudom de kérdés hogy ez a mennyiség ma már helytálló úgy értem hogy mivel azért az ország valamilyen szinten haladt előre több lett az energia fogyasztás és ezzel a növekvő fogyasztással a tárolók kapacitása is növelve lett hogy ez mindig fixen 3honap legyen
Nem tudom mennyire tudtam le írni írásban hogy érthető legyen más számára is mire gondolok. :)
Ha nő a fogyasztás legfeljebb építenek még pár új tartályt. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby