Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

melampo

Well-Known Member
2014. április 20.
2 184
2 880
113
Most nem tudom mit tegyek.. Fogjam a fejemet, vagy a falat üssem vele. A kondenzátorok pont arról híresek, hogy sokáig bírják. Komolyan mondom, ideje lenne kamatot emelni, mert ha ilyen olcsó a pénz, minden faszságra áldoznak. A Tesla pénzégetō mutatványa is tankkönyvbe illō..
Persze de nincs ezzel baj, az irgalmatlan mennyiségű megtakarítást valahol kisebb tételekben fokozatosan el kell égetni különben valahol ha egyszerre a piacra öntik mint vásárlóerőt az összedönti. Sok sok kis bukta és nem marad felesleges likviditás. :)
 
  • Tetszik
Reactions: ozymandias and 2ndt

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Most nem tudom mit tegyek.. Fogjam a fejemet, vagy a falat üssem vele. A kondenzátorok pont arról híresek, hogy sokáig bírják. Komolyan mondom, ideje lenne kamatot emelni, mert ha ilyen olcsó a pénz, minden faszságra áldoznak. A Tesla pénzégetō mutatványa is tankkönyvbe illō..
Bocs a dupláért. Hosszú ideig nem volt net a Vaterland-on..
 
M

molnibalage

Guest
Most nem tudom mit tegyek.. Fogjam a fejemet, vagy a falat üssem vele. A kondenzátorok pont arról híresek, hogy sokáig bírják. Komolyan mondom, ideje lenne kamatot emelni, mert ha ilyen olcsó a pénz, minden faszságra áldoznak. A Tesla pénzégetō mutatványa is tankkönyvbe illō..
Nevetséges, hogy lassan szentként tisztelik azt, aki nettó faszságra kap pénzt és valósítja meg.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 606
12 731
113
Tudod: "ha egy nőnek 9 hónap alatt tart megszülni egy gyereket, akkor nyolcnak menni fog az 1 hónap alatt is."
:)
Off:
Egyik barátom dolgozott egy ilyen újonnan épített sürgősségin. Az egy dolog, hogy elsőre nem fértek be az ágyak a kórtermekbe az ajtón (mármint a gurulósak monitorokkal, meg miegyébbel csicsázva). Node: gurítják a fúzióra kötött népelemet ágyastól A-ból B-be. És persze beakad az infúziós álvány csúcsa az ajtófélfába, kilőve az infúziós zacskót valahova előre. De boldogak is voltak miatta..."
No, csak nem egy kórházról beszélünk? Netán - hinni se merem - ez máshol is megtörtént?o_O
Amúgy az egészségügy, a polgári légi személyszállítás és a katonaság rokon intézmények: mindig nagyon sokat kell várni kell arra, hogy aztán rohanni kelljen.
Bearanyoztad a napomat! Nagyon nagy sikere volt, bárkinek is mondtam el a munkahelyen.
Látnod kellett volna a főnököm arcát: Nem tudta, hogy nevessen, vagy magára vegye:confused::D
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
A kondenzatoros reszt mondjuk nem ertettem, ez elvileg sima Li-ion akksitelep.

Az Li-nek sok jó tulajdonsága van, de nem bírja se a full lemerítést (ha ez az állapot jönne, akkor napelemmel fogják tölteni, vagy mi..!?), sem a töltés közbeni feszültség-ingadozást. Ha a grid-et az instabilitás jellemzi (vagy fogja jellemezni a sok megújuló ki-be kapcsolgatásával...), akkor az akksitelepnek egyesével lehet feladogatni az utolsó kenetet. Egy hibrid-autóban relatíve könnyű elkerülni a fenti két problémát, egy országos griden - ahol eddig is gondok voltak, nem.

Lefogadom, nem csereszabatosak az elemek, csak a Musk bácsi okosságaival lehet szerelni - aranyárban.

Továbbra sem értem ezt az erōlkōdést... Történelmi mélyponton van a gáz, iszonyú energiasűrűsége van és jóval tisztább, mint a szén vagy az olaj. Tárolni lehet, egy gázos kombinált ciklus olyan 60%-os összhatásfokkal, rugalmas mind állat, hely is lenne, de nem. Megérdemlik
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 606
12 731
113
Az Li-nek sok jó tulajdonsága van, de nem bírja se a full lemerítést (ha ez az állapot jönne, akkor napelemmel fogják tölteni, vagy mi..!?), sem a töltés közbeni feszültség-ingadozást. Ha a grid-et az instabilitás jellemzi (vagy fogja jellemezni a sok megújuló ki-be kapcsolgatásával...), akkor az akksitelepnek egyesével lehet feladogatni az utolsó kenetet. Egy hibrid-autóban relatíve könnyű elkerülni a fenti két problémát, egy országos griden - ahol eddig is gondok voltak, nem.

Lefogadom, nem csereszabatosak az elemek, csak a Musk bácsi okosságaival lehet szerelni - aranyárban.

Továbbra sem értem ezt az erōlkōdést... Történelmi mélyponton van a gáz, iszonyú energiasűrűsége van és jóval tisztább, mint a szén vagy az olaj. Tárolni lehet, egy gázos kombinált ciklus olyan 60%-os összhatásfokkal, rugalmas mind állat, hely is lenne, de nem. Megérdemlik
Miskolcon a városi közlekedés vállalat majd' az összes buszát lecserélte CNG üzeműre.
http://mvkzrt.hu/aktualis/meresekke...zok-joval-kevesebb-karosanyagot-bocsatanak-ki
http://mvkzrt.hu/jarmuallomany

S valóban: Sokkal csendesebbek, s órákig álltunk az egyik mellett télen - amikor egy show keretében vette át a város - miközben járt a motorja, s nem zavart a pöfékelése.
Na ezt tedd meg egy dízellel.
Az egész elektromos autó mánia jelenleg(!) megint a tipikus emberi ostobaságról szól; hogy szinte minden problémamegoldásunk újabb problémákat vet fel.
Már zavarja a kényes orrú városi embert a saját környezetterhelése, az azzal való közvetlen szembesülés, hát egy "kuúlnak" látszó megoldással exportáljuk ki a városokból a károsanyag kibocsátást, a környezetszennyezést (ritkaföldfémek bányászata). A bébifókák pusztulását amúgy sem látjuk, ha meg mégis bemutatják a híradóban, akkor kimegyünk a zöldrendszámos
autónkhoz a garázsba, s büszkén feszítve, mint a decisüveg, konstatáljuk, hogy lám, mi máris megmentettünk egy bébifókát:
http://totalcar.hu/tesztek/2016/12/27/az_adocsalok_donald_trumpja/
 
  • Tetszik
Reactions: csibeszke and fip7

Brimstone

Active Member
2017. július 31.
394
44
28
Az Li-nek sok jó tulajdonsága van, de nem bírja se a full lemerítést (ha ez az állapot jönne, akkor napelemmel fogják tölteni, vagy mi..!?), sem a töltés közbeni feszültség-ingadozást. Ha a grid-et az instabilitás jellemzi (vagy fogja jellemezni a sok megújuló ki-be kapcsolgatásával...), akkor az akksitelepnek egyesével lehet feladogatni az utolsó kenetet. Egy hibrid-autóban relatíve könnyű elkerülni a fenti két problémát, egy országos griden - ahol eddig is gondok voltak, nem.

Lefogadom, nem csereszabatosak az elemek, csak a Musk bácsi okosságaival lehet szerelni - aranyárban.

Továbbra sem értem ezt az erōlkōdést... Történelmi mélyponton van a gáz, iszonyú energiasűrűsége van és jóval tisztább, mint a szén vagy az olaj. Tárolni lehet, egy gázos kombinált ciklus olyan 60%-os összhatásfokkal, rugalmas mind állat, hely is lenne, de nem. Megérdemlik
Tény, hogy a fosszilis hordozók olcsók jelenleg, de korlátozottan állnak rendelkezésre, előbb vagy utóbb szükség lesz hellyettesítő megoldásra. No meg a Nyugat nem díjazza ha energiahordozók által zsarolható.
 
M

molnibalage

Guest
Tény, hogy a fosszilis hordozók olcsók jelenleg, de korlátozottan állnak rendelkezésre, előbb vagy utóbb szükség lesz hellyettesítő megoldásra. No meg a Nyugat nem díjazza ha energiahordozók által zsarolható.
Úgy hívják atomenergia. Tiszta, olcsó, tervezhető és civilizációs léptékben korlátlan mennyiségű üzemanyag van hozzá a Földön.
 
M

molnibalage

Guest
Tehát ahhoz elektromos járművek kellenek.
Mi van...? Elektromos járművek nélkül is lehet atomerőműver felépíteni. Nem értem, hogy ennyire összefüggéstelene kommentet hogyan sikerült összehoznod, bár tőleg értelmes kommentet úgy általánban még nem olvastam, vagy ha volt is nem láttam vagy nem emkékszem rá.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 578
113
Atomenergia, mellé földgáz, vagy majd egyszer metán gázüzemű segédüzem, hidrogén alapú gáz-gőz körfolyamatú áramtermelés és meghajtás. Ez utóbbi termikus hatásfoka még a kombinált ciklusok 60%-át is kenterbe veri a maga 71 százalékával. Én ha tehetném, ráállnék a hidrogén-oxigén gáz/gőzturbina hajtású tengeri meghajtások gyártására, a jelenlegi abberáltan brutális, óránként alsó hangon 150 ezer tonna nehézolajat szemét mocsok gyenge hatásfokon elfüstölő, ám annál olcsóbb dugattyús nagygépek kiváltására.
 

Brimstone

Active Member
2017. július 31.
394
44
28
Mi van...? Elektromos járművek nélkül is lehet atomerőműver felépíteni. Nem értem, hogy ennyire összefüggéstelene kommentet hogyan sikerült összehoznod, bár tőleg értelmes kommentet úgy általánban még nem olvastam, vagy ha volt is nem láttam vagy nem emkékszem rá.
Jármű meghajtásról beszéltem.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Tény, hogy a fosszilis hordozók olcsók jelenleg, de korlátozottan állnak rendelkezésre, előbb vagy utóbb szükség lesz hellyettesítő megoldásra. No meg a Nyugat nem díjazza ha energiahordozók által zsarolható.
A Nyugat lassan önellátó olajból meg gázból (fōként az USA, az EU is az lehetne, ha nem ilyej töketlen bagázs vezeti...)

A nukleáris energia kimerülésérōl értekezni finom szóva is inkorrekt..
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Brimstone

Active Member
2017. július 31.
394
44
28
A Nyugat lassan önellátó olajból meg gázból (fōként az USA, az EU is az lehetne, ha nem ilyej töketlen bagázs vezeti...)

A nukleáris energia kimerülésérōl értekezni finom szóva is inkorrekt..
Olajból egyáltalán nem, főként nem Európa, gázból is csak kb 10 évig. A nukleáris kimerüléséről én nem értekeztem, nem is merült fel.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Olajból egyáltalán nem, főként nem Európa, gázból is csak kb 10 évig. A nukleáris kimerüléséről én nem értekeztem, nem is merült fel.
Ennek a fosszilis résznek ugorj neki újra... Valahogy az árfolyamok egész mást mutatnak. Nem-konvenciónális kitermelés témában nézelōdj, vagy az energy outlook
 
M

molnibalage

Guest
Jármű meghajtásról beszéltem.
Továbbra sem értem az nem létező összefüggést. Miért kellene atomenergiához elektromos járműhajtás...?
Villanyautó és atomenergia (az állandó teljesítményszolgáltatásra) az kb OK.
Ez a komment is értelmetlen, mert pont az a baj, hogy ha te gyors villanyautó töltést akarsz, akkor az tüskeszerű terhelésekt ad a rendszernek. Ezért röhögök azokon a hülyéken, akik akkora faszságot írnak, hogy a kocsikat "zöldárammal" kell tölteni.
 

Brimstone

Active Member
2017. július 31.
394
44
28
Továbbra sem értem az nem létező összefüggést. Miért kellene atomenergiához elektromos járműhajtás...?

Ez a komment is értelmetlen, mert pont az a baj, hogy ha te gyors villanyautó töltést akarsz, akkor az tüskeszerű terhelésekt ad a rendszernek. Ezért röhögök azokon a hülyéken, akik akkora faszságot írnak, hogy a kocsikat "zöldárammal" kell tölteni.
Hogy felhasználjuk a járművek meghajtására a termelt elektromosságot, tudod akkor nem kell az olaj vagy gáz a járművek meghajtásához.