Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Nem kell más,hisz nézzük csak meg:A beavatkozás előtt Assadnak hetei voltak hátra most nyerésre áll.Ezen kívül amikor kellett olyan salvot nyomtak amire senki nem képes a világon csak az amerikaiak...
És, ha elvesztették volna az összes reptér feletti ellenőrzést, akkor itt véget is ér a képesség, mert orosz földről ezt nem tudták volna megcsinálni. Vagy menne ez akkor is, ha monduk 10 ezer km-re egy pártfogolnak kellene segíteni és nincs reptér? Oh, wait, nem.

Oroszország nagyhatalmi léte félig illuzió...
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 460
141
63
Molni jól látja a hiányosságait az országnak. Nincs ipara, se szolgáltatási szektora. Belföldre eltermelget, de külföldre nem tud eladni tisztességes ipari terméket.
Egyedül nyersanyaga van, ami viszont ki van téve a világpiac szeszélyeinek. Ha jó az árfolyam dől a lé mint Putyin alatt (aki csak emiatt nagy orosz mert jó időben lett elnök) ha meg leesik az árfolyam akkor köddé válik az összes nagyívű elképzelésük és ott állnak ahol most, Spanyolország GDP-jén.
Lehet tagadni ha tudjátok.
Kérdezzétek meg magatoktól ha az olaj ára 2000-es árfolyamon marad, akkor hol lennének most az oroszok, és mitől lenne olyan nagy ember Putyin?
 
M

molnibalage

Guest
A Britekkel kapcsolatban amit írtál Kele, nem értek egyet, de nagyon nem... A Britek igen sok jó fegyvert gyártottak, a Shermanból az után lett viszonylag elfogadható AT képességű harckocsi, hogy aplikáltak rá BRIT 6 pounder AT gunt. Az USA 57mm-es AT gunja, a BRIT 6 pounder. A híres neves P-51 D Mustang, tudjuk mitől lett jó, ugye? Igen, a BRIT Merlin motortól, s a sort lehetne folytatni. A saját gyártmányú Spitfire-ek meg Typhoonok, Tempestek, Mosquitok a koruk legjobb vadászgépeik, vadászbombázóik voltak...
A Firefly legendája nagyobb, mint a haszna. Nagyon megbízhatatlan szerkezet volt. Ha ennyire egyszeű lenne, akkor csak 88 mm-es löveget rá kellett volna dobni egy Pz IV-re és voilá. Szükségmegoldás volt és nem igazán vált be. A jenki is tudott Merlin szintű motors csinálni, csak a háborús teremélés a racionalizálásról is szólt. Az angol is tudott valamit gyártani még nagyobb számban egy új dolog helyett, akkor az jó.

A többi felsorolt dolog marginális volt vagy nem volt egyedi. Pl. mitől volt jobb egy soros motoros Hawker Typhoon alacsony támadónak, mint egy P-47, ami sérülés álló tank volt a soros motoros gépekhez képest...? A Tempest kis magassságon volt virgonc, de afelett semmi különös. A Mosquito tényleg jó volt. A Lancester meg egy katasztrófa volt, annyiar szar volt a védelme, hogy okkal repültek vele éjszaka. Na meg azért, mert brit kísérő vadász nem létezett. Ja, hogy az volt a P-47, P-38 és P-51. Izé...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
És, ha elvesztették volna az összes reptér feletti ellenőrzést, akkor itt véget is ér a képesség, mert orosz földről ezt nem tudták volna megcsinálni. Vagy menne ez akkor is, ha monduk 10 ezer km-re egy pártfogolnak kellene segíteni és nincs reptér? Oh, wait, nem.

Oroszország nagyhatalmi léte félig illuzió...
Ha öregapámnak áramszedője lett volna most villamos lennék!

Molni jól látja a hiányosságait az országnak. Nincs ipara, se szolgáltatási szektora. Belföldre eltermelget, de külföldre nem tud eladni tisztességes ipari terméket.
Egyedül nyersanyaga van, ami viszont ki van téve a világpiac szeszélyeinek. Ha jó az árfolyam dől a lé mint Putyin alatt (aki csak emiatt nagy orosz mert jó időben lett elnök) ha meg leesik az árfolyam akkor köddé válik az összes nagyívű elképzelésük és ott állnak ahol most, Spanyolország GDP-jén.
Lehet tagadni ha tudjátok.
Kérdezzétek meg magatoktól ha az olaj ára 2000-es árfolyamon marad, akkor hol lennének most az oroszok, és mitől lenne olyan nagy ember Putyin?
A haditechnika elég rendes ipari termék.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 505
113
És, ha elvesztették volna az összes reptér feletti ellenőrzést, akkor itt véget is ér a képesség, mert orosz földről ezt nem tudták volna megcsinálni. Vagy menne ez akkor is, ha monduk 10 ezer km-re egy pártfogolnak kellene segíteni és nincs reptér? Oh, wait, nem.

Oroszország nagyhatalmi léte félig illuzió...
Pontosan attól függene, hogy mennyire akarják azt a segítséget megadni. Azért ha kell, tud oda többet is repülni Tu-160/Tu-22, partra lehet tenni HARCOLÓ szárazföldi alakulatokat is.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 505
113
A Firefly legendája nagyobb, mint a haszna. Nagyon megbízhatatlan szerkezet volt. Ha ennyire egyszeű lenne, akkor csak 88 mm-es löveget rá kellett volna dobni egy Pz IV-re és voilá. Szükségmegoldás volt és nem igazán vált be. A jenki is tudott Merlin szintű motors csinálni, csak a háborús teremélés a racionalizálásról is szólt. Az angol is tudott valamit gyártani még nagyobb számban egy új dolog helyett, akkor az jó.

A többi felsorolt dolog marginális volt vagy nem volt egyedi. Pl. mitől volt jobb egy soros motoros Hawker Typhoon alacsony támadónak, mint egy P-47, ami sérülés álló tank volt a soros motoros gépekhez képest...? A Tempest kis magassságon volt virgonc, de afelett semmi különös. A Mosquito tényleg jó volt. A Lancester meg egy katasztrófa volt, annyiar szar volt a védelme, hogy okkal repültek vele éjszaka. Na meg azért, mert brit kísérő vadász nem létezett. Ja, hogy az volt a P-47, P-38 és P-51. Izé...
? Nem azt mondtam hogy az amerikaiak SZART gyártottak, hanem azt, hogy a Britek is gyártottak jó fegyvereket. A Firefly PONT jobb volt, mint bármilyen más US közepes tank a Pershinging(ami az Ő doktrináljukban inkább nehézharckocsi egyébként), ha harckocsival találta magát szembe! NE mondjunk már hülyeségeket Balázs...Természetsen a Pantherrel megfeleltetve egy az egyben elvérzik a Friefly-is, de jó dolog volt az. A Merlinhez/Griffonhoz hasonlóan jó soros motort NEM tudott gyártani az amcsi. Nézz utána. A csillagmotorokban jók voltak, a sorosokban nem. Abban a Britek-Németek voltak a TOP-on. A Mustang e nélkül a BRIT motor nélkül egy középszar vadászbombázó volt, ezek tények. A Lancester hátrányát gyönyörűen kiemelted, hogy valóban nem volt olyan erős védelmi fegyverzete, mint az US bombázóinak, de AZZAL IS TISZTÁBAN vagy, hogy hasonló méretarányban kb.DUPLA BOMBATERHERE volt mint pl. a B-17-nek???!

Imádom mikor csípőböl szarozol le mindent, ami nem amerikai...
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Ha valaki a világ legnagyobb területű országán "ül", ami tele van nyersanyagokkal, és nyilvánvalóan több erős nemzet szertne egy szeletet abból a tortából, akkor igen hülye lenne nem költeni a hadseregre, jó sokat. A rabszolgás dolgot meg szerintem hülyeség firtatni, jelenleg nem sok olyan ország van, amely sikeres, jóléti társadalom, és nem rabszolgákra alapozták a jólétüket, vagy arra hogy kiszipolyozták a fél világot, esetleg még az országukat is úgy szerezték, hogy az őskalkosságot kiirtották...
Na ezért SEM hülyeség többek közt fegyverkezni, ha van egy szép - nyersanyagban/termőföldben/ivóvízben gazdag országod.

Ennyi! Erről van szó. Kár, hogy ezt magyarázni kell, s nem magától értendő. :(
 
M

molnibalage

Guest
? Nem azt mondtam hogy az amerikaiak SZART gyártottak, hanem azt, hogy a Britek is gyártottak jó fegyvereket. A Firefly PONT jobb volt, mint bármilyen más US közepes tank a Pershinging(ami az Ő doktrináljukban inkább nehézharckocsi egyébként), ha harckocsival találta magát szembe! NE mondjunk már hülyeségeket Balázs...Természetsen a Pantherrel megfeleltetve egy az egyben elvérzik a Friefly-is, de jó dolog volt az. A Merlinhez/Griffonhoz hasonlóan jó soros motort NEM tudott gyártani az amcsi. Nézz utána. A csillagmotorokban jók voltak, a sorosokban nem. Abban a Britek-Németek voltak a TOP-on. A Mustang e nélkül a BRIT motor nélkül egy középszar vadászbombázó volt, ezek tények. A Lancester hátrányát gyönyörűen kiemelted, hogy valóban nem volt olyan erős védelmi fegyverzete, mint az US bombázóinak, de AZZAL IS TISZTÁBAN vagy, hogy hasonló méretarányban kb.DUPLA BOMBATERHERE volt mint pl. a B-17-nek???!

Imádom mikor csípőböl szarozol le mindent, ami nem amerikai...
Nem csípből szaroztam le. Csak a nagy brit "termék" annyi volt, hogy bek*rták a löveget egy AMERIKAI harckocsiba. Enny. Bocs, ha ezt nem tekintem az innováció csúcsának. Ez kb. akkora vakítás, mint tervezni egy magyar gépágyút, beletenni az F-16-ba és kijelenti, hogy micsoda világraszóló magyar fegyver...

Az M4 páncélja semmit sem ért a Tiger 88-asa ellen, mert nem az ellen tervezték. A Pz IV ellen volt jó, de abból sem a kései szériáshoz. Viszont a jenki pc. vadászok lövegét vesd kérlek össze brit 17 fontossal és nem fogsz semmi különöset látni. A 90 mm-es M10 páncélvadászhoz képest semmivel sem produkált tudtommal jobb átütést... Nem volt páncélozott az M10? A Tiger és Panther ellen nem számított, hogy 20 vagy 80 mm-es az egyenértékű páncél, átlőtték. A németeknél is volt papírpáncéú páncélvadász, csak torony nélküli volt...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 505
113
A Firefly-t azért hoztam fel példának, a Mustanggal és az M2 57mm-AT gunnal karöltve DIREKT példának, hogy nem ritkán még a sikeres US fegyverek is BRIT hozzáadott értékkel/termékkel lettek sikeresek. Tudom hogy a Firefly sherman US harckocsi volt...

Gyakorlatilag azért nem tudom te mit tekintesz meg mit nem innovációnak, Brit motorral lett sikeres a leghíresebb US vadászgép, Brit kópia volt a szárazföldi páncéltörő ágyújuk 1:1 ben, és a legjobb AT képességű harckocsijuk Brit ágyúval volt ellátva, a háború legvégéig, a Pershing-ig... Ezek mellé lehet berakni még amiket már írtam, Spitfire, Mosquito, Tempest, Lancester, 25 pounder tüzérségi ágyúk, stb stb... Úgy ahogy Kele utalt rá, főleg a Szovjetúnió(NEM az Oroszok önmagukban - Kele), és a Britek fektették meg a III. Birodalmat, az USA itt csak ellopta a show-t a végén, Ő csinált nagy propaganda értékű filmeket, saját magát beállítva itt kulcsfontosságúnak. NEM. Egyértelmű Keleti front dominancia volt az EU hadszíntéren, és Nyugaton meg a Britek voltak a fő erő. Ez van.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Tényleg off..
de - jártál már Oroszországban Molni ??? - azon belül Moszkvaországban??
Nem jártam.

Nos amilyen fejlett út-vasút, metrohálózatot látsz, a több esetben eléri sőt megghaladja még nyugat európai átlagot is. Olyan építkezések folynak hogy ehhez mérthetőek csak Kínában vannak. Az üzletek roskadnak a kommersz mellett a minőség árúktól is. A moszkvai árszinvonal nekünk magas, ott meg hidd el, nem nyomorog 20 millió lakos, a külvárosokban roszabb az életszínvonal, de az első orosz gyártmányú gépkocsikat, amely ténylegesen orosz tervezésű és nem licenc volt, Kubinka, illetve Monyino környékén láttuk
Ez pont olyan, mint a főváros, vs. vidék. Még itthon is egészen elképesztő eltérések vannak. Vannak olyan részei az országnak, ahol az átlag nettó bérből Bp-n egy 30 nm-es külvárosi lakást nem lehet kivenni és nem éhenhalni hó végére... Nehogy azt hidd már, hogy Oo. nem ilyen csak még durvábban..

Zacher Gábornak volt erre egy jó példája. Oo-ban azért lett annyira elterjedt a krokodil drog használata, mert annyi heroinfüggő van és annyira pénztelenek az embernek, hogy arra sincs lehetősége, hogy ezt összekoldulja. A hazai tapasztalat az Zacher (első vonalbeli...), hogy egy adag heroinra itthon kb. 2 órányi kéregetés elég a fővárosban... Oo-ben meg cirka 2 millió heroinfüggő van. Elképesztő arány és jól mutatja az ország lecsúszottságt egyes téren...

Az "egyszerű" emberek egyszerűen jól akarnak élni a saját életükben. Van fogyasztás is, a belső fogyasztás működik. Még mindig nagy felvevője lenne a nyugati ipari cuccokon kívül az szórakoztató ipar, háztartási, és persz márkás ruhaipari termékeknek is. Az embargó pedig a távol-keleti, és Kínai termékek behozatalát segíti.. az európai termékekkel szemben..
Akik nem voltak még Oroszországban azok a Nagy Gonoszt látják, akik meg nyugat és kelet felé is járkálnak azok látják az országokat, embereket, stb. is. Nem lehet Maszkirovka egy egész bazi nagy város, még akkor sem ha tudjuk vannak olyan területek, ahol az 50-es években élnek még ott. Ráadásul vonattla mentünk, hogy vidéket is lássuk. Nos maga az orosz vasút mellett mi 30 évvel vagyunnk elmaradva, akár a személyvagonok, akár a sebesség tekintetében..
Semmi ilyesiről nincs szó. Viszont téged is megkérnélek, hogy nézz körül a lakásodban és munkahelyeden, hogy mi az, ami a te személyes használati tárgyad és "made in Russia". Hát izé...

-- Szovjetunió iparának egy részét rabszolgák építették fel, akik ebbe belehaltak --

Az USA iparát meg az Európai és Kínai bevándorlók - utóbbiak elsősorban a kontinentális vasútakat..
Ne hasonlítsd már össze egy olyan ország iparát, amelyet gyakorlatilag semmilyen támadás nem ér, kiirtotta először az öslakosokat, majd 100 ezer számra hozatta délre a rabszolgákat (akik persze semmit sem éptettek :), csak a gyapotott szedték..
Ezt a részét nem fejtettem ki. Sajnos az USA és a többi ország történelme is elég véres, csak éppen azt felejted el, hogy mikor az USA megalakult, meg később is a világ egy részében a rabszolgaság morálisan teljesen vagy részben elfogadott volt. Ja, és a rabszoltág többnyire nem a saját polgárból csinálta az ország, egyfajta erőforrás volt az is, mint ma az olaj és a szén.

(Egy energetikus is ezt mondta, hogy a civilázció és szabadság egyik kulcsa az volt, hogy az ipari forradalom során sikerült a rabszolgák erejét a szénre lecserélni és azt rabszolgánkáá teni. Persze egy korai szénbányász tiltakozna, de mégis különbség volt.)

A Szovjetunió viszont a saját ÁRTALATLAN állampolgárait küldte be a darálóba, meg a "testvéri" országok civiljeit. És nem az 18. és 19. században, hanem még a 20. század közepén is. Hát izé...

Akik azt hiszik, hogy amerikai mentette meg Európát és a világot a XX. században azoknak a figyelmét felhívom arra, hogy az I. vh-ba a végén szálltak be, amikor már Németország utolsó tartalékaik élte fel. A németeket a Brit Flotta és nem az USA tengerészete tartotta blokádd alatt. Belleiui erdő, meg az amerikai hadsereg halottai csak azért kellettek, mert vért kellett mutatni a közvéleménynek otthon az USA-ban.
Az I. vh történelmét ennyire nem ismerem. Ellenben érdekes eljátaszni azzal, hogy Oo. kiszállása és az US nélkül meddig jutott volna az utolsó nagy német offenzíva. Mert évekig tartó toporgás után bizony a térképek alapján azt látom, hogy rohadtul megindultak. Csak akkor már a jenki is ott volt.

A II. vh-ban, Oroszország verte meg elsősorban Angliával a németeket. Az USA vezette partaszállás, előre hozta a háború végét, de nem döntette el. Ja és persze nézzük meg a veszteségeket az európai hadszintéren. elsősorban az amerikait, gyakorlatilag az Omaha és a utolsó német offenzivában elesett áldozatok nem mérhetőek sem a brit, és főleg nem az orosz, magyar, német, olasz veszteségekhez sem.. A 8. bombázó légierejük szenvedett még komolyabb veszteséget, de ez is eltörpül a Bomber Command, vagy a Vadász Parancsokság, és persze az Orosz légierő veszteségeihez.
Itt tetszik az okot és okozatot összetéveszteni. Senki nem kényszerítette az oroszokat arra, hogy balfasz módon háborúzzak, ez az ő zseniális vezérük és rendszerük eredménye volt... Valahol annyira vicces, hogy csak a véres veszteség az egyetlen mérce. Nézzed már meg, hogy az Szu is milyen szállításokat kapott az angoloktól és a jenkiktől. Így is milliók haltak éhen és fagytak meg mikor millió tonna élelmiszert szállítottak, meg bakancsot meg téli ruhát, mert a szterotípiával ellentétben, az szovjeteknek rohadtul nem volt meg az eszközeik sokszor a téli háborúhoz...

Magyarország területére érkező első szovjet csapatok is M4-en érkeztek. Izé... A Balatonból kihalászott Il-2 is jenki alumíniumből készült. Stb, stb.

A japánok ellen, viselték az amcsik a hadat elsősorban a II. vh-ban.
Igen, 1944 vége után ugyanis "Európa első" politika volt. Mikor már látszott, hogy Európában vége és megvolt Ivo Jima, akkor áldozott le Japán sorsa végleg.

Irgalmatlanül felpörgették az ipart, és Ők voltak a minőségi fegyverek gyártói a nyugati oldalon. A britek a néhány harcászati és a Lancasteren kívül, más kiemelkedő fegyvert nem készítettek, a tankjait, lövegeik viszonylag elavultak voltak, akárcsak a kézifegyvereik. A hajóik szintén korszerűsített első vh-s csatahajók, 1-2 modern mellett, a hordozóik védett, de kis befogadóképeeségűek voltak, elavult vadász és torpedóvető bombázókkal..
Hogy a Lancester mitől minőségi, azt soha nem tudam meg. A védőfegyverzete olyna szánalmas volt, hogy egyből éjszak repültek vele. A 0.303 egyszerűen nevetséges volt tűzerő szempontjából. A B-17 sem volt képes önállóan tevékenykedni pedig azon több és nagyobb (M2 0.5 cal) volt. A Lancester egy kb. "megjárja" bombázó volt, ahogy a King George V osztály is, lásd Zoli hajói oldalon.


Ők is kölcsönbérletbe, de talán 10-15% volt ez a saját termelésükhöz képest..
A teljes háborús termelésnél egyes területeken elérte a 20%-ot is, de egész háborúra nézve, mikor az ipar költözött és nem pörgött fel, akkor nagyon életbevágó volt a szállítás. Akkor messze ezen arány felett volt.


ezzel nem a szövetségesek erőfeszítéseit szólom le, hanem helyretenném az arányokat.. Ja és ne feledjük el, hogy az oroszok aranyat, drágakövet és drága szörméket küldtek viszonzásul hadihajókon amerikába, tehát egy részét kifizették a "kölcsönnek"
Töredékét. A britek meg mindent, az utolsó részlet valamikor 2000 után volt...

.. Az egyik legnagyobb kincset szállító hajó el is süllyedt, közösen emelték ki..
És ment vissza az arany orosz földre. Mai napig nem értem, hogy miért is hogyan. Láttam róla a dokufilmet úgy 20 éve a Spektrumon vagy a Duna TV-n, a görcs emlékiszik, hogy melyiken.


Ezzel nem anulálom a demokráciák erőfeszítéseit, a háborúban de az arányok arányok maradnak. Ettől még pld. az északi útvonal tengerészei, pilótái stb. hősök voltak, akárcsak az Iráni útvonalé, vagy éppen akik átrepülték az amcsi gépeket az oroszokhoz. De %-os arányban ez viszonylag jelentéktelen volt..
Nem, a mostani orosz seggnyalás és a 45 év vidám barakk tette azzá.

A világháborúk utáni eseményeket pedig ismerjük.. Itt már vitathatalan az USA szerepe a demokráca védelmében, egészen a bipoláris világrendszer felbomlásáig. Utána viszont több mint megkérdeőjelezhető, a föld és bolygó globális békéje sőt az jövendő nemzedékeknek élhetőségének megtartásában (lásd a mostani elnök politikáját..)
Inkább az érdeke védelme volt. A jenki poltika ilyesztően sokszor gerinctelen. Szó nélkül támogattak népnyúzó vérengző köcsögöket is, ha érdekeik megkívánták. Lásd az iráni sah-ot vagy Pinochetet. Aztán játszották a lelkes demokratákat Dél-Afrikával. Néha nehéz nem okádni tőlük is...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 043
113
Két gyors hozzászólás:
"teljes háborús termelésnél egyes területeken elérte a 20%-ot is, de egész háborúra nézve, mikor az ipar költözött és nem pörgött fel, akkor nagyon életbevágó volt a szállítás. Akkor messze ezen arány felett volt. ---"

Nézd meg mikor mekkora szállítások voltak. A sztálingrádi csata idején kezdődött a nagyobb szállítási volumen, amikor már a Szovjet gyárak is komolyan termeltek. A kurkszi csata idején már folyamatos is volt, de aztán a Tirpitz-re hivatkozva fél évig állt...

Tehát a Moszkvai csata idején és utána lévő fél évet az oroszok szinte egyedül csinálták végig. Akkor volt a legnehezebb. Szvsz ha Sorge kémkedése nem szabadítja fel a szibériai hadosztályokat, akkor elfoglalják Moszkvát a németek..

Ezzel nem anulálom a demokráciák erőfeszítéseit, a háborúban de az arányok arányok maradnak. Ettől még pld. az északi útvonal tengerészei, pilótái stb. hősök voltak, akárcsak az Iráni útvonalé, vagy éppen akik átrepülték az amcsi gépeket az oroszokhoz. De %-os arányban ez viszonylag jelentéktelen volt.. Nem, a mostani orosz seggnyalás és a 45 év vidám barakk tette azzá.
.. ezt nem akarom érteni, mert szimpla hülyeség. 15 vagy 20% ráadásul mikor a többit hazai gyárak termelik, az oroszoknál, akkor sokat jelentett természetesen, de csak ilyen arányú segítséget jelentettek..

Hogy a Lancester mitől minőségi, azt soha nem tudam meg. A védőfegyverzete olyna szánalmas volt, hogy egyből éjszak repültek vele. A 0.303 egyszerűen nevetséges volt tűzerő szempontjából.

A Lanc éjszakai bombázónak készült... Az USA 8. és a Bomber Command felosztotta a hadműveleteket, az amcsik a preciziós bombázást erőltették a Nordennel, ezért nappal repültek, a britek a szönyegbombázást gyújtóbombákkal, ezért repültek éjszaka. Ezért is lett a Lanc olyan, amilyen.
Ugyanakkor a Lanc az egyik legjobb bombázó volt a szövetségeseknél, egyenértékű a B-17 és Liberátor gépekkel. (A B-29-et ne soroljuk ide, mert később tervezték és vettették is be.

Magyarország területére érkező első szovjet csapatok is M4-en érkeztek. Izé... A Balatonból kihalászott Il-2 is jenki alumíniumből készült

Magyarország mellékhadszintér volt, mindig is a Lengyel sikság volt a fő stratégiai út. Ne feledd, hogy itt másodrendű csapatokkal támadtak az oroszok. lásd. Pijev féle lovas gépesített csoport. Ilyet a lengyeleknél már nem alkalmaztak. ezért jöttek is M4-el, Alumínimum szintén 15-20% között volt, a többit - gyengébb minőségben a szovjetek állították elő..

I. vh. téma: kiváncsi lettem volna hogy Oo. kiszállása és az US nélkül meddig jutott volna az utolsó nagy német offenzíva.
Ugyanaddig, mivel az utolsó német offenzivák, már kifulladtak és stratégiai védelemben voltak a németek amikor beszálltak az amcsik... Az más, hogy mi lett volna, ha az oroszok nem esnek ki.. valószínűleg még előbb kivéreznek a németek, és talán az USA mire beszállt volna, már a szárazföldi csaták végett értek volna..

A Szovjetunió viszont a saját ÁRTALATLAN állampolgárait küldte be a darálóba, meg a "testvéri" országok civiljeit. És nem az 18. és 19. században, hanem még a 20. század közepén is. Hát izé...
No egy g*ci kis történet. bocsi aki szereti a Starbucks-ot.. Ők egész dél-amerikai országok kávétermelését kötik le szinte. A termelők csak vesztenek, úgy lenyomják az árakat. És itt jön a demokrácia: Jose Kolumbiában mondjuk kávét termeszt, de a Starbucks lenyomja a kávé árát. Tehát José éhezik a családdal. Akkor odajön a helyi kábszerbáró. Ne kávét termelj, hanem kokacserjét, vagy mákot. No abból 5-10x annyi kap Jose. Igen de jönnek a drogellenes rendőrők, különlegesek, amcsik.. Ekkor azt mondja a drogbáró. OK kaptál pénz, de ebben az évben ad az egyik fiadat is ide, kap egy AK47-es és védi a termést, és a szállítást.. Jose nem tud mit csinálni odaküldi a fiát.. Igy lesz egy kávétermelőből, drogtermelő... (ez szebb történet mint a fenti??)


te személyes használati tárgyad és "made in Russia". Hát izé...

Hát izzé, ... Oroszország soha nem ipari exportjáról volt híres (bár a metronk, atomerőművünk és még néhány dolog orosz)..
de kérem számold meg, hány személyes használati tárgyad "svéd" , dán, vagy éppen spanyol... kb. annyi mint orosz.. No és ez mit bizonyít??
..............
Egyébként nem értem. A probléma, hogy egy olyan iparú országgal hasonlítasz mindent össze, amely egyrészt 1800 évek vége óta nem volt történelmében semmilyen pusztítás a területén.Minden háborújában, csak nyeresége volt (kivéve a vietnam, de ott sem esett kár az iparában, pü. rendszerében, csak saját humán erőforrásában..
Korlátlanul agyelszívást hajt végre a világon.
Elméletileg leminősíthetetlen, és ezért a FED nevű szervezet, akármilyen mennyiségben nyomtathat pénzt, nem tud elértéktelenedni, de még nagyban devalválódni sem, mert akkor összeomlana a világgazdaság.. Ezért én itt befejezem, mert ezek alapigazságok, a többi meg maszlag..
 
M

molnibalage

Guest
Nézd meg mikor mekkora szállítások voltak. A sztálingrádi csata idején kezdődött a nagyobb szállítási volumen, amikor már a Szovjet gyárak is komolyan termeltek. A kurkszi csata idején már folyamatos is volt, de aztán a Tirpitz-re hivatkozva fél évig állt...
A szállításoknak egyáltalán nem döntő része zajlott az északi útvonalon. Mai napig nem értem, hogy minek erőltették főleg, hogy megfelelő szállítási lehetőség hiányában az északra szállított készletek számottevő részét nem tudták elvinni onnan...

Tessék, bontásban, hogy ne csak a levegőbe beszéljünk...
http://www.o5m6.de/Routes.html



A Szovjetunió viszont a saját ÁRTALATLAN állampolgárait küldte be a darálóba, meg a "testvéri" országok civiljeit. És nem az 18. és 19. században, hanem még a 20. század közepén is. Hát izé...
No egy g*ci kis történet. bocsi aki szereti a Starbucks-ot.. Ők egész dél-amerikai országok kávétermelését kötik le szinte. A termelők csak vesztenek, úgy lenyomják az árakat. És itt jön a demokrácia: Jose Kolumbiában mondjuk kávét termeszt, de a Starbucks lenyomja a kávé árát. Tehát José éhezik a családdal. Akkor odajön a helyi kábszerbáró. Ne kávét termelj, hanem kokacserjét, vagy mákot. No abból 5-10x annyi kap Jose. Igen de jönnek a drogellenes rendőrők, különlegesek, amcsik.. Ekkor azt mondja a drogbáró. OK kaptál pénz, de ebben az évben ad az egyik fiadat is ide, kap egy AK47-es és védi a termést, és a szállítást.. Jose nem tud mit csinálni odaküldi a fiát.. Igy lesz egy kávétermelőből, drogtermelő... (ez szebb történet mint a fenti??)
Igen, ez gusztustalan, csak pont az van, mint fent. Az USA-nak nem érdeke a saját polgár nyomorítása, nyomorítja a külföldit. Az oroszoknál meg országnyi állampolgárokat tüntetett el a saját rendszerük a saját állampolgáraik közül. Melyik országnak érdekes a saját állampolgárainak tömeges leölése...???????


te személyes használati tárgyad és "made in Russia". Hát izé...
Hát izzé, ... Oroszország soha nem ipari exportjáról volt híres (bár a metronk, atomerőművünk és még néhány dolog orosz)..
de kérem számold meg, hány személyes használati tárgyad "svéd" , dán, vagy éppen spanyol... kb. annyi mint orosz.. No és ez mit bizonyít??
Azt, hogy ki és miért a világ vehető hatalma. Egyébként a bútoraim egy része IKEA... :)
(A bringám meg special magyar.)
 

galland

Well-Known Member
2012. szeptember 21.
354
344
63
A Firefly-t azért hoztam fel példának, a Mustanggal és az M2 57mm-AT gunnal karöltve DIREKT példának, hogy nem ritkán még a sikeres US fegyverek is BRIT hozzáadott értékkel/termékkel lettek sikeresek. Tudom hogy a Firefly sherman US harckocsi volt...

Gyakorlatilag azért nem tudom te mit tekintesz meg mit nem innovációnak, Brit motorral lett sikeres a leghíresebb US vadászgép, Brit kópia volt a szárazföldi páncéltörő ágyújuk 1:1 ben, és a legjobb AT képességű harckocsijuk Brit ágyúval volt ellátva, a háború legvégéig, a Pershing-ig... Ezek mellé lehet berakni még amiket már írtam, Spitfire, Mosquito, Tempest, Lancester, 25 pounder tüzérségi ágyúk, stb stb... Úgy ahogy Kele utalt rá, főleg a Szovjetúnió(NEM az Oroszok önmagukban - Kele), és a Britek fektették meg a III. Birodalmat, az USA itt csak ellopta a show-t a végén, Ő csinált nagy propaganda értékű filmeket, saját magát beállítva itt kulcsfontosságúnak. NEM. Egyértelmű Keleti front dominancia volt az EU hadszíntéren, és Nyugaton meg a Britek voltak a fő erő. Ez van.

Hát, ha az angolokon múlt volna, talán 1950-55 környékén partra is szállnak. Az amerikaiak nélkül igencsak nehéz lett volna.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
te személyes használati tárgyad és "made in Russia". Hát izé...
...

Azt, hogy ki és miért a világ vehető hatalma. Egyébként a bútoraim egy része IKEA... :)
(A bringám meg special magyar.)
Az elektromos aram es a gaz nincs felcimkezve? Megis melyikunk dolgozik az energiaiparban? Ezek nelkul nem tudnad elolvasni az ikea feliratot a 25 fokos szobadban. Netezni sem tudnal. Szimulatorozni sem. stb.
 
M

molnibalage

Guest
Az elektromos aram es a gaz nincs felcimkezve? Megis melyikunk dolgozik az energiaiparban? Ezek nelkul nem tudnad elolvasni az ikea feliratot a 25 fokos szobadban. Netezni sem tudnal. Szimulatorozni sem. stb.
Megalol, mert az orosz ipar is csak annyi van toppon, hogy magyar szerelvényeket építettek be n+1 helyre. A szankciók miatt elmardt beruházások érzékeny érintik. A gáz nem made in Russia, ők csak kitermelik, csak nem éppen hozzáadott orosz szellemi tőkével sokszor.
 
M

molnibalage

Guest
Megalol. Ok csak kitermelik es fel europanak biztositjak a gazellatast. Paksot meg se emlitem. A sved szellemi termek ikea butorokat es a magyar biciklit valamiert nem erzem ezzel versenykepesnek, de te tudod.
Azt ugye vádod, hogy Magyar Légierő svéd szellemi terméket használ? A svéd szellemi termék nem csak az IKEA bútor. Az SKF csak mond neked is valamit. Az Atlas Copco és a Alfa Laval? (Ezekkel dolgoztam együtt az iparban eddig.)

Továbbra sem esik le az, hogy Oo-ból jövő gázban sok érdeme nincs Oo-nak. A földjük alatt van a gáz. Kb. ennyi.