Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 562
11 327
113
Akkoriban úgy megfizethető volt, ahogy mi mentünk. Hátizsák, sátor, ketten. Asszem valami 10 nap volt utazással. Budapest-Genova menetrend szerinti Volánbusszal. Onnan 6 óra komp. Bastiába. Tudom, hogy olaszból (Livorno) egyszerűbb, de az inkább az egyéni kocsis megoldás.
A helyszínen emlékszem a kaja sok volt, meg a helyi utazás. De mivel nem volt sok pénzünk, emiatt utószezonban mentünk. Persze az időjárást ez nem befolyásolta, de lényegesen olcsóbban ment így a szállás a kempingekben. De bejártuk a főbb nevezetességeket (Bastia, Calvi, Saint-Florent, Nonza, Corte, Ajaccio, Porto,) , de sajnos a déli részre nem jutott időnk (se pénzünk), mert a főszezoni szigetkerülős járatok pont az előző héten állították le. Így meg maradt a csillagtúra. Emlékszem, hogy valami döbbenetes áron tudtunk volna csak lemenni Bonifaccio-ba. Abból a lóvéból vagy 2 napig elvoltunk egy kempingben.
Az a baj, hogy levezetni elég sok Livornóig, de a a repcsi meg horror. Nem tudom, hogy mi lesz, ha tényleg felkerekedünk.
A gr20 árak most:
30 euró ha előre felállított sátrat bérelsz éjszakára, 18 euró ha csak egy helyet bérelsz, ebbe benne van a zuhany és a wc használat, sok menedékben nincs melegvíz.
Ha nem foglalsz előre akkor asszem 30 euró mégha viszed is a sátradat.
A kaja az esténként 10-15 euró, néha csak egy tányér valamilyen tészta, azt hiszem a reggeli kb 8 euró. Van lehetőség szendvics vásárlásra nem tudom mennyibe kerül.
Nem tudom pontosan mert mi a kaját is vittük magunkkal, ezt kiegészítettem a tanyákon kapható korzikai kolbászokkal meg kecskesajttal.1 rúd kolbász 15 euró
1 dobozos kóla 4 euró
1 sör 7-10 euró
Ha valami apróságot kell venned pl ragtapaszt az 4x áron van.
Ha 16 nap alatt teljesíted mert annyi szakasz van, akkor ez már pénzbe kerül.
A komp 85 euró volt fejenként egy kabinban, asszem 50 pár euróért mehetsz kabin nélkül, a kocsi 400 euró oda vissza azthiszem .
Szóval ha mondjuk ketten mentek , kocsival a kiinduló pontig, 16 nap alatt mentek végig a gr20 en és néha letoltok néhány sört is meg vesztek ezt azt akkor hamar eljuttok 2000 euró fölé, azért hogy szétjárd a lábadat :)
Hozzá adhatod a felszerelés árát is mert ilyen kalandba azért be kell fektetni és kurva drága lesz.
Cserébe hatalmas élmény, csak szeretni kell ezt a fajta túrázást. Nekünk jó nagy kaland volt, mindenki megszenvedte a maga módján, 1 srácot el kellett hagynunk mert kikészült.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 222
57 607
113
Akarod mondani olyan piacokra megy orosz motorral, ahol nincs másra pénz.



Ez így nem igaz,a nyugati gazdák is tudnának euro 1-es motorral hajtott traktorral szántani,de nem akarnak,mert mi megvédjük a klímát,az úniós vezetés szerint.
Egyrészt az új tractor árában a motor ára minimális, az Orosz és a nyugati motor közti árkülönbség,az egész traktor árában még minimálisabb.
A nem magáncélú járművek, de inkább a munkagépek,stabil motorok világában a kevesebb,sokszor több.
Egy dózer(pl) 4 éves tervezett élettartamára kivetítve,az üzemltetési költség olcsóbb egy egyszerűen, olcsón javítható motorral,mint egy vadbarom tier 4 emissziós motorral,amiben minden feleslege szar milliókba kerül.
A személyautókban van vásárlói igény,és pénz a bonyolultabb,drágább, de erősebb szgk motorokra,de egy 40 éves T130 dozer ugyanúgy tolja a földet,mint egy 40 éve caterpillar, csak ötödébe kerûl a javítása,karbantartása,meg pistabá,félrészegen is megjavítja bármilyen hibáját a barkasz platón.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 222
57 607
113
Ez így nem igaz,a nyugati gazdák is tudnának euro 1-es motorral hajtott traktorral szántani,de nem akarnak,mert mi megvédjük a klímát,az úniós vezetés szerint.
Egyrészt az új tractor árában a motor ára minimális, az Orosz és a nyugati motor közti árkülönbség,az egész traktor árában még minimálisabb.
A nem magáncélú járművek, de inkább a munkagépek,stabil motorok világában a kevesebb,sokszor több.
Egy dózer(pl) 40 éves tervezett élettartamára kivetítve,az üzemltetési költség olcsóbb egy egyszerűen, olcsón javítható motorral,mint egy vadbarom tier 4 emissziós motorral,amiben minden feleslege szar milliókba kerül.
A személyautókban van vásárlói igény,és pénz a bonyolultabb,drágább, de erősebb szgk motorokra,de egy 40 éves T130 dozer ugyanúgy tolja a földet,mint egy 40 éve caterpillar, csak ötödébe kerûl a javítása,karbantartása,meg pistabá,félrészegen is megjavítja bármilyen hibáját a barkasz platón.
.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 472
25 232
113
Explore the untold stories of London Road fire station in central Manchester, a hidden haven for emergency responders and their families. From World War II battles against the Luftwaffe to the challenges of daily life, witness the bravery and sacrifices made by firefighters, police officers, and control room personnel. Delve into the heart of this extraordinary community, where the fire station served as both a home and a fortress against disaster. Join us on a journey through the historic corridors and rooms, discovering the hidden history of Britain's Emergency Services.

 
T

Törölt tag 1711

Guest
Egy pohárka propánt kér valaki?

c8ad349db61490b55b3e14b850fc5064.png
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 472
25 232
113
Jó erőben van a hölgy, biztos Ő is húst eszik. :D

Látványos a videó és a hárpiás képek. Köszi. :)

Érthető, hogy a hárpia szó miért használatos más esetekben. :D
Én szvsz sokkal hülyébben vigyorogtam volna a szemeimmel egy ekkora csőr-izé hatótávolságán bőven belül.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22