1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Európai 5. generációs repülőgép-fejlesztések

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - szittya88 által indítva @ 2013. augusztus 26..

  1. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    ingyért egy lófaxot.
    de ha nem érted miért kommneteled ba harmincadszor?
     
  2. beta

    beta Well-Known Member

    Az persze hogy nem baj, hogy nő. Bár néha az az érzésem, hogy egyes országokban azért választanak női honvédelmi minisztert, hogy "trendik" legyenek. De amúgy lehet normális hadügyminiszter nő is. Magyarországon például Demeter Mártából simán jobb hadügyes lenne, mint a hitvány Simicskóból.
     
  3. Fade

    Fade Well-Known Member

    endre and sirdavegd like this.
  4. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Makaróni - ahogy mi mind - ráizgult a tanítónénire. Csakhogy ő meg is csinálta.
     
    zsolti likes this.
  5. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Érdekes, a Vaslédiről senki se gondolta, hogy kvótanő lenne. Azt mondták, az egyetlen férfi a kormányban.
     
    sirdavegd, fip7 and zsolti like this.
  6. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    kkoriban még elég újszerű és kemény törvényt a gyermek pornográfia ellen...
    Majd becsődítette a világ összes gyerekseggkúróját Németországba. Gratula.
     
  7. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Blablabla. Putyin alatt annyian jelentkeznek a hadseregbe, hogy a nagyját el kell hajtani. A németeknél meg azért kell népszerűsíteni, mert senki sem akar Ahmed mellett kézimunkaszakkörözni harckocsi éleslövészet helyett.
     
  8. beta

    beta Well-Known Member

    Ha alacsony születésszám mellett is sok fiatal jelentkezik katonának, akkor gyenge a gazdaság. Különben oda mennének sokan.
     
  9. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Ez is egy lehetőség. A másik az, hogy ott még van presztízse a katonáskodásnak. Amibe meg jobb bele sem gondolni mint opció, pont elég sokat basztatták őket nyugatról ahhoz, hogy sok legyen a dühös ember.

    No nekünk ez lenne a legrosszabb.
     
  10. Cifu

    Cifu Well-Known Member

  11. Fade

    Fade Well-Known Member

    Szerintem/remélem mostanra összrakta mindenki azt, hogy egy darab gép kell rafi, ef mellé, utódjának és nem kettő.
     
    zsolti likes this.
  12. Fade

    Fade Well-Known Member

    Presztizse lehet ott is itt is, de a katonáskodás rengeteg szempontból totál szívás.

    Legutoljára annyira basztatták őket, kik is mivel, hogy anektálgattak egy szomszédos államból. őőő hmmm...
     
  13. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Ezt másként látjuk akkor. Semmi probléma nincs ezzel.
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ez is igaz.
     
  15. wankel

    wankel Well-Known Member

    http://www.bbc.com/news/business-43895648

    Rivals Airbus and Dassault Aviation have struck a deal to develop and produce Europe's next generation of fighter aircraft. Franco-German Airbus is part of the consortium behind Eurofighter, while France's Dassault makes the Rafale jet. The two companies said their European Future Combat Air System (FCAS) would replace the existing planes by 2040

    Jobb későn, mint soha.
     
    fishbed and endre like this.
  16. beta

    beta Well-Known Member

    Iszonyat lassan megy minden Európában. Mire Európa kifejleszt egy 5-ik generációsat, addigra már mások 6-okkal nyomulnak.

    Amúgy ha sokan vesznek Európában F-35-öt, akkor a közös európai 5-ik generációsnak egy nagyobb, kéthajtóműves gépnek kéne lennie, nem?
     
  17. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Az F-35 maximális felszállótömege (31,8 tonna) nagyobb, mint az F-15C-é (30,8 tonna) és jóval meghaladja az Eurofighterét (23,5 tonna) és a Rafale-t (24,5 tonna).
    Az F-35 valójában eléggé nagy gép... ;)

    Kérdéses, hogy mi a terv a géppel, illetve mi a terv a Francia / Német, esetleg közös európai katonai irányvonal terén.
    2040-re a CdG már egyértelműen leszerelésre kerül, ha nem pótolják, akkor nincs szükség hordozófedélzeti alkalmazásra, vagy ha nagyobb méretű CV / CVN egységgel pótolják, akkor pedig lehet akár nagyobb is. Én arra számítok, hogy legalábbis a franciák biztos szeretnék a hordozó-képességet megőrizni, így két út áll előttük: ők is megveszik az F-35C-t (nem lenne ördögtől való, eddig is használtak amerikai gépeket, pl. C-2D AW&C gépek), vagy az új FCAS hordozófedélzetre is alkalmas lesz.

    Hogy kell-e nagy méretű gép (mondjuk 30 tonna feletti felszállótömeg), az leginkább a katonai igényektől függ, ráadásul az FCAS-nak nem az F-35-össel, hanem az utána következő géppel kell "versenyeznie" - bármi is legyen 22 év múlva a tendencia....

    Ha alapvető légi használat (légtér-ellenőrzés, csapásmérés, felderítés, légiharc), akkor szvsz egy 25 tonnás gép bőven elég lehet, és az sem feltétlen probléma, ha egy hajtóműves - csak akkor megfelelő hajtóművet kell kifejleszteni hozzá...
     
    fip7, fishbed and endre like this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Jelenleg senkinek lövése nincs arról, hogy mi a fene az a 6. generációs vadászgép. Még az 5. gennél is a képességek terén van elég nagy szórás. Az F-35-höz képest az F-35 repteljesítményben pont annyira más liga erőben, mint egy Super Hornet egy F-15SA-val összemérve... A nagy állásszögű manővereknél meg pont fordítva, csak annak harcászati haszna nemigen van...
     
  19. beta

    beta Well-Known Member

    Hm, valóban nagy az F-35 :)

    Persze az F-35-öt a nagyobbak közül csak a britek és olaszok veszik, a franciák, németek, spanyolok nem. Tehát lehet igény egy másik 5-ik generációsra. Csak olyan soká készül az el, még ha holnap kezdenének is bele...
     
  20. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    A spanyoloknak sincs sok választásuk, ha a Juan Carlos I. fedélzetén le szeretnék cserélni az AV-8B-ket.
    A nagyobbik probléma pedig az, hogy márpedig az Eurofighter élettartama körül van. 2040-re az Tranche 1 EF-ek már 50-55 év felett járnak, ami még évi 120 óra repült órával is sok...
     

Ezen oldal megosztása