Eurofighter Typhoon

<blockquote rel="Panzerfaust">Nekem ez a kedvenc EF displayem :) Elég durván közel volt a zéróhoz :)
https://www.youtube.com/watch?v=gcfFTZmq7wM

Nem rossz.

Vajon dikerkt szívatta a népeket, vagy tele lett azért a naci?
</blockquote>

Hát az biztos, hogy megizzadt a tenyere a botkormányon, az utolsó métereken már hatalmas állásszöggel jött - és még mindig lefelé, zuhanásban. Szóval ez olyan "húha, mégis megúsztam" lehetett. Láttam én ilyent anno MiG-23-tól is Békéscsabán, ott ráadásul annyival volt keményebb a helyzet, hogy alacsony felhőalapnál egy bukfenc után a 23-as a felhőből zuhant ki - teljesen hátranyilazott szárnnyal és koppig hasra húzott stabilizátorral - a kabinban Sersztnyev György alezredessel, aki bemutatta a produkciót. Nem sok hiányzott hozzá, hogy roncsot gyűjthessünk, de csodálatos élmény volt, és a pilóta utólag azt mondta, hogy ki volt az számítva. Aki ismerte őt, mind azt mondta hogy el lehet hinni neki!
 
<blockquote rel="tarzaan"><blockquote rel="Panzerfaust">Nekem ez a kedvenc EF displayem :) Elég durván közel volt a zéróhoz :)
https://www.youtube.com/watch?v=gcfFTZmq7wM

Nem rossz.

Vajon dikerkt szívatta a népeket, vagy tele lett azért a naci?
</blockquote>

Hát az biztos, hogy megizzadt a tenyere a botkormányon, az utolsó métereken már hatalmas állásszöggel jött - és még mindig lefelé, zuhanásban. Szóval ez olyan "húha, mégis megúsztam" lehetett. Láttam én ilyent anno MiG-23-tól is Békéscsabán, ott ráadásul annyival volt keményebb a helyzet, hogy alacsony felhőalapnál egy bukfenc után a 23-as a felhőből zuhant ki - teljesen hátranyilazott szárnnyal és koppig hasra húzott stabilizátorral - a kabinban Sersztnyev György alezredessel, aki bemutatta a produkciót. Nem sok hiányzott hozzá, hogy roncsot gyűjthessünk, de csodálatos élmény volt, és a pilóta utólag azt mondta, hogy ki volt az számítva. Aki ismerte őt, mind azt mondta hogy el lehet hinni neki!</blockquote>

Jó sztori, de azért kétlem, hogy az utolsó másfél mondat tényleg igaz:)
 
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="tarzaan"><blockquote rel="Panzerfaust">Nekem ez a kedvenc EF displayem :) Elég durván közel volt a zéróhoz :)
https://www.youtube.com/watch?v=gcfFTZmq7wM

Nem rossz.

Vajon dikerkt szívatta a népeket, vagy tele lett azért a naci?
</blockquote>

Hát az biztos, hogy megizzadt a tenyere a botkormányon, az utolsó métereken már hatalmas állásszöggel jött - és még mindig lefelé, zuhanásban. Szóval ez olyan "húha, mégis megúsztam" lehetett. Láttam én ilyent anno MiG-23-tól is Békéscsabán, ott ráadásul annyival volt keményebb a helyzet, hogy alacsony felhőalapnál egy bukfenc után a 23-as a felhőből zuhant ki - teljesen hátranyilazott szárnnyal és koppig hasra húzott stabilizátorral - a kabinban Sersztnyev György alezredessel, aki bemutatta a produkciót. Nem sok hiányzott hozzá, hogy roncsot gyűjthessünk, de csodálatos élmény volt, és a pilóta utólag azt mondta, hogy ki volt az számítva. Aki ismerte őt, mind azt mondta hogy el lehet hinni neki!</blockquote>

Jó sztori, de azért kétlem, hogy az utolsó másfél mondat tényleg igaz:)</blockquote>

Pedig tényleg azt mondta és azt mondták! Persze az is igaz, hogy csak azok mondhatják, akik túlélik...:-)
 
<blockquote rel="tarzaan"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="tarzaan"><blockquote rel="Panzerfaust">Nekem ez a kedvenc EF displayem :) Elég durván közel volt a zéróhoz :)
https://www.youtube.com/watch?v=gcfFTZmq7wM

Nem rossz.

Vajon dikerkt szívatta a népeket, vagy tele lett azért a naci?
</blockquote>

Hát az biztos, hogy megizzadt a tenyere a botkormányon, az utolsó métereken már hatalmas állásszöggel jött - és még mindig lefelé, zuhanásban. Szóval ez olyan "húha, mégis megúsztam" lehetett. Láttam én ilyent anno MiG-23-tól is Békéscsabán, ott ráadásul annyival volt keményebb a helyzet, hogy alacsony felhőalapnál egy bukfenc után a 23-as a felhőből zuhant ki - teljesen hátranyilazott szárnnyal és koppig hasra húzott stabilizátorral - a kabinban Sersztnyev György alezredessel, aki bemutatta a produkciót. Nem sok hiányzott hozzá, hogy roncsot gyűjthessünk, de csodálatos élmény volt, és a pilóta utólag azt mondta, hogy ki volt az számítva. Aki ismerte őt, mind azt mondta hogy el lehet hinni neki!</blockquote>

Jó sztori, de azért kétlem, hogy az utolsó másfél mondat tényleg igaz:)</blockquote>

Pedig tényleg azt mondta és azt mondták! Persze az is igaz, hogy csak azok mondhatják, akik túlélik...:-)</blockquote>


Hááát, egy oylan géppel, mivel Bessenyei Péter röpköd elképzelhetőnek tartom a pár méteres kicentizést ilyen dinamikus manővereknél, de egy ilyen nagyvasnál már nem.

Bármikor jöhet egy olyan légáramlat, ami keresztbe ver az egész elképzelésnek, szóval szvsz jóval nagyobb biztonsági zónát kell hagyni.
 
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="tarzaan"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="tarzaan"><blockquote rel="Panzerfaust">Nekem ez a kedvenc EF displayem :) Elég durván közel volt a zéróhoz :)
https://www.youtube.com/watch?v=gcfFTZmq7wM

Nem rossz.

Vajon dikerkt szívatta a népeket, vagy tele lett azért a naci?
</blockquote>

Hát az biztos, hogy megizzadt a tenyere a botkormányon, az utolsó métereken már hatalmas állásszöggel jött - és még mindig lefelé, zuhanásban. Szóval ez olyan "húha, mégis megúsztam" lehetett. Láttam én ilyent anno MiG-23-tól is Békéscsabán, ott ráadásul annyival volt keményebb a helyzet, hogy alacsony felhőalapnál egy bukfenc után a 23-as a felhőből zuhant ki - teljesen hátranyilazott szárnnyal és koppig hasra húzott stabilizátorral - a kabinban Sersztnyev György alezredessel, aki bemutatta a produkciót. Nem sok hiányzott hozzá, hogy roncsot gyűjthessünk, de csodálatos élmény volt, és a pilóta utólag azt mondta, hogy ki volt az számítva. Aki ismerte őt, mind azt mondta hogy el lehet hinni neki!</blockquote>

Jó sztori, de azért kétlem, hogy az utolsó másfél mondat tényleg igaz:)</blockquote>

Pedig tényleg azt mondta és azt mondták! Persze az is igaz, hogy csak azok mondhatják, akik túlélik...:-)</blockquote>


Hááát, egy oylan géppel, mivel Bessenyei Péter röpköd elképzelhetőnek tartom a pár méteres kicentizést ilyen dinamikus manővereknél, de egy ilyen nagyvasnál már nem.

Bármikor jöhet egy olyan légáramlat, ami keresztbe ver az egész elképzelésnek, szóval szvsz jóval nagyobb biztonsági zónát kell hagyni.
</blockquote>

Én is így vagyok vele, dehát vannak, akik bevállalnak ilyen rizikót is. Vannak, akik aztán túl is élik, ők tudnak "feszíteni" is.
 
rq67cwwyzjffxwuog738.jpg
 
"Today [it was] confirmed that a manufacturing non-conformance has been identified during the assembly of the fin to the rear fuselage of the aircraft..."

http://www.janes.com/article/55211/eurofighter-identifies-non-conformance-issue-with-typhoon-assembly
 
Minden érdeklődőnek ajánlom elolvasásra a német nyelvű wikipedia EF-2000-ről szóló cikkét. Akár fordítóval is.
Igen érdekes olvasmány a gép képességeiről, és bizonyos paramétereiről. Számomra elég jól elmagyarázta azt, hogy miért 100 millió euró egy ilyen gép darabára :-)

https://de.wikipedia.org/wiki/Eurofighter_Typhoon
 
Egy kép a tervezett fejlesztésekről:
ef1-701512.jpg

http://i1094.photobucket.com/albums/i441/somnath30/ef1-701512.jpg
 
Rajzok az Eurofighter Typhoon-ról

ef2000-1.gif

Link: http://www.airwar.ru/image/idop/fighter/ef2000/ef2000-1.gif

eurofighter-ef-2000-typhoon-2-2.png

Link: https://www.the-blueprints.com/blueprints-depot/modernplanes/modern-e/eurofighter-ef-2000-typhoon-2-2.png

2a73c52d374b93951f8a59190f7b2bb6.jpg

Link: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/2a/73/c5/2a73c52d374b93951f8a59190f7b2bb6.jpg

ef2000-jpg.147474

Link: http://www.smcars.net/attachments/ef2000-jpg.147474/
 
Ábrák és képek az Eurofighter Typhoon-ról

EF-2000-9.jpg

Link: http://www.wallpaper1080hd.com/photo/euro/ef2000/1/EF-2000-9.jpg

AIR_Eurofighter_Naval_Cutaway_New_lg.gif

Link: http://media.defenceindustrydaily.com/images/AIR_Eurofighter_Naval_Cutaway_New_lg.gif

0166-04-5-1.jpg

Link: http://aviadejavu.ru/Images6/MM/MM-07/0166-04-5-1.jpg

ef2000-10.jpg

Link: http://www.airwar.ru/image/idop/fighter/ef2000/ef2000-10.jpg

eurofighter_typhoon-jpg.147475

Link: http://www.smcars.net/attachments/eurofighter_typhoon-jpg.147475/

Eurofighter-6.jpg

Link: http://www.dmitryshulgin.com/wp-content/uploads/2015/07/Eurofighter-6.jpg

systemsr.jpg

Link: http://4.bp.blogspot.com/-GEeAbdJ7SaE/TyJAb2A2EkI/AAAAAAAAATk/StgfPt2WeJ8/s1600/systemsr.jpg
 
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?SID&tdate=2015-12-25&ttitle=N%C3%A9gy_Eurofightert_%C3%A1ldoztak_fel_a_britek_a_flotta_t%C3%B6bbi_tagja_bevethet%C5%91s%C3%A9g%C3%A9nek_fenntart%C3%A1sa_%C3%A9rdek%C3%A9ben
<i>"Az egyenként 90 millió Euróba kerülő gépeket arra használják majd fel, hogy különböző részegységeiket kiszerelve üzemképes állapotba tartsák velük a RAF (Royal Air Force) többi Eurofighter Typhoon vadászbombázóját"</i>

???
 
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?SID&tdate=2015-12-25&ttitle=N%C3%A9gy_Eurofightert_%C3%A1ldoztak_fel_a_britek_a_flotta_t%C3%B6bbi_tagja_bevethet%C5%91s%C3%A9g%C3%A9nek_fenntart%C3%A1sa_%C3%A9rdek%C3%A9ben
<i>"Az egyenként 90 millió Euróba kerülő gépeket arra használják majd fel, hogy különböző részegységeiket kiszerelve üzemképes állapotba tartsák velük a RAF (Royal Air Force) többi Eurofighter Typhoon vadászbombázóját"</i>

???

Mit nem értesz ezen, a repülőgép-üzemeltetésben ezt úgy hívják, hogy kannibalizáció, és az alkatrészhiányból következő kényszermegoldás.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Pedig milyen jól kiosztotta itt valaki a napokban az orosz gépeket, hogy nehézkes az alkatrészellátás.
A kannibalizációt viszont nem értem, egyetlen egy alkalommal tudsz ideiglenesen üzembe tartani egy gépet vele úgy, hogy egy másikat kukázol kb örökre. Mivel az az olajpompa, vagy hidraulikus vezeték vagy érzékelő stb csak egyszer van meg a donorgépben, és minden alkatrészt nem kell cserélni, vagy van amit hússzor míg a másikat csak egyszer.
 
Nemrégiben ugye pont erről érdeklődtem, lássuk csak, hogyan is állnak az európai hatalmak haderői a valóságban.

A német légierő katasztrofális állapotban van, de annyit elárulok, hogy a spanyol, a portugál és az olasz sincs sokkal jobb helyzetben, de mint látjuk, az angol légierő sem teljesen hozza a papírformát.

Nyugat-Európában talán a francia légierő az egyetlen, aki hadrafoghatóság szempontjából megközelíti a papírformát, a többi bizony nem annyira, ami alapvetően befolyásolja a NATO erőinek hadrafoghatóságát.

A román, szlovák, magyar és bolgár légierő sem piti, Kelet-Európában max. a lengyelek azok, akik hozzák a papírformát.

Innentől kezdve lehet esély latolgatni és szkenáriózni - nagyjából egy 0,55-0,6-os szorzóval, ami bizony nem áll mesze a valóságtól.
 
Pedig milyen jól kiosztotta itt valaki a napokban az orosz gépeket, hogy nehézkes az alkatrészellátás.
A kannibalizációt viszont nem értem, egyetlen egy alkalommal tudsz ideiglenesen üzembe tartani egy gépet vele úgy, hogy egy másikat kukázol kb örökre. Mivel az az olajpompa, vagy hidraulikus vezeték vagy érzékelő stb csak egyszer van meg a donorgépben, és minden alkatrészt nem kell cserélni, vagy van amit hússzor míg a másikat csak egyszer.

Ez nem egészen így van, csak a legnagyobb fődarabokból van szigorúan egy-egy darab gépenként, tehát jobb/bal szárny, vezérsíkok-kormánylapok, törzs, radar, APU, de pl. már ugye hajtóműből is kettő van. A fedélzeti rendszerek alkatrészeiből meg akár 6-8 azonos is lehet egy gépen belül, pl szervó-munkahengerek lehetnek részlegesen vagy akár teljesen csereszabatosak gépen belül, azonos funkciójú fő és tartalék-computerek, kijelző-képernyők is, de ilyenek az üzemanyag-szivattyúk, hidraulika-szivattyúk és vezérlőszelepek is, és nagyon sok "apróság", mindegyikből több is van egy gépben.