Az F-22-es közelébe lehet érni, hiszen a mai hálózat alapú hadviselésben nincs 1:1 légiharc támogató eszközök nélkül.
Ez igaz. Apró hiba, hogy a Red Flag-en az AWACS és SOJ támogatás nélküli F-22A rúgta szét a 3:1 4:1 arányban jövő F-15/16/18 gépek seggét, akiknek volt ilyen. Akkor képzeld el az F-22-őt ilyen háttérel. Hm...
Pld. lehetséges scenario, hogy nappal történik a harccselekmény.
Igen, de ennek mi köze a gondolatmenete folytatásához? [fejvakarás]
A EF vadászgépek a METEOR-ral szépen leszedik a F-22 társaság utántöltőjét
Hogyan? A harcászati területtől kb. 200-250 km-re tankolnak kivéve, ha már megvan a légifölény. Még a Sivatagi Vihar végfázisában is legfeljebb az iraki határnál tankoltak a semmi közepén, ahol tudták, hogy nincs semmi. Az AWACS meg figyel és látja, hogy, ha valaki nem stealth közelít.
Következő buktató meg az, hogy a HAVCAP meg közben zsebredugja a kezét és alszik? A HVA-kat (tanker, AWACS, EW gépek) 2-4 gépes HAVCAP védi. Sok szerencsét a tanker leszedéséhez, ha a HAVCAP-et támadók számára BVR-ban kvázi láthatatlan F-22 gépek alakítják. Az első jele az F-22 jelenlétének az lesz, hogy AMRAAM-ot kap a pofájába a kedves közeledő a semmiből, hála az LPI-nek.
Még, ha felteszed, hgy LPI nincs akkor is az lesz, hogy egy láthatatlan platfrom indít majd. Egyik F-22 a másiknak megvilágít MCG-hez és az hajigálja bőszen az AMRAAM-ot.
, és vége a szupercirkálásnak, ami egyébként bár nincs utánégető használt, de bizony sokat fogyaszt olvasataim szerint.
Igen, sokat. Csak SC nélkül is brutális az F-22 a steath miatt. Az EF-nek fogalma nincs arról, hogy merre grasszál az F-22. A RF beszámolók szerint BVR/WVR határán nem sikerült néha radarral befogni az F-22-őt. Durva.
Igen nem látja valszínűleg a BVR rakéta a F-22-öt, (meg fixa ideálom, hogy AIM-120-al (különösen a modernebb változattal, amerikai gépet nem lősz le, mert a több millió soros programokban lehetséges, olyankód elrejtve (hülyén fogalmazma, mint a parancs a klonokban a jedik megölésére),
Ez ilyen bulváros butaságokat felejtsük már el, ha kérhetném. Miért?
1. A rakétának fogalma sincs, hogy mire indítják. Célkoordinátákat kap és az MCG alapján affelé repül.
2. Aztán az MCG alapján, ha több gép is van a radar látószögében, akkor az MCG által megjelöltre mozdul rá, elkerülve sok vs sok légiharcba azt, hogy minden gép ugyanazt a célt támadja.
3. Ha az MCG elvszik, akkor megy saját feje után. Visszaverődésre megy az AIM-120, rohadtul fogalma nincs arról, hogy az a visszaverődés micsoda. Ami bármi lehet, baráti gép is. Ezért van az hogy közeli dogfigba nem avatoznak be BVR rakétával, mert ha csak a legkisebb gikszer is van "pitbull" előtt (mikor a saját radarra vált az AMRAAM), akkor a baráti kill esélye elég magas. Ja, és sok vs sok légiharcban meg ilyenkor a legközelebbi gép szívja meg, mert MCG elvesztése estén sanszosan az összes rakéta a legközelebbi célra megy rá. (Tegyük fel, hogy az ellenfelek kb. szembe repülnek és a légiharc elején vagynuk.)
4. A rakétában nincs IFF - ha lenne, akkor sem érne sokszor szart sem az EIFF korlátai miatt - és NCTR sem.
Na akkor az 1+2+3+4 alapján miféle kód milyen mért fizikai paraméter alapján dönti el, hogy a gép amerikai vagy sem? Hm...?
szóval amerikai gép delektálása után a rakéta valamilyen alkatrésze nem úgy működne ahogy kéne (ez teória).
Én inkább bulváros beszólásnak mondanám. Felejtsük már el az ilyen teórikát. Ha a blikk ír ilyen ökörséget, azt megértem, de attól, aki HT magazinban és az AS-be publikál, attól igen szomorúan veszek ilyen teóriákat....
Viszont az EF Pirate rendszere német brit források aalpján 40-50km-ről simán érzékelte az F-22-est, WVR-ben, meg minden megtörténhet..
És azt is leírták, hogy milyen időben, milyen sebességel milyen aspektussal, stb...?
Hát azt, hogy távolságot mégis hogyan számol, hogyan lesz ebből MCG és hogyan indulhat rakéta ebből és azt, hogy egyszerre hány célt követ és követés mellett tud-e párhuzamos keresni?
Félelmetes, hogy mióta kiderült, hogy Európa nem képes stealth gépre mennyir overrated lett az IRST és mennyire feledkeznek el annak korlátairól. Amíg a nyugati gépeken meg jó radar volt addig az KOLSz jelentőségét meg a többség eléggé lefitymálta.
(Szerintem okkal. Nem azért mert orosz, szeritnem értelmetlen. A jenkik sem tették rá az F-15-re, mert úgy találták akkor, hogy nem éri meg. Még a TISEO-t sem tették rá...)
A világ nagy részén az IRST gyakorlatilag nem BVR eszköz, mert még meleg időben is olyan felhő sűrűség van, amin nem lát át ilyen eszköz. A BVR is legfeljebb felderítése igaz, mert MCG-hez szükséges adatot nyerni vele nem igazán lehetséges.
Másik, hogy a szupervadászból szuperkevés van. kérdés tehát a harcászat, hogy ki mit talált ki. Emlékszem olyan animokra, hogy a B1-est tömték tele AMRAMM-mal és az elötte repülő F-22-es jelölte ki a célokat..
Az egy balfasz dokufilm volt.
Molni hiányolta az ASEA lokátort. Nos a két új vásárló közel-keleti országnak már azzal szállítják.
Csodás, a flotta egyszámjegyű százalékán MAJD lesz AESA radar. Jó lenne nem a kivtelekből extrapolálni egy flottaszintű képességet.
Én akkor hiszek az ASEA elsöprő fölényének, ha lesz valamilyen konfliktus s kb. olyan lelövési arány lesz mint a Bekaa völgyben az ASEA gépek javára...
Az AESA nem a felderítési távolságban vilgábajnok hanem abban, hogy milyen sebességgel és milyen térrészt pásztáz illetve az, hogy LPI nélküle nincs. A többit majd lásd a HT összfoglalóban, ott el lesz magyarázva.
Addig minden marketingduma.
Tekive, hogy az F-22-őt nem exportálják, az EF meg legalább két helyen korrupcióval győzőtt (Ausztria és Szaúd-Arábia), innentől fogva ez az eurokacsákra igaz, de nagyon erősen.
Az igaz, hogy az ASEA sokkal több funkciót tud azonos időben végezni, de most a BVR légiharcra összpontosítva, már árnyaltabb a helyzet....
Mechanikus pásztázású radarral egymástól távol eső azimuth és elevation paraméterű célnál nem lehetséges MCG-t adni, de még követni sem. Az AESA meg független tűnyalábokkal követi ezeket tetszőlegesen, de még a PESA is képes erre gyors tűnyalábokkal.
Szóval nem kell agyondicsérni az F-22-öt, azóta is haladt a világ, és lehetnek még meglepetések.
Az ilyen kommentekre szoktam mondani azt, hogy rizsa. Hol vannak a kemény tények? Hol van legalább olyan tesztlövészet, ahol IRST-vel felderítve 40-50-km-ről indul a célbefogás és megy az AIM-120 30 km-ről MCG-vel? Izé...
Igen Molni nem hiszi, a brit és német pilóták meg lehetségesnek tartják, hogy elkapják az F-22-eseket is.
Ez szimplán nem igaz. Már te is kezded, hogy olyan idézel tőlem, amit nem is mondtam...?
Ha nagyhirtelen valahogy összeakaszkodik igen közeli dogfgihtban a kettő, akkor az EF az esélyesebb ma, mert van HOBS és MAWS is tudtommal az EF-en. BVR-ban az EF pont olyan esélytelen, mint akármelyik 4++ gép.