Arról nem is beszélve, a hogy a törzsben akad néhány konstrukciós hiba, furatból kiinduló repedések... Kínos
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A kannibalizációt viszont nem értem, egyetlen egy alkalommal tudsz ideiglenesen üzembe tartani egy gépet vele úgy, hogy egy másikat kukázol kb örökre. Mivel az az olajpompa, vagy hidraulikus vezeték vagy érzékelő stb csak egyszer van meg a donorgépben, és minden alkatrészt nem kell cserélni, vagy van amit hússzor míg a másikat csak egyszer.
tehát talán még van remény Európa kapcsán, még ha egyre kevesebb is…
RCS ügyében csak egymásnak ellentmondó adatot találtam eddig, pl. a Rafi-Typhoon közt is, hogy melyik a lopakodóbb.
<blockquote rel="zsolti"> RCS ügyében csak egymásnak ellentmondó adatot találtam eddig, pl. a Rafi-Typhoon közt is, hogy melyik a lopakodóbb.
Természetesen, megint az van, hogy minden szavad arany. Én ezeknek hiszek, maximum, nem a konkrét adatoknak, sosem.Meg az se mindegy milyen hullámhosszú radarral világítod meg.
De annyi azért belátható, hogy ahol külső fegyver felfüggesztési ponton vannak a fegyverek ott az RCS magasabb, mint ahol belső fegyverkamrában vannak.
Vagy ahol a hajtóműre rá lehet látni ott rosszabb az érték, mint ahol nem.
S itt pedig gyanúsan az látható, amit szintén már régebben leírtam, hogy minden tervezési folyamat végeredménye egy kényszerűségből kompromisszumos megoldás. Gyanúsan tudják nagyon jól, hogy a saját maguk által elképzelt komplex rendszeren belül, milyen fontos prioritásnak kell megfelelnie a majdan adott célra legyártott eszköznek, és azt oda optimalizálják, arra a feladatra. Persze van különbség adott időben elérhető technológiai, és főleg anyagi lehetőségekben, pl. az USA és a SZU, vagy jelenleg Oroszország közt, de nem biztos, hogy érdemes, sőt, hogy SZABAD direktben megfeleltetni egyes kiragadott rendszerelemeket egymásnak, főleg nem mindig csak nyugati szemüvegen keresztül. Ezekre szoktam egyébként általában "ugrani"...UI.: A linkelt német wikipedia alpontjaihoz tartozó hivatkozásokat is ajánlom figyelmetekbe.
Például az EF aerodinamikájával kapcsolatos külön álló szócikkben van két érdekes táblázat arról, hogy az F-16/Szu-27/EF esetén melyiknek mennyire hatékony a szívócsatornája bizonyos állásszögek és sebességek esetén.
Az F-16 elég rosszul szerepel ott, a Szu-27 pedig meglepően hatékony.
N+1-szer el lettek mondva, hogy ezek rohadtul semmitmondó adatok.When we look past the hype, we see that no, likely it would not be better off at all. In many parameters, the Typhoon matches the F22, such as in Thrust : Weight ratio (> 1.10 for both planes), it has got a lighter wing load (330 kg against 350 kg for square meter), it has the same optimal missile load-out for AA ops (for both it is 6 BVRAAM and 2 SRAAM missiles),
Hogy ezt honnan vette, azt úgy szeretném tudni, mert konkrétan 6xAIM-120 + 2xAIM-9-cel a EF sanszosan alig képes elérni az M1.5-öt utánégetőlvel (tisztán képes légiharc rakéta nélkül az M1.4-re kb. 50% keróval) míg az F-22 ezzel szupercirkál, utánégető nélkül... "Kicsit eltérő" légellenállás/tólóerő arányt sejtet ez...Typhoon beats F22 at acceleration (the Typhoon has a formidable “0 to Mach 1.5” sprint in 150 seconds capability) and supersonic maneuverability, while it is substantially on part at subsonic maneuverability.
Ez a rész meg konkrétan téves. Az EF T-nek nincs harcászati értelmeben vett szupercirkáló képessége ésszerű loadouttal és tüzelőanyaggal még sanszosan AA konfigban, nemhogy csapásmérőként. Az F-22 és EF belső tüzelőanyag készletének mennyiségére is érdemes lenne egy pillantást vetni. Izé...The F22 beats the Typhoon by having an higher super-cruise speed without afterburners (things would change if the Typhoon was equipped with thrust vectoring nozzle, which would improve, between the others, this parameter as well), but needs 9 tons of fuel to do roughly the same that Typhoon does with 5.
Ez az első értelmes rész, de szignifikánsnak hívni azt, ami nem minden idős képesség...The Typhoon has significant advantages in terms of avionics: the F22 does not have an Infra-Red Tracking system, while the Typhoon has the world-leading PIRATE.
Ezt azóta részben már orvosolták. Egyébként meg a többi gép nemigen szorul arra, hogy tudja, hogy hol van az F-22. Elég, ha az tudja, hogy a többiek hol vannak.The F22 currently has limited networking capability: its Link 16 datalink currently works only in Receiving mode, and will need update, while the Typhoon has a fully functioning Link 16, which was demonstrated in a third-part targeting training which saw an E3D Sentry designate a target for a Typhoon flying with its radar turned off.
Teljesen más kategória a gép. Vicces, hogy az F-22 előnyeit mennyire kissebbíti és a nem minden idős egyetlen előnyét meg mennyire felnagyítja az írás.As to the Low Observability, the Typhoon does not fare badly in this field either: it has been optimized, however, for low observability only frontally, differently from the all-around stealth F22.
Itt azért csuklik az ember megint. Vontatott csali 1999-ben is volt már USAF gépen. A Growleren meg mi is van? Izé.However, we should always remember that the Typhoon is equipped with the most effective and advanced self-protection suite in the world, including everything up to towed radar decoys.