Megint nagyon félre ment a téma. Senki se állította, hogy az EF Raptor verő, de kb. fele annyiba kerül és sok esetben egálban van az F-22-vel, és néhány téren még jobb is annál. Ezt írta le lényegében a cikk az EF szemszögéből. Ezen kár fönn akadni.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Zsoltikám, a cikkben leírtam, hogy mik a problémák <i><b>a fizika szerint.</b></i> Erre te jössz azzal, hogy én valami fizetett ügynök vagyok. Izé...
Miféle kiinduló adat van abban, hogy ha azonos tüzelőanyag mennyiséget akarsz az EF-en, mint az F-22-őn, akkor két pótos kell és minden fegyverzete külső függesztésű? Azzal soha a büdös életben nem szupercirkál semmi aminek csak annyi tolóereje van, mint az EF-nek, t/w aránytól függetlenül, mert légellenállás is van, nem csak tömeg...
Nézd meg az F-16 supplementet, hogy az F-16-ra milyen hatással van az, ha felraksz rá csak két pótost. Izé... Szerinted az EF-re más fizika vonatkozik...?
N+1-szer el lettek mondva, hogy ezek rohadtul semmitmondó adatok.<blockquote>When we look past the hype, we see that no, likely it would not be better off at all. In many parameters, the Typhoon matches the F22, such as in Thrust : Weight ratio (> 1.10 for both planes), it has got a lighter wing load (330 kg against 350 kg for square meter), it has the same optimal missile load-out for AA ops (for both it is 6 BVRAAM and 2 SRAAM missiles),
Hogy ezt honnan vette, azt úgy szeretném tudni, mert konkrétan 6xAIM-120 + 2xAIM-9-cel a EF sanszosan alig képes elérni az M1.5-öt utánégetőlvel (tisztán képes légiharc rakéta nélkül az M1.4-re kb. 50% keróval) míg az F-22 ezzel szupercirkál, utánégető nélkül... "Kicsit eltérő" légellenállás/tólóerő arányt sejtet ez...Typhoon beats F22 at acceleration (the Typhoon has a formidable “0 to Mach 1.5” sprint in 150 seconds capability) and supersonic maneuverability, while it is substantially on part at subsonic maneuverability.
Ez a rész meg konkrétan téves. Az EF T-nek nincs harcászati értelmeben vett szupercirkáló képessége ésszerű loadouttal és tüzelőanyaggal még sanszosan AA konfigban, nemhogy csapásmérőként. Az F-22 és EF belső tüzelőanyag készletének mennyiségére is érdemes lenne egy pillantást vetni. Izé...The F22 beats the Typhoon by having an higher super-cruise speed without afterburners (things would change if the Typhoon was equipped with thrust vectoring nozzle, which would improve, between the others, this parameter as well), but needs 9 tons of fuel to do roughly the same that Typhoon does with 5.
Ez az első értelmes rész, de szignifikánsnak hívni azt, ami nem minden idős képesség...The Typhoon has significant advantages in terms of avionics: the F22 does not have an Infra-Red Tracking system, while the Typhoon has the world-leading PIRATE.
Ezt azóta részben már orvosolták. Egyébként meg a többi gép nemigen szorul arra, hogy tudja, hogy hol van az F-22. Elég, ha az tudja, hogy a többiek hol vannak.The F22 currently has limited networking capability: its Link 16 datalink currently works only in Receiving mode, and will need update, while the Typhoon has a fully functioning Link 16, which was demonstrated in a third-part targeting training which saw an E3D Sentry designate a target for a Typhoon flying with its radar turned off.
Teljesen más kategória a gép. Vicces, hogy az F-22 előnyeit mennyire kissebbíti és a nem minden idős egyetlen előnyét meg mennyire felnagyítja az írás.As to the Low Observability, the Typhoon does not fare badly in this field either: it has been optimized, however, for low observability only frontally, differently from the all-around stealth F22.
Itt azért csuklik az ember megint. Vontatott csali 1999-ben is volt már USAF gépen. A Growleren meg mi is van? Izé.However, we should always remember that the Typhoon is equipped with the most effective and advanced self-protection suite in the world, including everything up to towed radar decoys.
The F22 beats the Typhoon by having an higher super-cruise speed without afterburners (things would change if the Typhoon was equipped with thrust vectoring nozzle, which would improve, between the others, this parameter as well)...
Kérlek magyarázd már meg, hogy mitől 5. generációs avionika? Hol van rajta DAS? Hol van rajta AESA radar?Jó észrevétel.
Az EF 2000 egy erős negyedik generációs vadászgép, 5. generációs avionikával.
A Meteor hatalmas HMZ-je semmit sem ér stealth gépek ellen, mert amit nem érzékel a radar, arra nem lehet indítani. Főleg az F-22 ellen, ahol minden irányból gyúrtak az alacsony RCS-re nem mint az F-35-nél.egyébként ha elfogadjuk azt, amit azért több helyen is állítanak, hogy az EF AA konfigban képes 1.2-1.3M-ig szupercirkálni, akkor azért az kijelenthető, hogy, ami esetleg kinematikalilag hiányzik az F22-höz képest, azt a Meteorral tudja majd (túl)kompenzálni az EF HMZ tekintetében.
Kb, vagy még az sem.Engem ez az egész írás arra az F-35-tel szembeni Gripen-fényezős kanadai cikkre emlékeztet erősen... Féligazságok egy nem kellően hozzáértő ember tollából.
Ez igaz. Apró hiba, hogy a Red Flag-en az AWACS és SOJ támogatás nélküli F-22A rúgta szét a 3:1 4:1 arányban jövő F-15/16/18 gépek seggét, akiknek volt ilyen. Akkor képzeld el az F-22-őt ilyen háttérel. Hm...Az F-22-es közelébe lehet érni, hiszen a mai hálózat alapú hadviselésben nincs 1:1 légiharc támogató eszközök nélkül.
Igen, de ennek mi köze a gondolatmenete folytatásához? [fejvakarás]Pld. lehetséges scenario, hogy nappal történik a harccselekmény.
Hogyan? A harcászati területtől kb. 200-250 km-re tankolnak kivéve, ha már megvan a légifölény. Még a Sivatagi Vihar végfázisában is legfeljebb az iraki határnál tankoltak a semmi közepén, ahol tudták, hogy nincs semmi. Az AWACS meg figyel és látja, hogy, ha valaki nem stealth közelít.A EF vadászgépek a METEOR-ral szépen leszedik a F-22 társaság utántöltőjét
Igen, sokat. Csak SC nélkül is brutális az F-22 a steath miatt. Az EF-nek fogalma nincs arról, hogy merre grasszál az F-22. A RF beszámolók szerint BVR/WVR határán nem sikerült néha radarral befogni az F-22-őt. Durva., és vége a szupercirkálásnak, ami egyébként bár nincs utánégető használt, de bizony sokat fogyaszt olvasataim szerint.
Ez ilyen bulváros butaságokat felejtsük már el, ha kérhetném. Miért?Igen nem látja valszínűleg a BVR rakéta a F-22-öt, (meg fixa ideálom, hogy AIM-120-al (különösen a modernebb változattal, amerikai gépet nem lősz le, mert a több millió soros programokban lehetséges, olyankód elrejtve (hülyén fogalmazma, mint a parancs a klonokban a jedik megölésére),
Én inkább bulváros beszólásnak mondanám. Felejtsük már el az ilyen teórikát. Ha a blikk ír ilyen ökörséget, azt megértem, de attól, aki HT magazinban és az AS-be publikál, attól igen szomorúan veszek ilyen teóriákat....szóval amerikai gép delektálása után a rakéta valamilyen alkatrésze nem úgy működne ahogy kéne (ez teória).
És azt is leírták, hogy milyen időben, milyen sebességel milyen aspektussal, stb...?Viszont az EF Pirate rendszere német brit források aalpján 40-50km-ről simán érzékelte az F-22-est, WVR-ben, meg minden megtörténhet..
Az egy balfasz dokufilm volt.Másik, hogy a szupervadászból szuperkevés van. kérdés tehát a harcászat, hogy ki mit talált ki. Emlékszem olyan animokra, hogy a B1-est tömték tele AMRAMM-mal és az elötte repülő F-22-es jelölte ki a célokat..
Csodás, a flotta egyszámjegyű százalékán MAJD lesz AESA radar. Jó lenne nem a kivtelekből extrapolálni egy flottaszintű képességet.Molni hiányolta az ASEA lokátort. Nos a két új vásárló közel-keleti országnak már azzal szállítják.
Az AESA nem a felderítési távolságban vilgábajnok hanem abban, hogy milyen sebességgel és milyen térrészt pásztáz illetve az, hogy LPI nélküle nincs. A többit majd lásd a HT összfoglalóban, ott el lesz magyarázva.Én akkor hiszek az ASEA elsöprő fölényének, ha lesz valamilyen konfliktus s kb. olyan lelövési arány lesz mint a Bekaa völgyben az ASEA gépek javára...
Tekive, hogy az F-22-őt nem exportálják, az EF meg legalább két helyen korrupcióval győzőtt (Ausztria és Szaúd-Arábia), innentől fogva ez az eurokacsákra igaz, de nagyon erősen.Addig minden marketingduma.
Mechanikus pásztázású radarral egymástól távol eső azimuth és elevation paraméterű célnál nem lehetséges MCG-t adni, de még követni sem. Az AESA meg független tűnyalábokkal követi ezeket tetszőlegesen, de még a PESA is képes erre gyors tűnyalábokkal.Az igaz, hogy az ASEA sokkal több funkciót tud azonos időben végezni, de most a BVR légiharcra összpontosítva, már árnyaltabb a helyzet....
Az ilyen kommentekre szoktam mondani azt, hogy rizsa. Hol vannak a kemény tények? Hol van legalább olyan tesztlövészet, ahol IRST-vel felderítve 40-50-km-ről indul a célbefogás és megy az AIM-120 30 km-ről MCG-vel? Izé...Szóval nem kell agyondicsérni az F-22-öt, azóta is haladt a világ, és lehetnek még meglepetések.
Ez szimplán nem igaz. Már te is kezded, hogy olyan idézel tőlem, amit nem is mondtam...?Igen Molni nem hiszi, a brit és német pilóták meg lehetségesnek tartják, hogy elkapják az F-22-eseket is.
A QF-4 az micsoda?Azt, hogy az USA által gyártott AIM-120, illetve AIM-9X rakétákkal le lehet-e lőni vagy sem amerikai repülőgépet arról nem tudunk.
Az AIM-120 maddog módjáról soha nem hallottál? Befogás nélkül lehet indítani és arra megy rá, amit a radar talál. Semmiféle IFF nincs.Az AIM-120-ast indítani kéne ehhez meg a valamilyen gépnek be kell sugározni a célt, amelyet azonosítanak.
Nem, nem lehet. Megint abból vezeted le az, hogy a becsapódás előtt tized másodperccel adott esetben látszik a célgép körvonala. A cél meg 10+ km-ről befogja, amikor a szenzornak kb. pár pixel a cél.Az AIM-X pedig képalkotó már, tehát típust is lehet tudni mire indított akár szimplán is.
Nagyon nem, megint kevered a dolgokat. Zord álláspontja azt, hogy egyes indításhoz szükséges hardverek nincsenek itten békeidőben, ezért nincs szuverenitás. Szó nincs arról a teóriárók, amit írsz. Pont ugyanaz, mint a magyar BM alakulatok, atom nélkül. A nuki nem volt nálnuk.Nos kérdés, hogy akármelyik chipben van-e olyan ami gátolja, hogy amerikai típusra indíts rakétát. Ez nem az én teoriám, pld. Légierőblogger is meg van erről többé-kevésbé győződve..
Rádiózni tudnak a gépek. A SOJ meg zavarás, ott még rádiózni sem kell sokat...AWACS és SOJ támogatás nem is nagyon volt egy ideig, mert nem tudtak az F-22-nek pld adatokat továbbítani.
Tom Clancy-t a realitás érzéke túl sokszor hagyja cserben. Igen, van HT ismerete, de ettől függetlenül ő REGÉNY író... Ezen felül nem létező harceszközzel (B-1R-nak hívták asszam) és egy elképzelt háborús Zskat dokufilmével érvelni elég vicces.A "balfasz" dokufilmet, az USAF meg Tom Glancy írta, és érdekes elképzeléseket fogalmaztak meg benne, aminek egy részét valóban használják.
Jenki F-15-ön az összes megkapja az AESA-t, az F-15E is. A Golden Eagle program meg a zakatol szépen. F-16-on viszont jelen állás szeritn nem lesz, a tervezett cirka 300 gép korszerűsítést elkaszálta emlékeim szerint a politka.Az EF 1%nál lesz AESA lokátor, és nem flotta??? Valahol el kell kezdeni. Az F-16-os flottánál ez hány %. Az F-15 flottánál, is valószínűleg a fekete programok modernizálják a Golden Eagle-reelsősorban ANG-s gépeket.
2005 óta <b><i>minden</i></b> Super Hornet AESA radart kap és cirka 120 gép utólag megkapta. Kele, nagyon felületes vagy...Ja a Superhorneteknél sem általános, a sima Lódarázsnál pedig álom kategória.
Igen, tudtam. Röhögtem is rajta. Nem hiába volt a '80-as években is már nagyon fogatlan az a birodalmi oroszlán. Az argentínok kis híján a tenger fenekére küldték a fél UK flottát. El lehet képelni, hogy mi művel volta a Szovjet HT légierő velül. Egy ezred Tu-22M erőlködés nélkül kínyírta volna nuki nélkül a fél RN-t.Egy példa nem repülős: tudtad, hogy a brit boomerek fél évtizedig!!! gyakorlatilag harcképtelenk voltak a hidegháború idején??
Kele, a szimulátorban levő légiharc geometria a 3-5% pontosságal közelíti valóságost közelíti az elsővonalasan modellezéssel. Ha te ezen mosolyogsz, akkor az a te dolgod. Viszont akkor egyre inkább ferde szemmel nézek arra, hogy offline akkor honnan van bátorságod publikálni, ha ezt képtelen vagy megérteni. Nem a radar és egyéb adatoknál volt referncia a repszim, hanem a légiharc geomteria és manőverező képesség és a TVC hasznosságánál. Ez is el lett magyarázva. Vagy te is azért szólód ezt le, mert nem értesz hozzá? [fejvakarás]Mindig mosolygok a szimulátoros légicsatákból, a használati utasításokból, kézikönyvekből, és a gyártók, alkalmazók által kiszivárogatott adatokból a nagyobb ívű következtetéseken.