Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="Panzerfaust">Nekem ez a kedvenc EF displayem :) Elég durván közel volt a zéróhoz :)
https://www.youtube.com/watch?v=gcfFTZmq7wM

Nem rossz.

Vajon dikerkt szívatta a népeket, vagy tele lett azért a naci?
</blockquote>

Hát az biztos, hogy megizzadt a tenyere a botkormányon, az utolsó métereken már hatalmas állásszöggel jött - és még mindig lefelé, zuhanásban. Szóval ez olyan "húha, mégis megúsztam" lehetett. Láttam én ilyent anno MiG-23-tól is Békéscsabán, ott ráadásul annyival volt keményebb a helyzet, hogy alacsony felhőalapnál egy bukfenc után a 23-as a felhőből zuhant ki - teljesen hátranyilazott szárnnyal és koppig hasra húzott stabilizátorral - a kabinban Sersztnyev György alezredessel, aki bemutatta a produkciót. Nem sok hiányzott hozzá, hogy roncsot gyűjthessünk, de csodálatos élmény volt, és a pilóta utólag azt mondta, hogy ki volt az számítva. Aki ismerte őt, mind azt mondta hogy el lehet hinni neki!
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 917
17 957
113
<blockquote rel="tarzaan"><blockquote rel="Panzerfaust">Nekem ez a kedvenc EF displayem :) Elég durván közel volt a zéróhoz :)
https://www.youtube.com/watch?v=gcfFTZmq7wM

Nem rossz.

Vajon dikerkt szívatta a népeket, vagy tele lett azért a naci?
</blockquote>

Hát az biztos, hogy megizzadt a tenyere a botkormányon, az utolsó métereken már hatalmas állásszöggel jött - és még mindig lefelé, zuhanásban. Szóval ez olyan "húha, mégis megúsztam" lehetett. Láttam én ilyent anno MiG-23-tól is Békéscsabán, ott ráadásul annyival volt keményebb a helyzet, hogy alacsony felhőalapnál egy bukfenc után a 23-as a felhőből zuhant ki - teljesen hátranyilazott szárnnyal és koppig hasra húzott stabilizátorral - a kabinban Sersztnyev György alezredessel, aki bemutatta a produkciót. Nem sok hiányzott hozzá, hogy roncsot gyűjthessünk, de csodálatos élmény volt, és a pilóta utólag azt mondta, hogy ki volt az számítva. Aki ismerte őt, mind azt mondta hogy el lehet hinni neki!</blockquote>

Jó sztori, de azért kétlem, hogy az utolsó másfél mondat tényleg igaz:)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="tarzaan"><blockquote rel="Panzerfaust">Nekem ez a kedvenc EF displayem :) Elég durván közel volt a zéróhoz :)
https://www.youtube.com/watch?v=gcfFTZmq7wM

Nem rossz.

Vajon dikerkt szívatta a népeket, vagy tele lett azért a naci?
</blockquote>

Hát az biztos, hogy megizzadt a tenyere a botkormányon, az utolsó métereken már hatalmas állásszöggel jött - és még mindig lefelé, zuhanásban. Szóval ez olyan "húha, mégis megúsztam" lehetett. Láttam én ilyent anno MiG-23-tól is Békéscsabán, ott ráadásul annyival volt keményebb a helyzet, hogy alacsony felhőalapnál egy bukfenc után a 23-as a felhőből zuhant ki - teljesen hátranyilazott szárnnyal és koppig hasra húzott stabilizátorral - a kabinban Sersztnyev György alezredessel, aki bemutatta a produkciót. Nem sok hiányzott hozzá, hogy roncsot gyűjthessünk, de csodálatos élmény volt, és a pilóta utólag azt mondta, hogy ki volt az számítva. Aki ismerte őt, mind azt mondta hogy el lehet hinni neki!</blockquote>

Jó sztori, de azért kétlem, hogy az utolsó másfél mondat tényleg igaz:)</blockquote>

Pedig tényleg azt mondta és azt mondták! Persze az is igaz, hogy csak azok mondhatják, akik túlélik...:)
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 917
17 957
113
<blockquote rel="tarzaan"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="tarzaan"><blockquote rel="Panzerfaust">Nekem ez a kedvenc EF displayem :) Elég durván közel volt a zéróhoz :)
https://www.youtube.com/watch?v=gcfFTZmq7wM

Nem rossz.

Vajon dikerkt szívatta a népeket, vagy tele lett azért a naci?
</blockquote>

Hát az biztos, hogy megizzadt a tenyere a botkormányon, az utolsó métereken már hatalmas állásszöggel jött - és még mindig lefelé, zuhanásban. Szóval ez olyan "húha, mégis megúsztam" lehetett. Láttam én ilyent anno MiG-23-tól is Békéscsabán, ott ráadásul annyival volt keményebb a helyzet, hogy alacsony felhőalapnál egy bukfenc után a 23-as a felhőből zuhant ki - teljesen hátranyilazott szárnnyal és koppig hasra húzott stabilizátorral - a kabinban Sersztnyev György alezredessel, aki bemutatta a produkciót. Nem sok hiányzott hozzá, hogy roncsot gyűjthessünk, de csodálatos élmény volt, és a pilóta utólag azt mondta, hogy ki volt az számítva. Aki ismerte őt, mind azt mondta hogy el lehet hinni neki!</blockquote>

Jó sztori, de azért kétlem, hogy az utolsó másfél mondat tényleg igaz:)</blockquote>

Pedig tényleg azt mondta és azt mondták! Persze az is igaz, hogy csak azok mondhatják, akik túlélik...:)</blockquote>


Hááát, egy oylan géppel, mivel Bessenyei Péter röpköd elképzelhetőnek tartom a pár méteres kicentizést ilyen dinamikus manővereknél, de egy ilyen nagyvasnál már nem.

Bármikor jöhet egy olyan légáramlat, ami keresztbe ver az egész elképzelésnek, szóval szvsz jóval nagyobb biztonsági zónát kell hagyni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="tarzaan"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="tarzaan"><blockquote rel="Panzerfaust">Nekem ez a kedvenc EF displayem :) Elég durván közel volt a zéróhoz :)
https://www.youtube.com/watch?v=gcfFTZmq7wM

Nem rossz.

Vajon dikerkt szívatta a népeket, vagy tele lett azért a naci?
</blockquote>

Hát az biztos, hogy megizzadt a tenyere a botkormányon, az utolsó métereken már hatalmas állásszöggel jött - és még mindig lefelé, zuhanásban. Szóval ez olyan "húha, mégis megúsztam" lehetett. Láttam én ilyent anno MiG-23-tól is Békéscsabán, ott ráadásul annyival volt keményebb a helyzet, hogy alacsony felhőalapnál egy bukfenc után a 23-as a felhőből zuhant ki - teljesen hátranyilazott szárnnyal és koppig hasra húzott stabilizátorral - a kabinban Sersztnyev György alezredessel, aki bemutatta a produkciót. Nem sok hiányzott hozzá, hogy roncsot gyűjthessünk, de csodálatos élmény volt, és a pilóta utólag azt mondta, hogy ki volt az számítva. Aki ismerte őt, mind azt mondta hogy el lehet hinni neki!</blockquote>

Jó sztori, de azért kétlem, hogy az utolsó másfél mondat tényleg igaz:)</blockquote>

Pedig tényleg azt mondta és azt mondták! Persze az is igaz, hogy csak azok mondhatják, akik túlélik...:)</blockquote>


Hááát, egy oylan géppel, mivel Bessenyei Péter röpköd elképzelhetőnek tartom a pár méteres kicentizést ilyen dinamikus manővereknél, de egy ilyen nagyvasnál már nem.

Bármikor jöhet egy olyan légáramlat, ami keresztbe ver az egész elképzelésnek, szóval szvsz jóval nagyobb biztonsági zónát kell hagyni.
</blockquote>

Én is így vagyok vele, dehát vannak, akik bevállalnak ilyen rizikót is. Vannak, akik aztán túl is élik, ők tudnak "feszíteni" is.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 628
18 742
113
rq67cwwyzjffxwuog738.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
"Today [it was] confirmed that a manufacturing non-conformance has been identified during the assembly of the fin to the rear fuselage of the aircraft..."

http://www.janes.com/article/55211/eurofighter-identifies-non-conformance-issue-with-typhoon-assembly
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 321
60 808
113
Minden érdeklődőnek ajánlom elolvasásra a német nyelvű wikipedia EF-2000-ről szóló cikkét. Akár fordítóval is.
Igen érdekes olvasmány a gép képességeiről, és bizonyos paramétereiről. Számomra elég jól elmagyarázta azt, hogy miért 100 millió euró egy ilyen gép darabára :)

https://de.wikipedia.org/wiki/Eurofighter_Typhoon
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 321
60 808
113
Egy kép a tervezett fejlesztésekről:
ef1-701512.jpg

http://i1094.photobucket.com/albums/i441/somnath30/ef1-701512.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 321
60 808
113
Rajzok az Eurofighter Typhoon-ról

ef2000-1.gif

Link: http://www.airwar.ru/image/idop/fighter/ef2000/ef2000-1.gif

eurofighter-ef-2000-typhoon-2-2.png

Link: https://www.the-blueprints.com/blueprints-depot/modernplanes/modern-e/eurofighter-ef-2000-typhoon-2-2.png

2a73c52d374b93951f8a59190f7b2bb6.jpg

Link: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/2a/73/c5/2a73c52d374b93951f8a59190f7b2bb6.jpg

ef2000-jpg.147474

Link: http://www.smcars.net/attachments/ef2000-jpg.147474/
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 321
60 808
113
Ábrák és képek az Eurofighter Typhoon-ról

EF-2000-9.jpg

Link: http://www.wallpaper1080hd.com/photo/euro/ef2000/1/EF-2000-9.jpg

AIR_Eurofighter_Naval_Cutaway_New_lg.gif

Link: http://media.defenceindustrydaily.com/images/AIR_Eurofighter_Naval_Cutaway_New_lg.gif

0166-04-5-1.jpg

Link: http://aviadejavu.ru/Images6/MM/MM-07/0166-04-5-1.jpg

ef2000-10.jpg

Link: http://www.airwar.ru/image/idop/fighter/ef2000/ef2000-10.jpg

eurofighter_typhoon-jpg.147475

Link: http://www.smcars.net/attachments/eurofighter_typhoon-jpg.147475/

Eurofighter-6.jpg

Link: http://www.dmitryshulgin.com/wp-content/uploads/2015/07/Eurofighter-6.jpg

systemsr.jpg

Link: http://4.bp.blogspot.com/-GEeAbdJ7SaE/TyJAb2A2EkI/AAAAAAAAATk/StgfPt2WeJ8/s1600/systemsr.jpg
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?SID&tdate=2015-12-25&ttitle=N%C3%A9gy_Eurofightert_%C3%A1ldoztak_fel_a_britek_a_flotta_t%C3%B6bbi_tagja_bevethet%C5%91s%C3%A9g%C3%A9nek_fenntart%C3%A1sa_%C3%A9rdek%C3%A9ben
<i>"Az egyenként 90 millió Euróba kerülő gépeket arra használják majd fel, hogy különböző részegységeiket kiszerelve üzemképes állapotba tartsák velük a RAF (Royal Air Force) többi Eurofighter Typhoon vadászbombázóját"</i>

???
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?SID&tdate=2015-12-25&ttitle=N%C3%A9gy_Eurofightert_%C3%A1ldoztak_fel_a_britek_a_flotta_t%C3%B6bbi_tagja_bevethet%C5%91s%C3%A9g%C3%A9nek_fenntart%C3%A1sa_%C3%A9rdek%C3%A9ben
<i>"Az egyenként 90 millió Euróba kerülő gépeket arra használják majd fel, hogy különböző részegységeiket kiszerelve üzemképes állapotba tartsák velük a RAF (Royal Air Force) többi Eurofighter Typhoon vadászbombázóját"</i>

???

Mit nem értesz ezen, a repülőgép-üzemeltetésben ezt úgy hívják, hogy kannibalizáció, és az alkatrészhiányból következő kényszermegoldás.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 842
31 975
113
Pedig milyen jól kiosztotta itt valaki a napokban az orosz gépeket, hogy nehézkes az alkatrészellátás.
A kannibalizációt viszont nem értem, egyetlen egy alkalommal tudsz ideiglenesen üzembe tartani egy gépet vele úgy, hogy egy másikat kukázol kb örökre. Mivel az az olajpompa, vagy hidraulikus vezeték vagy érzékelő stb csak egyszer van meg a donorgépben, és minden alkatrészt nem kell cserélni, vagy van amit hússzor míg a másikat csak egyszer.
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
Nemrégiben ugye pont erről érdeklődtem, lássuk csak, hogyan is állnak az európai hatalmak haderői a valóságban.

A német légierő katasztrofális állapotban van, de annyit elárulok, hogy a spanyol, a portugál és az olasz sincs sokkal jobb helyzetben, de mint látjuk, az angol légierő sem teljesen hozza a papírformát.

Nyugat-Európában talán a francia légierő az egyetlen, aki hadrafoghatóság szempontjából megközelíti a papírformát, a többi bizony nem annyira, ami alapvetően befolyásolja a NATO erőinek hadrafoghatóságát.

A román, szlovák, magyar és bolgár légierő sem piti, Kelet-Európában max. a lengyelek azok, akik hozzák a papírformát.

Innentől kezdve lehet esély latolgatni és szkenáriózni - nagyjából egy 0,55-0,6-os szorzóval, ami bizony nem áll mesze a valóságtól.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Pedig milyen jól kiosztotta itt valaki a napokban az orosz gépeket, hogy nehézkes az alkatrészellátás.
A kannibalizációt viszont nem értem, egyetlen egy alkalommal tudsz ideiglenesen üzembe tartani egy gépet vele úgy, hogy egy másikat kukázol kb örökre. Mivel az az olajpompa, vagy hidraulikus vezeték vagy érzékelő stb csak egyszer van meg a donorgépben, és minden alkatrészt nem kell cserélni, vagy van amit hússzor míg a másikat csak egyszer.

Ez nem egészen így van, csak a legnagyobb fődarabokból van szigorúan egy-egy darab gépenként, tehát jobb/bal szárny, vezérsíkok-kormánylapok, törzs, radar, APU, de pl. már ugye hajtóműből is kettő van. A fedélzeti rendszerek alkatrészeiből meg akár 6-8 azonos is lehet egy gépen belül, pl szervó-munkahengerek lehetnek részlegesen vagy akár teljesen csereszabatosak gépen belül, azonos funkciójú fő és tartalék-computerek, kijelző-képernyők is, de ilyenek az üzemanyag-szivattyúk, hidraulika-szivattyúk és vezérlőszelepek is, és nagyon sok "apróság", mindegyikből több is van egy gépben.