Az Eurofighter nagy része kompozitból van, radarelnyerő festék szintén van rajta, BVR rakétái félig süllyesztettek, szarrá verték gyakorló légiharcban az európai légierők F-16 -18 gépeit, (fene tudja sajnos a típusváltozatokat, de MLU-s legalább mindegyik, sőt több forrás szerint az LH-s F-15-sök sem állták meg helyüket dogfightban. Itt szintén olyan számok keringenek, mint amit Molni irt a RedFlagon az F-22 vs többi amcsi gép ellen. DE!!! Nincs semmilyen publikus, és objektív összehasonlítás a Rafi vs, EF vs F22-ről nem véletlenül. Mindenki dicséri a sajátját,(és az ellenfelet is) és szerényen megjegyzi, hogy azért az Övé ekkora, és ekkor távolságból látta, vagy legyőzte stb. Sőt még fel is festik a másik gépet killmarknak.. Ezekből, a szimulátorokból, meg a gyártó, felhasználó infor, dezinfo-ból többen kiköveztetik, hogy minden ami nem F-22, vagy F-35 az kuka (átvitt értelemben", minden lokátor, ami nem ASEA az "kuka", mert ekkora, akkora fölénye. Persze marginálisan igaz, tényleg komoly technikai előrelépés, nem is kicsit és Én sem becsülöm le, azonban még mindig a doppler-im lokátorok+ elektro optikai rendszerek is fejlődnek még mindig. Azt se felejtsük el hogy nem amerikai büdzsé sebességben, de minden eurokacsa (kivéve Griff C/D) megkaphatja az ASEA lokátort, és meg is kezdődött a csere bizonyos országoknál. Azt se felejtsük el, hogy az orosz PESA lokátor vs amerikai AESA-ről sincs szinte semmi ismertünk a fenti info, dezinfo-n kívül, talán az indiaiak tesztek titkosabb részei lehetnének infok, meg a RedFlag gyakorlatok, illetve voltak tavaly olyan gyakorlatok is amcsiknál, amikor éppen a három nyugati csúcsvadász (Eurovadász, Rafi és F-22 vett részt rajta több alkalommal, akár együttes, akár egymás elleni BVR/WVR-ben.).
Ugyancsak nem kéne elfelejteni, hogy ezek a gépek, néhány közepes intenzítású konflikus esetén (pld. közel-kelet, ázsia talán) kerülhetnek szembe, mert egyébként együtt harcolnának. Hozzá kell tenni, hogy atomhatalom ellen nincs értelem semmilyen légi és égiháborús marhaságnak amit tervezgetnek egyik oldalon sem.
Az F-22/35 sem tud silókat megsemmisíteni, boomer tengokat kiiktatni és 100%-os biztonsággal másik fél termonuki erőit kiiktatni. Örülök a meggyőződésnek, az angol szakkifejezések tömkelegének, mert legalább rövidebbek a hozzászólások, igaz így többen nem értik. Én egyetlen lokátorképet, valamit a Pirate működéséről egy kisfilmet, valamint két HUD képet láttam F-22-vel a célkeresztben, a vagy három-négy oldalon keresztül. Úgy gondolom, hogy alacsony érzékelhetőségű gépek egymás ellen légiharcában, a döntő érv, hogy a rakéta lokátora megtalálja-e az ellenséget, mert ha nem, akkor vissza kell térni egyrészről a SARH korszakra, (más színvonalon) mert lehet, hogy a jóval nagyobb, és intenzívebb sugárázó repülőgép látja már a célt, a rakéta még nem, és talán az közelről sem...) A nappali légihadviselésben szerintem a vizuális érzékelésnek van jelentősége s ezt a elektrooptikai eszközök fejlődése komolyan elősegíti, tehát talán a Stealth tulajdonságok nappal lehet, hogy kevesebbet érnek, mint éjjel, vagy rossz látási viszonyok között. A szupercirkálás egyébként általában nagyobb magasságra van tervezve ismereteim szerint.
Ami az amerikai gépek ASEA-ra átállásának ütemét illeti, ténylegesen nagyon gyorsan átálltak rá, gondolom a sorozatgyártás a hatalmas ipari potenciál s az USAF légifölény megalománia következtében, ehhez képest európa és az oroszok is le vannak maradva. Itt azonban a F-22 vs Eurofighter kérdésben gazdasági kérdések is vannak, különösen abban a függvényben, hogy az Eurófightert a Szu-27/30 család ellen fejlesztették, ráadásul sárkányát az amerikai deziformáció alapján készítették canardszárnyasra, akárcsak a többi európai ország. Ugyanakkor senki sem tervezett alacsony érzékelhetőségű gép ellenfelének egyiket sem, bár mindegyik eurókacsánál cél volt az alacsonyabb reflexió elérése, és ebben a kompozit anyagok, radarelnyelő festékek és a S alakú beömlőnyilások bizonyítékok. Hasonlóan törekedtek a szupercirkálásra az Eurovadásznál, a Rafinál kevésbé, Gripenről ne beszéljünk,ott még az NG-nél is erősen kérdéses.
Én egyébként természetesen svéd oldalról olvastam, hogy menyire meglepte a Link16-ot jóval meghaladó svéd adatrendszer a RedFlagon az amerikaiakat és komoly sikereket értek el, volt köztük A-A és A-G bevetés is. Arról senkinek nincs infoja, pld. Griff vs F-22 és lehet nevetni, de a svéd gépnek is komoly aktív és passzív elektronikai ellentevékenység rendszere van (pld. a Balti misszióban a magyar gépek voltak messze a legjobban felszerelt gépek ebben a tulajdonságban az eddigi összes misszióban résztvett repülőgép közül. GOndolom fel is töltötték szépen az adattárakat amivel ott találkoztak..