Eurofighter Typhoon

http://htka.hu/2012/10/01/htka-hirhalom-2012-39-het/

 

Erről a htka is volt egy hír .

10 000 km szubszónikus szárnyas rakéta ami a régi H-555 váltja fel .
 
Összesen 148 T1 van. 15 Osztrák, 33 német, 28 olasz, 19 spanyol, 53 brit.
A T1 Block 1 csak légi harcra alkalmas. Azt is valószínűleg csak egyszerűbben.
“Basic Air Defence Capability”
A T1 Block 2 valószínűleg teljesebb légi harcra is képes. “Air-to-air capabilities”
A T1 Block 5 a T1 széria csúcsmodellje képes bombát is dobni. Elvileg minden T1et upgradeltek erre a szintre. A britek LITENING3 konténerrel Paveway II indítására alkalmassá tették.
A T2 Block 8 ezt nem teljesen értem “New hardware standard with new mission computer” Valószínűleg elektronikán változtattak és kapott egy új számítógépet. Ha jól sejtem a küldetés adatait és részcéljait kezeli esetleg össze van kapcsolva a tűzvezetéssel. De ez csak spekuláció.
A T2 Block 10
Indíthatja az AIM-120C-5-öt, az IRIS-T -t és a ALARM radar pusztító rakétát.
Ledobhatja a GBU-24-et(GPS) és LITENING III konténerrel a Paveway 3-at és 4-et.
E mellett fejlesztették az ellenség barát felismerést és a rakéták elleni önvédelmet. Enhanced Operational Capability 1 ezt nem értem mi lehet.
Rangeless ACMI Ez ha jól értem repülési adatrögzítő.
T2 Block 15
Enhanced Operational Capability 2
Indíthat Meteort, Taurust, Storm Shadow-t, Brimstone-t Ha jól értettem az utóbbi három levegő föld fegyver még nincs teljesen integrálva.
T2 Block 20
Enhanced Operational Capability 3

Ez egy magic nevű kommentelő írta 2012 szeptemberében.
 
Miközben az EF egy hülyeség mindenki fontolóra veszi és megveszi, (de persze akkor mindenki korrupt) erre mondják: a kutya ugat, a  karaván halad.

Ízé, hát nem is tudom. Tudtommal a szaudiak és Omán pont, hogy "borítékos" banda. Az osztrákok meg... Na az a beszerzés is megér egy misét. Csak nappal használt, IRIS-T-vel készültséget adó EF helyett lehet olcsóbb lett volna a Griff.

Több országnál a Typhoon felmerült, ez tény. De, ahol nem a Rafale nyert (India), ott sincs nagyon sok esélye. Dél Korea? Vagy F15K, vagy F35.
Braziloknál élből kiesett. Dánia? Ha nem F35, akkor előbb lesz ott Gripen NG, vagy SH szerintem. Kanada? Van ott x ember, aki durca az amcsikra az Avro Arrow miatt sok-sok éve, de nem annyira, hogy ne SH vagy F35 legyen (vagy mixben, mint az aussziknál). A többiek? A T1-esektől a megrendelők is szabadulnának (a RAF-ról biztosan olvastam, de a spanyoloknál is szóba került). Abdulékon kívül nem nagyon van ország, akire a nyakára sózhatják.
 
Meg fejlesztés alatt van a "cirkon" hipszerszónikus rakéta amit rephordozók ellen szánnak .

Legalább is 10 mach sebességű lesz .
 
A H-101-re valóban 10.000km-et írnak ami talán el is képzelhető mert az alapját képző H-55 a 70-es évek végén 3000km-es hatótávval rendelkezett de 1996-ban tesztelt H-555 már 5000km-et tudott.
 
Az angolok a saját Tranche 1 Block2/2B (náluk F.2-nek hívják)modernizálták Tranche 1 Block 5 szintre ami náluk FGR.4-el jelölnek.

A német gépeknek meg utána nézek!
 
Majd ha rendszerbeáll akkor kiderül mennyi az annyi, én is olvastam a 10K km-es PR cikkeket, de meglátjuk. Mindenesetre a FAS.org 3-5000km közé teszi a hatótávot.
 
dudi said
A H-101-re valóban 10.000km-et írnak ami talán el is képzelhető mert az alapját képző H-55 a 70-es évek végén 3000km-es hatótávval rendelkezett de 1996-ban tesztelt H-555 már 5000km-et tudott.
Drasztikus méretnövekedés nélkül ez illúzió, mert keró nélkül nem megy sehova. A nagyobb méretűt meg hol is hordozzák akkor a gépek?
 
Molni a tu-95 is hordozhatott 3 kh-22 rakétát .

 

Bár igaz neked csak az a szent amit a jenkik írnak.

Elsőnek azzal volt bajod hogy elírtam . mikor bizonyítottam akkor meg már hülyeség az egész .

 

mach 0.5-6 sebességgel miért ne mehetne olyan távolra nagy szárnyfelülettel nagy magasságban.

Azért van benne hajtómű is mert ahogy írtad "keró nélkül nem megy sehova" .

Azért ők sem a 70 években vannak már.
 
Persze, annak minden kihatásával a hatótávra. A gépek elvétve hordozzák csak a maximális fegyverezetet. Azonos méretű fegyver indítási távolsága nem nő meg az ötszörösére. Aki ebben hisz, ha nem normális. A BGM-109 életciklusa is a 30 év felé tedál és mai napig 2'500 km a teljes lerepülhető táv. Tehát, ha nem nyílegyenesen közelíti meg a célt a cucc, akkor ennél kisebb az indítási távolság.

Bár igaz neked csak az a szent amit a jenkik írnak.

Nem. Viszont az ilyen kommentek miatt jön majd el hamarosan az idő, hogy egyeseket élből ignorálok a fórumon, mert érvelni nem tudnak, csak személyeskedni. Most akkor mondjam el, hogy te meg minden hülyeséget beveszel, amit közölnek anélkül, hogy a legalapabb modellel utánaszámolnál, hogy ez mit jelent...?
 
Roni

A H-101 hatotávolsága hivatalos orosz források 5000-5500 km. A 10 000 km túlzás, (a méretei alapján is)jelenleg nem rendelkezik ilyen hatotávval....

Hossza 7,6 m , átmero 0,75 m, súlya  2,2-2,4 t,  max. sebbesége 250-270 m/sec,. cirkálo sebessége  190-200 m/sec. repulési magassága : min: 30-70 m, max. 6000 m . Robbanofej 400 kg.
 
Ott keződik, hogy milyen profillal ekkora és mekkora külső hőmérséklet esetén? Mert alacsonyan repülésnél már ez is igen komoly befolyásoló tényező.
 
Ahogy tegnap írtam molni a 12 mach sebességű szárnyas rakétárról abban igazad volt nem cirkálórakéta hanem stratégiai  rakéta ami nagy magasságban teszi meg a célpont felé az utat  hasonlóan a jenki 5000 km hatótávú stratégiai bombához .
 
Lehet tudni arról, hogy a németek milyen légierővel számolnak a jövőben? A legtöbb EF-et fejlesztő ország csatlakozott az F-35ös programhoz, de a németekről nem hallok semmit. Elég nekik EF-re támaszkodni, vagy majd csak vásárlóként lépnek be más generációs gépbeszerzésnél?
 
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/4-generacios-vadaszbombazok/eurofighter-typhoon/page-4/" rel="nofollow">tener</a>

Én úgy tudom, hogy a németek kb. 140 EF-el és 85 Tornadoval számolnak egy ideig(meg talán néhány MQ-9). Szerintem a Tornadokat valami új Európai repülő váltja majd egyszer.
 
tener:

Biztos, hogy saját 5.gen gép lesz. Szerintem ebben az évtizedben még bejelentik, hogy készítik az EF utódját.
 
A Cassidian elkezdte az eddigi legkorszerűbb Eurofighter változat gyártását


http://www.defencetalk.com/cassidian-produces-the-worlds-most-advanced-eurofighter-47277/