M
molnibalage
Guest
Vazz, elnéztem. Epic fail. Kár.Ehhh, Puffy-11-el többre mentünk volna. (nem volt ott)
Azért meghallgatom.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Vazz, elnéztem. Epic fail. Kár.Ehhh, Puffy-11-el többre mentünk volna. (nem volt ott)
Hát, sajnos szinte semmi érdekes nem volt benne.Na, ezt is meghallgatom majd. F-111 cikk után kötelező.
Ott volt.
Spec én elolvastam.A légvédelmi rakétás részt kéne elsősorban aktualizálni,a többi még jol tartja magát.Egyébként bakker úgy meghozta ez az egész a kedvemet, hogy felbővítsem az F-111-est írást, de durván, de honnan lopnám rá az időt...
Alsó hangon még egy videó lesz tőle összefoglalva, de még két Q&A videó van, amit meg sem hallgattam.
Meg Fakland a harrieres csókával...
A másik angol csókás videó...
Meg a Szimulátor történelem... (Ha így megy ezt vagy két évig fogom írni...)
Meg a FoFA...
Meg a repteljesítményes cikket legalább megvágva meg kéne írni...
A HTÖ-t is egyszer ráncfellvarni kellene, de nem látom értelmét, sanszosan úgysem olvasná el senki újra. (Van aki talán máig nem olvasta el.)
Egyébként bakker úgy meghozta ez az egész a kedvemet, hogy felbővítsem az F-111-est írást, de durván, de honnan lopnám rá az időt...
Alsó hangon még egy videó lesz tőle összefoglalva, de még két Q&A videó van, amit meg sem hallgattam.
Meg Fakland a harrieres csókával...
A másik angol csókás videó...
Meg a Szimulátor történelem... (Ha így megy ezt vagy két évig fogom írni...)
Meg a FoFA...
Meg a repteljesítményes cikket legalább megvágva meg kéne írni...
A HTÖ-t is egyszer ráncfellvarni kellene, de nem látom értelmét, sanszosan úgysem olvasná el senki újra. (Van aki talán máig nem olvasta el.)
*N-É-G-Y hónap alatt. Ehhez képest meg most olyanokkal dobálóznak, hogy hány évig kell képezni egy pilótát? Valahol érthetetlen ez számomra, hogy hova nyújtják el. Mindez egy olyan gépen, aminek automatizáltsága sehol nincs egy mai vadászgéphez képest.
Na de pont erről beszélek. Ma COIN bóhóckodás megy és ennyi ideig pörögnek valahol rendszerben?Akkoriban háborúra készültek a VSZ ellen ami teljesen másfajta gondolkodást és hozzáállást igényelt az akkori haderőtől mint ami most kell ezekhez a lagymatag konfliktusokhoz.És itt nem arra gondolok,hogy akkoriban nem volt alapos kiképzés!!!
A tempó más.Ma sokkal embercentrikusabb minden mint akkor(ez is azért van mert pl az USAF-nál is emberhiány van)és ez a kiképzés tempójára hatással van.Ma már azzal a parancsnoki szemlélettel(humán vonalon) ami teszem azt 80-ban volt egy USAF ezrednél csak azt érnéd el,hogy marha gyorsan leszerelnének az embereid,te meg ott állnál egyedül.Na de pont erről beszélek. Ma COIN bóhóckodás megy és ennyi ideig pörögnek valahol rendszerben?
A 2012-es ostravai interjúalanyom is nem évekig lett képezve. Onnantól fogva, hogy első gépére ült utána már alig 1 év és F-15-ön volt.
Brutális pilótahiány van most is. Haladás évek óta semmi.A tempó más.Ma sokkal embercentrikusabb minden mint akkor(ez is azért van mert pl az USAF-nál is emberhiány van)és ez a kiképzés tempójára hatással van.Ma már azzal a parancsnoki szemlélettel(humán vonalon) ami teszem azt 80-ban volt egy USAF ezrednél csak azt érnéd el,hogy marha gyorsan leszerelnének az embereid,te meg ott állnál dgyedül.
Brutális pilótahiány van most is. Haladás évek óta semmi.
https://www.airforcetimes.com/news/...force-no-progress-in-closing-pilot-shortfall/
Azt kell látni,hogy a legfontosabb motiváló erő az a pénz*,ha elég sokat fizetsz akkor van embered,ha nem akkor nincs.Ez ugyan úgy igaz az USAF-ra mint a Honvédségre,mintahogy az is igaz,hogy ugyan úgy forráshiánnyal küzd mind a két szervezet(oké más más dimenzióban de alapvetően ez a helyzet).Ez a forráshiány azt eredményezi,hogy próbálják a parancsnokok mindenfél nem anyagi jellegű juttatásokkal,kedvezményekkel pótolni az anyagi juttatást.Ez az elhivatottakara** hat egy ideig,de nem túl sokáig.Ezzel a módszerrel az a baj,hogy még az állománymegtartás is nagyon nehéz nemhogy a növelés
*Most a döntő többsegről beszélek nem pedig a pár százalek elvakult emberről aki kb csak akkor szerelne le ha a létminimum alá csökkenne az illetménye.
**Nem a fent említett elvakultakra gondolok elhivatott alatt hanem azokra akik nem pusztán a kalandért és a penzért lttek ktonák hanem vn valami egyeb belső motivációjuk is.
Ez egy nagyon sokrétű probléma.
Gondold csak el, alapvetően kétféle férfi létezik - aki vadászpilóta akar lenni és aki tagadja. Na már most hogy lehet a világ legkirályabb munkájában emberhiány?
-pénz? Nem tom, annyira nincsenek szarul fizetve + az egészségülyi ellátásuk tipp-topp, ami az USAban nagy előny ám...
-távollét - na igen, ez már nagyobb baj. Családi élet az agyonvágva, kíván egy emberfajtát
-polgái munka előnyei? - igen, lehet. De az nem repülés - sima buszozás robottal, az egész arról szól, mindig ugyan azt adod elő évekig. Egy igazi pilótának ez nem repülés
-hadsereg szerkezete? - igen, a franc sem szereti a szervezetet magát. Rohadt dolog, hogy legcoolabb masinákat a hadsereg üzemelteti és katonának kell lenni hozzá
-drónok? - ez megint egy gond, kutya nem akar az akadémia után egy konténerben egy képernyőt bámulni. Pedig oda is kerülhetsz...
A felsoroltak mindegyike része a dolognak. Mégis, ez szerintem kevés ahoz, hogy ne akarj katonai pilóta lenni. Többségnek ez gyerekkori álma a lelkét eladná érte.
Szerintem az igazi ok az a két évtizedes végtelen háború. Egyszerűen unja mindenki, és ennek ez az egyik jele. Már letelepedésit adnak annak, aki belép a hadseregbe. Túl hosszú, túl régóta megy. Lehet csak én vagyok romantikus alkat - de más, ha egy nagy vörös birodalom MiG hordái ellen kell felszállnom, akik nem titkolva le akarják taposni a civilizációt, mint... ami most megy.
(BTW a pilótahiány a következő pár évre nem lesz akkora gond - tekintve a polgári repülés visszaesik egy időre és több ezer fullos polgári pilóta van most az állaáskeresési rendszerben).
PÉNZ!A civil cégek sokkal többet fizetnek.Ott sem tud versenyezni a civil cégekkel a haderő.
A pilótáknak(főleg a merevszárnyasoknak)ez a háború nem több mint egy lőgyakorlat...Semmi szakmai kihívás nincs benne.
Azon kívül ha valaki valamit évekig gyakorol/tanul akkkor azt szeretné kipróbálni is,nincs máshogy ezzel a katona sem.Egyszerű példával nincs olyan teszem azt vizilabdázó a világon aki megelégszik azzal,hogy folyamatosan csak edzésre jár de soha medencébe nem ugrik semmilyen versenyen.
Apró hiba, hogy azok töredéke alkalmas EÜ követelmények miatt vadászpilótának. Az egyéb kevésbé EÜ követelményes helyeket betölthetik, de máshol nem.(BTW a pilótahiány a következő pár évre nem lesz akkora gond - tekintve a polgári repülés visszaesik egy időre és több ezer fullos polgári pilóta van most az állaáskeresési rendszerben).