T
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nekem is mostanság dobta fel a zsötűb ezt a videót.
Nincs olyan gép, amit ne lehetne odaverni.
Tán még Góbéval is!Ahogy az is, ha nem a szárnytőből ment volna a szárnymozgatás és így a nyomásközéppont vándorlás
Ez széria F-14A?
Nem hiányzik legalább két képernyő?
Ez tűnik széria F-14A-nak.
Én is ezért pislogtam, a MATS oldalán is ez van fent kb.
Én is ezért pislogtam, a MATS oldalán is ez van fent kb.
A NASA-nak volt ilyen spéci F-14-ese ezek szerint? Ezt nem is tudtam.
Néha eltöprengek, hogy a NASA-nal dolgozni is mennyire más lehetett anno és most.Elfért az SR-71 mellett a garázsban...
Ez az 1989-es Grumman reklám már előrevetítette a vég közeledtét. 1990-ben ahogy elindult az F-14D gyártósora, Dick Cheney akkori védelmi miniszter rögvest be is záratta. 1989-ben a Grumman már érzete, hogy Washington-ban már írják a halálos ítételet.
Nekem is ez jutott eszembe. Klasszikust idézve, kár érte, a legkiválóbb ügynök vol.Ez az 1989-es Grumman reklám már előrevetítette a vég közeledtét. 1990-ben ahogy elindult az F-14D gyártósora, Dick Cheney akkori védelmi miniszter rögvest be is záratta. 1989-ben a Grumman már érzete, hogy Washington-ban már írják a halálos ítételet.
Ez azért furcsa, mert az A-12 akkor már megdöglött a Super Hornet meg el sem indult. Ez ágyazott meg neki lényegében akkor?Ez az 1989-es Grumman reklám már előrevetítette a vég közeledtét. 1990-ben ahogy elindult az F-14D gyártósora, Dick Cheney akkori védelmi miniszter rögvest be is záratta. 1989-ben a Grumman már érzete, hogy Washington-ban már írják a halálos ítételet.
Fogalmazzunk úgy, hogy a McDonnell Douglas-nak igen-igen erősek a lobbistái Washington-ban. Sokszor írtam már ebben a topikban, hogy az F-14-es tervezett képességei egyszerűen túl jók lettek volna ahhoz, hogy szükségtelenné tegyék azt a majdani Super Hornet-et, ami ekkoriban még csak mint Hornet 2000 program alatt futott. És egyértelműen be akarta zsákolni vele a McDD a Tomcat helyét a fedélzeteken. Az F-14D lényegében az USAF igen jól eltalált F-15E Strike Eagle architektúrájának hajófedélzeti változata volt. Csak nem sikerült rendesen befejezni. Vajon miért?Ez azért furcsa, mert az A-12 akkor már megdöglött a Super Hornet meg el sem indult. Ez ágyazott meg neki lényegében akkor?
Az USAF vagy ki számára, Az USAF biztosan nem vett volna az F-16 és F-15 mellé F-18L-t. Értelme kb. 0 lett volna.
- a Northrop F-18L kigolyózása a Hornet-tel a szárazföldi üzemeltetőknél, majd a per megnyerése 1987-ben;
Ez az, ami számomra felfoghatatlan.
- De az egykori menedzsment lényegében átvette a teljes kontrollt az egykori Boeing menedzsmenttől;
Külföldiek, persze. Kanadaiak, spanyolok, finnek, majd svájciak. Együtt 300-400 gépet repülnek ez már amerikai szemmel is komoly mennyiség.Az USAF vagy ki számára, Az USAF biztosan nem vett volna az F-16 és F-15 mellé F-18L-t. Értelme kb. 0 lett volna.
Ez az, ami számomra felfoghatatlan.
Mindenki számára, aki potenciális külföldi vevő.Az USAF vagy ki számára, Az USAF biztosan nem vett volna az F-16 és F-15 mellé F-18L-t. Értelme kb. 0 lett volna.
Ezek szerint a szabadság földjén is a jog és a szerződések seggtörlésre jók...Mindenki számára, aki potenciális külföldi vevő.
A per lényege az a Northrop-kereset volt, ami azzal vádolta meg az McDD-t, hogy a két cég közötti megállapodást felrúgva ott is értékesítette a saját gépét, ahol elviekben csak a Northrop tehette volna.
Az F/A-18-as teljes egészében a szárazföldi üzemű Northrop YF-17-esén alapult. A gépből hajófedélzeti gépet az McDD csinált.
Ezek után abban maradt a két cég, hogy ha lesz piaca a “visszaszárazföldiesített” verziónak, akkor az majd a Northrop saját boltja lesz.
Csakhogy már itt látható volt, hogy érdemi hajófedélzettel a US Navy-n kívül nem is rendelkezik senki.
Vagyis, ha az McDD tartja magát a megállapodáshoz, akkor kb senki külföldinek nem tudja eladni a Hornet-et, miközben a konkurens GD F-16 már elkezdett tarolni.
Ha tényleg elkészülne a Northrop F-18L, akkor ugyan ki vett volna F/A-18-ast?
Az ötlet a következő volt:
Még mielőtt elkészülne az L, az McDD elkezdi értékesíteni azoknál az államoknál a Hornet-et, akiknek amúgy van/volt repülőgéphordozójuk is. Mindegy, hogy miféle.
Majd ezután, arra hivatkozva, hogy ez egy milyen jó szárazföldi bázisú gép is, sorra a többi üzemeltetőnek is eladja a típust.
Az első külföldi vevő a kanadai légierő volt, akiknek nem F/A-18-ast, hanem egy “másik gépet”, a CF-188-ast adták el, míg az ausztráloknak, kuvaitiaknak és spanyoloknak már a per után került eladásra a Hornet.
A hivatalos indoklás szerint ezek a vevők jobban preferálták a McDD-t, mint eladót, aminek a kanadaiaknál és az ausztráloknál a már meglévő erősebb jelenlét is az okok között szerepelt.
A Northrop miután elveszítette a pert, elveszítette a jogot is a későbbi hasonló verzió kifejlesztésére, a kártérítést és a perköltséget is állnia kellett.
Ehhez képest nagy puszipajtásokként ugrottak neki az ATF tendernek, amit szintén elveszített a zömében mérnöki gondolkodású Northrop.
Az McDD ezután beolvadt a Boeing-be, majd velük együtt bukta a JSF tendert, amit miután megnyert a Lockheed, a két vesztesből verbuválódott konglomerátumot, a Northrop-Grumman-t kérte fel a legnagyobb beszállítójának…