Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mivel ebben nem Skoda motor van, ez már nem Skoda 120L...Ahogy az egyik kollégám mondaná:
Heeeee, tudd, hogy mit beszélsz!
Az APG-71 az AWG-9 1980-as évekbeli frissítése volt az F-14D-n való használatra. Tartalmazza az F-15E Strike Eagle-ben használt APG-70 radarhoz kifejlesztett technológiát és közös modulokat , amelyek jelentős javulást tesznek lehetővé a (digitális) feldolgozási sebességben, a módok rugalmasságában, a rendetlenség kiküszöbölésében és az érzékelési tartományban. A rendszer tartalmaz egy alacsony oldalsó antennát, egy oldalsó gyűrűt kioltó védőcsatornát és egy impulzusszögkövetést; mindezek célja, hogy a radar kevésbé legyen kitéve a zavarásnak.Mivel ebben nem Skoda motor van, ez már nem Skoda 120L...
Maga a rendszer 460 mérföldes (740 km) hatótávolságra képes, de az antenna kialakítása ezt csak 370 km-re korlátozza. Az adatkapcsolatos adatok használata lehetővé teszi, hogy két vagy több F-14D a rendszer maximális hatótávolságán működjön.Mivel ebben nem Skoda motor van, ez már nem Skoda 120L...
Attól, hogy újra és újra beírod ezt, nem nyer értelmet ez a kifejezéstelen mondat.Maga a rendszer 460 mérföldes (740 km) hatótávolságra képes, de az antenna kialakítása ezt csak 370 km-re korlátozza. Az adatkapcsolatos adatok használata lehetővé teszi, hogy két vagy több F-14D a rendszer maximális hatótávolságán működjön.
Attól, hogy újra és újra beírod ezt, nem nyer értelmet ez a kifejezéstelen mondat.
Idealizált radar egyenlet szerint. 3m2 160 km-et szúrtam le referencia pontnak.Iván szerint:
30m² - 360km
5m² - 210km
3m² - 160km
Idealizált radar egyenlet szerint. 3m2 160 km-et szúrtam le referencia pontnak.
Azért írtam, hogy idealizált.Nyilván üzemmódot vált a radar kisebb távolságokon, így ott más a kvázi-folyamatos jel integrálás ideje, így az idealizált egyenlet által adott görbe nem tökéletes.
Egy komment ez alól.
Nem tudom, hogy igaz-e, de tény, hogy a 73-as olajválság egyik nagy vesztese volt a Tomcat-program és maga a típus is.Egy komment ez alól.
@Alan Toon there’s a lot more to that story. In early 1974 Grumman asked the Navy for a loan to keep the expensive Tomcat production line open. In August, Grumman execs got busted using the loan money to buy high risk securities instead. The Grumman execs then kept the profits. So Congress de-funded the F-14 in response, effectively cancelling the program at that point. Thing of it was, the Shah had his order of 60 (later expanded to 80) Tomcats in and he didn’t give a damn about US political scandals. He was gonna get his Tomcats , and directed the Iranian bank to stake Grumman so they could fulfill his order. The Navy then forced Congress’ hand- how can the Iranians fly a better plane than the US? Congress put the Tomcat back in the budget, and the US Navy got their planes thanks to a bailout from Tehran. Without that loan, the Tomcat story would have ended in 1975.
Ebből vajon mennyi igaz?
Akkor eddig rosszul tudtam a történet időrendjét?Nem tudom, hogy igaz-e, de tény, hogy a 73-as olajválság egyik nagy vesztese volt a Tomcat-program és maga a típus is.
Az F-14B Super Tomcat az F401-es hajtóművel 1973-ra már kész volt, mikor a Navy törölte az egészet.
Ekkorra ugyanis az F100PW100-asok már kezdték megmutatni érzékeny mivoltukat.
A navalizált F100-as, tehát a mintegy 25%-al erősebb F401PW400-as így részben okot adott az aggodalmakra, részben kiváló űrügy volt az egész program beszántására.
Ha igaz a fenti sztori, az F-14A csak épphogy átcsúszott az iráni pénzzel a léc alatt, de csak az ideiglenesnek szánt TF30-asokkal.
Pedig nem aköré tervezték a gépet.
Talán kár volt az F401-es (kissé megkésett) integrációt külön programnév alatt F-14B Super Tomcat-ként futtatni. Így könnyebb volt végül lenyírbálni a költségvetésről.
A történet egyetlen nyertese végül a General Electric lett.
Mert az, amit ma F-14B Super Tomcat-ként ismerünk, az végül az ő gépüket jelentette, úgy jó egy évtizednyivel későbbről.
A GE-féle F110GE400-al szerelt F-14B 1984-ből, az ráadásul ugyanaz a piros-fehér csíkos No. 7-ik prototípus volt, mint amelyikkel az F401-est is tesztelték.
Még a Super Tomcat feliratot is megtartották.
Ott van a gép kiállítva az Intrepid anyahajón New York-ban.
Hajtóművek nélkül…
Az eredeti F-14B digitális FbW kontrollal lett volna az igazi Tomcat.
Szomorú, hogy egy ilyen kiherélés miatt lett felemás a gép - és a dizájn!! - megítélése. Tervezőként szétidegelt volna, hogy így ítélik meg a munkát.Nem tudom, hogy igaz-e, de tény, hogy a 73-as olajválság egyik nagy vesztese volt a Tomcat-program és maga a típus is.
Az F-14B Super Tomcat az F401-es hajtóművel 1973-ra már kész volt, mikor a Navy törölte az egészet.
Ekkorra ugyanis az F100PW100-asok már kezdték megmutatni érzékeny mivoltukat.
A navalizált F100-as, tehát a mintegy 25%-al erősebb F401PW400-as így részben okot adott az aggodalmakra, részben kiváló űrügy volt az egész program beszántására.
Ha igaz a fenti sztori, az F-14A csak épphogy átcsúszott az iráni pénzzel a léc alatt, de csak az ideiglenesnek szánt TF30-asokkal.
Pedig nem aköré tervezték a gépet.
Talán kár volt az F401-es (kissé megkésett) integrációt külön programnév alatt F-14B Super Tomcat-ként futtatni. Így könnyebb volt végül lenyírbálni a költségvetésről.
A történet egyetlen nyertese végül a General Electric lett.
Mert az, amit ma F-14B Super Tomcat-ként ismerünk, az végül az ő gépüket jelentette, úgy jó egy évtizednyivel későbbről.
A GE-féle F110GE400-al szerelt F-14B 1984-ből, az ráadásul ugyanaz a piros-fehér csíkos No. 7-ik prototípus volt, mint amelyikkel az F401-est is tesztelték.
Még a Super Tomcat feliratot is megtartották.
Ott van a gép kiállítva az Intrepid anyahajón New York-ban.
Hajtóművek nélkül…
Az eredeti F-14B digitális FbW kontrollal lett volna az igazi Tomcat.
Hát, a gép megítélése az biztos nem.Szomorú, hogy egy ilyen kiherélés miatt lett felemás a gép - és a dizájn!! - megítélése. Tervezőként szétidegelt volna, hogy így ítélik meg a munkát.
Pl. amikor összevetjük a Sassal, olyan, mintha két futó versenye előtt az egyiknek rávágnának a bokájára egy vascsővel.
Hasonló sztori picit minket is érint. Azért kíváncsi lennék milyen lenne a Gripen, ha végül megkapja az EJ200-at.
Persze, nem is a hálivúdi megítélésre gondoltamHát, a gép megítélése az biztos nem.
A többség által - már elnézést - csontig fel van szopva a gép...
Ahhoz képest, hogy közeli gyakorló légiharcban a könnyített A-4 is képes volt túl gyakran seggberúgni.
Egy akkori áron 20 millás - mai áron cirka 100... - ez azért hát izé...