F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 714
76 746
113
Az USAF kivonta az F-15C-ket Európából

Az Amerikai Légierő (USAF) kivonta Európából Boeing F-15C Eagle típusú repülőgépeit, az utolsó gép 2022 április 27-én indult el a Királyi Légierő (RAF) Lakenheath-i repülőteréről.

A RAF Lakenheathi bázisán megemlékeztek a légifölény vadászgép közel 30 éves szolgálatáról az Egyesült Királyságban: "Ma búcsút veszünk F-15C flottánktól. Az Eagle 1994-es ideérkezése óta különleges helyet foglal el a helyi közösségben élő emberek szívében. A Sasok új fejezetet kezdenek az életükben, amikor hazatérnek az Egyesült Államokba, hogy a Légi Nemzeti Gárdában folytassák a repülést".
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 664
9 265
113
Értelmezni sem tudom ezt kijelentést ennek fényében...

És ez nem most. Fél évtizede 2000 körüli a hiány.
Oszt azon aggódnak, hogy nem lesz gép...?

Döntsék már el bakker...

USA lakossága egyre nagyobb és nincs elég pilóta. Nincs kedvük a fiataloknak repülni? Vagy az egészségi állapotuk? A katonai rend kényelmetlen?
 
M

molnibalage

Guest
Boeing says that the F-15EX would have 70% parts commonality with existing U.S. F-15s

  • Úgy, hogy a sárkány azóta már, mert meg lett erősítve?
  • A teljesen más hajtóművel és annak más törzshátsórészével?
  • Az eltérő radarral?
  • Az eltérő EW rendszerrel?
  • Az eltérő kabinnal?
Milyen számmágiával hozhatták ezt ki?

Boeing manufactures the F-15EX at Lambert Field in St. Louis, MO. 6 General Electric’s F110- GE-229 engine powers this variant, as well as other F-15 variants and some F-16s


Ez nem -129 akar lenni?


Buying F-15EXs, according to the Air Force, is an economical way of reaching the service’s goals for fighter fleet size and average age.


Ezt F-35A vásárlásával is meg lehet tenni. Ha meg nagyon szemét akarnék lenni, akkor F-16 gépek kikonzerválása és korszerűsítése is olcsóbb lenne.
Százszámra állnak leállított F-16 ADF gépek szinte 0 órásan...


Operating F-15EXs could cost less over time than operating fifth-generation fighters like the F-35 and F-22. While the per-hour cost of F-15s is fairly well established, there is less real-world experience with the F-35 fleet

Ezt hogyan hozták ki, amikor az F-15E gépek üzemeltetési költsége 2012-ben is 40k USD felett volt, az F-35A meg most van 30k USD alatt...?

Ezzel a vacakkal engem aztán nem győztek meg. Az F-15EX még akkor sem lenne reális beszerzés, ha 60 misibe kerülne a gép és nem 100M +-ba...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 372
11 337
113
Boeing says that the F-15EX would have 70% parts commonality with existing U.S. F-15s

  • Úgy, hogy a sárkány azóta már, mert meg lett erősítve?
  • A teljesen más hajtóművel és annak más törzshátsórészével?
  • Az eltérő radarral?
  • Az eltérő EW rendszerrel?
  • Az eltérő kabinnal?
Milyen számmágiával hozhatták ezt ki?

Boeing manufactures the F-15EX at Lambert Field in St. Louis, MO. 6 General Electric’s F110- GE-229 engine powers this variant, as well as other F-15 variants and some F-16s

Ez nem -129 akar lenni?


Buying F-15EXs, according to the Air Force, is an economical way of reaching the service’s goals for fighter fleet size and average age.

Ezt F-35A vásárlásával is meg lehet tenni. Ha meg nagyon szemét akarnék lenni, akkor F-16 gépek kikonzerválása és korszerűsítése is olcsóbb lenne.
Százszámra állnak leállított F-16 ADF gépek szinte 0 órásan...


Operating F-15EXs could cost less over time than operating fifth-generation fighters like the F-35 and F-22. While the per-hour cost of F-15s is fairly well established, there is less real-world experience with the F-35 fleet

Ezt hogyan hozták ki, amikor az F-15E gépek üzemeltetési költsége 2012-ben is 40k USD felett volt, az F-35A meg most van 30k USD alatt...?

Ezzel a vacakkal engem aztán nem győztek meg. Az F-15EX még akkor sem lenne reális beszerzés, ha 60 misibe kerülne a gép és nem 100M +-ba...


Biztos egyesével számolták az összes kötőelemet.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 434
63 771
113
Boeing says that the F-15EX would have 70% parts commonality with existing U.S. F-15s

  • Úgy, hogy a sárkány azóta már, mert meg lett erősítve?
  • A teljesen más hajtóművel és annak más törzshátsórészével?
  • Az eltérő radarral?
  • Az eltérő EW rendszerrel?
  • Az eltérő kabinnal?
Milyen számmágiával hozhatták ezt ki?

Boeing manufactures the F-15EX at Lambert Field in St. Louis, MO. 6 General Electric’s F110- GE-229 engine powers this variant, as well as other F-15 variants and some F-16s


Ez nem -129 akar lenni?


Buying F-15EXs, according to the Air Force, is an economical way of reaching the service’s goals for fighter fleet size and average age.


Ezt F-35A vásárlásával is meg lehet tenni. Ha meg nagyon szemét akarnék lenni, akkor F-16 gépek kikonzerválása és korszerűsítése is olcsóbb lenne.
Százszámra állnak leállított F-16 ADF gépek szinte 0 órásan...


Operating F-15EXs could cost less over time than operating fifth-generation fighters like the F-35 and F-22. While the per-hour cost of F-15s is fairly well established, there is less real-world experience with the F-35 fleet

Ezt hogyan hozták ki, amikor az F-15E gépek üzemeltetési költsége 2012-ben is 40k USD felett volt, az F-35A meg most van 30k USD alatt...?

Ezzel a vacakkal engem aztán nem győztek meg. Az F-15EX még akkor sem lenne reális beszerzés, ha 60 misibe kerülne a gép és nem 100M +-ba...
Ez a jelentés is rendelésre készült.
Ma már minden riportot a riportok irányítanak.
A gombhoz varrják a kabátot.

Ha megnézzük, hogy mihez is ajánlják az F-15EX-et (ANG 4.5 gen fegyverhordozó, költséghatékony platform) akkor ha az 5000 fontos bombát, meg a még nem is létező hiperszonikus rakétát nem számoljuk, egy F-16V upgrade bőven elég lenne.
De szerintem ami pénzt az EX programra el kívánnak tapsolni, abba még valami F-16V-XL hibrid is beleférne.
Sivatagban letárolt F-16ADF fődarabok felhasználásával, V-upgrade-el, mindennel együtt.
A Nemzeti Gárdának az F-35A mellé pont jól jönne egy ilyen. És akkor a Hi-Low mix az nem a két és egyhajtóműves típus lenne, hanem egy stealth és egy fegyverhordozó strike egyhajtóműves kombináció.
 
M

molnibalage

Guest
Ez a jelentés is rendelésre készült.
Ma már minden riportot a riportok irányítanak.
A gombhoz varrják a kabátot.

Ha megnézzük, hogy mihez is ajánlják az F-15EX-et (ANG 4.5 gen fegyverhordozó, költséghatékony platform) akkor ha az 5000 fontos bombát, meg a még nem is létező hiperszonikus rakétát nem számoljuk, egy F-16V upgrade bőven elég lenne.
De szerintem ami pénzt az EX programra el kívánnak tapsolni, abba még valami F-16V-XL hibrid is beleférne.
Sivatagban letárolt F-16ADF fődarabok felhasználásával, V-upgrade-el, mindennel együtt.
A Nemzeti Gárdának az F-35A mellé pont jól jönne egy ilyen. És akkor a Hi-Low mix az nem a két és egyhajtóműves típus lenne, hanem egy stealth és egy fegyverhordozó strike egyhajtóműves kombináció.
Egy CFT-s, 3 pótosos F-16 is a "világból kirepülne".
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and bel

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 714
76 746
113
ROKAF F-15K Slam Eagle Elephant Walk

30 F-15K Slam Eagle strike fighters assigned to the Republic of Korea Air Force 11th Fighter Wing carried out an "Elephant Walk" on 24 May 2022 after detecting signs of imminent North Korean missile test. Elehant walk demonstrates an Air Force's ability to rapidly arm and launch strike packages during time-sensitive situations. Last march, ROKAF conducted a similar elephant walk with F-35A Freedom Knight stealth fighters.


(Csak én látok több mint 30 gépet vagy ti is?)
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
ROKAF F-15K Slam Eagle Elephant Walk

30 F-15K Slam Eagle strike fighters assigned to the Republic of Korea Air Force 11th Fighter Wing carried out an "Elephant Walk" on 24 May 2022 after detecting signs of imminent North Korean missile test. Elehant walk demonstrates an Air Force's ability to rapidly arm and launch strike packages during time-sensitive situations. Last march, ROKAF conducted a similar elephant walk with F-35A Freedom Knight stealth fighters.


(Csak én látok több mint 30 gépet vagy ti is?)
És hogy a kurva életbe mindegyiken van TGP ! :mad:


:mad:
 

Juvi

Well-Known Member
2022. március 28.
167
1 890
93
Egy CFT-s, 3 pótosos F-16 is a "világból kirepülne".
USA nem tud meglenni F-15-ötös kategóriáju gép nélkül. Az F-16/35 nem tudja kiváltani! Az, hogy az F-35-ös bizonyos területen jobb mint a jelenlegi F-15-ösök, pont azt igazolja, hogy az F-15-öst tovább kell fejleszteni, mivel az F-22-es borzasztóan drága. Még az USA sem tudja finanszírozni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 434
63 771
113
USA nem tud meglenni F-15-ötös kategóriáju gép nélkül. Az F-16/35 nem tudja kiváltani! Az, hogy az F-35-ös bizonyos területen jobb mint a jelenlegi F-15-ösök, pont azt igazolja, hogy az F-15-öst tovább kell fejleszteni, mivel az F-22-es borzasztóan drága. Még az USA sem tudja finanszírozni.
Az F-22-es nem drága, hanem problémás. Alacsony a hadrafoghatósága és kevés van belőle.
De erre nem az a megoldás, hogy egy generációval régebbi rendszer részlegesen feltupírozott változatát finanszírozzák helyette.
Az F-15EX eleve nem az F-22-es helyett, hanem a Boeing F-15QA gyártósorának megmentése miatt került képbe, mind a mai napig nem tisztázott feladatkörrel megindokolva.
Amúgy beszédes az is, hogy az USAF F-15E flottáját sem az EX fogja váltani.
Az F-22-es helyett az NGAD lesz.

Az F-15EX az ANG F-15C/D gépei helyett lesz, ami azért különös, mert ezek helyett korábban - USAF mintára - az F-35A volt kiválasztva.
Merthogy az USAF F-15C/D gépeinek váltótípusa az F-35A.
 

Juvi

Well-Known Member
2022. március 28.
167
1 890
93
Az F-22-es nem drága, hanem problémás. Alacsony a hadrafoghatósága és kevés van belőle.
De erre nem az a megoldás, hogy egy generációval régebbi rendszer részlegesen feltupírozott változatát finanszírozzák helyette.
Az F-15EX eleve nem az F-22-es helyett, hanem a Boeing F-15QA gyártósorának megmentése miatt került képbe, mind a mai napig nem tisztázott feladatkörrel megindokolva.
Amúgy beszédes az is, hogy az USAF F-15E flottáját sem az EX fogja váltani.
Az F-22-es helyett az NGAD lesz.

Az F-15EX az ANG F-15C/D gépei helyett lesz, ami azért különös, mert ezek helyett korábban - USAF mintára - az F-35A volt kiválasztva.
Merthogy az USAF F-15C/D gépeinek váltótípusa az F-35A.
Ha egy repülőgép problémás, mert alacsony a hadrafoghatósága és kevés van belőle, továbbá a meglévő állományból vagy 20 db nem combat ready, ellenben egy gépnek $350 M a bekerülési költsége és az egy óra repülésre vetített költsége kb $68k az bizony sok. Persze tudom a B2-es még többe kerül. Azt nem írtam, hogy az F-15EX az F-22-es helyett van, csak az, hogy az F16/35 kombó nem tudja kiváltani az F-15 ös kategóriát! Az F-15-ös alapjában véve egy air superiority fighter, az F16/35 meg nem az...
 
  • Tetszik
Reactions: Yoda
M

molnibalage

Guest
USA nem tud meglenni F-15-ötös kategóriáju gép nélkül. Az F-16/35 nem tudja kiváltani! Az, hogy az F-35-ös bizonyos területen jobb mint a jelenlegi F-15-ösök, pont azt igazolja, hogy az F-15-öst tovább kell fejleszteni, mivel az F-22-es borzasztóan drága. Még az USA sem tudja finanszírozni.
Hogyne tudna? Egy szárnypótosos F-35A elég hosszú lábú és minőségileg az F-15EX felett van.
Az F-15EX semmilyen továbbfejlesztéssel nem lesz stealth.
Egyetlen dolog van, amire képes, amit az F-35A nem tud. CL helyen 5000 lb bomba, igen speciális célok ellen.
Ami akkor vehethő be, amikor a légvédelem már nem létező.

Ha egy repülőgép problémás, mert alacsony a hadrafoghatósága és kevés van belőle, továbbá a meglévő állományból vagy 20 db nem combat ready, ellenben egy gépnek $350 M a bekerülési költsége és az egy óra repülésre vetített költsége kb $68k az bizony sok. Persze tudom a B2-es még többe kerül. Azt nem írtam, hogy az F-15EX az F-22-es helyett van, csak az, hogy az F16/35 kombó nem tudja kiváltani az F-15 ös kategóriát! Az F-15-ös alapjában véve egy air superiority fighter, az F16/35 meg nem az...

30+ pilóta véleménye alapján...
main-qimg-d593730fd6405af126bd1d8a5b6bdd98
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and bel

Juvi

Well-Known Member
2022. március 28.
167
1 890
93
Hogyne tudna? Egy szárnypótosos F-35A elég hosszú lábú és minőségileg az F-15EX felett van.
Az F-15EX semmilyen továbbfejlesztéssel nem lesz stealth.
Egyetlen dolog van, amire képes, amit az F-35A nem tud. CL helyen 5000 lb bomba, igen speciális célok ellen.
Ami akkor vehethő be, amikor a légvédelem már nem létező.



30+ pilóta véleménye alapján...
main-qimg-d593730fd6405af126bd1d8a5b6bdd98
Látom ez a pótos F16/35 nagyon kedvelt téma nálad. Az F35 soha nem lesz Air superiority Fighter nem annak készült. Az USA nem tud ezen kategória nélkül meglenni, az F22-est meg nem tudják finanszírozni. Lassan 20 éves technika amit már tovább kellene fejleszteni. Ezt már az amerikaiak is belátták, hogy csak stealth (5 gen) gépekből nem tudják fenntartani a légierőjüket. Miért kellene csak steath ? Nagyon sok olyan feladat van ahova a 4.5 gen is bőven elég. Az ilyen móricka anonim 31 pilótás, ja nem 30+ :), vagy inkább több mint negyed-száz :)) nevetséges valamivel ne nevettess.
 
  • Tetszik
Reactions: Yoda
M

molnibalage

Guest
Látom ez a pótos F16/35 nagyon kedvelt téma nálad. Az F35 soha nem lesz Air superiority Fighter nem annak készült. Az USA nem tud ezen kategória nélkül meglenni, az F22-est meg nem tudják finanszírozni. Lassan 20 éves technika amit már tovább kellene fejleszteni. Ezt már az amerikaiak is belátták, hogy csak stealth (5 gen) gépekből nem tudják fenntartani a légierőjüket. Miért kellene csak steath ? Nagyon sok olyan feladat van ahova a 4.5 gen is bőven elég. Az ilyen móricka anonim 31 pilótás, ja nem 30+ :), vagy inkább több mint negyed-száz :)) nevetséges valamivel ne nevettess.
Kivágnád magad a write only módból...? Az F-15C váltótípusa az USAF-nál az F-35A....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and bel

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 434
63 771
113
Látom ez a pótos F16/35 nagyon kedvelt téma nálad. Az F35 soha nem lesz Air superiority Fighter nem annak készült. Az USA nem tud ezen kategória nélkül meglenni, az F22-est meg nem tudják finanszírozni. Lassan 20 éves technika amit már tovább kellene fejleszteni. Ezt már az amerikaiak is belátták, hogy csak stealth (5 gen) gépekből nem tudják fenntartani a légierőjüket. Miért kellene csak steath ? Nagyon sok olyan feladat van ahova a 4.5 gen is bőven elég. Az ilyen móricka anonim 31 pilótás, ja nem 30+ :), vagy inkább több mint negyed-száz :)) nevetséges valamivel ne nevettess.
Az F-22-es bő harminc éves technika. Ami 1997-ben repült, mint prototípus, az a kilencvenes évek legelejének technlológiai színvonala és ez is rányomta a bélyegét a gép üzemeltetésére.
A hardverrel szembeni elvárás minden korábbinál magasabb volt, ennek ára a gép üzemeltetésén köszönt vissza, lásd a hajtóművek alacsony élettartama, a körülményes karbantartás, példának okáért megmelíthetjük a stealth borítást. De már a gép gyárthatósága is sokkal összetettebb volt, hiszen a szálerősítésű kompozitok gyártási ideje és minőségi szórása sokkal nagyobb.
Ami a szoftvert illeti, tipikus kilencvenes-, illetve kétezres évek eleji kortünet.
Míg a korábbi ("analóg") architektúrák sokkal konzisztensebbek voltak, a jelenlegiek meg sokkal jobban harmonzálhatóak (köszönhetően a hálózat alapú megközelítésnek), a Raptor valahogy egy izolált rendszer maradt.

Az általad vázolt problámára a megoldásnak az NGAD ígérezik, amit a légifölény kivivására és megtartására fognak optimalizálni.
De az, hogy Lakenheath-ben az F-15C-ket az F-35A váltja, az sokkal inkább azzal függ össze, hogy az F-15E gépekkel ez utóbbi a stealth és a hálózat alapú hadviselés okán sokkal jobban együtt tud működni.
De ennek oka, hogy az átfegyverzéssel megváltozik a helyi wing feladatköre is. A korábbi "söprögető" F-15C vadászok helyét a stealth módban, hálózatba integráltan operáló F-35A gépek veszik át, megtisztítva a terepet az F-15E gépek előtt.

Ami az NGAD-ot illeti, itt lényegében kétféle géppel tervezik leváltani a Raptor-t. Persze még sokinden változhat, de lesz egy hazai légvédelmi és egy nagyobb hatótávolságú, úgymond a "dél-kínai tengeri hadszintérre optimalizált" verzió. Szerintem amúgy nem lesz, mert kétféle gépre nem lesz pénz.
De fogalmazhatunk plasztikusabban úgy is, hogy az USAF belátta, anno az YF-22-essel melléfogott, az idő az YF-23-as koncepcióját igazolta.
Az NGAD, ha kialakítását tekintve nem is, de jellegében a Northrop-féle ATF koncepciót fogja várhatóan megidézni.

Egy nagyobb méretű és gyorsabb stealth technika, amolyan stealth MiG-31-es amerikai módra, Vagy XXI. századi stealth F-108 Rapier.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Az F-22-es bő harminc éves technika. Ami 1997-ben repült, mint prototípus, az a kilencvenes évek legelejének technlológiai színvonala és ez is rányomta a bélyegét a gép üzemeltetésére.
A hardverrel szembeni elvárás minden korábbinál magasabb volt, ennek ára a gép üzemeltetésén köszönt vissza, lásd a hajtóművek alacsony élettartama, a körülményes karbantartás, példának okáért megmelíthetjük a stealth borítást. De már a gép gyárthatósága is sokkal összetettebb volt, hiszen a szálerősítésű kompozitok gyártási ideje és minőségi szórása sokkal nagyobb.
Ami a szoftvert illeti, tipikus kilencvenes-, illetve kétezres évek eleji kortünet.
Míg a korábbi ("analóg") architektúrák sokkal konzisztensebbek voltak, a jelenlegiek meg sokkal jobban harmonzálhatóak (köszönhetően a hálózat alapú megközelítésnek), a Raptor valahogy egy izolált rendszer maradt.

Az általad vázolt problámára a megoldásnak az NGAD ígérezik, amit a légifölény kivivására és megtartására fognak optimalizálni.
De az, hogy Lakenheath-ben az F-15C-ket az F-35A váltja, az sokkal inkább azzal függ össze, hogy az F-15E gépekkel ez utóbbi a stealth és a hálózat alapú hadviselés okán sokkal jobban együtt tud működni.
De ennek oka, hogy az átfegyverzéssel megváltozik a helyi wing feladatköre is. A korábbi "söprögető" F-15C vadászok helyét a stealth módban, hálózatba integráltan operáló F-35A gépek veszik át, megtisztítva a terepet az F-15E gépek előtt.

Ami az NGAD-ot illeti, itt lényegében kétféle géppel tervezik leváltani a Raptor-t. Persze még sokinden változhat, de lesz egy hazai légvédelmi és egy nagyobb hatótávolságú, úgymond a "dél-kínai tengeri hadszintérre optimalizált" verzió. Szerintem amúgy nem lesz, mert kétféle gépre nem lesz pénz.
De fogalmazhatunk plasztikusabban úgy is, hogy az USAF belátta, anno az YF-22-essel melléfogott, az idő az YF-23-as koncepcióját igazolta.
Az NGAD, ha kialakítását tekintve nem is, de jellegében a Northrop-féle ATF koncepciót fogja várhatóan megidézni.

Egy nagyobb méretű és gyorsabb stealth technika, amolyan stealth MiG-31-es amerikai módra, Vagy XXI. századi stealth F-108 Rapier.
Szerintem titokban már hadrendben áll egy komolyabb mennyiség belőle.
 
M

molnibalage

Guest
Látom ez a pótos F16/35 nagyon kedvelt téma nálad.
Ennek a kijelentésnek ebben a formában nincs is jelentéstartalma.
Az F35 soha nem lesz Air superiority Fighter nem annak készült. Az USA nem tud ezen kategória nélkül meglenni, az F22-est meg nem tudják finanszírozni.
Ebből egyik sem igaz. Amúgy az F-35A multirole, pont aminek anno az F-15A is készült. Csak végül nem használták.
Lassan 20 éves technika amit már tovább kellene fejleszteni. Ezt már az amerikaiak is belátták, hogy csak stealth (5 gen) gépekből nem tudják fenntartani a légierőjüket.
Az alapjai idősebbek, de pusztán harcértéket nézve a gép ma is erőlködés nélkül pofánver minden nem stealth gépet.
Nem a harcértéke miatt intenek neki búcsút.
Miért kellene csak steath ?
Mondd, neked nyitva van a szemed esetleg, hogy Ukrajnában mi zajlik? 30+ éves Sz-300PSz és PT-k ellen fűnyíróznak a gépek.
Ahol area denial légvédelem van, ott a mozgás nem sealth gépekkel elég "vicces"...
Nagyon sok olyan feladat van ahova a 4.5 gen is bőven elég.
Uncsi duma. A realitás mást mutat, ha nem COIN bohóckodásról van szó, ahova mega szuperszonikus vadászgép eleve overkill.
Az ilyen móricka anonim 31 pilótás, ja nem 30+ :), vagy inkább több mint negyed-száz :)) nevetséges valamivel ne nevettess.
Kisifacskám, egyetlen érved sem volt, szenmélyeskedés igen, de biztos jobban tudod, mint a pilóták, hogy ők BVR légiharcba ők inkább F-35A-val és nem F-15C Golden Eaglevel mennek. N+1-szer ki lett fejtve a miért. Ha te túl hülye és ostoba vagy, hogy felfogd, az nem az én problémám.

A realitás az, hogy az USAF F-15C-s alakulatot meg F-35A-ra fegyverez át.
Innetől fogva a te dolgod, hogy milyen hülyeségekben hiszen, de annak, hogy eggyel több ember fossa ide téveszméit, azért kár volt beregelned.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and bel

Juvi

Well-Known Member
2022. március 28.
167
1 890
93
Az F-22-es bő harminc éves technika. Ami 1997-ben repült, mint prototípus, az a kilencvenes évek legelejének technlológiai színvonala és ez is rányomta a bélyegét a gép üzemeltetésére.
A hardverrel szembeni elvárás minden korábbinál magasabb volt, ennek ára a gép üzemeltetésén köszönt vissza, lásd a hajtóművek alacsony élettartama, a körülményes karbantartás, példának okáért megmelíthetjük a stealth borítást. De már a gép gyárthatósága is sokkal összetettebb volt, hiszen a szálerősítésű kompozitok gyártási ideje és minőségi szórása sokkal nagyobb.
Ami a szoftvert illeti, tipikus kilencvenes-, illetve kétezres évek eleji kortünet.
Míg a korábbi ("analóg") architektúrák sokkal konzisztensebbek voltak, a jelenlegiek meg sokkal jobban harmonzálhatóak (köszönhetően a hálózat alapú megközelítésnek), a Raptor valahogy egy izolált rendszer maradt.

Az általad vázolt problámára a megoldásnak az NGAD ígérezik, amit a légifölény kivivására és megtartására fognak optimalizálni.
De az, hogy Lakenheath-ben az F-15C-ket az F-35A váltja, az sokkal inkább azzal függ össze, hogy az F-15E gépekkel ez utóbbi a stealth és a hálózat alapú hadviselés okán sokkal jobban együtt tud működni.
De ennek oka, hogy az átfegyverzéssel megváltozik a helyi wing feladatköre is. A korábbi "söprögető" F-15C vadászok helyét a stealth módban, hálózatba integráltan operáló F-35A gépek veszik át, megtisztítva a terepet az F-15E gépek előtt.

Ami az NGAD-ot illeti, itt lényegében kétféle géppel tervezik leváltani a Raptor-t. Persze még sokinden változhat, de lesz egy hazai légvédelmi és egy nagyobb hatótávolságú, úgymond a "dél-kínai tengeri hadszintérre optimalizált" verzió. Szerintem amúgy nem lesz, mert kétféle gépre nem lesz pénz.
De fogalmazhatunk plasztikusabban úgy is, hogy az USAF belátta, anno az YF-22-essel melléfogott, az idő az YF-23-as koncepcióját igazolta.
Az NGAD, ha kialakítását tekintve nem is, de jellegében a Northrop-féle ATF koncepciót fogja várhatóan megidézni.

Egy nagyobb méretű és gyorsabb stealth technika, amolyan stealth MiG-31-es amerikai módra, Vagy XXI. századi stealth F-108 Rapier.
Azzal egyetértek, hogy az alap problémára az NGAD megvalósulása hozhatna megoldást, de addig is kell egy up to date légifölény gép ami egyszerűbben, ezért olcsóbban üzemeltethető mint az F-22/F-15C és új gyártású. Nekem egyébként úgy látszik, hogy az öreg F-15C-ket azért váltják F-35 ötösökkel, mert jelenleg nincs más ésszerű alternatíva. Az F-35-ös amellett, hogy bizonyos tekintetben előrelépés, új és sok áll rendelkezésre és a szövetségeseknél is hadrendben áll, ezért egyszerűbb az együttműködés. Szerintem az F-35-ötös program eddig bevallott $1700 milliárdos költsége eltörpülne az NGAD tervezett költségei mellett, mivel az már 6. generációs lenne, ezért exportálni nem fogják, egy jó darabig biztosan nem. Ilyenre max Kínának lenne pénze. Mondjuk az érdekelne, hogyan fordulhat elő, hogy Kína a J-20-as teljes fejlesztését több nagyságrenddel kevesebből kihozta mint az USA az F-35-ösét. Főleg, hogy volt már egy F-22-es.
 
  • Tetszik
Reactions: Yoda