A Boeing gyári tesztpilótáinak összeállt egy kis műsora a CFT nélküli új F-15-ösre, amit egy, az F-15EX-el nagyon sokban megegyező kölcsön-F-15QA-val adnak elő. Látszik, hogy az FbW és az erősebb hajtóművek most sokkal többet engednek, meg, habár a videók vágása nagyon "teaser trailer" klipszerűre sikeredett:
A Boeing gyári tesztpilótáinak összeállt egy kis műsora a CFT nélküli új F-15-ösre, amit egy, az F-15EX-el nagyon sokban megegyező kölcsön-F-15QA-val adnak elő. Látszik, hogy az FbW és az erősebb hajtóművek most sokkal többet engednek, meg, habár a videók vágása nagyon "teaser trailer" klipszerűre sikeredett:
Ez a visszaszámlálásra botkormányt rángatunk egy az egyben az új Top Gun filmre rímel. A vadászpilóta legvadabb kunsztja, hogy erősen tudja megrántani a botkormányt...
Látszik, hogy hiába van FbW, ez még mindig a jó öreg statikailag stabil gép. A vezérsíknak végig koppig húzva kell lennie, hogy a gép meginduljon, Ha instabil lenne, mint egy F-16-os, F-22-es, F-35-ös, vagy Szu-27-es, Szu-35-ös, akkor a vezérsík csak egy pillanatra térne ki, a többit az instabil hajlam végezni, utána a vezérsík csak impulzusszerűen dolgozna, de végig megmaradna a teljes pozitív kitérítési tartomány, akkor is, ha a bot a fülkében húzva van. A kobra manővere meg olyan, mint a Hornet/Super Hornet gépeké, beleemelkedik, nem az igazi.
A Kobra, amit az F-14/Draken/Szuhoj csinált, az csak a sebességet koptatja el, de belemelkedés nélkül és még csak át sem kell direkt nyomni, a gép átesik magától.
Nem épp szakszerű összevetés, de érdemes megnézni a lekönnyített F-15QA start utáni emelkedését és összehasonlítani a hasonló fizikai méretű, 3 tonnával nehezebb szerkezetű Szu-35-össel, vagy a kisebb F-16E-vel, amin viszont CFT is volt (persze lehet, hogy üres)
Should the new model be selected for an expected 54-aircraft requirement, Logsdon says the Royal Saudi Air Force would also look to update its current F-15SA fleet to the same standard. This would include integrating a new radar and updated electronic warfare equipment.
An F-15EX can reach nearly Mach 3 in controlled flight in a “clean” configuration, a Boeing program manager revealed at Singapore Airshow.
aviationweek.com
Az "alu" F-15-ös a nagy buborék kabintetejével Mach 2.9-re is képes, míg a rozsdamentes acél MiG-25-ös, a sebességoptimalizált sárkányával csak Mach 2.8-at tudott. Főleg, hogy ez a tévhit ragadt be Nyugaton. Furcsa, hogy ilyen "műmájer" nagyotmondásokkal próbálja a Boeing kábítani a tisztelt nagyérdeműt, pláne, hogy a prognosztizált csúcssebesség csak egy teoretikus konfigurációban lenne elvileg lehetséges, míg a MiG-25-ös felfegyverezve tudta tényszerűen a Mach 2.8-at... vagy mégtöbbet...
An F-15EX can reach nearly Mach 3 in controlled flight in a “clean” configuration, a Boeing program manager revealed at Singapore Airshow.
aviationweek.com
Az "alu" F-15-ös a nagy buborék kabintetejével Mach 2.9-re is képes, míg a rozsdamentes acél MiG-25-ös, a sebességoptimalizált sárkányával csak Mach 2.8-at tudott. Főleg, hogy ez a tévhit ragadt be Nyugaton. Furcsa, hogy ilyen "műmájer" nagyotmondásokkal próbálja a Boeing kábítani a tisztelt nagyérdeműt, pláne, hogy a prognosztizált csúcssebesség csak egy teoretikus konfigurációban lenne elvileg lehetséges, míg a MiG-25-ös felfegyverezve tudta tényszerűen a Mach 2.8-at... vagy mégtöbbet...
An F-15EX can reach nearly Mach 3 in controlled flight in a “clean” configuration, a Boeing program manager revealed at Singapore Airshow.
aviationweek.com
Az "alu" F-15-ös a nagy buborék kabintetejével Mach 2.9-re is képes, míg a rozsdamentes acél MiG-25-ös, a sebességoptimalizált sárkányával csak Mach 2.8-at tudott. Főleg, hogy ez a tévhit ragadt be Nyugaton. Furcsa, hogy ilyen "műmájer" nagyotmondásokkal próbálja a Boeing kábítani a tisztelt nagyérdeműt, pláne, hogy a prognosztizált csúcssebesség csak egy teoretikus konfigurációban lenne elvileg lehetséges, míg a MiG-25-ös felfegyverezve tudta tényszerűen a Mach 2.8-at... vagy mégtöbbet...