F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

A Boeing gyári tesztpilótáinak összeállt egy kis műsora a CFT nélküli új F-15-ösre, amit egy, az F-15EX-el nagyon sokban megegyező kölcsön-F-15QA-val adnak elő. Látszik, hogy az FbW és az erősebb hajtóművek most sokkal többet engednek, meg, habár a videók vágása nagyon "teaser trailer" klipszerűre sikeredett:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Boeing gyári tesztpilótáinak összeállt egy kis műsora a CFT nélküli új F-15-ösre, amit egy, az F-15EX-el nagyon sokban megegyező kölcsön-F-15QA-val adnak elő. Látszik, hogy az FbW és az erősebb hajtóművek most sokkal többet engednek, meg, habár a videók vágása nagyon "teaser trailer" klipszerűre sikeredett:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez a visszaszámlálásra botkormányt rángatunk egy az egyben az új Top Gun filmre rímel. A vadászpilóta legvadabb kunsztja, hogy erősen tudja megrántani a botkormányt...
 
Látszik, hogy hiába van FbW, ez még mindig a jó öreg statikailag stabil gép. A vezérsíknak végig koppig húzva kell lennie, hogy a gép meginduljon, Ha instabil lenne, mint egy F-16-os, F-22-es, F-35-ös, vagy Szu-27-es, Szu-35-ös, akkor a vezérsík csak egy pillanatra térne ki, a többit az instabil hajlam végezni, utána a vezérsík csak impulzusszerűen dolgozna, de végig megmaradna a teljes pozitív kitérítési tartomány, akkor is, ha a bot a fülkében húzva van. A kobra manővere meg olyan, mint a Hornet/Super Hornet gépeké, beleemelkedik, nem az igazi.
A Kobra, amit az F-14/Draken/Szuhoj csinált, az csak a sebességet koptatja el, de belemelkedés nélkül és még csak át sem kell direkt nyomni, a gép átesik magától.
 
Nem épp szakszerű összevetés, de érdemes megnézni a lekönnyített F-15QA start utáni emelkedését és összehasonlítani a hasonló fizikai méretű, 3 tonnával nehezebb szerkezetű Szu-35-össel, vagy a kisebb F-16E-vel, amin viszont CFT is volt (persze lehet, hogy üres)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://youtu.be/NVPVStxMAIY?si=ltsN0Yl6Y6myy4Bl

https://youtu.be/IYp4oVedyiY?si=x_MdEd0aznvT2zzA
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
409609731_801860711982279_1963953741913160167_n.jpg
 
Úgy látszik, nagyon el kell adni ezt a gépet:


Az "alu" F-15-ös a nagy buborék kabintetejével Mach 2.9-re is képes, míg a rozsdamentes acél MiG-25-ös, a sebességoptimalizált sárkányával csak Mach 2.8-at tudott. Főleg, hogy ez a tévhit ragadt be Nyugaton. Furcsa, hogy ilyen "műmájer" nagyotmondásokkal próbálja a Boeing kábítani a tisztelt nagyérdeműt, pláne, hogy a prognosztizált csúcssebesség csak egy teoretikus konfigurációban lenne elvileg lehetséges, míg a MiG-25-ös felfegyverezve tudta tényszerűen a Mach 2.8-at... vagy mégtöbbet...
 
Úgy látszik, nagyon el kell adni ezt a gépet:


Az "alu" F-15-ös a nagy buborék kabintetejével Mach 2.9-re is képes, míg a rozsdamentes acél MiG-25-ös, a sebességoptimalizált sárkányával csak Mach 2.8-at tudott. Főleg, hogy ez a tévhit ragadt be Nyugaton. Furcsa, hogy ilyen "műmájer" nagyotmondásokkal próbálja a Boeing kábítani a tisztelt nagyérdeműt, pláne, hogy a prognosztizált csúcssebesség csak egy teoretikus konfigurációban lenne elvileg lehetséges, míg a MiG-25-ös felfegyverezve tudta tényszerűen a Mach 2.8-at... vagy mégtöbbet...
S még azon csodálkoztunk, hogy Sztálin mellől kiretusáltak mindenkit...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Úgy látszik, nagyon el kell adni ezt a gépet:


Az "alu" F-15-ös a nagy buborék kabintetejével Mach 2.9-re is képes, míg a rozsdamentes acél MiG-25-ös, a sebességoptimalizált sárkányával csak Mach 2.8-at tudott. Főleg, hogy ez a tévhit ragadt be Nyugaton. Furcsa, hogy ilyen "műmájer" nagyotmondásokkal próbálja a Boeing kábítani a tisztelt nagyérdeműt, pláne, hogy a prognosztizált csúcssebesség csak egy teoretikus konfigurációban lenne elvileg lehetséges, míg a MiG-25-ös felfegyverezve tudta tényszerűen a Mach 2.8-at... vagy mégtöbbet...
Meg is jött a cáfolat, úgy fest, valamelyik műszakilag alulképzett, de annál lelkesebb céges marketingosztályos emberke mondott csak túl nagyot:


Viszont így a Boeing csinált magából hülyét, mint aki úgy tűnik, kétségbeesve futkos a vevők után. A B737 Max meg esik szét...