F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 673
113
A Boeing gyári tesztpilótáinak összeállt egy kis műsora a CFT nélküli új F-15-ösre, amit egy, az F-15EX-el nagyon sokban megegyező kölcsön-F-15QA-val adnak elő. Látszik, hogy az FbW és az erősebb hajtóművek most sokkal többet engednek, meg, habár a videók vágása nagyon "teaser trailer" klipszerűre sikeredett:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 100
50 398
113
A Boeing gyári tesztpilótáinak összeállt egy kis műsora a CFT nélküli új F-15-ösre, amit egy, az F-15EX-el nagyon sokban megegyező kölcsön-F-15QA-val adnak elő. Látszik, hogy az FbW és az erősebb hajtóművek most sokkal többet engednek, meg, habár a videók vágása nagyon "teaser trailer" klipszerűre sikeredett:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez a visszaszámlálásra botkormányt rángatunk egy az egyben az új Top Gun filmre rímel. A vadászpilóta legvadabb kunsztja, hogy erősen tudja megrántani a botkormányt...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 673
113
Látszik, hogy hiába van FbW, ez még mindig a jó öreg statikailag stabil gép. A vezérsíknak végig koppig húzva kell lennie, hogy a gép meginduljon, Ha instabil lenne, mint egy F-16-os, F-22-es, F-35-ös, vagy Szu-27-es, Szu-35-ös, akkor a vezérsík csak egy pillanatra térne ki, a többit az instabil hajlam végezni, utána a vezérsík csak impulzusszerűen dolgozna, de végig megmaradna a teljes pozitív kitérítési tartomány, akkor is, ha a bot a fülkében húzva van. A kobra manővere meg olyan, mint a Hornet/Super Hornet gépeké, beleemelkedik, nem az igazi.
A Kobra, amit az F-14/Draken/Szuhoj csinált, az csak a sebességet koptatja el, de belemelkedés nélkül és még csak át sem kell direkt nyomni, a gép átesik magától.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 673
113
Nem épp szakszerű összevetés, de érdemes megnézni a lekönnyített F-15QA start utáni emelkedését és összehasonlítani a hasonló fizikai méretű, 3 tonnával nehezebb szerkezetű Szu-35-össel, vagy a kisebb F-16E-vel, amin viszont CFT is volt (persze lehet, hogy üres)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://youtu.be/NVPVStxMAIY?si=ltsN0Yl6Y6myy4Bl

https://youtu.be/IYp4oVedyiY?si=x_MdEd0aznvT2zzA
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 640
84 072
113
409609731_801860711982279_1963953741913160167_n.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 673
113
Úgy látszik, nagyon el kell adni ezt a gépet:


Az "alu" F-15-ös a nagy buborék kabintetejével Mach 2.9-re is képes, míg a rozsdamentes acél MiG-25-ös, a sebességoptimalizált sárkányával csak Mach 2.8-at tudott. Főleg, hogy ez a tévhit ragadt be Nyugaton. Furcsa, hogy ilyen "műmájer" nagyotmondásokkal próbálja a Boeing kábítani a tisztelt nagyérdeműt, pláne, hogy a prognosztizált csúcssebesség csak egy teoretikus konfigurációban lenne elvileg lehetséges, míg a MiG-25-ös felfegyverezve tudta tényszerűen a Mach 2.8-at... vagy mégtöbbet...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 727
13 449
113
Úgy látszik, nagyon el kell adni ezt a gépet:


Az "alu" F-15-ös a nagy buborék kabintetejével Mach 2.9-re is képes, míg a rozsdamentes acél MiG-25-ös, a sebességoptimalizált sárkányával csak Mach 2.8-at tudott. Főleg, hogy ez a tévhit ragadt be Nyugaton. Furcsa, hogy ilyen "műmájer" nagyotmondásokkal próbálja a Boeing kábítani a tisztelt nagyérdeműt, pláne, hogy a prognosztizált csúcssebesség csak egy teoretikus konfigurációban lenne elvileg lehetséges, míg a MiG-25-ös felfegyverezve tudta tényszerűen a Mach 2.8-at... vagy mégtöbbet...
S még azon csodálkoztunk, hogy Sztálin mellől kiretusáltak mindenkit...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 673
113
Úgy látszik, nagyon el kell adni ezt a gépet:


Az "alu" F-15-ös a nagy buborék kabintetejével Mach 2.9-re is képes, míg a rozsdamentes acél MiG-25-ös, a sebességoptimalizált sárkányával csak Mach 2.8-at tudott. Főleg, hogy ez a tévhit ragadt be Nyugaton. Furcsa, hogy ilyen "műmájer" nagyotmondásokkal próbálja a Boeing kábítani a tisztelt nagyérdeműt, pláne, hogy a prognosztizált csúcssebesség csak egy teoretikus konfigurációban lenne elvileg lehetséges, míg a MiG-25-ös felfegyverezve tudta tényszerűen a Mach 2.8-at... vagy mégtöbbet...
Meg is jött a cáfolat, úgy fest, valamelyik műszakilag alulképzett, de annál lelkesebb céges marketingosztályos emberke mondott csak túl nagyot:


Viszont így a Boeing csinált magából hülyét, mint aki úgy tűnik, kétségbeesve futkos a vevők után. A B737 Max meg esik szét...