F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 365
63 024
113
Na ez érdekes. Első nyilvános F-15EX (ez valójában egy gyári QA) demo amerikai földön.
De rögtön két repülés. Egy pucér és egy felfegyverzett gép, rögtön mindjárt 12 AIM-120-assal.
(Talán ezért is lesz két Advanced Eagle az idei RIAT-on?)

Jól látni, hogy a referenciakét vehető fegyvertelen "sportgép" bemutatóhoz képest hol és mit csinál másként a felfegyverzett gép pilótája.
A start mindkét esetben rövid, de a nagyobb légellenállású géppel kell egy kis gyorsítás, illetve talán a nagy állászszögű lassú áthúzás utáni - amúgy impozáns - függőleges nyolcas marad el.
De van ugyanúgy "kobra" (valami olyasmire emlékeztető) és a Harang is megvan.


 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 365
63 024
113
Azért némiképp ünneprontóként, de az a "több,mint 10000 font tüzelőanyag" ami testvérek közt se lesz több 5 tonnánál, ehhez a nagy géphez és e két hajtóműhöz igen karcsú.
Ez a légibemutatós töltés az amúgy szintén nem sok 6.5 tonnás max belső kapacitás kb 60-75%-a, ami gondolom a 12 rakéta súlymakett miatt kellett, illetve, hogy már a bemutató elején benne legyenek az 5g-nél jobban terhelhető felszállótömeg tartományban.
Kb olyan, mintha a mi MiG-29-eseink amúgy szerény 3600kg-os bemutatórepülős kerótöltése helyett (ami nagyjából 8 percre volt elég) mondjuk 2 - 2.5 tonnát töltöttek volna.

Szóval ezzel az új F-15-össel nagyon szépen lehet repülni, akár még "látványpékség" fegyverzettel is, de csak életszerűtlenül alacsony üzemanyagtöltés mellett.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 365
63 024
113
Érdekes fejtegetést olvastam arról, hogy a mostani Advanced Eagle relevanciája kb annyira megalapozott az 5 generációs gépek korában, mint volt 87-ben az izraeli F-4-2000 Kurnass, vagyis a modernizált Phantom:


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 365
63 024
113
Itt a pucér demó, a gép tolóerő/tömeg aránya talán itt a legmagasabb, annak ellenére, hogy az új F-15-ös verziók közel két és fél tonnával nehezebb szerkezetűek, mint az F-15C-k.
Meg lehet figyelni, hogy a gép végig húzott bothelyzettel startol el, mégis gyorsul, hamar el is hagyja a betont, de abból már dinamikusan emelkedik is meredeken az ég felé:


Összehasonlításul egy F-15C felszállásával, ahol a bot a földi sebességgyűjtéshez végig nyomva van:


https://youtu.be/LjkDY-nkFZQ?si=v1NqZCRr74GNPv6P

Ugyanez volt az F-15E-vel is, az erősebb hajtómű ellenére is, igaz, itt vannak CFT tartályok is:

https://youtu.be/L4yEo5UxlCQ?si=8VHH9_WDxNe-dz7x

De a pucér izraeli F-15I-nél is, ami hasonlóan erős, de teljesen le van itt könnyítve:

https://youtu.be/a3y4wVPB4G0?si=PYjDudGn-AaKlF2c
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 424
76 131
113
Boeing Test Pilot Matt “Phat” Giese explains how new digital fly-by-wire flight controls, and other key features, have revolutionized the F-15...

Advanced-F15-Cockpit.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 365
63 024
113
Jól összevágott videó, sok részletet lehet megfigyelni.


Azonban az látszik, hogy korábban pont a Boeing által lesajnált "oroszos cirkuszi kaszkadőrmutatványok" látványos propagálásával mennyire próbálnak reflektrofénybe kerülni, ami a céget érintő közelmúltbeli események és a megcsappanó katonai megrendelések korában nem meglepő.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 394
79 349
113
Jól összevágott videó, sok részletet lehet megfigyelni.


Azonban az látszik, hogy korábban pont a Boeing által lesajnált "oroszos cirkuszi kaszkadőrmutatványok" látványos propagálásával mennyire próbálnak reflektrofénybe kerülni, ami a céget érintő közelmúltbeli események és a megcsappanó katonai megrendelések korában nem meglepő.
Ha elfogy a szakmaiság, akkor elő kell venni a cirkuszt.
 
  • Tetszik
Reactions: bel