F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 853
80 364
113


"Double MiG-29 killer" F-15C (86-0156) retires to the National Museum of the U.S. Air Force...

The only F-15C to score two MiG-29 kills has been retired to the National Museum of the U.S. Air Force on Apr. 25. Lt. Col. Matthew “Beast” Tanis flew #86-0156 from Barnes Air National Guard Base in Massachusetts to Dayton, becoming the last person to fly the jet.

Tanis flew a few circuits over Dayton to burn off excess fuel in the tanks before making the last landing of this fighter.

During the NATO-led air campaign against Yugoslavia in March 1999, Captain Jeff “Claw” Hwang of the United States Air Force shot down two Serbian MiG-29 fighter jets with this F-15C Eagle.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 687
65 862
113

Kétüléses F-15D-t repülő egyfős személyzet a gépet sikeresen elhagyta.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 853
80 364
113

Kétüléses F-15D-t repülő egyfős személyzet a gépet sikeresen elhagyta.
230516-Z-NJ935-5001-1024x681.jpeg


 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 687
65 862
113
Elsőre azt hittem, hogy valami izgalmas új F-15 variáns, ahol minden lemezelést lecseréltek karbon-kompozitra :)
Közben meg a legelső széria(?) gép, a fekete szerelő szőnyegeivel. Látszik, hogy a vízszintes vezérsikokon is még rajta van a szállítás miatti kartonpapír borítás.
Akkoriban nagyon modern dolog volt a bórszál-epoxy kompozit vezérsík, habár a Tomcat ezen a téren beelőzte a 15-öst.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 687
65 862
113
Kis érdekesség. Két F-15I, ami kiképzsi repülésre indul, a függesztmény alapján légiharc gyakorlásra. A CFT-k hiánya az izraeli légierő esetében nem új, hiszen az F-15I Raam bemutatóit rendre így szokták végrehajtani a nagyobb dinamizmus végett, viszont itt a törzs alatti tartály miatt inkább egy hétköznapi feladatról van szó. Felmerül a kérdés, hogy az izraeli légierő miért a kevéske, de annál drágább Raam repidéjét terheli légiharc feladatkörrel?


A válasz a típus feladatkörében keresendő, ugyanis a gépek pilótáinak a légiharc eljárásokat is gyakorolni kell. Ezen felül nem kizárt, hogy a potensebb Szu-35-ösök esetleges közel-keleti megjelenése végett ez a gép játsza az ellenséget. Ez így a fotóból még nem derül ki, viszont az F-15C gépek távozása óta Lakenheath is elkezdte alkalmazni a Strike Eagle-t, mint "Naked Eagle", légiharc kiképzési feladatkörben.

 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 070
50 133
113
Kis érdekesség. Két F-15I, ami kiképzsi repülésre indul, a függesztmény alapján légiharc gyakorlásra. A CFT-k hiánya az izraeli légierő esetében nem új, hiszen az F-15I Raam bemutatóit rendre így szokták végrehajtani a nagyobb dinamizmus végett, viszont itt a törzs alatti tartály miatt inkább egy hétköznapi feladatról van szó. Felmerül a kérdés, hogy az izraeli légierő miért a kevéske, de annál drágább Raam repidéjét terheli légiharc feladatkörrel?


A válasz a típus feladatkörében keresendő, ugyanis a gépek pilótáinak a légiharc eljárásokat is gyakorolni kell. Ezen felül nem kizárt, hogy a potensebb Szu-35-ösök esetleges közel-keleti megjelenése végett ez a gép játsza az ellenséget. Ez így a fotóból még nem derül ki, viszont az F-15C gépek távozása óta Lakenheath is elkezdte alkalmazni a Strike Eagle-t, mint "Naked Eagle", légiharc kiképzési feladatkörben.

CFT-kkel annyival rosszabbak a repülési tulajdonságok?