F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Hol férne el? Szárny alatti pilonban?
Az F-16-nál is pilonban van. Hogy akkor F-15-ön miért nincs ilyen alkalmazás, soha nem értettem.
Főleg, hogy még távolságot is lehetne tartani, mert az F-15SA és utáni gépeken a nem használt külső pilon is akíválva van.
Ez a jenki F-15E-n se lenne mission impossible...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 460
18 018
113
Takarékosságra tippelek. Egyáltalán felajánlotta a Boeing bárkinek, hogy megcsinálja a módosított pilont? Ritka sóher köcsög cég.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 725
76 747
113
  • Tetszik
Reactions: endre

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 604
25 939
113
Nemrég 2 db F-15e-ös vadászgép húzott el felettem. 7900 méteren repültek, 759 km/h-val. Románia déli részénél kb. azonos magasságban és sebességnél tüntek el a radarról.

321674489_898346271186389_6102830101481596367_n.png
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 435
63 776
113
Kis érdekesség: bár az együléses F-15C gépek gyártása 1986 után leállt, a McDD a szaúdiaknak szánt Peace Sun IV. ütemében már nem csak használt példányokkal teljesítette az 1978-ban (egy évvel az F-15C USAF megjelenése előtt!) kizárólag új gyártású példányokra szóló szerződését, hanem új gépekkel is.
(milyen kedves, nem?)
Addig ugyanis - részben izraeli kérésre - szándékosan fékezték a teljesítést, illetve az 1991-es CFE hagyományos fegyverzetcsökkentési megállapodás keretében az Európából (főleg Bitburg-ból) kivont USAF gépekkel oldották meg. Ez utóbbiak 1992-94 körül kerültek az RSAF kötelékébe és zömében 1979-es, 1980-as gyártásúak voltak.
Felmerül a kérdés, hogy akkor hogy volt lehetőség mégis gyári új, együléses F-15C gépeket szállítani 1990-91-ben?

Nos, a szaúdi F-15C flotta egyedi a világon, mert a block 49-es széria (90-263-tól 90-271-ig, RSAF 1323-1331) valójában F-15E sárkány volt, együléses kivitelben! Az APG-70-es radar és a PW229-est is gond nélkül fogadni képes törzshátsórész (de csak PW220-as hajtómű), illetve a megerősített sárkányszerkezet egy az egyben a Strike Eagle-ével volt azonos.
Amiről nincs infó, az a kabin, illetve műszerfal, ami az SE esetében akkor kvázi forradalmi volt, míg az F-15C esetében már nem. De a műszerfalról nem találtam idáig képet.
Ebben a szállítási terjedelemben benne volt még három darab block 50-es F-15D is (nem F-16C/D, ez az F-15-ös block besorolása. A 49 volt a C, annak párja volt az 50-es, a D), melyek a 90-272 - 90-274-es gépek voltak (RSAF 1332-1334).
Ez utóbbiak igazából egy az egyben Strike Eagle-ek voltak, itt a kétüléses kabinkialakítás miatt még érdekesebb, hogy vajon a cockpit is a csapásmérőből jött-e?


Csak egy képet találtam idáig a fenti gépekről, ahol is a törökországi hadgyakorlaton két block 49-es is látható:

 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 459
11 494
113
Nemrég 2 db F-15e-ös vadászgép húzott el felettem. 7900 méteren repültek, 759 km/h-val. Románia déli részénél kb. azonos magasságban és sebességnél tüntek el a radarról.

321674489_898346271186389_6102830101481596367_n.png
He-he:
Nagyon egy hullámhosszon vagyunk!
Mi miskolciak éberek vagyunk! "Fél szem, fél fül mindig a figyelésé!" (Vili a veréb)
Munkavégzés közben - a klasszikus borsodi felhős/ködös időben - ami elvágólag Mezőkövesdig szokott tartani akár hetekig is, ha amúgy az egész országban hét ágra süt is nap - figyeltem fel a jellegzetes hangra, amit a régi Tupoljevek kihalása óta sajnos alig alig hallani:(
Elkezdtem okoskodni: Semmi turbofan, de annál dörgedelmesebb! Alacsonyan jönne? Vagy ketten vannak?
Gripenek erre útvonalrepülésen?o_O
A választ én is rögzítettem - jani22-höz képest egy kis késéssel.
Mentségemre szóljon, hogy hemodinamikai operációs eszközt szállítottam ki a konszignációs raktárból, de azért jeleztem az asszisztensnőnek, hogy lenne sürgősebb dolgom!;) :eek:
9039_ed9ecf409fc7.jpg
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 604
25 939
113
He-he:
Nagyon egy hullámhosszon vagyunk!
Mi miskolciak éberek vagyunk! "Fél szem, fél fül mindig a figyelésé!" (Vili a veréb)
Munkavégzés közben - a klasszikus borsodi felhős/ködös időben - ami elvágólag Mezőkövesdig szokott tartani akár hetekig is, ha amúgy az egész országban hét ágra süt is nap - figyeltem fel a jellegzetes hangra, amit a régi Tupoljevek kihalása óta sajnos alig alig hallani:(
Elkezdtem okoskodni: Semmi turbofan, de annál dörgedelmesebb! Alacsonyan jönne? Vagy ketten vannak?
Gripenek erre útvonalrepülésen?o_O
A választ én is rögzítettem - jani22-höz képest egy kis késéssel.
Mentségemre szóljon, hogy hemodinamikai operációs eszközt szállítottam ki a konszignációs raktárból, de azért jeleztem az asszisztensnőnek, hogy lenne sürgősebb dolgom!;) :eek:
9039_ed9ecf409fc7.jpg
Jó hangjuk volt, mi? :) Elsőre én is Gripent jósoltam magamnak, hogy a közvetlenül fák fölött repülnek, de nem. :)

Nekem még az An-124 hangja tetszik. Van benne valami túlvilági.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 725
76 747
113

Global Strike Eagle: The real plan to add rockets to the F-15​


In 2006, a team from Boeing proposed an incredible new use for America’s legendary F-15 Eagle that called for mounting a 45-foot rocket to its back. This rocket-carrying fighter would be given the seemingly logical (while still entirely dramatic) moniker of F-15 Global Strike Eagle, and it could have revolutionized how America deployed hypersonic weapons or put small payloads into orbit.


Screen-Shot-2022-02-07-at-1.07.33-PM.png




Basszus erről sem tudtam;
A Boeing 2006-ban az F-15 Global Strike Eagle-el készített egy koncepciót amivel Minotaur ICBM-el állított volna pályára kisebb műholdakat..
IMG-20220902-182107.jpg


r7w0s3d2mb521.jpg

IMG-20220902-183615.jpg
Ha ez megvalósult volna, az F-15 lett volna az egyetlen sugárhajtású repülőgép, amely képes műholdat indítani, majd le is lőni.

Ha valakit érdekel a 10oldalas terezet>> klikk


Flashback: F-15 Global Strike Eagle Paths (Published Jan. 18, 2023)

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 435
63 776
113
Furcsa döntés.
Számomra egyértelmű, hogy a Pentagon az USAF nyomására megpróbál kifarolni ebből az üzletből.
Ha megfosztják az EX-et a CFT tartályaitól, azzal teljesen kiherélik a programot.
Az indoklás is gyanúsan semmitmondó, tekintve, hogy nincs is.

Ha mindenáron A2A es nagyméretű rakétafegyverzet első fokozat feladatokra akarják használni az EX-et, akkor se kéne eldobni a CFT-ket, mert azok nélkül és a két F110GE129-essel ez a gép nagyon rövid lábú.
Főleg szuperszonikus rezsimeken.
Talán vissza kéne hozni a korábbi, kevesebb pilont tartalmazó "vadász" CFT-ket, melyek egyesítik a CFT előnyeit a feladatkör követelményeivel.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 372
11 337
113
Furcsa döntés.
Számomra egyértelmű, hogy a Pentagon az USAF nyomására megpróbál kifarolni ebből az üzletből.
Ha megfosztják az EX-et a CFT tartályaitól, azzal teljesen kiherélik a programot.
Az indoklás is gyanúsan semmitmondó, tekintve, hogy nincs is.

Ha mindenáron A2A es nagyméretű rakétafegyverzet első fokozat feladatokra akarják használni az EX-et, akkor se kéne eldobni a CFT-ket, mert azok nélkül és a két F110GE129-essel ez a gép nagyon rövid lábú.
Főleg szuperszonikus rezsimeken.
Talán vissza kéne hozni a korábbi, kevesebb pilont tartalmazó "vadász" CFT-ket, melyek egyesítik a CFT előnyeit a feladatkör követelményeivel.


Kit érdekel?
A lényeg, hogy a Bojingnak fizessenek, az meg visszaossza a százalékot.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and GI83

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 435
63 776
113
Első képek a CFT nélküli F-15EX-ről: