F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Hol férne el? Szárny alatti pilonban?
Az F-16-nál is pilonban van. Hogy akkor F-15-ön miért nincs ilyen alkalmazás, soha nem értettem.
Főleg, hogy még távolságot is lehetne tartani, mert az F-15SA és utáni gépeken a nem használt külső pilon is akíválva van.
Ez a jenki F-15E-n se lenne mission impossible...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 690
19 021
113
Takarékosságra tippelek. Egyáltalán felajánlotta a Boeing bárkinek, hogy megcsinálja a módosított pilont? Ritka sóher köcsög cég.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 588
83 990
113
  • Tetszik
Reactions: endre

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 703
27 012
113
Nemrég 2 db F-15e-ös vadászgép húzott el felettem. 7900 méteren repültek, 759 km/h-val. Románia déli részénél kb. azonos magasságban és sebességnél tüntek el a radarról.

321674489_898346271186389_6102830101481596367_n.png
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 890
67 650
113
Kis érdekesség: bár az együléses F-15C gépek gyártása 1986 után leállt, a McDD a szaúdiaknak szánt Peace Sun IV. ütemében már nem csak használt példányokkal teljesítette az 1978-ban (egy évvel az F-15C USAF megjelenése előtt!) kizárólag új gyártású példányokra szóló szerződését, hanem új gépekkel is.
(milyen kedves, nem?)
Addig ugyanis - részben izraeli kérésre - szándékosan fékezték a teljesítést, illetve az 1991-es CFE hagyományos fegyverzetcsökkentési megállapodás keretében az Európából (főleg Bitburg-ból) kivont USAF gépekkel oldották meg. Ez utóbbiak 1992-94 körül kerültek az RSAF kötelékébe és zömében 1979-es, 1980-as gyártásúak voltak.
Felmerül a kérdés, hogy akkor hogy volt lehetőség mégis gyári új, együléses F-15C gépeket szállítani 1990-91-ben?

Nos, a szaúdi F-15C flotta egyedi a világon, mert a block 49-es széria (90-263-tól 90-271-ig, RSAF 1323-1331) valójában F-15E sárkány volt, együléses kivitelben! Az APG-70-es radar és a PW229-est is gond nélkül fogadni képes törzshátsórész (de csak PW220-as hajtómű), illetve a megerősített sárkányszerkezet egy az egyben a Strike Eagle-ével volt azonos.
Amiről nincs infó, az a kabin, illetve műszerfal, ami az SE esetében akkor kvázi forradalmi volt, míg az F-15C esetében már nem. De a műszerfalról nem találtam idáig képet.
Ebben a szállítási terjedelemben benne volt még három darab block 50-es F-15D is (nem F-16C/D, ez az F-15-ös block besorolása. A 49 volt a C, annak párja volt az 50-es, a D), melyek a 90-272 - 90-274-es gépek voltak (RSAF 1332-1334).
Ez utóbbiak igazából egy az egyben Strike Eagle-ek voltak, itt a kétüléses kabinkialakítás miatt még érdekesebb, hogy vajon a cockpit is a csapásmérőből jött-e?


Csak egy képet találtam idáig a fenti gépekről, ahol is a törökországi hadgyakorlaton két block 49-es is látható:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 727
13 436
113
Nemrég 2 db F-15e-ös vadászgép húzott el felettem. 7900 méteren repültek, 759 km/h-val. Románia déli részénél kb. azonos magasságban és sebességnél tüntek el a radarról.

321674489_898346271186389_6102830101481596367_n.png
He-he:
Nagyon egy hullámhosszon vagyunk!
Mi miskolciak éberek vagyunk! "Fél szem, fél fül mindig a figyelésé!" (Vili a veréb)
Munkavégzés közben - a klasszikus borsodi felhős/ködös időben - ami elvágólag Mezőkövesdig szokott tartani akár hetekig is, ha amúgy az egész országban hét ágra süt is nap - figyeltem fel a jellegzetes hangra, amit a régi Tupoljevek kihalása óta sajnos alig alig hallani:(
Elkezdtem okoskodni: Semmi turbofan, de annál dörgedelmesebb! Alacsonyan jönne? Vagy ketten vannak?
Gripenek erre útvonalrepülésen?o_O
A választ én is rögzítettem - jani22-höz képest egy kis késéssel.
Mentségemre szóljon, hogy hemodinamikai operációs eszközt szállítottam ki a konszignációs raktárból, de azért jeleztem az asszisztensnőnek, hogy lenne sürgősebb dolgom!;) :eek:
9039_ed9ecf409fc7.jpg
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 703
27 012
113
He-he:
Nagyon egy hullámhosszon vagyunk!
Mi miskolciak éberek vagyunk! "Fél szem, fél fül mindig a figyelésé!" (Vili a veréb)
Munkavégzés közben - a klasszikus borsodi felhős/ködös időben - ami elvágólag Mezőkövesdig szokott tartani akár hetekig is, ha amúgy az egész országban hét ágra süt is nap - figyeltem fel a jellegzetes hangra, amit a régi Tupoljevek kihalása óta sajnos alig alig hallani:(
Elkezdtem okoskodni: Semmi turbofan, de annál dörgedelmesebb! Alacsonyan jönne? Vagy ketten vannak?
Gripenek erre útvonalrepülésen?o_O
A választ én is rögzítettem - jani22-höz képest egy kis késéssel.
Mentségemre szóljon, hogy hemodinamikai operációs eszközt szállítottam ki a konszignációs raktárból, de azért jeleztem az asszisztensnőnek, hogy lenne sürgősebb dolgom!;) :eek:
9039_ed9ecf409fc7.jpg
Jó hangjuk volt, mi? :) Elsőre én is Gripent jósoltam magamnak, hogy a közvetlenül fák fölött repülnek, de nem. :)

Nekem még az An-124 hangja tetszik. Van benne valami túlvilági.
 

waterloo

Well-Known Member
2020. március 3.
725
1 132
93
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 588
83 990
113

Global Strike Eagle: The real plan to add rockets to the F-15​


In 2006, a team from Boeing proposed an incredible new use for America’s legendary F-15 Eagle that called for mounting a 45-foot rocket to its back. This rocket-carrying fighter would be given the seemingly logical (while still entirely dramatic) moniker of F-15 Global Strike Eagle, and it could have revolutionized how America deployed hypersonic weapons or put small payloads into orbit.


Screen-Shot-2022-02-07-at-1.07.33-PM.png




Basszus erről sem tudtam;
A Boeing 2006-ban az F-15 Global Strike Eagle-el készített egy koncepciót amivel Minotaur ICBM-el állított volna pályára kisebb műholdakat..
IMG-20220902-182107.jpg


r7w0s3d2mb521.jpg

IMG-20220902-183615.jpg
Ha ez megvalósult volna, az F-15 lett volna az egyetlen sugárhajtású repülőgép, amely képes műholdat indítani, majd le is lőni.

Ha valakit érdekel a 10oldalas terezet>> klikk


Flashback: F-15 Global Strike Eagle Paths (Published Jan. 18, 2023)

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 890
67 650
113
Furcsa döntés.
Számomra egyértelmű, hogy a Pentagon az USAF nyomására megpróbál kifarolni ebből az üzletből.
Ha megfosztják az EX-et a CFT tartályaitól, azzal teljesen kiherélik a programot.
Az indoklás is gyanúsan semmitmondó, tekintve, hogy nincs is.

Ha mindenáron A2A es nagyméretű rakétafegyverzet első fokozat feladatokra akarják használni az EX-et, akkor se kéne eldobni a CFT-ket, mert azok nélkül és a két F110GE129-essel ez a gép nagyon rövid lábú.
Főleg szuperszonikus rezsimeken.
Talán vissza kéne hozni a korábbi, kevesebb pilont tartalmazó "vadász" CFT-ket, melyek egyesítik a CFT előnyeit a feladatkör követelményeivel.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 938
12 770
113
Furcsa döntés.
Számomra egyértelmű, hogy a Pentagon az USAF nyomására megpróbál kifarolni ebből az üzletből.
Ha megfosztják az EX-et a CFT tartályaitól, azzal teljesen kiherélik a programot.
Az indoklás is gyanúsan semmitmondó, tekintve, hogy nincs is.

Ha mindenáron A2A es nagyméretű rakétafegyverzet első fokozat feladatokra akarják használni az EX-et, akkor se kéne eldobni a CFT-ket, mert azok nélkül és a két F110GE129-essel ez a gép nagyon rövid lábú.
Főleg szuperszonikus rezsimeken.
Talán vissza kéne hozni a korábbi, kevesebb pilont tartalmazó "vadász" CFT-ket, melyek egyesítik a CFT előnyeit a feladatkör követelményeivel.


Kit érdekel?
A lényeg, hogy a Bojingnak fizessenek, az meg visszaossza a százalékot.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and GI83

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 890
67 650
113
Első képek a CFT nélküli F-15EX-ről:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.