F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 066
113
Ez az egész játék kb. arra jó, hogy M0.95 táján mi fogyasszon és mi legyen ennek az ára.
Meg, hogy ASF konfigban minimál fáklyával vagy picit felette full utánégetős gyorsítás után, akkor M1.25 vagy M1.35 táján éri el vagy ennyi difi sem.

De mindenképpen utánégetőzni fog ASF konfigban is.
Az F-15 aerodinamikánál semmilyen szinten nem vették számításba a gazdaságos szuperszonikus sebességet. Megoldotta erőből rövid időre és csá.
Lehet a szart pofozni, de akkor is fos marad. Az F-15 egy teljesen más kor és igény szülötte, mint az F-22 és F-35, mást is tud.
Ezt így ahogy van, közöld az illetékesekkel Washingtonban.
Ott amúgy ezzel tisztában is vannak, nem is véletlen, hogy fáznak már az EX-programtól és ki akarnak belőle farolni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 066
113
Oh, azok a boldog kilencvenes évek...

166838833186156995.jpg
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 312
17 432
113
A képen a baloldali hajtómű mellett, a bombák felett az egyik CFT(Törzshöz Símuló Pót-tartály) van?
...vmi sínszerű törzs-elemre csatlakoztatva, a "sín" végén piros "emlékeztetővel" a technikusoknak.


.
Az a CFT vége. A gép oldalát, az aljának a szélét majdnem teljesen beborítja, a két sornyi pilon mind a CFT van.
 
M

molnibalage

Guest
Hol férne el? Szárny alatti pilonban?
Az F-16-nál is pilonban van. Hogy akkor F-15-ön miért nincs ilyen alkalmazás, soha nem értettem.
Főleg, hogy még távolságot is lehetne tartani, mert az F-15SA és utáni gépeken a nem használt külső pilon is akíválva van.
Ez a jenki F-15E-n se lenne mission impossible...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 312
17 432
113
Takarékosságra tippelek. Egyáltalán felajánlotta a Boeing bárkinek, hogy megcsinálja a módosított pilont? Ritka sóher köcsög cég.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 087
73 613
113
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 066
113
Kis érdekesség: bár az együléses F-15C gépek gyártása 1986 után leállt, a McDD a szaúdiaknak szánt Peace Sun IV. ütemében már nem csak használt példányokkal teljesítette az 1978-ban (egy évvel az F-15C USAF megjelenése előtt!) kizárólag új gyártású példányokra szóló szerződését, hanem új gépekkel is.
(milyen kedves, nem?)
Addig ugyanis - részben izraeli kérésre - szándékosan fékezték a teljesítést, illetve az 1991-es CFE hagyományos fegyverzetcsökkentési megállapodás keretében az Európából (főleg Bitburg-ból) kivont USAF gépekkel oldották meg. Ez utóbbiak 1992-94 körül kerültek az RSAF kötelékébe és zömében 1979-es, 1980-as gyártásúak voltak.
Felmerül a kérdés, hogy akkor hogy volt lehetőség mégis gyári új, együléses F-15C gépeket szállítani 1990-91-ben?

Nos, a szaúdi F-15C flotta egyedi a világon, mert a block 49-es széria (90-263-tól 90-271-ig, RSAF 1323-1331) valójában F-15E sárkány volt, együléses kivitelben! Az APG-70-es radar és a PW229-est is gond nélkül fogadni képes törzshátsórész (de csak PW220-as hajtómű), illetve a megerősített sárkányszerkezet egy az egyben a Strike Eagle-ével volt azonos.
Amiről nincs infó, az a kabin, illetve műszerfal, ami az SE esetében akkor kvázi forradalmi volt, míg az F-15C esetében már nem. De a műszerfalról nem találtam idáig képet.
Ebben a szállítási terjedelemben benne volt még három darab block 50-es F-15D is (nem F-16C/D, ez az F-15-ös block besorolása. A 49 volt a C, annak párja volt az 50-es, a D), melyek a 90-272 - 90-274-es gépek voltak (RSAF 1332-1334).
Ez utóbbiak igazából egy az egyben Strike Eagle-ek voltak, itt a kétüléses kabinkialakítás miatt még érdekesebb, hogy vajon a cockpit is a csapásmérőből jött-e?


Csak egy képet találtam idáig a fenti gépekről, ahol is a törökországi hadgyakorlaton két block 49-es is látható: