Azért azt is tegyük hozzá, hogy az UAE gépeibe beépített konkurens F110GE132-es is úgy lett leszabályozva a használható 32 ezer font statikus tolóerőre, hogy a gépbe építve is jobb szerette a 34-35 ezer fontot, tehát komoly meló volt inkább lehangolni a kívánt szintre, semmint, hogy küzdöttek volna felszabályzással.
Egyszerűen a bele tervezett komplett új kisnyomású szekció, a nagyobb levegőátfutás, a magasabb gázhő, a teljesen áttervezett utánégető rendszer (az YF120-asból átvéve) miatt ez a hajtómű jóval többre volt képes.
Ezek után a 32 ezer font statikus tolóerőre leszabályzott GE132-essel egy block 30-as F-16C (természetesen már a nagyobb beömlővel, de még mindig a könnyebb sárkánnyal) az Edwards AFB felett irgalmatlanul megtáltosodott.
Lockheed Martin has successfully completed the initial phase of flight testing of a more powerful engine for the latest version of the F-16, the Block 60. The engine is a General Electric F110-GE-132 turbofan engine which is derived form the current F110-GE-100 and F110-GE-129 engines powering...
www.f-16.net
Hogy miféle erő van egy ilyen leszabályzott GE132-esben, azt jól mutatja, hogy amikor a block 60-as F-16F-et tesztelték, ami ugye eleve egy nagy gerinces sárkány és kétüléses, tehát nagy a kabinteteje, a gépre fel voltak téve azok a szuperszonikus aerodinamika szerint nagyon nem szép CFT-k a törzs felső részére. És így is tudta a Mach 1.8-at, ami nyilván nem kis teljesítményt feltételez.
Ezek után érdemes értelmezni a "sosevolt" F100PW232-es repülési tesztjét, ami - bár soha nem volt megrendelve senki által se - legalább egyszer repült egy F-15E-be beépítve, még 1998-99 körül az Edwards-on.
Csak annyi infó van erről a tesztprogramról, hogy a gép az emelkedési világrekordot meg akart a dönteni, a kétüléses kabintető már elkezdett megoldvadni, illetve - és talán ez a legérdekesebb - a P&W állítása szerint Mach 2-nél se kellett a szívócsatornát szabályozni, a hangsebességi aatti profil is elég volt. Állítólag a Raptor F119PW100-as hajtóművéről átvett technológiával készített belépő kompresszor fokozat aerodinamikai kilalakítása olyan volt, hogy ezt is kezelni tudta.
Ezek után ne csodálkozzunk, hogy a fix profilú szívócsatornával szerelt Raptor esetében a maximális elért sebesség, de a gyakorlati maximálisan elérhető sebesség is titkos. Sok egyéb paramétert nyilvánosságra hozot az USAF a 2006 utáni rendszeresítést követően, mely adatok egy része még így is lehet, hogy dezinfomráció, de a végsebességről csak annyit nyilatkoztak, hogy a később korrupció miatt dicstelen véget ért Jumper tábornok, légierő vezérkri főnök Mach 1.72-t ért el utánégető használata nélkül (a gyorsításhoz se használt utánégetőt!), míg a maximális sebesség Mach 2 feletti. De, hogy mekkora, az titok.
És a gép gond nélkül felmegy 20 ezer méter
fölé...