F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"Double MiG-29 killer" F-15C (86-0156) retires to the National Museum of the U.S. Air Force...

The only F-15C to score two MiG-29 kills has been retired to the National Museum of the U.S. Air Force on Apr. 25. Lt. Col. Matthew “Beast” Tanis flew #86-0156 from Barnes Air National Guard Base in Massachusetts to Dayton, becoming the last person to fly the jet.

Tanis flew a few circuits over Dayton to burn off excess fuel in the tanks before making the last landing of this fighter.

During the NATO-led air campaign against Yugoslavia in March 1999, Captain Jeff “Claw” Hwang of the United States Air Force shot down two Serbian MiG-29 fighter jets with this F-15C Eagle.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and fishbed

Kétüléses F-15D-t repülő egyfős személyzet a gépet sikeresen elhagyta.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kétüléses F-15D-t repülő egyfős személyzet a gépet sikeresen elhagyta.
230516-Z-NJ935-5001-1024x681.jpeg


 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Elsőre azt hittem, hogy valami izgalmas új F-15 variáns, ahol minden lemezelést lecseréltek karbon-kompozitra :)
Közben meg a legelső széria(?) gép, a fekete szerelő szőnyegeivel. Látszik, hogy a vízszintes vezérsikokon is még rajta van a szállítás miatti kartonpapír borítás.
Akkoriban nagyon modern dolog volt a bórszál-epoxy kompozit vezérsík, habár a Tomcat ezen a téren beelőzte a 15-öst.
 
Kis érdekesség. Két F-15I, ami kiképzsi repülésre indul, a függesztmény alapján légiharc gyakorlásra. A CFT-k hiánya az izraeli légierő esetében nem új, hiszen az F-15I Raam bemutatóit rendre így szokták végrehajtani a nagyobb dinamizmus végett, viszont itt a törzs alatti tartály miatt inkább egy hétköznapi feladatról van szó. Felmerül a kérdés, hogy az izraeli légierő miért a kevéske, de annál drágább Raam repidéjét terheli légiharc feladatkörrel?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A válasz a típus feladatkörében keresendő, ugyanis a gépek pilótáinak a légiharc eljárásokat is gyakorolni kell. Ezen felül nem kizárt, hogy a potensebb Szu-35-ösök esetleges közel-keleti megjelenése végett ez a gép játsza az ellenséget. Ez így a fotóból még nem derül ki, viszont az F-15C gépek távozása óta Lakenheath is elkezdte alkalmazni a Strike Eagle-t, mint "Naked Eagle", légiharc kiképzési feladatkörben.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kis érdekesség. Két F-15I, ami kiképzsi repülésre indul, a függesztmény alapján légiharc gyakorlásra. A CFT-k hiánya az izraeli légierő esetében nem új, hiszen az F-15I Raam bemutatóit rendre így szokták végrehajtani a nagyobb dinamizmus végett, viszont itt a törzs alatti tartály miatt inkább egy hétköznapi feladatról van szó. Felmerül a kérdés, hogy az izraeli légierő miért a kevéske, de annál drágább Raam repidéjét terheli légiharc feladatkörrel?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A válasz a típus feladatkörében keresendő, ugyanis a gépek pilótáinak a légiharc eljárásokat is gyakorolni kell. Ezen felül nem kizárt, hogy a potensebb Szu-35-ösök esetleges közel-keleti megjelenése végett ez a gép játsza az ellenséget. Ez így a fotóból még nem derül ki, viszont az F-15C gépek távozása óta Lakenheath is elkezdte alkalmazni a Strike Eagle-t, mint "Naked Eagle", légiharc kiképzési feladatkörben.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
CFT-kkel annyival rosszabbak a repülési tulajdonságok?