F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
OLd-glory-1068x769.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 081
113
Hogy sokszor min múlhatnak üzletek. Anno, mikor a lengyelek kiválasztották az F-16-ost és kérdés volt, hogy melyik hajtóművel vegyék meg, a GE-nek 2003-ban gondja volt a szabvány NATO F34 jelű tüzelőanyaggal. Az F110GE129-esnek komoly forszázskamra rezonanciái, lángleválásai voltak ezzel a tüzelőanyaggal, miközben a némileg másképp adalékolt USAF JP8-cal ezek a hibák nem jöttek elő. Ugyanez az F100PW229-esnél nem jelentkezett. A lengyel döntés megszületésekor már technikailag megszületett a megoldás és a GE is stabilan üzemelt az F34-essel, csak a lengyel tesztek már lezárultak, így a lengyelek felé nem volt mód bizonyítani. Részint ezért is lett P&W hajtóműves a Jastreb.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 703
28 137
113
A törökországi Diyarbakir városában található katonai reptér közelében az első hírek szerint műszaki hiba miatt lezuhant, egy, a Török Légierő kötelékébe tartozó F-16 típusú vadászgép. Az eddigi információk szerint a pilóta katapultált, a mentőegységek már a keresésére indultak.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 823
2 542
113
A törökországi Diyarbakir városában található katonai reptér közelében az első hírek szerint műszaki hiba miatt lezuhant, egy, a Török Légierő kötelékébe tartozó F-16 típusú vadászgép. Az eddigi információk szerint a pilóta katapultált, a mentőegységek már a keresésére indultak.
Azért a Solo Türk gépét betenni nem semmi black humorról árulkodik!!
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Megvan a Thunderbird baleset kivizsgálásának az eredménye.
https://theaviationist.com/2016/12/...on-resulted-in-the-f-16-thunderbird-accident/
A probléma a tolóerő szabályzóval volt.
Normál esetben a pilcsi csak egy biztosító billentyű meghúzásával párhuzamosan tudja a hajtóművet légi alaphelyzetből leállítás pozícióba húzni. Most a billentyű valamiért nyomott helyzetben beragadt és a pilcsi véletlenül leállítás pozícióig húzta vissza a tolóerő szabályzót....
A hajtómű le is állt és a kis magasság miatt már nem volt idő újraindítani.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 135
73 677
113
Farewell, "Netz" (F-16A/B)

http://www.iaf.org.il/4454-48864-EN/IAF.aspx

"36 years of operational activity have come to an end this morning as the "Netz" (F-16A/B).
In fact, during its years of activity, the aircraft has conducted 474,000 sorties and 335,000 flight hours."

Ha minden igaz, összesen 130 db F-16A/B gépük volt. Ez gépenként több mint 2500 repült órát jelent átlagosan.
71,6 óra/gép/év átlagosan.

Persze az átlag nagyon csal, mert a gépek egy részét 1981-ben, a többit 1994-ben kapták.

És ezeket még valószínűleg el fogják adni nagyjavítás után.
 
M

molnibalage

Guest
Farewell, "Netz" (F-16A/B)

http://www.iaf.org.il/4454-48864-EN/IAF.aspx

"36 years of operational activity have come to an end this morning as the "Netz" (F-16A/B).
In fact, during its years of activity, the aircraft has conducted 474,000 sorties and 335,000 flight hours."

Ha minden igaz, összesen 130 db F-16A/B gépük volt. Ez gépenként több mint 2500 repült órát jelent átlagosan.
71,6 óra/gép/év átlagosan.
Persze az átlag nagyon csal, mert a gépek egy részét 1981-ben, a többit 1994-ben kapták.
És ezeket még valószínűleg el fogják adni nagyjavítás után.
Itt van, hogy melyik évben mennyit.
http://www.f-16.net/f-16_users_article7.html
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 135
73 677
113
Farewell, "Netz" (F-16A/B)

http://www.iaf.org.il/4454-48864-EN/IAF.aspx

"36 years of operational activity have come to an end this morning as the "Netz" (F-16A/B).
In fact, during its years of activity, the aircraft has conducted 474,000 sorties and 335,000 flight hours."

Ha minden igaz, összesen 130 db F-16A/B gépük volt. Ez gépenként több mint 2500 repült órát jelent átlagosan.
71,6 óra/gép/év átlagosan.

Persze az átlag nagyon csal, mert a gépek egy részét 1981-ben, a többit 1994-ben kapták.

És ezeket még valószínűleg el fogják adni nagyjavítás után.



40 combat-tested F-16A/Bs For sale...