Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ha újra nem is, de legalább elindul. Ugyanis még egy darab block 70/72-es se készült idáig, de még prototípus se.Újraindul az F16 Block 70/72 gyártása a külföldi megrendelőknek.
Air Force opens new F-16 production line for foreign military sales
To support the growing demand for new F-16 Fighting Falcon from partner nations, the U.S. Air Force has teamed with Lockheed Martin Corp. to open a new production line to build the F-16 Block 70/72www.af.mil
Az új gépek akkor GE vagy PW hajtóművesek lesznek? Mert szerintem ma nagyon bolond lenne az, aki ilyen elhízott géphez PW-229-est kérne. Lehet, hogy óccób, de egy két pótosos, CFT-s agyonpakolt gép alá kell a tolóerő.Ha újra nem is, de legalább elindul. Ugyanis még egy darab block 70/72-es se készült idáig, de még prototípus se.
Viszont ez egyben azt is jelenti, hogy a 70/72-es nem a 60-as közvetlen leszármazottja lesz, hanem az 50/52-es verzióké.
Mivel a block 60-asból nem készült 62-es, csak 60-as, az F110GE132-es (F110GE129EFE) hajtóművel, amit szerintem már nem is gyártanak.
A block 62-es lett volna az F100PW232-essel (F100PW229A) szerelt alternatíva - ha megtendelték volna.
A 70/72-es az az F-16V Viper upgrade csomagon, a már vagy három évtizedes F110GE129C/F100PW229EEP hajtóműveken és valami élettartamnövelt block 50/52-es sárkányon fog alapulni.
A gép gyári számát tessék megnézni.
Hacsak fel nem támasztja a PW a 229A hajtóművét. Előnyök: minden, ami teljesítmény, plusz a szívócsatorna/beömlő az egy az egyben az lehet, amit a GE hajtóműves használ, tehát a "nagyszájú".ma nagyon bolond lenne az, aki ilyen elhízott géphez PW-229-est kérne
És kinek van ilyen üzemben? Ha senki nem üzemeltet ilyet, akkor ennek esélye 0 közeli.Hacsak fel nem támasztja a PW a 229A hajtóművét. Előnyök: minden, ami teljesítmény, plusz a szívócsatorna/beömlő az egy az egyben az lehet, amit a GE hajtóműves használ, tehát a "nagyszájú".
Két másodperces gyorsulás alapról max forszázsra, 165kN statikus tolóerő és a fix profilú szívócsatornával is Mach 2 feletti repülés lehetősége érdekes dimenziókat nyitna meg a block 72-esnek.
Ezt a nagy nullát nyugodtan veheted biztosra. Akik anno a programon dolgoztak, már nyugdíjasok, a technika meg sorozatgyártásba sosem került.Ha senki nem üzemeltet ilyet, akkor ennek esélye 0 közeli.
A kis sebességű manőverezőképessége klasszissal jobb, mint a 16-osé, de a nagy sebességű, tempósabb, állandó szögsebességű manőverezés terén egyértelműen kiütközik a Hornet tömegéhez képest szerényebb energiatartaléka.
Mindez a hajófedélzeti üzemre vezethető vissza.
A rendkívül jól mechanizált szárny kiváló kis sebességű repülést tesz lehetővé, ehhez jön járulékosan a kiváló nagy állásszögű kontrollálhatóság (a kettő ugyanis nem következik automatikusan egymásból).
De mivel ez hajófedélzeti gép, így számos, a szerkezeti tömeget növelő megoldás jellemzi: megerősített futómű, felhajtható szárny, megerősített fékhorog, megerősített sárkányszerkezet.
Az F-16-os egyetlen hibája nem követekezik közvetlenül az aerodinamikai kialakításából. A LERX és a szárnyforma, továbbá a statikailag instabil kialakítás gond nélkül lehetővé tehetné a 45 fok feletti állásszögeket, amelyekkel a Hornet is rendelkezik (50-55 fok környékén mind a Hornet, mind pedig a Super Hornet még mind a három tengely körül vezethető, de az utóbbi valószínű le lett korlátozva 50 fok alá).
A gond a Falcon vízszintes vezérsíkjának pozíciójával van, ami miatt 26 fok felett az FbW letilt, mivel a deep stall jelenség, azaz a leárnyékolódás miatti vezérsík átesés veszélye magas. Ez egy FbW-s, statikailag instabil gépnél, ahol a vízszintes ezérsík a legfonostabb beavatkozó szerv, végzetes lehet.
Érdemes megfigyelni, hogy ezt a tulajdonságot a Mitsubishi F2-esnél hogyan próbálták a japánok korrigálni a vezérsík áttervezésével.
A lengyel F-16 flotta elérte a 100 ezer repült órát
48 F-16, 15 év, 100 ezer óra
Ami 138,9 óra/év gépenként átlagosan.
Összehasonlításképpen:
Magyarország: 14 gripen, 15 év, 24 ezer óra. Ami 114,3 óra/év gépenként átlagosan.
Csehország: 14 Gripen, 15 év, 30 ezer óra. Ami 142,9 óra/év gépenként átlagosan.
A lengyelek, ahogy mi is, maguk üzemeltetik a gépet, de jelentős gyártói támogatással.A lengyelek saját maguk üzemeltetik az F16-t,balesetmentesen,nekünk a svéd lizing/üzemeltetés mellett is sikerült egy Gripen-t,teljesen,és egy másikat javithatóan összetörni.
A lengyel F-16 flotta elérte a 100 ezer repült órát
48 F-16, 15 év, 100 ezer óra
Ami 138,9 óra/év gépenként átlagosan.
Összehasonlításképpen:
Magyarország: 14 gripen, 15 év, 24 ezer óra. Ami 114,3 óra/év gépenként átlagosan.
Csehország: 14 Gripen, 15 év, 30 ezer óra. Ami 142,9 óra/év gépenként átlagosan.
Az a tape (=embeddded sw bundle) verzioszam, a nagyobbakhoz hw upgradek is kotelezoek - a korabbi sajat linkedrol idezve:
Start of initial development test & evaluation
In June 1995, the first flights took place in the MLU's DT&E phase on Edwards Air Force base, under the leadership of main contractor Lockheed-Martin Tactical Aircraft Systems and the United States Air Force. Each of the four EPAF countries supplied its own test pilot.
Following the DT&E phase
Both aircraft will be equipped with special measurement systems and will be used in the Development Test & Evaluation test program at Edwards AFB, which will last until October 1997. The three other TVI aircraft will be used in the DT&E phase until mid-1996.
Further tests will then take place at Leeuwarden Air Base, The Netherlands, which will denote the start of the Operational Test & Evaluation phase of MLU. At Leeuwarden, four more MLU aircraft will join the program, the so called Lead The Fleet (LTF) aircraft, the first F-16s that will be modified for each of the four EPAF countries.
DT&E software tapes 1 thru 4
The DT&E aircraft now use the MLU Tape-1 software. This version will be replaced in June 1996 by the more extensive Tape-2 at the beginning of the OT&E phase. Tape-4 denote the final version which will be used in the Mid Life Update of other aircraft to be modified.
M1 tape
Development of the M1-tape went through four phases of Flight Test Tapes (FTT). In each of these test tapes, other performances where met, including:
FTT-1 tape
FTT-2 tape
- Radar performance evaluation
FTT-3 tape
- Weapon modes Air-Air and Air-Ground testing
- Navigation (INS and GPS)
- Basic MMC core functions integration
- Datalink
- IFF interrogation
- Horizontal Situation Display
- DTS integration
- Cockpit color screen implementation
FTT-4 tape
After the M1 tape, the M2 tape followed in 2000, M3 tape in 2003, M4 tape in 2005, M5 tape in 2008 and M6 tape in 2011. All these tapes incorporate other features, including:
- "Clean-up" tape (intended as correction to imperfections found in earlier phases)
M2 tape
M3 tape
M4 tape
From this tape onwards the first release was already a subrelease starting at MX.1
M4.1 tape
M4.2 tape
M4.3 tape
M5 tape
M5.1 tape
M5.2 tape
M6 tape
M6.1 tape
M6.2 tape
M6.5 tape
Azaz ezutan jon az M7 verzio, ahol ugyanezeket igazitjak az uj radargeneraciohoz stb - az szoba sem jon ilyen oreg europai gepeknel mar, az gyakorlatilag csak amerikai lesz, ahogy irja is (ha egyaltalan lesz.)
Az europainal meg esetleg patchek jonnek meg az M6 forkon belul es annyi.