Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A büdös dögje milyen jól néz ki. Viszont ilyenkor látszik, hogy ha kivennék a pilótát, mennyivel kisebb, egyszerűbb, aerodinamikusabb, könnyebb, stb gépet lehetne építeni. Szerintem már nagyon dolgoznak azon a kódon, ami elreptet egy vadászgépet magától, beleeértve a bombázási, vadász, dogfight feladatokat is.
<blockquote rel="joker">A büdös dögje milyen jól néz ki. Viszont ilyenkor látszik, hogy ha kivennék a pilótát, mennyivel kisebb, egyszerűbb, aerodinamikusabb, könnyebb, stb gépet lehetne építeni. Szerintem már nagyon dolgoznak azon a kódon, ami elreptet egy vadászgépet magától, beleeértve a bombázási, vadász, dogfight feladatokat is.
blaze
Szerintem egyedül a dogfight és a földi célok vizuális és IRST, SAR (tehát amihez képfeldolgozás kell) azonosítása az, ahol még jelenleg az emberi pilóta jelentős előnyben van a számítógéppel szemben. Egy BVR légiharcnál ugye csak a saját, vagy AWACS, stb. radarja, meg IFF alapján megy az azonosítás, kijelölés, indítás, tehát arra egy gép is képes, mint ahogy előre kijelölt földi célokra GPS, vagy lézerirányítású fegyverek indítására is.
Az állandó kapcsolat meg veszélyes lehet, mert az zavarható, vagy akár fel is törhető. Mint az a kérdőjeles eset is a Sentinel-lel Iránban...
blaze
A jelenlegi UAV-k gond nélkül le- és felszállnak maguktól (mostmár hordozóra is képes az egyik), bombázni is tudnak, igaz a "piros gombot" szerencsére (még) ember nyomja meg. BVR-indítás nem nagy valami, kapja valahonnan a célt (vagy saját radar vagy AWACS) indítja a rakétát (talán azt sem tudja mire), nincs ott semmi manőverezés csak elrepked mintha menne A-ból B-be.
A dogfight ami problémás, de az már a kihalófélben levő állatok listájára felkerült. A környezet érzékelésére nem lehet panasz, mert jelenleg is annyi érzékelő, meg kamera van körbe az újabb gépeken, hogy bármilyen irányba jól lát a pilóta. A pilótafülkét ha kiveszed, szerkezetileg sokkal egyszerűbb lesz a gép és minimum megtakarítod az egésznek a tömegét és a légellenállását, helyette meg betehetsz egy 50 grammos 1Tbyte-os SSD-t (és még 3 tartalékot).
Ami problémás (még) az a dogfight program, légi tankolás, biztonságos szélessávú adatkapcsolat, és hogy ha nincs kapcsolat akkor milyen protokollokat kövessen (ezek a protokollok már részben léteznek a mostani gépeknél is). A hardver nagyrészt kész van, a szoftot kell megírják, amire bármennyi programozót be tudnak vetni, csak pénz kérdése. Aztán beledobni az egészet egy F-16-osba amivel 5 évig elrepkednek Nevada fölött úgy, hogy senkinek nem tűnik fel, hogy csak egy guminő van a pilótafülkében. Ha minden fasza, akkor meg építenek rá egy gépet az akkori elvárásaik alapján, vagy lehet "vegyigyümi" is, hogy ha akarnak akkor raknak, ha nem akarnak nem raknak bele pilótát arra a repülésre.
Nagyvonalakban: a jobb radarral, sebességgel, fegyverzettel rendelkező gép elindítja a fire and forget rakétáját valamilyen célmegjelölés alapján, és tovább le se szar semmit. A gyakorlatban ez a BVR harc. Kilövöd bármiféle trükközés nélkül egyszerűen a technikai fölényedből adódóan.Az utóbbi mondat jól mutatja, hogy halvány fogalmad sincs arról, mi az a BVR harc.
Ugyanolyan kurzust nekik is lehet tartani, mint a pilótáknak meg vannak tanácsadóik is pilóták közül. Gondolom nem teljesen hülyék, ha egy hadseregnek fejlesztenek repülőgép-szoftvereket.A szoftver írással meg az a gond, hogy ide olyan programozók kellenek, akik értenek a légiharchoz.
Nagyvonalakban: a jobb radarral, sebességgel, fegyverzettel rendelkező gép elindítja a fire and forget rakétáját valamilyen célmegjelölés alapján, és tovább le se szar semmit. A gyakorlatban ez a BVR harc. Kilövöd bármiféle trükközés nélkül egyszerűen a technikai fölényedből adódóan.
A dogfight pedig napjainkban csak a pilóta saját hülyeségéből jöhet össze, mert mindenki igyekszik minél távolabbról lerendezni a másikat (BVR) mert félti a tyúkszaros életét és a gépét.
Ugyanolyan kurzust nekik is lehet tartani, mint a pilótáknak meg vannak tanácsadóik is pilóták közül. Gondolom nem teljesen hülyék, ha egy hadseregnek fejlesztenek repülőgép-szoftvereket.
Ha csak az indítás előtte E-pole és utáni F-pole manővereket csak úgy elhagyjuk akkor az nagyjából egyenlő az öngyilkossággal egy olyan cél ellen ami ismeri a helyzetünket és van olyan fegyvere amivel vissza tud lőni.
- tévedés, sok mesterséges inteligenciát tanulékonyra írnak, emellett feltöltheted az adatbázisát repülési helyzetekkel, amikből kiindulva reagálhat vagy alapból egy ilyen vagy olyan manőverre megvan a válaszlépése. És ha nem működik akkor mi lesz? Hát célt téveszt / elveszíti a célpontot / vagy lelövik. Megtörténhet-e ugyanez hús-vér pilótával? Még szép. Az is ha elbassza lelövik és lefele menet az ejtőernyőn kezdhet gondolkodni, hogy mi lesz szarabb a fogságban, a waterboarding vagy amikor a golyóira áramot kötnek.Tapasztalat alapján nem tud dönteni, csak azt tudja amit beleírtak és kész.
Sehol. Nincs olyan hajtómű és olyan könnyű gép ami lényegesen nagyobb repteljesítményt adna egy ilyen UACV-nek.Számomra homályos, hogy hol használható ki az a többlet terhelés. A legtöbb mai gép 9G túlterhelésnél bizonyos sebesség alatt rendkívül gyorsan veszít energiát. Hangsebesség fölött talán lehet valamit kezdeni, de ezt inkább olyantól kéne megkérdezni, aki ért is ehhez. Pl. molni
Ez nem igaz. Hiába a TGP fantasztikus elméleti zoomja, az emberi szem rugalmasságáhpz és a fej forgatásának sebességéhez semmiféle szenzor nem ér fel, ha csak az alapján kell dönteni. Még a DAS sem képes arra, ami kellene...A környezet érzékelésére nem lehet panasz, mert jelenleg is annyi érzékelő, meg kamera van körbe az újabb gépeken, hogy bármilyen irányba jól lát a pilóta.
Mi köze a tárkapacitásnak egy szenzor és azonosítási feladat probléámához meg számtalan máshoz...? Semmi. Ezen felül a commercial cuccok élettartama és használhatósága odafent hosszútávon 0, mert nem arra vannak tervezve, hogy +80-tól -60 fokig nagy rezség terhelés és más mellett működjenek..A pilótafülkét ha kiveszed, szerkezetileg sokkal egyszerűbb lesz a gép és minimum megtakarítod az egésznek a tömegét és a légellenállását, helyette meg betehetsz egy 50 grammos 1Tbyte-os SSD-t (és még 3 tartalékot).
Értelmes BVR harcot szerintem még nagyon sokáig nem fog tudni egy MI vívni, még talán 1v1 szinten sem. Egyszerűen leírva kevés információ birtokában kell döntéseket hozni és a gép nem képes túllépni az információ hiányon.
Aha... Az AF alatt a légtér a kihalt jelzőt kaphatná meg egy valódi masszív háborúhoz képest. Oszt itt is volt olyan, hogy az AIM-120 találat WVR távolságban volt.Nagyvonalakban: a jobb radarral, sebességgel, fegyverzettel rendelkező gép elindítja a fire and forget rakétáját valamilyen célmegjelölés alapján, és tovább le se szar semmit. A gyakorlatban ez a BVR harc. Kilövöd bármiféle trükközés nélkül egyszerűen a technikai fölényedből adódóan.
Ez az elmélet. Még a kis intenzitású helyi háborúkban sem sikerült ez. No, akkor képzeld le egy masszív nyílt háborúban. Eh...A dogfight pedig napjainkban csak a pilóta saját hülyeségéből jöhet össze, mert mindenki igyekszik minél távolabbról lerendezni a másikat (BVR) mert félti a tyúkszaros életét és a gépét.