F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Egyébként a kontakttal az a gond, hogy súrlódik a szaruhártyával, és pár év alatt annyira tönkreteszi, hogy soha többet nem viselhet az illető kontaktlencsét. Idáig bárki ismerős használta, mindegyik visszatért a szemüveghez. Ja, az meg már csak bónusz, hogy nem akarnám, hogy a szemembe legyen valami 5-9G hatások közepette. :D
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 843
113
Barna/szürke/fekete mintás szőnyegen porszívózás közben baromi nehéz meglátni a hasonló színű macskaszőrt illetve egyéb koszt ami komolyabban bele van taposva,
szóval ha kosz van nálad a lakásban, akkor a színtévesztésre fogod :D nagyon ravasz, nekem még nem jutott eszembe

Azokat a kontaktlencséket amikről az előbb írtam őrségben akarják használni ha jól emlékszem, mert nagyobb teret belát az őrszem. Nem hiszem, hogy lenne gyakorlati hazna a folyamatos használatának.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Hali
Mo-on is volt szemüveges vadászpilóta a 70-es évek elején (legalábbis akkor írtak róla a sajtóban), Iván Dezsőnek hívták. Az ő esetében is a sok repült időből következő repülési rutinra hivatkozva engedélyezték a további repülését, azt persze már nem közölték, hogy milyen hosszú időszakra szólt ez a lehetőség.
A színtévesztésről csak annyit: nem mindenki egyformán téved a színek felismerésében, többféle jellegzetes "szín-keverés" létezik, és sokan bizonyos nekik "nem tetsző" színeket egyszerűen nem látnak meg! A műszerfalon viszont rengeteg különféle színű jelzőlámpa, display-kijelzés van, ezeket összekeverni, vagy nem észrevenni elég életveszélyes lenne egy pilótának akár harcigépet vezet, akár csak egy szállítógépet (az utasokról nem is beszélve). Még egy egyszerű időjárás-radaron is különféle színekkel jelzik ki az eltérő időjárási jelenségeket, és összetéveszteni a napsütéses szép idő kijelzését egy zivatarfronttal vagy egy életveszélyes szélnyírással nem a hosszú élet titka! Vagy ha a pilóta összetéveszti a kék és egy bármilyen színt, és nem veszi észre az útját keresztező gépet a kék égháttér előtt, ha az arra a "bármilyenre" van festve. Ráadásul a rep magasság növekedésével ugye csökken az oxigén-szint, és ez is csökkenti a látás élességét. Szóval nem véletlen a szigor.
Üdv ML
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 647
76 608
113
blaze az amik a gyalogság részre fejlesztettek ilyen preifériás látást nagyban elősegítő kontaktlncsét, kis probléma vele, hogy sokan összehányják magukat a használatától.

A színtévesztés miért kizáró ok? 12 férfiból 1 színtévesztő, pl én is (a nőknél 1000-ből 1). Az égvilágon semmilyen hátrányát nem érzem a hétköznapi életben, egyedül a szemorvos a hülye szines-pöttyös rajzaival tud megszívatni. Viszont az a pöttyös szines szar az életben sehol nem jelenik meg, valószínűleg még a vadászpilóták munkájával kapcsolatban sem.

Nem tudom hogy a színtévesztésnek milyen fokozatai vannak, de pl. a visszajelző lámpák színét nem árt ha meg tudja különböztetni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 647
76 608
113
Nemtudom, unokatesóm repül és ő mondta. Elméletileg nekem is van valami minimális színtévesztésem (vagy csak rámfogták), de ez abszolút marhaság, mindenki elé tudsz olyan képet rakni amin nem fogja látni azt amit te akarsz.

Barna/szürke/fekete mintás szőnyegen porszívózás közben baromi nehéz meglátni a hasonló színű macskaszőrt illetve egyéb koszt ami komolyabban bele van taposva, egyébként soha semmilyen egyebet nem tapasztaltam. De az a gyanúm, hogy egy tökéletes szinlátású ember se venné észre a koszt ezen a szőnyegen amíg nem hajolna le :D

Hirtelen egy olyan foglalkozás sem jut eszembe, ahol ne okozna problémát a színtévesztés. Nyilván nem mind halálos.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Terminator

Az már valami nagyon durva színtévesztés, vagy méginkább színvakság. Van egy rakás fajtája, majd ha egyszer nagyon unom magam elnézek a szemészhez mert engem is érdekel, hogy akkor most mi a helyzet, de valszeg valami nagyon enyhe, ha egyáltalán van. Mondjuk ezen kívül még nagyjából ezer ok miatt nem lehetnék pilóta szóval majdnem mindegy, de a remény hal meg utoljára. :D
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 843
113
A színtévesztést nem úgy kell elképzelni, hogy vak az ember és egy labrador vezeti amerre akarja. Nekem pl zöld-piros színtévesztésem van, és ennek a kiszúrására kitalált szemorvosi könyvecskékben a rajzok kb 40%-án nem látom milyen szám van, további 20%-nál ha véresre nézem és adnak rá időt meg nem stresszelnek, akkor azt valahogy meglátom, a maradék 40%-ot meg látom. (de van haverom aki a szürke pólóját rózsaszínnek látja és azért nem veszi fel, ő egy másik kategória). De függetlenül a zöld-piros színtévesztéssel, soha nem kevertem a jelzőlámpánál vagy ha a két szín egymás mellett van, vagy bármikor a hétköznapi életben, filmekben, fotókon, stb. Az egyetlen amikor nem látom ezek a hülye rajzok az orvosi szakkönyvben, de ilyen színösszetétel a valóságban nem létezik, tehát nem is akadályozhat semmilyen formában.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
Erröl eszembe jut középsulim ahol a 2.évben derült ki az egyik srácról, hogy szintévesztő, vhogy első elején átment a könyvön, meg elsőben is az esetek 99%ban jól látta. Aztán 2.ban kiderült, hogy 1%ban nem látja jól... Persze több pici meg félfarados kondi durrantak el...
 

ehnaton

Well-Known Member
2013. február 27.
522
2 411
93
pont szintévesztés miatt vágtak ki annak idején ápoló suliból ugyemlékszek valami 10es skálán mérték nekem abbol2.5 ös érték lett.elméletileg semmi féle hivatalos jogositványod nem lehet pl:taxis,buszsofőr,traktoros
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 843
113
Nálunk is egy időben a szemorvost meg kellet kenni egy kicsit és akkor aláírta sima jogosítványra, persze professzionálisra esélye nem volt az embernek ha színtévesztő. Aztán az EU-s csatlakozás után alakítottak a rendszeren, mivel az EU-ban színtévesztőknek is lehet normál jogsija, így elmaradt a plusz szarakodás.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 647
76 608
113
Most már tud kommunikálni a többi géppel is a Raptor

http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/awx_02_25_2014_p0-666721.xml&p=1
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 647
76 608
113
Folytatódik az kiegészítő oxigén rendszerek beszerelése

http://www.combataircraft.com/en/News/2014/04/11/Installation-of-backup-oxygen-system-in-F-22-combat-fleet-continues/
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 021
113
120510-F-JQ435-133.jpg


F-22-Raptor.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 843
113
A büdös dögje milyen jól néz ki. Viszont ilyenkor látszik, hogy ha kivennék a pilótát, mennyivel kisebb, egyszerűbb, aerodinamikusabb, könnyebb, stb gépet lehetne építeni. Szerintem már nagyon dolgoznak azon a kódon, ami elreptet egy vadászgépet magától, beleeértve a bombázási, vadász, dogfight feladatokat is.