F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

Egyébként a kontakttal az a gond, hogy súrlódik a szaruhártyával, és pár év alatt annyira tönkreteszi, hogy soha többet nem viselhet az illető kontaktlencsét. Idáig bárki ismerős használta, mindegyik visszatért a szemüveghez. Ja, az meg már csak bónusz, hogy nem akarnám, hogy a szemembe legyen valami 5-9G hatások közepette. :D
 
Barna/szürke/fekete mintás szőnyegen porszívózás közben baromi nehéz meglátni a hasonló színű macskaszőrt illetve egyéb koszt ami komolyabban bele van taposva,
szóval ha kosz van nálad a lakásban, akkor a színtévesztésre fogod :D nagyon ravasz, nekem még nem jutott eszembe

Azokat a kontaktlencséket amikről az előbb írtam őrségben akarják használni ha jól emlékszem, mert nagyobb teret belát az őrszem. Nem hiszem, hogy lenne gyakorlati hazna a folyamatos használatának.
 
Hali
Mo-on is volt szemüveges vadászpilóta a 70-es évek elején (legalábbis akkor írtak róla a sajtóban), Iván Dezsőnek hívták. Az ő esetében is a sok repült időből következő repülési rutinra hivatkozva engedélyezték a további repülését, azt persze már nem közölték, hogy milyen hosszú időszakra szólt ez a lehetőség.
A színtévesztésről csak annyit: nem mindenki egyformán téved a színek felismerésében, többféle jellegzetes "szín-keverés" létezik, és sokan bizonyos nekik "nem tetsző" színeket egyszerűen nem látnak meg! A műszerfalon viszont rengeteg különféle színű jelzőlámpa, display-kijelzés van, ezeket összekeverni, vagy nem észrevenni elég életveszélyes lenne egy pilótának akár harcigépet vezet, akár csak egy szállítógépet (az utasokról nem is beszélve). Még egy egyszerű időjárás-radaron is különféle színekkel jelzik ki az eltérő időjárási jelenségeket, és összetéveszteni a napsütéses szép idő kijelzését egy zivatarfronttal vagy egy életveszélyes szélnyírással nem a hosszú élet titka! Vagy ha a pilóta összetéveszti a kék és egy bármilyen színt, és nem veszi észre az útját keresztező gépet a kék égháttér előtt, ha az arra a "bármilyenre" van festve. Ráadásul a rep magasság növekedésével ugye csökken az oxigén-szint, és ez is csökkenti a látás élességét. Szóval nem véletlen a szigor.
Üdv ML
 
blaze az amik a gyalogság részre fejlesztettek ilyen preifériás látást nagyban elősegítő kontaktlncsét, kis probléma vele, hogy sokan összehányják magukat a használatától.

A színtévesztés miért kizáró ok? 12 férfiból 1 színtévesztő, pl én is (a nőknél 1000-ből 1). Az égvilágon semmilyen hátrányát nem érzem a hétköznapi életben, egyedül a szemorvos a hülye szines-pöttyös rajzaival tud megszívatni. Viszont az a pöttyös szines szar az életben sehol nem jelenik meg, valószínűleg még a vadászpilóták munkájával kapcsolatban sem.

Nem tudom hogy a színtévesztésnek milyen fokozatai vannak, de pl. a visszajelző lámpák színét nem árt ha meg tudja különböztetni.
 
Nemtudom, unokatesóm repül és ő mondta. Elméletileg nekem is van valami minimális színtévesztésem (vagy csak rámfogták), de ez abszolút marhaság, mindenki elé tudsz olyan képet rakni amin nem fogja látni azt amit te akarsz.

Barna/szürke/fekete mintás szőnyegen porszívózás közben baromi nehéz meglátni a hasonló színű macskaszőrt illetve egyéb koszt ami komolyabban bele van taposva, egyébként soha semmilyen egyebet nem tapasztaltam. De az a gyanúm, hogy egy tökéletes szinlátású ember se venné észre a koszt ezen a szőnyegen amíg nem hajolna le :D

Hirtelen egy olyan foglalkozás sem jut eszembe, ahol ne okozna problémát a színtévesztés. Nyilván nem mind halálos.
 
Terminator

Az már valami nagyon durva színtévesztés, vagy méginkább színvakság. Van egy rakás fajtája, majd ha egyszer nagyon unom magam elnézek a szemészhez mert engem is érdekel, hogy akkor most mi a helyzet, de valszeg valami nagyon enyhe, ha egyáltalán van. Mondjuk ezen kívül még nagyjából ezer ok miatt nem lehetnék pilóta szóval majdnem mindegy, de a remény hal meg utoljára. :D
 
A színtévesztést nem úgy kell elképzelni, hogy vak az ember és egy labrador vezeti amerre akarja. Nekem pl zöld-piros színtévesztésem van, és ennek a kiszúrására kitalált szemorvosi könyvecskékben a rajzok kb 40%-án nem látom milyen szám van, további 20%-nál ha véresre nézem és adnak rá időt meg nem stresszelnek, akkor azt valahogy meglátom, a maradék 40%-ot meg látom. (de van haverom aki a szürke pólóját rózsaszínnek látja és azért nem veszi fel, ő egy másik kategória). De függetlenül a zöld-piros színtévesztéssel, soha nem kevertem a jelzőlámpánál vagy ha a két szín egymás mellett van, vagy bármikor a hétköznapi életben, filmekben, fotókon, stb. Az egyetlen amikor nem látom ezek a hülye rajzok az orvosi szakkönyvben, de ilyen színösszetétel a valóságban nem létezik, tehát nem is akadályozhat semmilyen formában.
 
Erröl eszembe jut középsulim ahol a 2.évben derült ki az egyik srácról, hogy szintévesztő, vhogy első elején átment a könyvön, meg elsőben is az esetek 99%ban jól látta. Aztán 2.ban kiderült, hogy 1%ban nem látja jól... Persze több pici meg félfarados kondi durrantak el...
 
pont szintévesztés miatt vágtak ki annak idején ápoló suliból ugyemlékszek valami 10es skálán mérték nekem abbol2.5 ös érték lett.elméletileg semmi féle hivatalos jogositványod nem lehet pl:taxis,buszsofőr,traktoros
 
Nálunk is egy időben a szemorvost meg kellet kenni egy kicsit és akkor aláírta sima jogosítványra, persze professzionálisra esélye nem volt az embernek ha színtévesztő. Aztán az EU-s csatlakozás után alakítottak a rendszeren, mivel az EU-ban színtévesztőknek is lehet normál jogsija, így elmaradt a plusz szarakodás.
 
Most már tud kommunikálni a többi géppel is a Raptor

http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/awx_02_25_2014_p0-666721.xml&p=1
 
Folytatódik az kiegészítő oxigén rendszerek beszerelése

http://www.combataircraft.com/en/News/2014/04/11/Installation-of-backup-oxygen-system-in-F-22-combat-fleet-continues/
 
120510-F-JQ435-133.jpg


F-22-Raptor.jpg
 
A büdös dögje milyen jól néz ki. Viszont ilyenkor látszik, hogy ha kivennék a pilótát, mennyivel kisebb, egyszerűbb, aerodinamikusabb, könnyebb, stb gépet lehetne építeni. Szerintem már nagyon dolgoznak azon a kódon, ami elreptet egy vadászgépet magától, beleeértve a bombázási, vadász, dogfight feladatokat is.