Hali
Mo-on is volt szemüveges vadászpilóta a 70-es évek elején (legalábbis akkor írtak róla a sajtóban), Iván Dezsőnek hívták. Az ő esetében is a sok repült időből következő repülési rutinra hivatkozva engedélyezték a további repülését, azt persze már nem közölték, hogy milyen hosszú időszakra szólt ez a lehetőség.
A színtévesztésről csak annyit: nem mindenki egyformán téved a színek felismerésében, többféle jellegzetes "szín-keverés" létezik, és sokan bizonyos nekik "nem tetsző" színeket egyszerűen nem látnak meg! A műszerfalon viszont rengeteg különféle színű jelzőlámpa, display-kijelzés van, ezeket összekeverni, vagy nem észrevenni elég életveszélyes lenne egy pilótának akár harcigépet vezet, akár csak egy szállítógépet (az utasokról nem is beszélve). Még egy egyszerű időjárás-radaron is különféle színekkel jelzik ki az eltérő időjárási jelenségeket, és összetéveszteni a napsütéses szép idő kijelzését egy zivatarfronttal vagy egy életveszélyes szélnyírással nem a hosszú élet titka! Vagy ha a pilóta összetéveszti a kék és egy bármilyen színt, és nem veszi észre az útját keresztező gépet a kék égháttér előtt, ha az arra a "bármilyenre" van festve. Ráadásul a rep magasság növekedésével ugye csökken az oxigén-szint, és ez is csökkenti a látás élességét. Szóval nem véletlen a szigor.
Üdv ML