http://theaviationist.com/wp-content/uploads/2014/06/F-22-dogfight-close-up.jpg
ez közel volt...
ez közel volt...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Alkoholos víz elpárologtatásával. Folyékony nitrogén elpárologtatásával.Amúgy igenis a teljesítmény a szűk kersztmetszet, a hűtés miatt. A gép mérete (üzemanyagmennyisége) a legfőbb akadály pl a radarkisugárzás telejesítményének növelésében, mert a radar által fejlesztett igen jelentős hőmennyiéget olajhűtéssel vonják ki és az üzemanyagtartályokban adják le hőcserélőkkel. Persze nem lehet teljes töltöttséggel kalakulálni és jelenleg ez a radarosok legnagyobb fejfájása amellett hogy a radar hűtőrendszerének képességeit a szűk hely behatárolja. Tehát 1) mit csinálnak a hővel ha az üzemanyag már túl fölmelgedett 2) hogyan vonjanak ki több hőt a radar "dobozából", anélkül, hogy növelnék annak méreteit.
http://theaviationist.com/wp-content/uploads/2014/06/F-22-dogfight-close-up.jpg
ez közel volt...
Kérdezném a nagytudású kollégákat, hogy lehettséges amit ebben a cikkben/ olvasok? Miszerint hogy a képek/videók az F-22-es SAR radarjával készültek.
A füst az nekem is gyanús volt, de árnyék mintha ezeken is látszódna.
Nagytudású ugyan nem vagyok, de ezek a képek biztosan nem SAR felvételek. Radarképen nem lehet fény-árnyék és a füst sem nagyon látszódhat. Na meg a felbontás sem lehet ilyen jó.
A füst az nekem is gyanús volt, de árnyék mintha ezeken is látszódna.
Ebben az esetben azt nem értem, hogy a radar "nézőpontjából" hogyan vethet árnyékot egy objektum. Ez hasonló eset, mintha fejlámpával világítanál. A fényforrás közel van a szemedhez, ezért árnyék csak az objektum másik oldalán keletkezik, amit amúgy is kitakar.
A videón látható füstről, porról beszélek.
Az is elképzelhető (elviekben), hogy az egyik repülőgép a jel kibocsájtója, és egy másik a reflektált jelet veszi?
Akkor képződhet ilyen árnyék, a két gép eltérő pozíciója miatt. Vagy csak a saját forrás reflexiójából tud képet alkotni?
Nem hiszem. Első blikkre szerintem az egész elgondolás értelmetlen, ha egyszer ugyanabból a gépből tökéletesen el tudják végezni a SAR térképezést, akkor miért fejlesztettek volna ilyen rendszert.
A videón látható felvétel egy lézeres célmegjelölő felvétele ha jól tudom. Ilyen pl. a LITENING II, de biztos van még bőven egyéb fajta. Gyakorlatilag bármilyen lézeres A-G fegyverzetet használó járművön van ilyen. Amennyire tudom még az Apache-okon is.
Nem hiszem. Első blikkre szerintem az egész elgondolás értelmetlen, ha egyszer ugyanabból a gépből tökéletesen el tudják végezni a SAR térképezést, akkor miért fejlesztettek volna ilyen rendszert.