<blockquote rel="rudi"><blockquote rel="angelsoul">
Um... ezekre a mélységi csapásmérésekre van ott a B-2 (meg majd B-3), meg úgy az összes létező robotrepülőgép, meg részben a UAVk. Az F-22 egy légifölény (vagy air dominance) vadász, rohadtul nem érdekli ebben az esetben a kínaiak hogy repkednek a hátországukban - a dolga a saját légierő működési zónájában a tevékenység (legalábbis egy ilyen ellenfél esetében az lenne szerintem, főleg a kezdeti időszakban). Azok pedig nem nagyon húznak be abba a mélysége, nem is nagyon kell, a stand off fegyverek miatt meg főleg nem. Jelenleg a gép hatótávolsága a legkisebb problémák egyike, főleg olyan tankertámogatással, ami az USAFnak van.
Amit nem értek, az a kínai rakéták döbbenetes hatótávolsága, amit ír. 200nm az szép, gondolom ellenséges elektronikai ellentevékenység nélkül értendő, nagy magasságban, plusz itt alacsony észlelhetőségű gépekről beszélünk, ami megint csak kissé lehasít az észlelési/tűzvezetési hatótávolságból.
- B2, B3 stratégia csapásmérő. Én a harcászati légierőt és harcászati célokat említettem;
- Abban v.színű eltér a véleményünk hogy a légifölény kivívása igényli-e hogy berepüljenek az USA gépek Kína belsejébe.
Ez szerintem - és az általam hivatkozott cikk szerint is - könnyen előfordulhat. A legjobb USA harcászati standoff fegyverek (AGM-154) hatótávolsága cca. 300 nm körül van (ez a növelt hatótávolságú változatra vonatkozik, a zöme inkább csak olyan 100 nm) vagyis - ahogy írod - <i>a saját légierő működési zónája </i>bőven elérheti a Kínai szárazföld belsejét.
Ha így lesz, akkor az indítási pontig el is kell majd jutni valahogy. Az összes harcászati csapásmérő, és az azokat kísérő elektronikai lefogó stb.. gép akik esetleg a légtérben működnek igényelni fogják az F-22 supportját.
- A tankerek - legalábbis ebben a scenarioban - nem lesznek a közelben. (az volt az egész cikk alapvetése hogy az AWACS gépeknek és tankereknek távol kell maradniuk)
- Az S-400-asok hatótávolsága - az újabb rakétával - minden elérhető forrás szerint elérheti a 200 nm-et. A tankerek és az AVACS-ek nem igazán alacsony észlelhetőségű gépek és meglehetősen bátor dolog lenne az elektronikai ellentevékenyégben bízva közel engedni őket a tűzhöz.
</blockquote>
-És mi a fenének vannak stratégiai csapásmérők, ha nem erre? Te stratégiai célokra támadnál harcászati vadászbombázókkal???? Jó hogy nem Cessna 152esekkel J-10esekt...
-Mi a túrónak repülnének be Kína fölé? Szerintem a Pentagon bármelyik tábornoka a képedbe röhögne, ha felvetnéd, hogy szálljanak partra Kínában (ahogy Japánban se nagyon akartak II. vhban, számítottak iszonyat mennyiségű áldozatra - ez meg egy 1.3 milliárdos ország). Éppen, hogy Kína az esetleges agreszor még a SAJÁt forgatókönyveik szerint is, kifelé. Márpedig a szövetésgeseik (Korea, Japán, esetleg Tajvan) miatt éppen, hogy a kínaiaknak lenne egy hatótávolság ugrás és az USA madarai lennének helyi repterekhez közel. Vagyis oka nincs a kontinensen saját csapatoknak, akkor minek is repkednének be mélyen, max a partvidéken darálnák, arra meg plusszba van egy szerény képességű USN. Ja és Kína atomhatalom, ami eldönti az egész anyaország támadás kérdést.
-Ahha. Ezeket a csodaorosz rendszereket annyira imádom, hogy azt el sem lehet mondani (a plazma stealth óta mondjuk nehéz felülmúlni őket). Szal egy AWACS nem tud olyan zavarást kipumpálni, hogy egy ilyen rakéta kistányér átmérőjű radarja ne hülyüljön meg? Am hány ilyen SAM indító üldögélhetne nyugiban aktív radarral bekapcsolva a rávezetéshez? Mert ugye kell neki rávezetés, a fejében a radar nem 200 nm-t lát el. SEAD gépek/robotrepülőgépek kávéznak otthon vagy mi?
</blockquote>
Abban egyetértek, hogy nem sok oka van az amcsiknak betámadni a kínai szárazföldet.
Az AWACS-os szöveged 1:1 hülyeség ahogy van, az egy radar és légi harcálláspont, milyen zavarást akarnál tőle... (és egyébként pedig Home-on-jam üzemmód is létezik) Az meg gondolom megvan, hogy egy szélestörzsű utasszállító gépnek hatalmas radarkeresztmetszete van.
Nyilván a SEAD gépek mennének elöl.