M
molnibalage
Guest
Az SARH módszerről téptünk a szánkat, hogy miért nem használja repülőgép ma már. Hányszor kelk még elmagyarázni? A SAM-ek meg nem véletlenül nem akív radarosak pár kivételtől eltekintve. Ennek kőkemény harcászati oka van. SAM-nél túl sokba kerülne, sokkal olcsóbb az, hogy SAGG/TVM van és sok, de olcsó rakéta.1. Tételezzük fel, hogy egy AIM-120 mondjuk 5 km-ről befog egy 5. gen gépet a végfázisban. Akkor a kisebb méretű radarral rendelkező CUDA mennyiről tudja majd? Talán 3 km-ről?
Ennyi erővel félaktív is lehetne a rakéta...
Szeritned okkal van az, hogy a tervezők meglépik ezt? Ennyire pontosak a mai rakéták. Szeritned miért is mondjuk azt, hogy TVC költséghatékonysága légiharcban szinte 0?2. Tételezzük fel, hogy vontatott csalit használ a célgép.
Szerintem egy robbanó fejes rakéta, mint az AIM-120 amikor a csali közelébe ér, és felrobban akkor képes lehet tönkre tenni a vontatott csalit, így az lényegében egyszer használatos lesz.
A CUDA képes lehet eltalálni egy vontatott csali méretű célt?
Mindkettő eleget. A közelségi gyújtó nem azért van, mert az ütközésnek nincs elég energiája. Azért, mert a régi rakéták esetén máshogy nem ment az ölés.3. Egy nagy méretű masszív gépben mi okozza a nagyobb kárt?
Egy AIM-120 ami föl robban, vagy egy robbanó fej nélküli alumínium henger.
A repülőgépek alapvetően puhatestűek és bárhol találja el egy fémdarab igen komoly károkat okoz. Még egy madár ütközés is képes csúnya dolgokra. Na akkor szerinted egy fémdarabbal való ütközés mire képes? Ezen felül honnan veszed, hogy a rakétának nem lesz kemény acél része?Olyan gépekről már nem is beszélve, mint a B-2 szerű bombázók. Szerintem robbanó fej és repeszek nélkül elég nehéz lelőni az ilyen terebélyes és masszív gépeket.