F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Mindig lenyűgöz az F-35 hogy annak ellenére hogy olyan mint egy repülő tégla, mennyi erő van benne.
Ahogy mondani szokás, ebben van anyag, nem a kecsessége miatt építették.
Soha nem értettem, hogy miért hívnak repülő téglának egy olyan gépet, ami gyak. egy repülő szárnyprofil. Az F-4, na az tégla...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ennek milyen gyakorlati haszna van vagy mit demonstrál?
Soha hasza nincs harcászatilag, pusztán azt a hülyeséget cáfolja, hogy az F-35 "nem tud fordulni", mert "repülő tégla", "kicsik a szárnyai" és egyéb ostoba megjegyzéseket. A gép kb. tudja azt, amit elvártak tőle az F-16C váltótípusaként és magas állásszög tartományban meg hülyére pofozza.
 
Ez a rovidebbik demo volt, par elemet, pl az atstartot kihagyta Billie Flynn. Amit en latok, az annyi, hogy repuleset tekintve ez a gep az F-16C es a Super Hornet szerencsesbbik szerelemgyereke, azaz "mindket vilagbol a legjobbat" ervenyesult. Meg ugy is, hogy hogy az Edwards felett megrepult 70 fokos allasszogbol a szeriagepek legiuzemeltetesi utasitasaba mar "csak" 50 fok kerult. Sebaj. Annyi kritika a musorhoz, hogy szerintem a vegefele, a kifogyasztaskor belehuzott 9g-s 360 fok utan egy elegans looping meg jol mutatott volna, de Billie ur inkabb lekapja a gazt es egy palastorsoval elkoptatja a sebesseget. Valahol ot is megertem...
 
Az AW cikke is ír arról, hogy a párizsi bemutató el fogja oszlatni a kétségeket és benne van a demo script ábrája is:
http://aviationweek.com/paris-air-s...s-performance-will-crush-years-misinformation
A pilóta szerint: “This aircraft down low in this environment is an absolute monster,” said Flynn. ”It is more powerful, it is more aggressive than any of us, including those of us that fly the F-35, would have imagined before we began this flight-demo process.”

F35%20Paris%20Ribbon%20card.png
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Ahogy elnézem a demopilóta Ricardo Traven-hez hasonlóan ismét egy kanadai, csak Ricardo a Boeing teszt-demo pilótája volt (Super Hornet, most pedig a Dreamliner), addig Billie Flynn a Lockheednál futott be szép karriert, mint kanadai csere-pilóta.
Billie Flynn 5000 órát repült idáig 80 különféle típuson, amelyek közt az egyik berepülője volt az F-16E/F block 60 Desert Falcon-nak, de dolgozott Európában is, ahol repült EF Typhonnal, F-4F-el és Tornadoval is. Természetesen repülő pályafutása nagy részét a kanadai CF-18-assal végezte, ami alatt repült 25 harci bevetést Koszovó felett is. Szóval nem egy tehetségtelen valakit küldött az LM Párizsba.
...25 "harci bevetés" Koszovò felett? Az aztan valami...a koszovòi legi csata :)
Ezzel nem a pasi képességeit akarom lekicsinyleni. Söt, ugy gondolom, nincs szüksége az ilyen megfogalmazsra.
 
...25 "harci bevetés" Koszovò felett? Az aztan valami...a koszovòi legi csata :)
Ezzel nem a pasi képességeit akarom lekicsinyleni. Söt, ugy gondolom, nincs szüksége az ilyen megfogalmazsra.
Érdekes, hogy mások meg hanyattesnek az oroszok szíriai teljesítményétől. Pedig ott még légvédelem sincs...
A szerb légvédelem a háború elején 12 db Nyeva és 16 db Kub osztállyal bírt. Légiharc valóban nem volt az első pár nap után.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Érdekes, hogy mások meg hanyattesnek az oroszok szíriai teljesítményétől. Pedig ott még légvédelem sincs...
A szerb légvédelem a háború elején 12 db Nyeva és 16 db Kub osztállyal bírt. Légiharc valóban nem volt az első pár nap után.
Az egyik a Szabad Vilàg Ùra, a Hegemon, az egyetlen Szuperhatalom, a màsik pedig egy lesajnàlt barbàr Nem Nagyhatalom. Kis különbség...
Mondjuk hasonlitsd össze az orosz légieröt Sziriäban ésa "Koaliciò" légierejet ugyanott, figyelembe véve, hogy miòta tevékenykednek ott. Az F-18 pilòtaja biztos kurva büszke a légi gyözelmere, amihez 2 rakétàra volt szüksége 0,6 merföldröl és amelyek közül egyik nem is talàlt. Szeretném öt làtni egy Szu-22-ben.Bele se merne ülni...
De ezt te is tudod...
 
Az egyik a Szabad Vilàg Ùra, a Hegemon, az egyetlen Szuperhatalom, a màsik pedig egy lesajnàlt barbàr Nem Nagyhatalom. Kis különbség...
Mondjuk hasonlitsd össze az orosz légieröt Sziriäban ésa "Koaliciò" légierejet ugyanott, figyelembe véve, hogy miòta tevékenykednek ott. Az F-18 pilòtaja biztos kurva büszke a légi gyözelmere, amihez 2 rakétàra volt szüksége 0,6 merföldröl és amelyek közül egyik nem is talàlt. Szeretném öt làtni egy Szu-22-ben.Bele se merne ülni...
De ezt te is tudod...
Te most megint házhoz jössz a pofonért?
Felvetsz valamit, amire aztán ordas baromság a válasz terléssel?
A SH vs. Szu-22-ről ilyen részletes infóid vannak vagy csak megin menetrendszerűen trollkodsz?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Röviden, hogy a demonak mi a jelentősége. A demo arra bizonyíték, hogy azonos csapásmérő fegyverzettel és kettővel kevsebb AAM-mal az F-35A jobb mint az F-16C/D. (Erős túlzással lerepüli az égről.)

Csapásmérő konfiban az F-16C-n ott az ECM pod - minden USAF F-16 gép mai napig konténerre hagyatkozik - , a Sniper TGP (adott esetben még HTS pod HARM-hoz), 2x2000/2-4x1000 fontos, vagy 8xSDB és 2x AAM tömege ÉS légellenállása. Ja, meg a két pótosé, ha nem dobja le azokat, de azonos keró mennyiség estén fent kell maradnia a gépen, az F-35A belső kapacitása több, mint kétszerse az F-16C-nek...

Az F-35-ön a fentiektől 0 plusz van légellenállás van (eltekintve a minmálisan magasabb állásszöghöz vízszintes repülés esetén a tömegből, de ez azonos faktor az F-16-tal), mert az EW package integrált, a TGP is és alapból több keró van a gép belső terében, csak fegyverzetnek van plusz tömege.

Mivel az F-35A eleve cirka 50%-kal nehezebb ez azt jelenti, hogy a gép relatív tömegnövekedése kisebb ezzel, tehát sokkal többet őriz meg abból a teljesíményből, amit a demóban látni.

A függesztmény az F-16-on úgy ahogy van teljesen elrontja a hullámellenállást is, ami gyakorlatilag kizárja a hangsebesség feletti repülést AG konfigban F-16-nál - Ps görbék és fogyasztási adatok elég egyértelműek - , míg az F-35A harcászati konfigban 8-10 km magasan képes elérni az M1.2-őt utánégető nélkül.

Erről szól a demó. Nem többről.

Nem arról, hogy akkor aboszlút értelemben mennyire látványos a cigánykerekező, de harcászatilag 0 értelmű TVC-s manőverekhez képest vagy arról, hogy az F-15C és F-22A aboszlút erőben jobb. Az F-35A nem ezek váltótípusa, hanem az F-16C-é.

(A szomorú az, hogy a többségnek nem esik le ez, de hogy még zordnak és kelének sem az AP blogon...)
 
Nem Balázs!
Gábornak is nekem is leesett. De a Te demozó F-35-öd, is minimális keroval, fegyverzet nélkül repülte le programját. Igen tudjuk, hogy ez a gép az erősebb hajtómű és a légellenállás csökkentése miatt (nincs pod, egy külső fegyverzet) jobban repül dogfight-ban is mint egy bombahordozó 16-os, 18-as... De nem jobban, ha tele van kero-val és szembekerül látóhatáron belüli dogfightban egy Rafale-al, vagy F-16C-vel, vagy éppen Eurovadásszal, Szuhojjal. Ráadásul ha még bombáit ledobta, akkor max van most talán 2 AMRAAM-ja, és gépágyúja, amig ellenfeleinek van néhány AIM-9X vagy AMRAAM, vagy MICA ER/IR.. (ők sem teljes fegyverzettel, mert akkor lemaradnak..).

A másik amit leírtunk, hogy semleges nézőknek, (tehát nem azoknak akik ilyeneken gondolkodnak mint Te) ez a demo egyáltalán semmiről nem győz meg, hogy miért jobb ez F-35. Mert nem repül "szebben" mint elődei. Az F-35-nek nem ez a demo ami bemutatja a képességeit, hanem az alacsony érzékelhetőség és az integrált szenzorok, érzékelők, és adatok a hajózó felé. De ezt a demo nem mutatja meg, mert nem tudja. Egy lopakodó dögöt látunk, amely már bocsánat, de gyengébben repült mint a másik lopakodó dög a 22-es. A PAK-FA-ról nem is beszélve.. A kínai gépek áthúztak csak, nem láttunk semmilyen manővert.
A semleges néző ezt látja.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Gábor és Én is tudom, hogy nem ilyen fordulóharcokra készült az F-35, és ez a légiharcok taktikáját is megváltoztatja makd, sőt már most. De ennek a demonak max, átvitt értelemben van köze hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nem Balázs!
Gábornak is nekem is leesett. De a Te demozó F-35-öd, is minimális keroval, fegyverzet nélkül repülte le programját. Igen tudjuk, hogy ez a gép az erősebb hajtómű és a légellenállás csökkentése miatt (nincs pod, egy külső fegyverzet) jobban repül dogfight-ban is mint egy bombahordozó 16-os, 18-as... De nem jobban, ha tele van kero-val és szembekerül látóhatáron belüli dogfightban egy Rafale-al, vagy F-16C-vel, vagy éppen Eurovadásszal, Szuhojjal. Ráadásul ha még bombáit ledobta, akkor max van most talán 2 AMRAAM-ja, és gépágyúja, amig ellenfeleinek van néhány AIM-9X vagy AMRAAM, vagy MICA ER/IR.. (ők sem teljes fegyverzettel, mert akkor lemaradnak..).

A másik amit leírtunk, hogy semleges nézőknek, (tehát nem azoknak akik ilyeneken gondolkodnak mint Te) ez a demo egyáltalán semmiről nem győz meg, hogy miért jobb ez F-35. Mert nem repül "szebben" mint elődei. Az F-35-nek nem ez a demo ami bemutatja a képességeit, hanem az alacsony érzékelhetőség és az integrált szenzorok, érzékelők, és adatok a hajózó felé. De ezt a demo nem mutatja meg, mert nem tudja. Egy lopakodó dögöt látunk, amely már bocsánat, de gyengébben repült mint a másik lopakodó dög a 22-es. A PAK-FA-ról nem is beszélve.. A kínai gépek áthúztak csak, nem láttunk semmilyen manővert.
A semleges néző ezt látja.
Ez a komment továbbra is azt mutatja, hog nem értetted meg. Szó nem volt dogfightról a kommentemben...
 
Nem érted, hogy mit akarunk elmagyarázni... Nem írtál dogfigh-ot a kommendtedben. Igaz. De ezek a manőverek viszont erre vannak kihegyezve, mert közelharc manőverek. Ilyeneket nem csinálsz F-35-el, mert még nem is beaming-elsz vele. Akkor meg minek?? Nem keveredsz 4+ generációs vadásszal közelharcba, mert nincs rá fegyverzeted. Ha meg van, akkor annak hasonló az esélye F-35 ellen is, mint a Villámnak. Tehát ergo, nem a demo mutatja be az előnyét, hanem olyan technikák, amelyeket nem látsz a demoban, és fent írtam róla.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nem érted, hogy mit akarunk elmagyarázni... Nem írtál dogfigh-ot a kommendtedben. Igaz. De ezek a manőverek viszont erre vannak kihegyezve, mert közelharc manőverek. Ilyeneket nem csinálsz F-35-el, mert még nem is beaming-elsz vele. Akkor meg minek?? Nem keveredsz 4+ generációs vadásszal közelharcba, mert nincs rá fegyverzeted. Ha meg van, akkor annak hasonló az esélye F-35 ellen is, mint a Villámnak. Tehát ergo, nem a demo mutatja be az előnyét, hanem olyan technikák, amelyeket nem látsz a demoban, és fent írtam róla.
Nem, nem azok...

A maximum performance turn a mezei BVR és long range taktika alapvető paramétere, hogy mennyire gyorsan képes a gép irányt váltani. Ez nem csak dogfightban fontos, hanem 8-10 km magasan is high subsonic tartományban. A magasság váltás dettó ugyanez.

A beaminelés rész is kapitális téveszme.

Ugyanis, ha több AD SAM rendszered van, akkor az stealth aspektusfüggése miatt nem tudsz mind felé kis RCS-t mutatni. Az összes jelenleg exportált Sz-300 változat esetén viszont a célkövetéset beaming és stealh váltogatásával meg lehet szakítani két irányba is. Tehát ezért fontosak ezek.
 
Természetesen stealth aspektusfüggése miatt nem tudsz mind felé kis RCS-t mutatni. A Villámnak, ha már beaming kell, akkor kurva nagy baj van, a küldetéstervezésnél, mert éppen az a cél, hogy a lérak komplexumok, radarok között olyan utvonalon repülj, ahol nem kell beaming stb. hanem a legkisebb besurgázási lehetőségek mellett repülj (Ha nem megy, akkor utat törsz az radarelhárító rakétákkal, SEAD/DEAD-al, de ez az USA/NATO tech fölény miatt nagy intenzítású háború esetén lehetséges) A Beamig szerintem max, repülőgépek ellen lehet F-35-nél, amely gyorsan és viszonylag váratlanul is feltünhet, éppen az ellenséges repülőgép RCS-je miatt.
 
Természetesen stealth aspektusfüggése miatt nem tudsz mind felé kis RCS-t mutatni. A Villámnak, ha már beaming kell, akkor kurva nagy baj van,
Ha fizikailag úgy települ le az AD SAM, akkor nem tudsz mást csinálni...

Hiába van relock képessége az szovjet-orosz SAM-eknek vagy 50 éve, ha elveszik a cél 10-15 másodperce bármi okból, akkor magának az indított rakétának a HMZ ablaka viszonylag szűk marad. (Erről van képem is.) Emiatt fontos a DAS és data link, hogy tudd mikor vágd ki az ALE-55-öt és mikor merre fordulj.

a küldetéstervezésnél, mert éppen az a cél, hogy a lérak komplexumok, radarok között olyan utvonalon repülj, ahol nem kell beaming stb. hanem a legkisebb besurgázási lehetőségek mellett repülj
Azt felejted el, hogy kellő SAM sűrűség esetén ez fizikailag lehetetlen feladat is lehet.

(Ha nem megy, akkor utat törsz az radarelhárító rakétákkal, SEAD/DEAD-al, de ez az USA/NATO tech fölény miatt nagy intenzítású háború esetén lehetséges)
Érdekes, hogy neked sem tűnt fel. A kalsszikus AGM-88 SEAD képesség helyett az F-35 (egyelőre) mással operál, egyszer majd lesz hozzá belső teres ARM, de ma nincs...

A Beamig szerintem max, repülőgépek ellen lehet F-35-nél, amely gyorsan és viszonylag váratlanul is feltünhet, éppen az ellenséges repülőgép RCS-je miatt.
Az Sz-300PMU1 radiális doppler sebesség limitje 125 km/h volt. Nem véletlenül beamingelt a Hornet, ami ráküldte a HARM-ot a bolgár Sz-300-ra.
 
Az F-35 egy dog, mert ronda, de kis szarnyai ne tevesszenek neg, hiszen a torzse emelotest. Aminek a leheto legkedvezobb a felhajtoero/legellenallas aranya. Ez a demo nem a legjobban osszerakott musor. Ennel a gep sokkal tobbet tud.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and fishbed
Az F-35 egy dog, mert ronda, de kis szarnyai ne tevesszenek neg, hiszen a torzse emelotest. Aminek a leheto legkedvezobb a felhajtoero/legellenallas aranya. Ez a demo nem a legjobban osszerakott musor. Ennel a gep sokkal tobbet tud.
Még 7G limit van. Ez még nem olyan eresztelhajam demo, mint amit a Raptor tolt 2008-ban UK-ban.