F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Amúgy senki sem ekézi a stealth dolgot. Legalábbis én semmiképp.
És nem is kell személyes támadásnak se venni, ráadásul tudtommal itt a fórumon senkit se anyakönyveztek Stealth családnévvel.

Csak arra utalok, hogy a folyamatos fejlesztések számára a logikailag következő kötelező egérút már nem az ellen-stealth lesz, hanem a stealth repülőgépek, vagy akármilyen repülőgép, légvédelem, bárakármi által indított rakéták kivédése. Mert az szedi le a repülőgépet, a többi csak helyzetbe hozza a fegyvert magát.
A No Escape Zone jelenlegi ismereteink szerint arról szól, hogy magát a rakétát kinematikailag ebben a tartományban elkerülni már nem lehet, illetve, hogy a közelségi gyújtó minden esetben a megfelelő hatásos távolságon belül működik el, és mindenképpen el is fog működni.
Ez ma az alapvetés.

Ebből mi következik? Hogy a stealth kora lejárt? Nem. Hogy akkor erőnek erejével mégis megpróbáljuk kimanőverezni a rakétát? Ez sem fog már működni.
Az következik, hogy a fejlesztőknek el kell mozdulni abba az irányba, hogy vagy ne működjön a közelségi gyújtó és ezzel statisztikailag csökkentsék le a rakéta hatásos találatának esélyét; vagy működjön, de kellően messze. Azt kell ehhez érteni, hogy mitől, hogyan működik egy közelségi gyújtó, magyarán: végül mitől robban fel a rakéta? Ha ez megvan, ezt kell a géptől kellő távolságból szándékosan triggerelni, el kell érni, hogy a rakéta még az előtt semmisüljön meg, hogy a gépben kárt tegyen. Ehhez viszont pontosan ismerni kell a rakéta helyzetét, akármekkora is a NEZ.
Jelen fizikai ismerteink szerint ez a rendszer csakis valamilyen nagy energiájú, koherens energiaimpulzus kell, hogy legyen, ami célirányosan képes kiütni a közeledő fegyvert.

Biztos vagyok benne, hogy az amúgy elkerülhetetlen stealth elterjedéstől függetlenül a harci gépek fejlesztése ebbe az irányba fog elmozdulni. És ami még ebből következik: egy ilyen fejlesztés természetesen utol fogja érni a már meglévő F-35-ösök családját is, tehát az megint el fog indítani egy pajzs és kard viszonyrendszerű fejlesztést.
Ez az egész pontosan addig fog tartani, amíg el nem érjük a fejlesztések ésszerű fizikai korlátait. Ha ez megvan, onnantől kezd majd leszűkülni, majd visszaszorulni a légi harcászat, lévén, a kialakult patthelyzet miatt más síkokon kell majd folytatni a küzdelmet.
That's what I talking about!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 966
113
XCAF4l93rq0.jpg

hoB8HVKpK0Q.jpg

a3WD1P-sa3s.jpg


 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 381
113
Ez egyértelműen a GE-szponzorálta cikk. Ráadásul önellentmondásos. Ugyanis, ha növeled a levegőátfutást, mert több bleed air kell a többlet turbina és EW rendszerek hűtésére, akkor az nem fogja növelni a tolóerőt, de növeli a fajlagos fogyasztást. Ha több mechanikai teljesítményt veszel ki a főtengelyről, mert nagyobb az eletromos igényed és nagyobb teljesítményű generátorod van, akkor az növelni fogja a fogyasztást. Ha növeled a tolóerőt, mert nehezebb lett a sok módosítás miatt a géped, akkor az növeli a fogyasztást. Ha növekedett a fogyasztásod, de nem nőtt a kerókészleted, akkor csökkenni fog a hatótávod.

Inkább azon kéne sportolni, hogy csökkentsék, de legalábbis ne növeljék a gép tömegét, csökkentsék, de semmiképp se növeljék az EW rendszer hűtésigényét. Maximum a turbináét, mert az legalább közvetve javítja a fajlagos fogyasztást, ha ezzel magasabb turbina előtti hőmérséklet érhető el és így magasabbra emelhető a kompresszióviszony.
 
M

molnibalage

Guest

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 182
81 049
113