F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 335
113
Amúgy senki sem ekézi a stealth dolgot. Legalábbis én semmiképp.
És nem is kell személyes támadásnak se venni, ráadásul tudtommal itt a fórumon senkit se anyakönyveztek Stealth családnévvel.

Csak arra utalok, hogy a folyamatos fejlesztések számára a logikailag következő kötelező egérút már nem az ellen-stealth lesz, hanem a stealth repülőgépek, vagy akármilyen repülőgép, légvédelem, bárakármi által indított rakéták kivédése. Mert az szedi le a repülőgépet, a többi csak helyzetbe hozza a fegyvert magát.
A No Escape Zone jelenlegi ismereteink szerint arról szól, hogy magát a rakétát kinematikailag ebben a tartományban elkerülni már nem lehet, illetve, hogy a közelségi gyújtó minden esetben a megfelelő hatásos távolságon belül működik el, és mindenképpen el is fog működni.
Ez ma az alapvetés.

Ebből mi következik? Hogy a stealth kora lejárt? Nem. Hogy akkor erőnek erejével mégis megpróbáljuk kimanőverezni a rakétát? Ez sem fog már működni.
Az következik, hogy a fejlesztőknek el kell mozdulni abba az irányba, hogy vagy ne működjön a közelségi gyújtó és ezzel statisztikailag csökkentsék le a rakéta hatásos találatának esélyét; vagy működjön, de kellően messze. Azt kell ehhez érteni, hogy mitől, hogyan működik egy közelségi gyújtó, magyarán: végül mitől robban fel a rakéta? Ha ez megvan, ezt kell a géptől kellő távolságból szándékosan triggerelni, el kell érni, hogy a rakéta még az előtt semmisüljön meg, hogy a gépben kárt tegyen. Ehhez viszont pontosan ismerni kell a rakéta helyzetét, akármekkora is a NEZ.
Jelen fizikai ismerteink szerint ez a rendszer csakis valamilyen nagy energiájú, koherens energiaimpulzus kell, hogy legyen, ami célirányosan képes kiütni a közeledő fegyvert.

Biztos vagyok benne, hogy az amúgy elkerülhetetlen stealth elterjedéstől függetlenül a harci gépek fejlesztése ebbe az irányba fog elmozdulni. És ami még ebből következik: egy ilyen fejlesztés természetesen utol fogja érni a már meglévő F-35-ösök családját is, tehát az megint el fog indítani egy pajzs és kard viszonyrendszerű fejlesztést.
Ez az egész pontosan addig fog tartani, amíg el nem érjük a fejlesztések ésszerű fizikai korlátait. Ha ez megvan, onnantől kezd majd leszűkülni, majd visszaszorulni a légi harcászat, lévén, a kialakult patthelyzet miatt más síkokon kell majd folytatni a küzdelmet.
That's what I talking about!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 763
85 908
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
XCAF4l93rq0.jpg

hoB8HVKpK0Q.jpg

a3WD1P-sa3s.jpg


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 993
82 742
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 835
67 238
113
Ez egyértelműen a GE-szponzorálta cikk. Ráadásul önellentmondásos. Ugyanis, ha növeled a levegőátfutást, mert több bleed air kell a többlet turbina és EW rendszerek hűtésére, akkor az nem fogja növelni a tolóerőt, de növeli a fajlagos fogyasztást. Ha több mechanikai teljesítményt veszel ki a főtengelyről, mert nagyobb az eletromos igényed és nagyobb teljesítményű generátorod van, akkor az növelni fogja a fogyasztást. Ha növeled a tolóerőt, mert nehezebb lett a sok módosítás miatt a géped, akkor az növeli a fogyasztást. Ha növekedett a fogyasztásod, de nem nőtt a kerókészleted, akkor csökkenni fog a hatótávod.

Inkább azon kéne sportolni, hogy csökkentsék, de legalábbis ne növeljék a gép tömegét, csökkentsék, de semmiképp se növeljék az EW rendszer hűtésigényét. Maximum a turbináét, mert az legalább közvetve javítja a fajlagos fogyasztást, ha ezzel magasabb turbina előtti hőmérséklet érhető el és így magasabbra emelhető a kompresszióviszony.
 
M

molnibalage

Guest

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 412
26 414
113
+Még 3
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 993
82 742
113