Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
dudiLehet,hogy rosszul tudom de az F-35-nek nincs TWC képessége.
A probléma a "Joint", vagyis közös típus követelményével kezdődött. Rögtön adódott, hogy egy Harrier-pótló gépnek VTOL-üzemmód kell, elfordítható fúvócsővel, ebből kellett kiindulni. Egy ilyen követelményre tervezett törzs-hmű-fúvócső kombináció alapvetően megszabta a törzs kialakítását, szerkezetét, méreteit, kijelölte, hol is kell lenni a leghátsó megerősített törzskeretnek (ez lett az F-35B). Hiába alkalmaztak a másik két típusváltozaton (A és C) fix fúvócsövet ugyanabban a törzs-szerkezetben, ettől még a leghátsó megerősített törzskeret (a fékezőkampó bekötési pontjaként) adott volt a B változat hajtómű/fúvócső kialakítási korlátaiból következően. A fix fúvócsöves gépeknél nyilvánvalóan be lehetett volna építeni plusz megerősített törzskeretet hátrább is, meg lehetett volna hosszabbítani néhány hossztartót, hogy a plusz törzskeretet bekössék a gép hosszirányú teherviselő szerkezetébe és így hátrább kerülhetett volna a fékezőkampó (persze ez mind plusz súlyt jelentett volna az egyébként is súlyproblémákkal küszködő konstrukciónak, tehát más problémákat is magával hozott volna). Itt jelentkezett az, amire Terminator is utalt, a LM tapasztalathiánya a hajófedélzeti gépek tervezésében, vagyis az előtervezés időszakában észre sem vették a problémát. Ha észrevette volna valaki, akkor nyilván erősen eltérő lett volna a gép teherviselő szerkezetének kialakítása, ezt utólag átépíteni azonban azt jelentené, hogy jóformán nulláról kellene újrakezdeni a törzs hátsó szekciójának tervezését. Ez horribilis idő és pénz, a megrendelők meg már így is toporzékolnak a határidő-csúszások meg főleg a költségnövekedés miatt, utóbbi miatt több külföldi megrendelő már így is a visszalépést/darabszám csökkentését fontolgatja, ami újra csak tovább növelné a gép példányonkénti árát - és a kígyó kezd a saját farkára mint jó falatra kacsingatni.
Üdv ML
emel
Blaze és én megértettük egymást
Olyan TWC-ről volt szó mint amilyen az F-22-ben is van.
Akkor az F-35A és C verzióban nincs, a B-ben viszont van, ha nem is olyan, "amilyen az F-22-ben", mivel itt a dinamikus kormányzásba nem segít be. Tehát a Raptorhoz képest kevesebbet tud - de azért még TVC, mivel vezérelhető a gázsugár iránya!Rosszul írtam TVC akart lenni.
Hátha ettől visszatér a régi Molni...
http://blogs.ottawacitizen.com/2014/02/19/why-the-f-35-is-the-wrong-choice-for-canada-part-1/
http://blogs.ottawacitizen.com/2014/02/20/why-the-f-35-is-the-wrong-choice-for-canada-part-2/