F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Ha van valakinek kínai ismerőse, kérje már meg hogy magyarázza el nekünk az F-35 szoftverét! :D
 
block3as upgrade nem csak SWs. A "2005ös" elektronika egy jelentős részét felhozzák "végleges" 2015ös szintre.
Ebben a pillanatban hiába uaz az architektura ez nem csak annyi, hogy kicseréljük a boardot amin már nem power3 van hanem power7 az egész kodot újra kell auditálni, tesztelni.
 
Idézet Aranysas FB oldaláról: "Na, emberek ettől a fotótól igazán kiakadtam. F-35-ös háthelyzetben 60-70 fokos állásszöggel vízszintesen REPÜL."
10376135_821044721283967_3355902425178875597_n.jpg
 
nyugger: Nekem rejtély, hogy TVC nélkül, hogy lehet képes ezt a 60-70fokot tartani. Legalább egy nyomi kacsaszárny lenne rajta...

És felmerül a kérdés, ha a bevalottan nem manőverezésre megalkotott F-35 ezen a téren ilyet tud mit tudhat ott ahova koncentráltak?
 
1. Biztos hogy vízszintesen repül a gép vagy csak a nézőpont/a kép megtévesztő?

2. Biztos hogy háthelyzetben van a gép vagy csak a nézőpont/a kép megtévesztő?

3. Biztos hogy tartósan 60-70 fokos állásszöggel repül vagy csak a nézőpont/a kép megtévesztő?

4. Miért füstöl ennyire?
 
Biztos, hogy nem képes tartani. Az kondenzcsík, biztonsági okokból magasan csinálják ezt. Ott meg egyszerűen nincs tolóerő ahhoz, hogy ez tartósan mehessen. Ellenben csattanós válasz arra, hogy a gép szárnya kicsit és egyéb marhaságra. Még ilyen állásszögnél is kormányozható marad.
 
Félelmetes ellenfél lesz azoknak akik szembe akarnak szállni vele.
Egyszerűen ég és föld a tervezési kultúra a nagy vízen túl.
 
Félelmetes ellenfél lesz azoknak akik szembe akarnak szállni vele.
Egyszerűen ég és föld a tervezési kultúra a nagy vízen túl.

Vagy találnak 1-2 kiskaput amivel ki lehet ezt is iktatni.
Nem katonai tech, de mindenképp érdekes, ha megkapom a videót róla, akkor bevágom. Egy hackerkonferencián az egyik előadó mesélt egy megbízásáról, amikor egy nagy autógyár x típusát tesztelték a drótnélküli és kábeles elérhetőségeken. Kábelen volt egy szervízcsatlakozó meg USB a kocsiban, drótnélkül meg wifi, ajtónyitás, rádió, stb. Mindegyiken keresztül sikerült feltörni a kocsi rendszerét és olyan dolgokat is tudtak manipulálni, mint a fékek. A katonai technológiák valószínűleg védettebbek, de hogy mennyivel jobbak, azt nem tudom (és más sem). Egy háború esetén valószínleg van elképzelésük a komoly hadiiparral meg informatikus hadsereggel rendelkező országokban, hogy hogyan támadhatóak az ellenséges gépek a különböző wifi rendszereken keresztül, ha más nincs akkor meg jön a zavarás, mivel a fizika törvényei az F-35-re is vonatkoznak.
 
A különbség az, hogy autók esetén hatalmas minta és az elérhetőség miatt kvázi végtelen próbálkozási lehetőséged van. Az F-35-öt mikor tudja szondázni bárki is így ma...?
 
A másik fele meg az, hogy bármiféle F-35 killer ötlet felmerül, akkor az miért csak az F-35 ellen igaz...? Valahogy fel sem merül, hogy akkor a jenkik alkalmazzás más típus ellen...?
 
A különbség az, hogy autók esetén hatalmas minta és az elérhetőség miatt kvázi végtelen próbálkozási lehetőséged van. Az F-35-öt mikor tudja szondázni bárki is így ma...?

Ugyanannyira soha mint a kocsiknál, viszont van kőkemény kémkedés és 50 Tbyte ellopott adat az F-35-ről. Abból már ki lehet indulni.

A másik fele meg az, hogy bármiféle F-35 killer ötlet felmerül, akkor az miért csak az F-35 ellen igaz...? Valahogy fel sem merül, hogy akkor a jenkik alkalmazzás más típus ellen...?

Akkor most leírom amit már egyszer leírtam: <i>"Egy háború esetén valószínleg van elképzelésük a komoly hadiiparral meg informatikus hadsereggel rendelkező országokban, hogy hogyan támadhatóak az ellenséges gépek a különböző wifi rendszereken keresztül..."</i>
Az F-35-öst konrétan csak a fizika törvényeinél említettem.
 
Az 50 TByte nagy része levelezés és egyéb, a legszenzitívebb dolgokat nem tárolják olyan gépeken, amik kívülről elérhetőek.
 
1Mbyte-os levelekkel is 50 millió levél lenne az. Nem reális, hogy csak levelezés legyen benne, na meg a leveleknek is szólniuk kell valami fontosról, hanem nem írnák meg. A legtitkosabb anyag meg jelenthet bármit, pl radartesztek eredményeit, de konkrétan ebben az esetben nem sokra mennének vele. Valószínűleg volt benne használható infó is, ha megnézed a kínai 5. gen gépeket, és hírek is keringtek róla, hogy az F-35 fejlesztése azért (is) csúszott meg drágult, mivel az ellopott tervekből volt amit újraterveztek.
 
Ezek szerint nem nayon láttál még elnyúló céges levlelezést, amikor 2 hónapos levélfolyamok keringenek és mindenki ezt küldi mindenkinek. Csak az én céges levlezetésem 3 év alatt több 6-8GB csatolmányokkal. Na akkor, ha mondjuk több száz dolgozó levelezését nyúlták le a kevésbé szenzitív anyagokkal, prezentációkkal, mérési eredményekel, stb. akkor pikk-pakk összejön az a 50 TByte.

Nagyon túl van misztifikálva az, hogy mihez fértek hozzá...

BTW még, ha adathoz hozzá is férsz, sokszor akkor sem lehet belőle kihámozni értelmeset pont azért, mert összevisszaság vagy eleve nem érted. Ha elémvágnád most egy AESA radar full doksiját, akkor sem érteném meg én nem tudom, hogy hol találnál kis hazánkban olyat, aki értené.

Átadhatná az USA az teljes F-22 doksit, kis hazánk akkor sem tudna Raptort gyártani még 10 év múlve sem...
 
50 TByte-os levelezést tényleg nem láttam. Ahogy írtad csatolmányok is vannak a levelekben, gondolom lényeges dolgok (is) vannak bennük.
Te most Magyarországot hozod fel AESA-val meg F-22-vel kapcsolatban. Mo. egy 10 milliós ország, sok adóssággal, nulla hadiiparral, egyre kevesebb iparral, két vesztett világháborúval, stb. Ennél azért van aki jobban áll.
 
Anno a 90-es évek végén, mikor még a Raptor repülési tesztjei zajlottak, a nagy szó az volt, hogy a rendkívül nagy felületű és különleges vezérlésű kormányfelületeknek közsönhetően a gép képes volt a pozitív 60 és a negatív 40 fokos állásszögű tartós repülésre. Figyelem! Mindezt az amúgy meglévő TVC rendszer aktiválása nélkül! Ennek az az oka, hogy az F-22-es részben az emelőtestek részben pedig az előrenyilazott szárnyak aerodinamikáját hasznosítja, mindemellet a LERX egészen az orrtól indul. Egy átlagos valamire való repülőgépnél amúgy is a hátonrepüléshez nyomni kel a botot, mivel a pozitív aszimmetriájú szárnyprofilnak háton nagyobb állásszög kell, mint talpon. Amennyiben szimmetrikus (pl műrepülőgépek) akkor talponrepüléssel egyforma nagyságú, ellentétes előjelű állásszög, illetve mechanizált szimmetrikus szárnyprofiloknál (legtöbb vadászgép) kitérítettlen, vagy negatív kitérítésű mechanizáció kell. Szóval a negatív állásszög a hátonrepüléshez amúgy is nélkülözhetetlen. Itt a képen nem is ez az extrém. Hanem az, hogy az emelőtest és az orrtól induló LERX, illetve előre nyilazott kilépőél kombináció hátonrepülésnél is kiadja a 60 fok környéki még kontrollálható repülhetőséget. Azt ne feledjük, hogy ilyenkor hiába kap megfúvást a függőleges vezérsík (nincs a sárkány által leárnyékolva) ennek hatásossága minimális. Végezetül, hol van ennek a képességnek jelentősége? Nos, a sebesség teljes elvesztése esetén a statikailag instabil gépeknek meg van az a hajlama, hogy amennyiben a 0 km/h állapot 90 fokos (zenit irányú) repülési iránynál (nem állásszög) áll be, a gép az orr leadását követően, a minimális megfúvásnál még hatástalan kormányok miatt egész egyszerűen a függőlegeshez képest túldől és háton kezd a föld felé merülni. Ilyenkor a sárkány komplett belépőél rendszerének megfúvási iránya negatív 40-50 fok feletti lehet. Ha itt nem kormányozható a gép, akkor csak a katapultálás marad. Az F-35-ösnél úgy fest, ezt sikerült kompenzálni valamelyest. Ebben van a jelentősége a fenti képnek.