Én nem írom fel. Mivel Te állítasz valamit szerintem írd fel Te és mutasd be miért nem lehet őket megoldani...
Nagyon kíváncsi vagyok rá...
Rudi, ne húzzál már fel te is, ha kérhetném...
Valahol irritáló, hogy magamak felírom és papíron levezetem, de meg még azt is elvárod, hogy a segged is kitöröljem és ide leírjam. Egyébként pár éve talán még be is kommenteltem az egyenleteket, vagy itt vagy az sg-n, mert akkor sem hitte el pár hitetlen Tamás....
Ha nem vagy haljlandó megcsinálni,
akkor fogadd el attól, aki megcsnálta. Egy fél délután csak azon izmoztam, hogy újra és újra nekifutottam, de nem sikerült úgy felírni, hogy megoldható legyen. Trigonomteria, középiskolás feladat. Írd fel az egyenleteket két egymás utáni időpillanatra egy gép és érzékelt irány és saját ismert pozíció alapján és mindig több ismeretlen lesz, mint egyenlet. Ennyi...
De, ha legalább a SAMsim-et megnézted volna és a zavarást, akkor tudhatnád, hogy ha távoság infót megtagadsz zavarással egy radaros rendszertől,
akkor az sem képes előretartást számolni, marad a hárompont rávezetés az arányos megközelítés / fél-előre tartás helyett. Már, ha tudod, hogy az micsoda. Ha nem, akkor légy türelemmel és várd meg a HT összefoglalót...
Amúgy ha megnézed az általam linkelt anyagot látni fogod hogy nem csak trigonometriai megoldás képzelhető el a távolság mérésére.
"Being a passive sensor, IRST alone has issues with range finding. There are some workarounds. Obvious one is laser rangefinder, but being an active sensor it means that the target is warned of the impending attack (IRST still retains its passive surveillance advantage over the radar).
Az OLSz-35-nél a Szu-35-ön van 20 km távolság megadva a propektuson. Tudod, ami ami a mesében jellemző körülmények esetén igaz. Ja és ezt is egyszerre csak egy célra tudja. Még az ideális esetben is harcászatilag értelmezhetetlen BVR-ban az IRST, mert 20 km az már közel van közepes magasságban. Mikor te 20 km táján csinálnál végre egy sikeres mérést a az ARH rakéta már. A '80-as évek és hasoló IRST-je egy dologra votl jó. AWACS vagy GCI rávezetéssel oldalról vagy hátulról nagyobb távolságról IR AAM-et küldeni radar felkapcsolás nélkül. Önálló célkeresés és célelfogásra csak a mesékben alkalmasak ezek pontosan azért, mert nincs valódi helyzetképed, csak iránymérési adataid. No me az időjárás függőség...
Second one is triangulation, which can be done in several ways: datalinking two or more aircraft together, flying in a zig-zag / weaving pattern and measuring apparent target shift, or flying in straight line perpendicular to the target while doing the same.
Nem tudom, hogy ki írta le ezt, de ez nettó hülyeség. Igen, dat a link mehet. Apró hiba, hogy ilyen F-35-ön lesz és EF esetén nem találtam róla forrást. EF pilótával meg nem tudtam beszlni Ostravában. Még, ha sikerül is lehet, hogy nem mond majd erre semmit...
De saját cikk-cakkal rohadtul nem megoldás légi célok ellen. Miért? Pontosan azért, amit mondtam. Nem tudod, hogy relatív elmozdulás azért van, mert te mozgosz nagy aspektus eltéréssel, vagy kis aspektus eltéréssel és a célpont gyors vagy azért, mert a célpont adott távolságban van.Ha felírod ezen egyenleteket és a sebességre egy fix becslést adsz, akkor sem tudod megoldani az egyenleteket, mert a célpont repülési iránya és annak folyamatos változása sem ismert.
First two are usable against aircraft, while last one is only practical against ground-based targets.
A cikk cakk működik, de földi cél ellen meg felesleges, a SAR radar mód nem dísznek van a gépen. A kettő kombójával lehet fals célokat kiszűrni, ahogy tette sanszosan az F-35 a gyakorlaton. GPS alapú térkép esetén meg adott távolsága és pontra lehet számolni magasságot, cask kellően gyors rendszer kell hozzá meg GPS koordináták. Ez ma már adott.
Target motion analysis can also be combined with atmospheric propagation model and/or apparent size of the target in order to provide a more accurate rangefinding, or these modes can be used as standalones. Radiance difference between target and the background is also a possibility. Doppler shift may be used to provide estimate of target’s speed relative to the fighters, which can be used to help with rangefinding; this is still questionable as it does not show up well at short distances, measurement may be impeded by the atmosphere, and is typically used by platforms and against targets with relatively predictable paths, which fighters are not..."
Ez a rész is elég merész. Elméletknek jó, csak éppen nem látni sehol a gyakorlati megvalósítást. A bibi az, hogy az IR doppler shitf azon célpontok ellen jó, amik spektruma állandó. Egy csilllag ilyen. Egy vadászgép meg rohadtul nem, mert a hajtómű teljesítménye és a rálátás változik, ami a kapott jel spektrumának duván odaver. Erről is olvashatsz majd a HT összefoglalóban. Ha olvastad volna Hpasp anyagát, akkor rá kellett volna jönnöd erre is...
Bocsi, de itt haditechnikai témákról beszélünk vagyis jellegüknél fogva - ha csak nem vagy valamelyik ügynökség belső embere - sajnos meg kell elégedjünk a neten elérhető forrásokkal és azokat kell linkelgetnünk és összevetnünk egymással.
A trigonometria és egyenlet rendszerek középiskolás tananyag...
Részemről sem személyes kritika, de a Te eddigi munkásságod sem szólt másról mint a neten található információk összegyűjtéséről és bemutatásáról.
Jóval többről. Ugyanis neked és többségnek, ha ezek rendelkezésre állnak, akkor hogyan sikerül nettó hülyeségeket kihozni belőle? Hát úgy, hogy
NEM ÉRTITEK MEG a tartalmat vagy nem is olvassátok. Lásd fent a Hpaps féle EO/IR anyagot. A HT összefogaló ne, csak egy betuatás, hanem a sok-sok picike elemből összerakja neked és másnak is, hogy ennek mi a harcászati következménye. Mert ne vedd sértésnek, de a TVC és más kapcsán is sokaklnál és azt látom, hogy képtelenek összerakni a dolgokat...
És akkor most irgumburgum, de tényleg. Nem értem azt, hogy miért kell bőszíteni az embert folyamatosan. Tényleg úgy ismertetek meg, mint aki a levegőbe beszél...? Hm...?