F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

A Galaxy esetében sem újraindították a gyártást, hanem újonnan gyártott részegységekkel, berendezésekkel modernizálták a típus régi példányait. Ha egy 25 éves Astrába új motort vagy váltót szereltetek, esetleg újra cseréltetem a szélvédőt és a fél karosszériát, az még nem újragyártást jelent.
Ahogy az oldtimer autók felúítása sem.
 
A Galaxy esetében sem újraindították a gyártást, hanem újonnan gyártott részegységekkel, berendezésekkel modernizálták a típus régi példányait. Ha egy 25 éves Astrába új motort vagy váltót szereltetek, esetleg újra cseréltetem a szélvédőt és a fél karosszériát, az még nem újragyártást jelent.

NO NO...... A Régen kormányzat alatt rendeltek egy új 50db-os sorozatot..... Majd később erre modernizálták a 70-es évek eleji első 60-70db-os C-5A szériát. Nézz utána !!!!
 
  • Tetszik
Reactions: endre and therob
Kár hogy nincs infó a CUDA-ról. Akár még valami ütős dolog is kisülhetne belőle.

Vagy annyira ütős, hogy inkább titkolják :)
 
Molni !!!! Hamari lettél!!!! C 5A gyártása 1968-73, C 5B gyártása 1985-89.... Amivel a kolléga összekutyulta a dolgot, az az, hogy később a korai C 5A-k maradékát szintén átépítették C 5B-re......
Vazz, tényleg.
http://www.theaviationzone.com/factsheets/c5_tails.asp

Bár zsolt és többiek álmodozásával ellentétben a történet itt is belső használatra szólt és nem arról, hogy egy másik ország számára készült űberelve az USA által használt technikát.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Ez sem egészen igaz :) A C-5 gyártásának újraindításánál iráni kezdeményezés is volt.
Az korábban volt, sokkal még a sah idején. A '80-as években az USA felé semmiféle iráni kezdeményezés nem lehetett, mert éppen nagyon ellenségesek voltak egymással... Na nem mintha ma nagy haverok lennének... A gépek SN-jei a pénügyi megrendelési évet mutatják, az első C-5B 83-1285...
 
NO NO...... A Régen kormányzat alatt rendeltek egy új 50db-os sorozatot..... Majd később erre modernizálták a 70-es évek eleji első 60-70db-os C-5A szériát. Nézz utána !!!!
Jéééé, tényleg igazad van, ezek szerint ez nekem a homályban maradt a modernizálás mellett. :eek: Viszont akkor is ez lehet a(z egyik?) kivétel, ami erősíti a szabályt ... :D
 
Jéééé, tényleg igazad van, ezek szerint ez nekem a homályban maradt a modernizálás mellett. :eek: Viszont akkor is ez lehet a(z egyik?) kivétel, ami erősíti a szabályt ... :D
Halkan teszem hozzá, hogy ezt sanszosan csak az C-5A flotta teljes szárnycseréje tette lehetővé... Addig békeidőben 25%-ra lekorlátozva repült a flotta, ami több, mint nevetséges volt. A világ nem látott addig még olyat tudtommal, hogy tervezési/gyártási (?) hiba miatt a gépek élettartamának töredékénél a gépet szerkezetileg újjáépítsék.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Vazz, tényleg.
http://www.theaviationzone.com/factsheets/c5_tails.asp

Bár zsolt és többiek álmodozásával ellentétben a történet itt is belső használatra szólt és nem arról, hogy egy másik ország számára készült űberelve az USA által használt technikát.

Azért itt is van közös pont....
Ugye a történet úgy szólt, hogy C 5A (még kétszínü festés, felül fehér, lásd régi fotókat) gyártva 1968 és 1973, betegágy szar szárnyszerkezet és nyűgös üzemeltetés.
Amcsi válasz, full új szárnyazás, átépítés. Mindez lezajlott talán 1982-ig. (a sah már sehol) Majd jön Régen, amerika fullon fegyverkezik, de az ellen kukutyimban messze, így növelni kell a stratégiai szállítási kapacitást. Hát nosza, rendeljünk újabb 50db-ot, de eznem már nem csak az új szárnyazás, hanem modernizált hajtómű és avionika is... Hogy hol a közös? Nos VOLT politikai akarat arra hogy egy adott gép típusból/rendszerből több kell, mint ahogy azt 15 évvel az előtt gondoltuk. A C 5B le is lett gyártva, de kellett hozzá a politikai döntés. Na most, ha visszanézed az F 22-es kommenteket, én talán mindeggyikbe beleraktam, hogy szép az elképzelés, lehet hogy kőne is, de Trump döntése (illetve politikai akarat) nélkül KUKA az egész....
 
  • Tetszik
Reactions: therob
Halkan teszem hozzá, hogy ezt sanszosan csak az C-5A flotta teljes szárnycseréje tette lehetővé... Addig békeidőben 25%-ra lekorlátozva repült a flotta, ami több, mint nevetséges volt. A világ nem látott addig még olyat tudtommal, hogy tervezési/gyártási (?) hiba miatt a gépek élettartamának töredékénél a gépet szerkezetileg újjáépítsék.

Azért ha jól kukáztam ki, akkor a szárnycsere befejeződött 1982 körül, s az eslő újragyártott meg 1986-ban repült. Ráadásul a B verzióhoz modernizált hajtómű és módosított avionika tartozott. Arra nem esküdnék meg, hogy a teljes flotta C 5B-re átépítés mikor lett full, mert mint ha csak a Régen fegyverkezési terve alatt került volna pénz a hajtómű és avionika modernizációra, Carterék alatt meg "csak" a szárny cserék lettek volna. Ezt arra alapozom, hogy volt olyan közös fotó úgy 1988 körül, ahol volt egy képen az új B verzió sötét kamuflázsos festésével, meg a régi, felül fehér festésű verzió, aminek addigra már új szárnyal kellett rendelkeznie.
 
Az volt a kedvenc részem, mikor azt elemezgeti hogy marha jók nagy állásszögnél, kis sebességnél dogfightban a képességek, s bár egy kicsit figyelni kell arra hogy tényleg kopik közben a sebesség - ésszel kell használni - de igen hasznos még a mai tip top nagy szögben indítható rakéták, és sisakcélzók korában is:
"The
F-35
pilot has the
option to continuously
point the nose at
the adversary, even
at ridiculously slow
speeds, which is a
great capability to
have in combination
with high off-boresight
missiles and a helmet-
mounted sight"

Láttam már ilyesmi képességet máshol - valahol keleten - máshogy megoldva, annak nem volt értelme :p.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Az volt a kedvenc részem, mikor azt elemezgeti hogy marha jók nagy állásszögnél, kis sebességnél dogfightban a képességek, s bár egy kicsit figyelni kell arra hogy tényleg kopik közben a sebesség - ésszel kell használni - de igen hasznos még a mai tip top nagy szögben indítható rakéták, és sisakcélzók korában is:
"The
F-35
pilot has the
option to continuously
point the nose at
the adversary, even
at ridiculously slow
speeds, which is a
great capability to
have in combination
with high off-boresight
missiles and a helmet-
mounted sight"

Láttam már ilyesmi képességet máshol - valahol keleten - máshogy megoldva, annak nem volt értelme :p.
Már megint kezded...
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Már megint kezded...
Persze Balázs, de most mond meg őszintén, nem azt dícséri az a holland pilóta, mint képesség, amiről vitáztunk egy fél évet hogy van e neki értelme? Pont abban a kontextusban, hogy JÓ az a HOBS meg HMD vel együtt kiegészítve, ha ésszel van használva, amiről te azt mondtad hogy pont ezek miatt nincs értelme?
Én fordítottam félre valamit?
 
Persze Balázs, de most mond meg őszintén, nem azt dícséri az a holland pilóta, mint képesség, amiről vitáztunk egy fél évet hogy van e neki értelme? Pont abban a kontextusban, hogy JÓ az a HOBS meg HMD vel együtt kiegészítve, ha ésszel van használva, amiről te azt mondtad hogy pont ezek miatt nincs értelme?
Én fordítottam félre valamit?
Azt is. Nagy különbség. Meg az is, hogy ehhez nem kell TVC....
Nem azt mondtam, hogy a képességnek nincs értelme, hanem a TVC-s hajtóműnek nincs, ha anéklül is elérhető. Persze ahhoz nem 40+ éves aerodinamika kell...

Ezen felül nagy különbség van aközött, hogy "van értelme" és a "légiharcok 0,1%-ban, ha van értelme". Emberemlékezet óta nem volt 1v1 légiharc ahol nem magányos gépek szálltak szembe az ellenféllel...
 
Azt is. Nagy különbség. Meg az is, hogy ehhez nem kell TVC....
Nem azt mondtam, hogy a képességnek nincs értelme, hanem a TVC-s hajtóműnek nincs, ha anéklül is elérhető. Persze ahhoz nem 40+ éves aerodinamika kell...

Ezen felül nagy különbség van aközött, hogy "van értelme" és a "légiharcok 0,1%-ban, ha van értelme". Emberemlékezet óta nem volt 1v1 légiharc ahol nem magányos gépek szálltak szembe az ellenféllel...
Elérhető speciális sárkánnyal, valamint olyan über brutál szoftverrel megtámogatott fly-by-wire rendszerrel, egy F-135 kategóriájú hajtóművel, úgy hogy most oldották még csak fel a korlátozásokat a szoftverél a pilcsi elmondása szerint nem rég. 2018-at írunk. A ruszkik ezt a saját inkább hardveres megoldássukkal mint képesség 4 gen sárkánnyal hozzák üzembiztosan több mint 15 éve. Én akkor is azt mondtam amit most, hogy HA nem giga brutál többlet költség egy ilyen hajtóművet előállítani, üzemben tartani egy simához képest, hasznos lehet VWR-ben, még az Aim-9X korában is.
Most is ezt mondom.

Látom közben módosítottál rajta, én is azt teszem : Egyenlő létszámnál, géppár vs géppár, 4v4 ben is simán jól jöhet ez, nem értünk ebben egyet hogy erre annyira kicsi lenne az esély, pláne azok után, hogy el fog majd terjedni a stealth tech.

Nagyon örülök hogy beraktad ezt a cikket, gondolom olvastad előtte, mindenképpen azért le a kalappal előtted, hogy így is betetted.
 
Azt is. Nagy különbség. Meg az is, hogy ehhez nem kell TVC....
Nem azt mondtam, hogy a képességnek nincs értelme, hanem a TVC-s hajtóműnek nincs, ha anéklül is elérhető. Persze ahhoz nem 40+ éves aerodinamika kell...

Ezen felül nagy különbség van aközött, hogy "van értelme" és a "légiharcok 0,1%-ban, ha van értelme". Emberemlékezet óta nem volt 1v1 légiharc ahol nem magányos gépek szálltak szembe az ellenféllel...
Mert talàn az arab-izraeli hàborúk óta nem volt olyan hàborúk ahol nagy szàmban közel azonos technikai szinten lett volna hàború.Pl szìriàban adóthat olyan helyzet hogy 1v1 légiharc alakul ki.De ott van vietnami hàború amiből tanulhatott az USA.
 
Mert talàn az arab-izraeli hàborúk óta nem volt olyan hàborúk ahol nagy szàmban közel azonos technikai szinten lett volna hàború.Pl szìriàban adóthat olyan helyzet hogy 1v1 légiharc alakul ki.De ott van vietnami hàború amiből tanulhatott az USA.
A pilóta a fejét mindig gyorsabban forgatja, mint bármilyen repcsi és a TVC-s rakéta is. Tehát szép és süvegelendő az F-35 ilyen képessége...
...csak szerint lényegtelen harcászatilag. Ha lenne rajta AIM-9X Block II belső térben, akkor egy dogfigth úgy nézne ki, hogy hajigálja balra és jobbra a rakétákat, mert alapegység a géppár, és data link + DAS = van célkijelülésez koordináta.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba and Roni